Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni luokkakaverit varasti kaljaa. Katsoin muualle.

Vierailija
14.09.2017 |

Tilanne siis kuvitteellinen.
Kävelen kaupassa juomahyllyn ohi ja samalla huomaan että seiskalla olevan tyttöni luokan pojat laittaa kaljatölkkejä taskuun. Ne huomaa että minä huomaan. Pojat tuntee minut koska ollaan pieneltä paikkakunnalta. Miten pitäisi toimia ettei tyttöni kärsisi? Ilmianto varmasti toisi ongelmia tytölleni. Miten te toimisitte jos teille sattuisi noin?
Ja tämä siis tosiaan kuvitteellista. Siitä ei tarvitse nyt alkaa vääntämään täällä. Mietiskelen vaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsosin muualle minäkin. Ei kuulu mulle.

Vierailija
2/17 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelen kaupassa juomahyllyn ohi ja samalla huomaan että seiskalla olevan tyttöni luokan pojat laittaa kaljatölkkejä taskuun. Ne huomaa että minä huomaan. Pojat tuntee minut koska ollaan pieneltä paikkakunnalta. Miten pitäisi toimia ettei tyttöni kärsisi? Ilmianto varmasti toisi ongelmia tytölleni. Miten te toimisitte jos teille sattuisi noin?

Ja tämä siis tosiaan kuvitteellista. Siitä ei tarvitse nyt alkaa vääntämään täällä. Mietiskelen vaan.

Välittömästi ilmoitus vartijalle/myyjälle, joka kutsuu vartijat. Samoin huolehdittava siitä, että kauppa/vartija/poliisi tekee asiasta lasun jokaisesta kaljavarkaissa olleesta pojasta erikseen. Sen jälkeen sitten tytön kanssa keskustelua, jos hän joutuu kärsimään ->uusi lasu aina, kun kiusaamista esiintyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen liian rehellinen katsoakseni asiaa sormien läpi.

Vierailija
4/17 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites jos kyseeessä olisi sun oma lapsi, jonka joku muu huomaisi kaljavarkaissa? Toivoisitko, että hänkin katsoisi muualle, eikä kertoisi asiasta vartijalle/myyjälle?

Vierailija
5/17 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välittömästi ilmoitus vartijalle/myyjälle, joka kutsuu vartijat. Samoin huolehdittava siitä, että kauppa/vartija/poliisi tekee asiasta lasun jokaisesta kaljavarkaissa olleesta pojasta erikseen. Sen jälkeen sitten tytön kanssa keskustelua, jos hän joutuu kärsimään ->uusi lasu aina, kun kiusaamista esiintyy.

Ei kai sentään?

Vierailija
6/17 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites jos kyseeessä olisi sun oma lapsi, jonka joku muu huomaisi kaljavarkaissa? Toivoisitko, että hänkin katsoisi muualle, eikä kertoisi asiasta vartijalle/myyjälle?

Tuossa tilanteessa ymmärtäsin ettei ilmianna oman lapsen vuoksi.

Vierailija
7/17 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljatölkit taskuun... joopa joo

Vierailija
8/17 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käskisin antaa ne kaljat mulle kaupan ulkopuolella tai käräyttäisin ne :)

Vierailija
9/17 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5 Ei voi olla provo!

Vierailija
10/17 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Collegehousun taskuun menee kepeesti.

Vierailija
11/17 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hengästyin ja ahdistuin jo pelkästään tän lukemisesta! Voi luoja sentään.. Mahtaa teillä olla lepposa tunnelma kotosalla.

Vierailija
12/17 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneehän ne, mutta kyllä joku huomaa.

Vierailija
13/17 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käskisin antaa ne kaljat mulle kaupan ulkopuolella tai käräyttäisin ne :)

😉

Vierailija
14/17 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että kaljat takaisin hyllyyn ja pöllikää vasta sitten kun en ole näkemässä. Kaikki osapuolet säilyttäisivät kasvonsa.

Varkaus se on vasta kun pojat kävelee kassan ohi maksamatta.

Vierailija
15/17 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneehän ne, mutta kyllä joku huomaa.

Isolla porukalla jos ovat niin ei välttämättä. Vai ajattelitko että kaljaa ei koskaan voi varastaa?

Vierailija
16/17 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa ymmärtäsin ettei ilmianna oman lapsen vuoksi.

Lapsen etu, että jää kiinni. Vai opetatko lapsesi varkaaksi.

Vierailija
17/17 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menisin sanomaan pojille, että laittakaa tölkit takaisin hyllyyn, varastaessa joutuu poliisin kanssa tekemisiin. Jos haistattaisivat mun sanomiselleni pitkät, niin käräyttäisin vartijoille.

Kotona kertoisin lapselleni tapahtuneesta ja pyytäisin kertomaan mulle, jos hänelle tulisi tästä asiasta jotain harmia. Mikäli tulisi, soittaisin koululle ja pyytäisin olemaan yhteydessä poikien koteihin.

Toimisin näin, koska toivoisin samaa muilta aikuisilta, mikäli oma lapseni yrittäisi varastaa kaupassa.