Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kalaa köyhä syö 3 x viikossa?

Vierailija
14.09.2017 |

Sinkku eli ota huomioon ettei aina sitä kilon lohipalaa tarjouksesta! Pakastinta ei ole.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Järvi-Suomessa ainakin saa jauhettua järvikalaa kympin kilo. Silakka on käsittääkseni vielä halvempaa. Valtaosa silakasta tosin menee turkiseläinten rehuksi.

Vierailija
22/87 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silakkaa, tonnikalaa ja seitiä.

Ootko laskenut kilohintaa seitille ja tonnikalalle? Eivät ole nykyään mitään halpoja nuo. 

Jos katsoo foodiesta prisman hintoja niin ei kyllä mielestäni tuo seiti ole erityisen paljon kalliimpaa kuin silakka. Ja jos ei noihinkaan ole varaa niin tuskinpa on vaihtoehtoja. Tonnarissa on se hyvä puoli että yhdestä purkista vääntää jo ison ruoan kun maistuu jollekin enemmän kuin seiti.

Yhden hengen kala-annoksista tuli mieleen tuo reilulla eurolla saatava kilohailipurkki prismassa, voiskohan sitä joskus ap ajatella. Kilohinta nyt tosin nousee sinne yhdeksään euroon... mutta jos kerran on syötävä eri lajeja kolmasti viikossa eikä ole kauppahalleja lähellä.

No joo. Se halvin seiti. Ei ole hyvää. Ei se seiti myöskään mitään kummoisia terveyshyötyjä anna, kun siinä ei juuri ole hyviä rasvoja. No saahan siitä proteiinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muikkua,silakkaa ja lohi on usein alessa.Yhdelle yksi file tiskiltä...

Lohi nyt ei ole alessa ollut pariin vuoteen. Silakkaa ei meillä suostu syömään kuin minä ja koira ja eri ruokia ei aleta tekemään.

Vierailija
24/87 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäkää tuttua heittää verkot veteen jos itte ette osaa ja ei kun pakkaseen :) tuotetta!

Muikut esim on jumalaisen hyviä ja lohtakin parempaa ruosjauhoissa ja voissa paistettuna.

Vierailija
25/87 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää itse myrkkysilakkanne! Ette ole dioksiinista ikinä kuulleet??

Vierailija
26/87 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säilykepurkeista osa on halpoja, esim. Lidlin makrillifileet tomaatissa n. 8e/kg.

Tämä on itse asiassa ihan varteenotettava vaihtoehto, sillä vähäinenkin kalansyönti on terveydelle parempi kuin ei ollenkaan. Tosin tomaattisoosi alkaa tympiä vähän ajan päästä, tämän olen havainnut.

Vierailija
27/87 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakka maksaa noin kympin kilo. Ostin lapselle kuhafileen, maksoi 6 e (n. 150 g) ... Muut kalat oli melkein suunnilleen yhtä kalliita.

Vierailija
28/87 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ostin Kuopion kauppahallista jauhettua haukea 300g - 3€, siitä saa murekkeen, josta sinkku syö kolme kertaa. Peratut muikut maksoivat 7,50/kg ja silakkafileet 5,40. Viikonlopunna voi sitten herkutella ja ostaa kolme ahvenfilettä, joiden hinnaksi tulee koosta riippuen 4-5€.

Itse en syö lihaa,mutta kaikenlainen kala kelpaa. Lohen strimloja saa parilla eurolla ison pussin, eikä 150 gramman pala lohtakaan maksa yleensä paria, kolmea euroa enempää.

Vierailija
29/87 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pangasiusta saa halvalla jos vaan ei omatunto vaivaa...

Vierailija
30/87 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silakka maksaa noin kympin kilo. Ostin lapselle kuhafileen, maksoi 6 e (n. 150 g) ... Muut kalat oli melkein suunnilleen yhtä kalliita.

Kuha ja nieriä + ahven ei sesonkina ovat kalleimmat kalat.

Muikku ja silakka halvimmat 3,90-7,90 (peraamaton-perattu jne.)

Hauki tulee sitten, yleensä 7,90-11,90/kg (vuodenajasta riippuen)

Lohi 12,90-27,90/kg (riippuen kasvatuspaikasta, raaka/savustettu jne.)

Nieriä ja kuha on yleisimmin tuon 27,90/kg ympäri vuoden. Joskus harvoin saa esim. 22,90/kg niin kuin tänä kesänä muutaman kerran.

Vierailija
31/87 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuhaa, ahvenia ja haukea saan useiten kun käyn kalastamassa.

Vierailija
32/87 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökää itse myrkkysilakkanne! Ette ole dioksiinista ikinä kuulleet??

Jos jättäisimme syömättä kaikki mistä olemme kuulleet emme voisi syödä mitään.

Vierailija
33/87 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. lohi ei ole nykyään kallista.

Vierailija
34/87 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalansyönti ei ole mikään ihmisoikeus. Vai oletko sitä mieltä, että jonkun täytyy henkensä uhalla kalastaa myrskyisällä merellä sinulle lohta, jonka arvon rouva "liian arvokas töihin" voisi sitten käydä noukkimassa Kelan maksuun?! Kalasta itse kalasi, jos se on niin tärkeää.

Vierailija
35/87 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohta menee ihan liikaa. Graavilohta. Lidlin savulohifileepala riittää yhdelle kolmeksi päiväksi.

Vierailija
36/87 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko köyhällä varaa lupiin? Ei. Ongella saa täällä ehkä mitättömiä särkiä tai jotain roskakalaa, ja tietääkseni onkimista on taas laissakin vaikeutettu.

Vierailija
37/87 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos se köyhä ostaisi kauden mukaan sitä mikä on edullista ja/tai tekisi diilin tutun kalastajan kanssa tai jopa opettelisi kalastamaan?

Vaihtokauppaa kannattaa aina kokeilla, sieniä/marjoja tai jotain työtä (mikä sitten onkaan köyhän osaamisaluetta, lastenhoito, puhtaaksikirjoittaminen, villasukkien neulominen, puu- tai sähkötyöt, haravoiminen jne) kaloja vastaan.

Vierailija
38/87 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko köyhällä varaa lupiin? Ei. Ongella saa täällä ehkä mitättömiä särkiä tai jotain roskakalaa, ja tietääkseni onkimista on taas laissakin vaikeutettu.

Lupa on 39e/ vuosi. Jos ei 39e vuodessa saa säästettyä vika on jossain muussa kuin köydessä.

Vierailija
39/87 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin syksyn kunniaksi huomautettakoon, että ovat marjatkin pakasteina ihan törkeän kalliita.

Vierailija
40/87 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on talossa kala-allergikko, joten kalanmaksaöljy on mulle helpoin ja turvallisin vaihtoehto. Toki myös edullisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi