AUTTAKAA MINUA! Ankaran uskonnollisen kasvatuksen takia en ole ikinä
saanut orgasmia mieheni kanssa. Vain kaksi kertaa olen sen saanut miehen nuollessa... mutta muuten, ei mitään. En edes kiihotu kunnolla. Mikä auttaisi minua? Millä tavalla kasvatus on vaikuttanut teidän seksielämään? Jokainen meistä kun tietää, miten tärkeää se on parisuhteessa...
Kommentit (134)
Nimenomaan painotin, että en käytä valoja palvontaan, tai edes palvonnan välikappaleena. Ne ovat vain kauniit, ja käytän toki niitä jo marraskuulla (en siis vain ' jouluvaloina' ).
Samoin on muuten joululahjojen kanssa.. Jos antaa LAHJAN, jota ei ole paketoitu JOULUPAPERIIN, ja antaa sen muulloin kuin JOULUNA, kyseessä ei tietenkään ole joululahja? :) Sain tämmöisen lahjan muinoin jt-tädiltäni, 20.12 ;) Anteeksi vain, oli vain pakko mainita tämä, koska tapa on hienoisen hupaisa.. (kaikella kunnioituksella teitä kohtaan silti!)
t.64
Mutta juuri tuota tarkoitankin. Kiellätte joitakin asioita, sallitte nykyään toisia kuitenkin yhtä kummallisia... kuten toi joulujuttu? Oikeasti, pidän edelleenkin yhteyttä muutamien jehovan todistajien kanssa, ja noi jutut mistä kirjoitin ovat yhä kielletty...mm. joulun vietto. t. ap
Eli abortti on väärin joka tapauksessa,myös raiskauksen seurauksena, mutta lapsen voi antaa esim. adoptioon jos ei sitä halua/kykene teon seurauksena pitämään.
kun lukee Paavalin kirjeitä Efessolaisille, Korinttilaisille yms. huomaa, että myös näissä seurakunnissa oli ongelmia, mitä Paavali yritti kirjeillään ratkoa.
me kaikki olemme epätäydellisiä, valitettavasti. ja näin ollen myös nykyaikana seurakunnissa on omia ongelmiaan. eipä siitä ole kun muutama vuosi, kun vanhassa seurakunnassani puututtiin juoruamiseen. Juoruaminen oli siis mennyt siellä ilkeämieliseksi ja juorut eivät olleet totta.
tähän puututtiin, ja nykyään seurakunnassa ei juoruta. :)
ja tuohon aborttijuttuun..eipä tuo lapsi ole siihen syyllinen, että isänsä on raiskaaja, vai onko?
ja tuohon masturbointiin..nälkä kasvaa syödessä, eikös näin sanota? kun harrastaa itsetyydytystä, siihen jää helposti koukkuun. ja lopulta omat kädet eivät enää välttämättä riitä, ja kynnys esiaviolliseen seksiin madaltuu.
" Sitten kun on naimisissa, ei tiedä mikä tuntuu hyvältä, tai jos on jotain ongelmia ei ole voinut niitä tietää aikaisemmin."
eihän sitä kukaan tiedä uuden kumppanin kanssa, mikä tuntuu hyvältä! tuore aviopari kokeilemalla oppii, miten toista tyydyttää.
t:vm82
t. 64, joka pitää juhlapäivistä nähtävästi :)
aikas hankalaa ja ethän sä vietä sitä päivää se on päivän nimi....
ja hääpäivää ei vietetä ei ees ukko muista kun on hääpäivä.
t se ikuisuustutkija
sinun valosi ovat jouluvalot koska olet laittanut ne sinne JOULUA varten. Minun parvekevaloni ovat esillä koko talven ja syksyn ja eivät liity jouluun.
Mutta siis jos sinun valosi ovat myös esillä aina,niin miksi itse sanot niitä jouluvaloiksi??
Jos antaa lahjan muulloin kuin jouluna niin se ei ole joululahja,sanot, No ei tietenkään? vai annatko itse JOULUlahjoja pitkin vuotta??
Lahjan tarkoituksellahan se sanotaan MIKÄ lahja se on.
ja aiempaan viestiisi,joulu ON pakanallinen,sen myöntää jopa luterilaiset papit. Se on aivan sama mitä varten Sinä sitä vietät,se ei sen periaatetta muuta.
Hääpäivää ei sen sijaan raamatussa " kielletä" ja näin ollen sitä tietysti voi viettää.
Vierailija:
Nimenomaan painotin, että en käytä valoja palvontaan, tai edes palvonnan välikappaleena. Ne ovat vain kauniit, ja käytän toki niitä jo marraskuulla (en siis vain ' jouluvaloina' ).Samoin on muuten joululahjojen kanssa.. Jos antaa LAHJAN, jota ei ole paketoitu JOULUPAPERIIN, ja antaa sen muulloin kuin JOULUNA, kyseessä ei tietenkään ole joululahja? :) Sain tämmöisen lahjan muinoin jt-tädiltäni, 20.12 ;) Anteeksi vain, oli vain pakko mainita tämä, koska tapa on hienoisen hupaisa.. (kaikella kunnioituksella teitä kohtaan silti!)
t.64
Jehovan todistajat sensijaan uskovat, että kielletään, sillä synttäreihin liitettiin ikäviä tapauksia. Yleensä tässä yhteydessä ei sanota, että enkelitkin juhlistivat Jeesuksen syntymää.
Raamatussa sanotaan aivan selkeästi, että KUKAAN ei sinua voi tuomita sen mukaan, mitä päivää juhlit (ks. esim Kol 2:16). !!
olen elämäni varrella saanut todellakin jehovan todistajilta aivan erilaisia selityksiä milloin mihinkin asiaan.
Ja kiitos vaan, en ole tyhmä, olen vain alkanut ajatella omilla aivoillani.
Olen todellakin yli 30 vuotias, teini-iän vielä uskossa ollut.
Ja juuri näin niin kuin kirjoitin on minulle aina kerrottu ja olen niin jehovan todistajien kirjoista lukenut. Olen asunut monella eri paikkakunnalla, niin pienissä kuin isoissakin. Joten kokemusta löytyy.
Ja mitä tuohon " pälyilevään" nuoreen pariin tuli, kumpikaan ei seurustellut...olivat molemmat vapaita.
Myös tämä tupakointitapaus, kukaan ei oppinut siitä mitään, päin vastoin juoruilu jatkui.
Ja samoin eräs toinen tapaus Hesassa, jossa joku väitti aviomiehen pahoinpitelevän vaimoaan... ei pitänyt paikkaansa, mutta näin juoruttiin ympäri Helsingin seurakuntia. Ja minä tiedän koska tunsin hyvin kyseisen parin, ja olin heillä monta kertaa kylässä.
Kukaan ei koskaan pyytänyt anteeksi.
Arvaas miten nykyään uskon? Uskon sekä jumalaan että kehitykseen. Kuten esim, viirukset voivat kehittyä, mutta esim. talo on aina jonkun " luoma" ...
T:ap
Voin kertoa teille ettei minua ainakaan ole haitannut se, etten ole menettänyt neitsyyttäni pikkutyttönä jollekin känniselle finninaamapojalle jossain mudan keskelle pystytetyssä teltassa:)
Siitäpä se ylevä seksielämä sitten oliski alkanu! Väittääkö joku että sellainen kokemus on niin mahtava, että kaikkien on se koettava?!?!? Ja nyt on turha ruveta mesoamaan että ei se kaikilla niin mee, en sitä toki tarkoittanutkaan...
Toki enkelit iloitsivat Jeesuksen syntymästä maanpäälle kylläkin sen takia,että Jeesus syntyi tänne sovittamaan syntejä. Joten tämä ei kyllä sovellu syntymäpäivien viettoon.
Raamatussa tosiaan viitataan kahtiin synytmäpäiviin negatiivisesti. Kaikella sillä mitä raamattuun on kirjoitettu on syynsä.
Varhaiskristityt pitivät syntymäpäiviä epäkristillisinä ja se liittyi heidän havaintoihinsa tuohon päiviin liittyvistä pakanallisista tavoista.
Useimmilla,ellei kaikilla tavoilla jotka nykyisin liittyvät synttäreiden viettoon on alkuperät taikuudessa ja pakanallisuudessa.
t. 17
saa ostaa lahjoja yms.
Eivät ole keksineet vielä kieltää sitä.
Muistan lapsuuteni joulut kun kurkin ikkunaverhojen raosta kun naapuriin meni joulupukki
Muistan joulun jälkeen kouluun menon muut kertoi lahjoistaan ja minä vaikenin surullisena, ei tullut lahjoja
lapsena en uskaltanut näistä puhua kotona tietenkään kärsin sisimmässäni
" huono seura hyvät tavat turmelee" on syöpynyt alitajuntaani meillä ei käynyt koskaan koulukavereita enkä minä käynyt muiden luona koska en saanut ulkoleikkejä toki oli naapurien lasten kanssa
" hyvää seuraa" oli muut jt joten lapsia ja nuoria tapasi konventeissa väliajalla ja niistä otettiin sitten irti kaikki ja joskus lähdettiin kaupungille ohjelmien aikana siis karattiin kun ei jaksettu kuunnella niitä puheita
kokouksiin oli PAKKO mennä ja KENTÄLLE monet keskustelut käytiin ja selkään saatiin kurittomuudesta vitsa piti hakea puusta itse ja sitten tuli isän kädestä sen jälkeen isä luki Raamatusta " joka vitsaa säästää se vihaa lastaan" ja pakko oli nöyrtyä luettiin sitten jakeita vanhempien kunnioituksesta yms. ja tämä toistui aikas usein
MINUT NUJERRETTIIN HENKISESTI - YMMÄRRÄTTEKÖ MITÄ SE TARKOITTAA
TIEDÄN ETTÄ HUUDAN MUTTA SATTUU EDELLEEN
mutta kyllä jos mietit miten nykyään esim lastensynttäreitä viewtetään niin on se varsinaista tavaratulvaa ja muuta eli eikait tuosta paljoo jää paitsi vai ei viettäs niitä..? ja rahaakin säästyy kun ei tartte kokoajan olla ostamassa lahjoja jollekin, vaan voi niitä ostaa kun tulee kaupassa vastaan jotain kivaa esim ale aikaan samaa samoja leluja ja vsaatteita puolet halvemmalla ja sit antaa ja yllättää jonkun
t ikuisuustutkija
totakait ulos saa valoja laittaa kunha ei oo joulusia esm joulupukki tms sama pätee sisällä polttaahan jt oikeitakin kynttilöitä miksei sähkö????kunha ei oo joulu juttui esim tonttu pukki tms