Heittäkääs vinkkejä illanistujaisen ruokalistaan
Mitkä teillä on toiminu? Tiedossa vapaamuotoiset, rennot, aikuisten ystävien "hipat" :) Kiitokset jo etukäteen!
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpiirakoita/coctailpiirakoita munavoilla, klassikko tarjottava.
Rieskarullia porosta/lohesta
Kanasalaattia/mozzarellasalaattia
Coctailtikkuja (itse tehtyjä minilihapullia, juustoa, viinirypäleitä, kirsikkatomaatteja)
Mun mielestä noi coctailtikut on aika nähty :) Nykyään niitä on lähinnä lasten juhlissa. Ite en ainakaan innostuis mut toki makuja on monia
Quesadillat. Väliin salsaa, juustoraastetta ja vaikka katkarapuja. Kylkeen quocamole ja ranskankermaa. Toimii aina.
Ihan sama kunhan kaikessa on juustoa ja paljon! Varma suosikki!
Ota joku sun bravuuri ja rakenna sen ympärille.
Eli kerro joku makea tai suolainen, jonka olet tosi onnistuneesti tehnyt ja maku oli tosi hyvä?
Hunajainen uunibrie+pähkinöitä+viikunahilloke ja sitten leipää ym. hyvää jota dipata siihen.
Pitänyt tehdä tätä jo itse niin monta kertaa ja useampi ystävänikin tätä hehkuttanut mutta olen jäänyt reseptinkuolaamis-asteelle vielä toistaiseksi. Seuraavalla kerralla kyllä teen.
Vierailija kirjoitti:
Hunajainen uunibrie+pähkinöitä+viikunahilloke ja sitten leipää ym. hyvää jota dipata siihen.
Pitänyt tehdä tätä jo itse niin monta kertaa ja useampi ystävänikin tätä hehkuttanut mutta olen jäänyt reseptinkuolaamis-asteelle vielä toistaiseksi. Seuraavalla kerralla kyllä teen.
Nam! Miten uunibrie tehdään?
Kori tai peri keskiketterää ja riittävän monta kieppiä hookoon blöötä kuumennettuna joko uunissa tai kiukaalla. Kyä nälkä lähtää, nii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nam! Miten uunibrie tehdään?
Iso Brie-kiekko sivellään hunajalla (joissain ohjeissa lisätään myös yrttejä) ja kuumaan uuniin kunnes sulaa hieman, sitten päälle voi vielä sipaista hunajaa, lisätä jotain hilloketta mistä tykkää ja pähkinöitä. Juuston voi syödä sellaisenaan tai sitten usein siihen sulaan juustoon dippaillaan hyvää leipää ym.
Ohjeet on melko samankaltaisia ja niitä löytää googlella helposti.
Vierailija kirjoitti:
Kori tai peri keskiketterää ja riittävän monta kieppiä hookoon blöötä kuumennettuna joko uunissa tai kiukaalla. Kyä nälkä lähtää, nii!
Kunhan niissä on juustoa ja paljon!
Kreikkalaista salattia ,tsatzikia, patonkia ja mausteisia lihapullia.
Vierailija kirjoitti:
Kreikkalaista salattia ,tsatzikia, patonkia ja mausteisia lihapullia.
Eikö muussia ole?
Vierailija kirjoitti:
tapaksia ja sushia. Lisäksi jos juhlissa ryypätään niin muutamia keittoja porisemaan liedelle.
Sushia tai karhuja, hirvejäkin saa näin syksyllä.
Raclette. Kätevä, jos seurue mahtuu saman pöydän ääreen. Tarjolle erilaisia itse kypsennettäviä aineksia. Autenttisessa versiossa kuumennetaan vain juustoa, joka sitten syödään keitettyjen perunoiden ja maustekurkun kanssa, mutta yhtä hyvin voi tarjolle koota valmiiksi pilkottuja makkaroita tai kinkkuja, vihanneksia jne juuston tai erilaisten juustojen lisäksi.
Myös fondue on ihanaa yhteisruokaa.
Riippuu henkilömäärästä, istutaanko yhdessä pöydän ääressä vai ollaanko ympäri huushollia, jolloin ihmiset vain käyvät noukkimassa tarjoiluja buffetista.
Isolle joukolle: Lämmin, ruokaisa keitto on helppo ja hyvä. Sen voi vaikka tehdä vegeversiona, ja laittaa erikseen tarjolle lisukkeita (lihaa/kalaa/kananmunaa/raejuustoa jne jne). Ja itse tehtyä leipää lisäksi. Jälkkäriksi kermassa lämmitetty leipäjuusto, lakat.
Pikkuporukalle tarjoaisin nyt juustofonduen, leipää ja parsakaalia dippaisin.
VIininlehtikääryleitä, minikokoisia pakastekevätrullia