Heittäkääs vinkkejä illanistujaisen ruokalistaan
Mitkä teillä on toiminu? Tiedossa vapaamuotoiset, rennot, aikuisten ystävien "hipat" :) Kiitokset jo etukäteen!
Kommentit (35)
Niin tylsältä kuin se kuulostaakin, tekisin paria salaattia ja jotain suolaista piirakkaa. Noi menee aina.
Ja piirakassakin kikkailun voi jättää, ihan se perussetti tyyliin kinkkupiirakka ja/tai kasvispiirakka uppoaa takuuvarmasti. Salaateissa tyyliin pastaa+pestoa, jääsalaattia, kurkkua, paprikaa, fetaa, ehkä broileria tai oliiveja. Toinen salaateista ihan kasvis.
Sit voi olla lisäksi sipsejä, poppareita ja ihan vaikka irtokarkkeja. Maistuu aikuisillekin.
Vegaanista couscoussalaattia sitruunalla ja aurinkokuivatuilla tomaateilla :)
Pizza on aina suosittu.
Jokainen voi laittaa täytteitä makunsa mukaan.
Mukavaa ja helppoa yhdessä tehdä.
Tortillat ja erilaisia täytteitä, joista itse saa koota mieluisen. Tämä on aina ollut menestys.
Jokainen myös itse voi ottaa ruokarajoitteensa huomioon eikä isäntäväen tarvitse sitä tehdä.
Tämä tietysti vaatii sen, että täytteitä on monipuolisesti tarjolla.
Tapaksia söisin itse mieluiten. Niiden tarjoamista helpottaa, että osan voi ostaa valmiina, kuten juustot, marinoidut oliivit, leikkeleet, makkarat jne. Lisäksi voi tehdä pellillisen perunamunakasta, espanjalaisia lihapullia, salaatteja, marinoituja herkkusieniä yms. Sangriaa jos vielä olisi niin onni olisi täydellinen.
Karjalanpiirakoita/coctailpiirakoita munavoilla, klassikko tarjottava.
Rieskarullia porosta/lohesta
Kanasalaattia/mozzarellasalaattia
Coctailtikkuja (itse tehtyjä minilihapullia, juustoa, viinirypäleitä, kirsikkatomaatteja)
Pastasalaattia tai jotain muuta salaattia, patonkia erilaisilla päällykeillä (juusto, kinkku, kurkku, tomaatti, paprika..) pinaatti-feta piirakkaa, tuulihattuja makeita ja suolaisia, mustikkapiirakka.
Jotain kevyttä. Esim. kuhaa valkoviinikastikkeella ja pientä naposteltavaa, suolaista.
Sinkkumies
tapaksia ja sushia. Lisäksi jos juhlissa ryypätään niin muutamia keittoja porisemaan liedelle.
Vierailija kirjoitti:
Niin tylsältä kuin se kuulostaakin, tekisin paria salaattia ja jotain suolaista piirakkaa. Noi menee aina.
Ja piirakassakin kikkailun voi jättää, ihan se perussetti tyyliin kinkkupiirakka ja/tai kasvispiirakka uppoaa takuuvarmasti. Salaateissa tyyliin pastaa+pestoa, jääsalaattia, kurkkua, paprikaa, fetaa, ehkä broileria tai oliiveja. Toinen salaateista ihan kasvis.
Sit voi olla lisäksi sipsejä, poppareita ja ihan vaikka irtokarkkeja. Maistuu aikuisillekin.
Piirakkabileistä lähden aina nälkäisenä. En suosittele.
Sinkkumies
Yleensä emäntä kertoo ensimmäisenä: Nää piirakat ei menny niinku piti, mutta.. tai sitten ovat aivan helvetin suolaisia.
Sinkkumies
Tykkään keitoista, kun illat pimenee ja sää kylmenee. Uudessa K-ruoassa oli kivat ohjeet palsternakkakeitolle ja gulassikeitolle:
https://www.k-ruoka.fi/reseptit/palsternakkakeitto
https://www.k-ruoka.fi/reseptit/gulassikeitto
Leiväksi vaikka porkkana-kaurapeltileipä:
https://www.k-ruoka.fi/reseptit/gluteeniton-porkkana-kaurapeltileipa
Jälkkäriksi suklaapizza:
Joko iso valikoima erilaisia tapaksia. Kasvista ja lihaa niin on kaikille. Yksi oma suosikki on ruokaisa couscous-salaatti ja cocktail-kokoon tehdyt välimeren lihapullat ja kylkeen minttujogurtti. On tosin aterimia vaativia, ei ihan fingerfoodia.
Kädenlämpöinen kaalimehu kera rekkamiehen pastillit.
Joku niissä on aina mennyt pieleen. Kukaan ei halua piirakoitanne!
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Joko iso valikoima erilaisia tapaksia. Kasvista ja lihaa niin on kaikille. Yksi oma suosikki on ruokaisa couscous-salaatti ja cocktail-kokoon tehdyt välimeren lihapullat ja kylkeen minttujogurtti. On tosin aterimia vaativia, ei ihan fingerfoodia.
Tässä on jo jotain ideaa, vaikka itse korvaisin mintun esim. timjamilla. Pieni valkosipuli tai pippurilisä kävisi itselleni. Ne tosin tarjoaisin erikseen, koska kaikki eivät niistä pidä.
Sinkkumies
Popcorneja.