Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaako? Suomalainen tapa on ottaa ryyppy murheeseen tietämättä, että alkoholin kemiallinen koostumus itsessään aiheuttaa aivoissa masennusta.

Vierailija
16.09.2017 |

Aivot ansaitsevat oman kappaleensa, sillä alkoholin vaikutus aivoihin on aivan omaa luokkaansa. Runsas juominen aiheuttaa aivoissa riippuvuutta eli alkoholismia. Vaikket olisikaan mielestäsi niin pitkällä, alkoholi ottaa aivoon halusit tai et.

Menikö muisti? Alkoholismin lisäksi alkoholin raju kertakäyttö johtaa usein aivojen vahingoittumiseen, jonka seurauksena saattaa esiintyä mm. dementiaoireita. Sammuitko? Sammuminen on kaukana viattomasta nukahtamisesta sillä se vastaa tajunnanmenetystä myös riskeiltään.

Masentaako? Suomalainen tapa on ottaa ryyppy murheeseen tietämättä, että alkoholin kemiallinen koostumus itsessään aiheuttaa aivoissa masennusta. Ehkäpä masennuksesi johtuu siitä, että juot liikaa? Pistä korkki kiinni ja hae apua.

Kommentit (23)

Vierailija
22/23 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi menee yllättävän kauan, ennen kuin aivot saavat kaikki välittäjäaineet normaalille tasolle edellisen viikonlopun kännistä. Menee about viikko. Juuri sen verran, että ihmiset ovat perjantaina hilpeitä, iloisia ja ajattelevat sen johtuvan ainoastaan siitä, että kohta on taas viikonloppu. Vaikka tosiasiassa he olisivat iloisempia olleet koko viikon, mikäli kännit olisivat jääneet vetämättä.

Itse olen huomannut tämän käytännössä. Sairastin masennusta ja psykiatrinen sairaanhoitaja käski kokeilla olla juomatta pari viikkoa. Toki ensimmäisinä viikonloppuina pyörin ympyrää kotona, kun ei tiennyt mitä tekisi vapaalla ajallaan, mutta olin parin viikon päästä paljon parempivointinen. Sitten alkoi keksimään jo itselleen muuta puuhaa baarissa ramppaamisen sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Tiedän että paskaa sataa, mutta ihmiset voisivat paljon paremmin jos jättäisivät kaikki päihteet ja alkaisivat elää terveellisesti. Kummasti moni masennus ja mielenterveys ongelmat häviäisivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä