Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AUTTAKAA MINUA! Ankaran uskonnollisen kasvatuksen takia en ole ikinä

Vierailija
05.04.2006 |

saanut orgasmia mieheni kanssa. Vain kaksi kertaa olen sen saanut miehen nuollessa... mutta muuten, ei mitään. En edes kiihotu kunnolla. Mikä auttaisi minua? Millä tavalla kasvatus on vaikuttanut teidän seksielämään? Jokainen meistä kun tietää, miten tärkeää se on parisuhteessa...

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alkaa oikeastaan raamtun 1.mooseksen kirjan luvusta 3. Lueppas se vaikka ihan ensinnä...

Mutta todella tiivistetysti : Jumala loi maailman ja maahan 2 ihmistä,jotka tekivät tietoisen valinnan olla välittämättä Jumalan ohjeista, tähän heitä houkutteli Jumalan luoma enkeli joka aiemmin oli tehnyt tietoisen valinnan kapinoida Jumalaa vastaan.

Jumala loi enkeleilleen ja ihmisilleen omantunnon ja vapaan tahdon tehdä oiekin tai väärin. Nämä ihmiset päättivät hyvlätä Jumalan hallitsijana ja tämä väärin tehnyt enkeli (eli ns. paholainen) päätti haluta Jumalan vallan itselleen.

Jumala antoi vallan määrätä ihmisille ja samalla tälle paholaiselle vallan yrittää saada ihmiset omalle puolelleen.

Tämä siksi,koska paholainen oli esittänyt Jumalalle väitteen,että oliko Jumalalla oikeus hallita ihmisiä. Jotta tämä tulisi ratkaistua,Jumala päätti antaa ihmisille aikaa näyttää ja kokeilla kaikkia mahdollisia hallitusmuotoja ja ratkaisuja,joita keksiä saattaa. Ihmiset ovt näyttäneet,ettei ihminen pysty hallitsemaan rauhassa ilman Jumalan ohjausta.

Pahoilaiselle Jumala antoi mahdollisuuden yrittää vaikuttaa ihmisiin näiden hallitessaan,siksi maailma onkin täynnä sotia

Vierailija
102/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovan todistajat huolehtivat jokapäiväistä toimistaan,mutta karttavat asenteita, puhetta ja käytöstapoja jotka ovat ominaisia maailmalle ja jotka ovat ristiriidassa Jumalan opetusten kanssa.

Jehovan todistajat alistuvat poliittisten hallitsijoiden valtaan niinkauan kuin ne eivät riitele Raamatun kanssa. Jumala näki ennalta hallitukset,ne eivät hallitse siksi, että Hän olisi antanut niille vallan,vaan hänen sallinnallaan.

Vierailija:

Lapset käyvät koulussa, jossa heille opetetaan näitä maailmallisia asioita. Lisäksi jt:t joutuvat myös olemaan osa niiden poliitikkojen luomaa yhteiskuntaa (maksamalla veroja, käyttämällä terveydenhuoltopalveluita, jne.) vaikka eivät vaikuttaisikaan vaaleissa. Eli mitä se tarkoittaa, että ei olla osaa maailmasta?

t. pohdiskelija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 17

ps. et taida kuitenkaan olla Jt?? Vai :) ? Mutta samaa mieltä olemme tuosta kuitenkin :D

Vierailija:

ajattele se niin, että meidän Luojamme ja Herramme on antanut meille seksin juuri siksi, että ilman seksiä, hellyyden ja orgasmin iloa maailmassa olisi paljon vähemmän elämää. Luoja ei tarkoittanut seksiä häpeäksi vaan että nauttisimme siitä, jotta elämää voisi syntyä.

Eihän elämää olisi maailmassa tässä mittakaavassa, jos seksi olisi aina raiskaamista ja pakottamista. Kukapa suostuisi lisääntymään, jos sen alullesaattaminen olisi vastenmielistä?

Eli nauti seksistä, Luoja on antanut sinulle siihen oikeuden. Missään kohdin raamattua ei pariskuntien välistä seksiä pidetä kiellettynä, vaan sen harjoittamiselle eläinten, sukulaisten, kuukautisvuotojen kanssa ym. on kieltoja. tutki Raamattua ja nauti elämästä. Lue Korkeaa veisua. Eikö se ylistä erotiikan iloja jos mikä?

Vierailija
104/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapset käyvät koulussa, jossa heille opetetaan näitä maailmallisia asioita. Lisäksi jt:t joutuvat myös olemaan osa niiden poliitikkojen luomaa yhteiskuntaa (maksamalla veroja, käyttämällä terveydenhuoltopalveluita, jne.) vaikka eivät vaikuttaisikaan vaaleissa. Eli mitä se tarkoittaa, että ei olla osaa maailmasta?

t. pohdiskelija

emme siis ota osaa politiikkakeskusteluihin, meille on melko yhdentekevää voittaako Halonen vai Niinistö (tai siis oli), emme opettele sotimaan valtiomme puolesta.

olen melko huono selittämään, mutta kysy lisää jos jää epäselväksi..:)

t: se vm82 oleva

Vierailija
105/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei siis ole muuta syytä olla olemassa.

Jos Jumala loi sen vain sitä varten niin miksi sen käyttäminen olisi jotenkin väärin??

t. 17

Vierailija
106/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynyt kokouksissa säännöllisesti sitten taas vuosia en ole käynyt nyt taas käyn. tiedä jt opit täysin ja uskon niihin kyllä.

seksistä eli se kuuluu avioliittoon, mutta kukaan ei ole koskaaan missään tilanteessa tai kouksissa tai puheissa sanonut että avioliitossa olevien seksissä olisi mitään kiellettyä siis lelut suu tms seksi. eli varmaan ap on ssaaanut jonkun vanhimman omia näkemyksiä kuunneellla.

kukaan ei ole minua painostanut kasteelle tai kentälle tms siis mihinkään. eli kyllä vapaatahto on tärkein ja oma halu miellyttä jehovaa, minua on keskteety kaiki nämä vuodet ja luopnani käudään uskollisesti!!!!ja kaikkiin kysymyksiin saan vastaukset ja kritiikkiäkin sisaret kestävät!!! siis voiko olla mahdollista??kyllä kyseessä on totuus ja jehovan hyvä tahto en muuta syytä keksi, miten saisin itseeni poweria ja edistyisin, en jaksa lähteä kentälle yms. mistä saisin voimaa??? haluaisin mutta olen väsynyt ja en saa itsestäni irti mitään...

Vierailija
107/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin tämä opetus ei ole ainoastaan omalta isältä, vaan jokaisessa seurakunnassa jossa olen ollut on opetettu samaa. Muistan kun eräs ystäväni oli kiinnostunut eräästä nuoresta miehestä, niin hänet otettiin vanhempien puhutteluun ja sanottiin että kannattaa lopettaa kyseinen " pälyily" .

Ja eräässä kirjassa puhuttiin masturboinnin vaaroista, miten se muka altistaa avioliiton ulkopuolisille suhteille. Että se oli vakavaa syntiä, joka on todella väärin.

Kyllä te vanhat jt:t nämä jutut tiedätte, joten miksi vääntää niistä kättä?

Vierailija
108/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole sanonut.

Vierailija
109/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli masturbointi ennen avioliittoa on väärin koska vie ajatukset seksiin liikaa ja siten altistaa haureuteen eli syntiin eli haluun saada seksiä!!!!!mutta avioliiton aikana seksielämä kuuluu avioliittoon, eikä misään ole sitä rajattu mitenkään!!!!!!!toki jokainen sisar ja veli tajuaa itse mikä on järkevää eli hurjat jutu jää automaattisesti pois. mut itse itsensä tutkistelu keltä se on pois??ja mikä siitä syntiä tekee jos olet jo avioliitossa ja sitä seksiä saat mieheltäsi jos mieli tekee!!!

Vierailija
110/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se onkin oire jostain ihan muusta kuin mistä luulet?

Vierailija
111/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon osin Jehovan todistajien oppeihin, mutta tietyt asiat vielä ovat niitä, että en oikein saa omaksuttua. Esimerkiksi joulun vietto on yksi niistä. Meillä joulu on aina ollut kristillinen juhla, ja minä en rehellisesti sanottuna välitä, vaikka sen alkuperä olisikin pakanallinen (tai vaikka Jeesus ei olisikaan syntynyt jouluna). Minusta tärkeintä joulussa on nimenomaan uskonnollisuus, ja se, että hiljennymme oppimaan Jeesuksesta koko perheen voimin (meillä on aina luettu Raamattua jouluna). Tätä monetkaan eivät ole hyväksyneet, että minulle joulussa ei tosiaan ole mitään pakanallista, vaan se on eräänlainen muistelujuhla.

Kertokaa toki omia mielipiteitänne, mutta minun mielestäni pakanallisuus ei tule esiin missään ' riitissä' , jota toistetaan tai ollaan toistamatta, vaan ihmisen sydämessä. Jos minä alkaisin kumartamaan kuusipuuta ja rukoilemaan kuusipuun nimessä, niin tottavie juhla olisi pakanallinen! Mutta siis tosiaan kun meidän kotona muistetaan Jeesusta, ja vietetään juhla arvokkaasti uskonnon parissa. Ja sitä paitsi meidän kulttuurissamme on moniakin alunpitäen pakanallisia asioita, jotka myös Jehovan todistajat hyväksyvät ei-pakanallisina nykyään. Eli olen sitä mieltä, että jouluvalojen laittaminen ikkunaan ei tee minusta syntistä, mikäli jouluvalojen tarkoitus on toimia koristuksena eikä palvonnan kohteena tai välikappaleena.

Menipäs jouluiseksi :)

Vierailija
112/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään et vastannut,että mitä siis oikein olet vanhimmilta kysynyt ja mitä he tarkalleen ovat sanoneet sinulle suuseksistä ja muista??

Masturbointi on tosiaan kielletty,sen olen sanonut useamminkin jo tässäkin keskustelussa. Miksi kiihottaa itseään seksuaalisesti ennen avioliittoa,kun seksiä ns. täydellisessä määrin saa harrastaa vain avioliitossa?? Se siis on vain itsensä kiusaamista ja sitäpaisti siitä kieltääntyminen ennen avioliittoa lisää itsehillintää.

Kaverisi " pälyilyn" heh... kieltämiseen saattoi olla syitä mitä et tiedä... Olisiko poika ollut varattu, ehkä koki kaverisi pälyilyn ikävänä asiana...? Ei ollut kvaeristasi kiinnostunut,mutta kaverisi ei vain antanut periksi?? Tmv....??

t. 17

Vierailija
113/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä paitsi meidän kulttuurissamme on moniakin alunpitäen pakanallisia asioita, jotka myös Jehovan todistajat hyväksyvät ei-pakanallisina nykyään. Eli olen sitä mieltä, että jouluvalojen laittaminen ikkunaan ei tee minusta syntistä, mikäli jouluvalojen tarkoitus on toimia koristuksena eikä palvonnan kohteena tai välikappaleena.

Menipäs jouluiseksi :)

[/quote]

voisitko kertoa mitkä tai mikä pakanallinen on jt hyväksytty??????

t. se ikuisuuskiinnostunut

Vierailija
114/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten siitä, että mulle aina sanottiin että masturbointi on syntiä ja todella väärin?

Eräässä kirjassa luki näin, tiedätte sen kyllä itsekin... altistaa kuulema avioliiton ulkopuolisiin suhteisiin. Mutta sorry vaan, se nimenomaan altistaa, kun ei voi tutustua rauhassa omaan kehoonsa. Sitten kun on naimisissa, ei tiedä mikä tuntuu hyvältä, tai jos on jotain ongelmia ei ole voinut niitä tietää aikaisemmin.

Eräs nuori eräässä seurakunnassa erehtyi olemaan kiinnostunut toisesta nuoresta, ja seurakunnan vanhimmat ottivat hänet puhutteluun, jotta lopettaisi tämän " pälyilyn" toisen kanssa... se varmaan onkin vasta normaalia, vai?

Tai se, että seurakunnan jäsenet valehtelevat ympäri kaupunkia, koska ovat nähneet muka jonkun tupakoimassa?

Joopa joo.. onneksi tiedän nykyään paremmin.

Mutta se ei ole estänyt minua ikävä kyllä kärsimästä.

Ja kun kerran kerroin eräälle naiselle, että minusta abortti raiskauksen jälkeen on sallittua, hän sanoi että minulla täytyy olla huono suhde jumalaan...

Olen todella onnellinen, että tajusin erota koko uskonnosta.

Jospa vielä joskus oppisin nauttimaan seksistäkin...

T:ap

Vierailija
115/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on sanottava,että jos laitat ne jouluvalot ikkunaan joulukoristeeksi,niin on se väärin :( Selitän tuon joulujutun tuolle kysyjälle kohta,mutta siis jos olet paljon tutkinut,niin varmasti tiedät joulun alkuperän ja sen miksi joulu ja sen lieveilmiöt ei ole Jehovan todistajille sopivia.

Sen sijaan talvisia piha- tai parvekevaloja ei kukaan oo kieltänyt :)

meilläkin on talvella ihanat lamput pihapensaissa ja kauniita ovat :)

t. 17

Vierailija
116/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 17

Vierailija
117/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(esim. Saturday Saturnuksen kunniaksi). Ja kukaan ei ole vielä ehdottanut, että tulisi keksiä omat viikonpäivät ja kuukaudet, koska alunperin ovat pakanallisia.

Lisäksi vaikka juhlapäivien (synttärit, joulu, vappu) vietto yleisesti tuomitaan, on kuitenkin hääpäivän vietto sallittua. Samalla tavoin hääpäivänä juhlistetaan kahden ihmisen onnea, kuin syntymäpäivillä yhden ihmisen ikää. Eikö totta? :)

Siis tässä pari asiaa, jotka minä ainakin lasken pakanallista alkuperää oleviksi yhtä lailla.

t. en muista mikä numero nyt olinkaan?

Vierailija
118/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI tässä ketjussa olevat Jehovan todistajat ovat selkeästi sanoneet,että MASTURBOINTI on raamatussa kiellettyä!!!

KUKAAN ei ole sitä ollut sanomassakaan hyväksytyksi!!!

-yksi JT-

Vierailija
119/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joulun viettäminen tee sinusta syntistä. Uskonnon vapaus koskee muitakin kuin meitä Jehovan todistajia!

Sitten jos haluaisit olla yksi Jehovan todistajista, vihkiytyminen muuttaisi elämääsi niin että näkisit joulun vieton varmaankin eri tavalla. Ei nii että alkaisit sitä vihaamaan jollain " pyhällä vihalla" , vaan et tuntisi lamaannuttavaa surua vaikka et sitä viettäisikään.

Toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitin...

Suvaitsevaisuuden nimissä on sanottava myös juhlapäivistä se, että tulossa on Jehovan todistajille vuoden tärkein juhlapäivä, Jeesuksen kuolemen muistonvietto. Enpä teitä oudoksu ja pidä omituisina kun ette sitä vietä, enkä varsinkaan päivittele sitä miten lapsenne kestävät sen ettei sitä teillä vietetä;)

Vierailija
120/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi kertaa kun tuli viesti et Linkittäminen kielletty...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi