Auttakaa!!! Löysin jonkun oudon patin alavatsasta ja olen ihan paniikissa :/
Löysin eilen illalla oudon patin kun tunnustelin alavatsaani. Se on niinkuin pikkuhousujen rajalla keskeltä vähän vasemmalle, ehkä noin peukun pään kokoinen ja muljahtelee/liikkuu painaessa. Ei ole kipeä, eikä näy päällepäin, vaan joutuu painamaan suht kovaa että sen löytää. Olen niin paniikissa ja vakuuttunut siitä, että mulla on syöpä :/ Lääkäriin olen luultavasti menossa maanantaina, mutta olen nyt koko eilisen illan ja tän aamun vaan itkenyt, enkä saa mielenrauhaa. Auttakaa pliis! Jotain kokemuksia vastaavasta?
Olen 18v tyttö, en polta, en juo alkoholia ja olen neitsyt.
Kommentit (27)
Nivusen suurentunut imusolmuke, voi tulla ihan vaikka bikinialueen karvojen ajelusta tms pienestä, tai ilman selvää syytäkin. Voi seurailla muutaman viikon ihan rauhassa ja jos ei pienene niin sitten harkita ultraa. Ihan koko ajan ei kannata räplätä sitä tai turpoaa ihan ärsytyksestä ja pysyy suurentuneena.
Todennäköisesti se on joku vaaraton kysta tai rasvapatti.
3 jatkaa, sori luin paikkakuvauksen huonosti - mutta jos selvästi nivusalueen yläpuolella niin se rasvapatti todennäköisin. Varaa ihmeessä lääkäriaikaa mielenrauhankin vuoksi mutta älä panikoi jos et saa aikaa ihan lähipäiville, muutama viikko ok.
Löytyykö samanlaista oikealta puolelta? Jos löytyy, niin ne ovat munasarjat.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä kukaan sinua pysty auttaa. Mene vain sinne lääkäriin.
Avulla tarkoitin lähinnä sitä, että joku voisi ehdottaa mikä se voisi olla, että voisin lopettaa panikoimisen.
Ja joku sanoi bikinirajan sheivaamisesta, niin en ole bikinirajaa sheivannu pitkään aikaan.. ap
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan löytänyt, ja eikai ne noin alhaalla ole? ap
Ei ole syöpä. Tarkista varpaat, esim Tulehtunut kynsi tekee heti patin nivusiin
Jos se patti muljahtelee, on vaaraton rasvapatti. Kiinteä, kudoksissa kiinnioleva patti ei välttämättä ole. Ole huoleti, rasvapatti se on. Mene toki lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Kuva?
Ei näy päällepäin, joutuu painamaan aika kovaa, että sen löytää..
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos ymmärsin oikein, että se patti on nimenomaan alavatsalla eikä nivusissa, niin kyllä se kuulostaisi munasarjojen paikalta. Mulla ainakin on suurinpiirtein siinä munasarjat, missä pikkuhousujen raja menee alavatsalla. Toisaalta olen kyllä pienikokoinen ja pikkarit eivät ole ihan vesirajamallia mulla, jos näillä nyt on jotain merkitystä. No löydätkö sitten ne munasarjat muualta? Ja joskushan toinen munasarja voi olla suurentunut esim. kystan vuoksi, jolloin se on helpommin palpoitavissa kuin normaali kystaton munasarja. Munasarjojen kystat ovat usein hyvälaatuisia.
Haimasyöpä tai imusolmukesyöpä. Otan osaa. Ei voi parantaa.
Saataa kuitenkin olla rasvapatti. Niitä tulee lähes kaikille.
Eli oikean ratkaisun teit kun kysyt neuvoa mieltä vaivaavista asioista AV palstalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos ymmärsin oikein, että se patti on nimenomaan alavatsalla eikä nivusissa, niin kyllä se kuulostaisi munasarjojen paikalta. Mulla ainakin on suurinpiirtein siinä munasarjat, missä pikkuhousujen raja menee alavatsalla. Toisaalta olen kyllä pienikokoinen ja pikkarit eivät ole ihan vesirajamallia mulla, jos näillä nyt on jotain merkitystä. No löydätkö sitten ne munasarjat muualta? Ja joskushan toinen munasarja voi olla suurentunut esim. kystan vuoksi, jolloin se on helpommin palpoitavissa kuin normaali kystaton munasarja. Munasarjojen kystat ovat usein hyvälaatuisia.
No siis pikkasen jopa pikkareitten alle, niinkuin melkein häpykummun päällä, muttei ihan. ap
Vierailija kirjoitti:
Haimasyöpä tai imusolmukesyöpä. Otan osaa. Ei voi parantaa.
Saataa kuitenkin olla rasvapatti. Niitä tulee lähes kaikille.
Eli oikean ratkaisun teit kun kysyt neuvoa mieltä vaivaavista asioista AV palstalta.
No en nyt oikein muutakaan keksinyt, kun lääkäriin ei heti pääse ja täällä ihmisillä saattaa kuitenkin olla kokemusta jostakin vastaavasta. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis pikkasen jopa pikkareitten alle, niinkuin melkein häpykummun päällä, muttei ihan. ap
Jaa okei. Ei se sitten kuulosta munasarjalta, jos se patti on lähes häpykummulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt munasarjat sentään tunnu päälle päin, en ole ikinä kuullut moisesta :O Jos noin olisi, joka naisen kannattaisi opetella itse tutkimaan munasarjansa säännöllisesti kasvainten sun muiden varalta.
Alustastaan irti oleva patti tuskin on vaarallinen. Syöpäkasvaimet kasvavat pääsääntöisesti suoraan jostain kudoksesta ja ovat siksi kiinteämpiä.
Ei täällä kukaan sinua pysty auttaa. Mene vain sinne lääkäriin.