Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KELA:n käsittelijä käski lasteni olla hiljaa

Vierailija
13.09.2017 |

Menin kelaan kahden pienen lapseni kanssa tekemään hakemuksen. Lapset eivät jaksaneet odottaa nätisti hiljaa ja varsinkin se 3-vuotias yritti leikkiä jotain hippaa. Yritin komentaa samalla kun täytin hakemusta, lisäksi tulostin pari liitettä. Nämä vaativat täyden huomioni enkä esimerkiksi voinut mennä ulos odottamaan vuoroani.

Yllättäen käsittelijä tuli kesken oman asiakkaansa ajan ja sanoi "tämä ei ole kyllä mikään lasten leikkipaikka, täällä tulee olla hiljaa!"

Oma vuoroni tuli pian tämän jälkeen ja toinen käsittelijä sanoi että hänellä oli puhelintulkkaus menossa joka vaatii erityistä hiljaisuutta. Kihisin pikkuisen, koska en itsekään haluaisi ottaa lapsia mukaan mihinkään virastoihin koska en voi ikinä täysin keskittyä asiaani. Lisäksi tuolta kelan pisteeltä hävisi lasten lelut remontin myötä johon virkailijani totesi ettei lapsiperheitä ole ajateltu. Ai että ärsyttää vieläkin.

Kommentit (179)

Vierailija
81/179 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin kelaan kahden pienen lapseni kanssa tekemään hakemuksen. Lapset eivät jaksaneet odottaa nätisti hiljaa ja varsinkin se 3-vuotias yritti leikkiä jotain hippaa. Yritin komentaa samalla kun täytin hakemusta, lisäksi tulostin pari liitettä. Nämä vaativat täyden huomioni enkä esimerkiksi voinut mennä ulos odottamaan vuoroani.

Yllättäen käsittelijä tuli kesken oman asiakkaansa ajan ja sanoi "tämä ei ole kyllä mikään lasten leikkipaikka, täällä tulee olla hiljaa!"

Oma vuoroni tuli pian tämän jälkeen ja toinen käsittelijä sanoi että hänellä oli puhelintulkkaus menossa joka vaatii erityistä hiljaisuutta. Kihisin pikkuisen, koska en itsekään haluaisi ottaa lapsia mukaan mihinkään virastoihin koska en voi ikinä täysin keskittyä asiaani. Lisäksi tuolta kelan pisteeltä hävisi lasten lelut remontin myötä johon virkailijani totesi ettei lapsiperheitä ole ajateltu. Ai että ärsyttää vieläkin.

Kaikkien ei todellakaan pitäisi saada lisääntyä!

Vierailija
82/179 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään lasten riuhumispaikka.

En ole koskaan täyttänyt yhtään kaavaketta Kelassa vaan kotona.

Minä kyllä olen, mutta olen osannut myös pakata lapsille kirjan, värityskuvan, pikkuauton tai välipalaeväät ihan kotoa käsin. Tai lykätä sen lastenohjelman youtubesta jos ei muuten homma toimi tai käydä kertaamassa käytössääntöjä oven ulkopuolella.

Kyllä hävettäisi jos lapseni riekkumisellaan olisivat häirinneet puhelintulkattua asiakastapaamista - vielä huomautuksen jälkeenkin!

Olen kyllä samaa mieltä että siinä, että kelassa käy paljon arvokkaampia asiakkaita kuin ärsyttävät rääkyvät lapset. Onneksi ei ollut vatsavaivoista kärsivää vauvaa kenelläkään.

Mulla ei ole tapana laittaa ihmisiä arvojärjestykseen. Mutta kyllä minä olisin sen masuitkevän vauvankin kanssa hankkiutunut etäämmälle jos joku olisi huomauttanut että toisen asiointi estyy itkun vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/179 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis kyllä entinen kela-käsittelijä jos minun lapselleni olisi noin tehnyt.

Miehellä on iso virka kaupungin organisaatiossa...

Kelan työntekijä tässä hei. Miehesi on tainnut huiputtaa sinua, kaupungin työntekijöillä kun ei ole nääs mitään tekemistä Kelan kanssa.

Jaksuhalit, sun miehellä taitaa olla raskas työ jos pitää ihmisiä toisista organisaatioista potkia pihalle naisensa käskystä! :/

Vierailija
84/179 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän hyvin tuollaiseen lastenriekkumistilanteeseen voi huonona päivänä päätyä. Miten se turhauttaa ja on keinoton olo. Miten ärsyttää kun sitä leikkipaikkaa ei ole ja ehkä harmittaa kun tuli itse varauduttua huonosti. Miten tuskastuttaa kun yrittää ja se ei riitä tai toimi.

Sitä en ymmärrä, että muiden asiointia ja mm. puhelintulkkausta häirinneestä käytöksestä huomauttanut ihminen on tarinan pahis. Ettei aloittaja totea että parhaani yritin ja tällä kertaa **tuiks meni, olen pahoillani, vaan alkaa syytellä muita. En minä aloittajaa lasten "hallitsemattomuudesta" ruoskisi, mutta tuo asenne, ettet ole lainkaan pahoillasi aiheuttamastanne häiriöstä vaan vedät pultit huomautuksesta - se on pielessä.

Olin ihan hiton vihainen lapsille siellä, komensin ja täytin papereita. Tuo 3-v.lähinnä on sellainen ärsyttävä joka ei kuuntele aina. Ehkä mua vaan hitokseen ärsytti että mitäs se sanominen auttaa, olis komentanu niitä lapsia suoraan tai se yksi asiakaspalvelija olis voinu tuoda toisen kynän kun kysyikin tarviinko apua. Normaalisti olisin mennyt pihalle mutta nyt en voinut.

Kun sitten pääsin käsittelijälle niin tämäkin tokaisi että lapsia ei ajateltu tässä uudessa rempassa. Sanoin vielä etten haluaisi näitä mihinkään mukaan mutta joskus on pakko. Ap

Vierailija
85/179 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tuu kertoon fiiliksesi

No eipä mitään, liukastuin tänään ulkona, sekin ärsyttää 😂 Kysyin muuten siltä käsittelijältä että voisinko tuoda tänne lasten leluja ( meillä niitä on) mutta siellä ei vissiin ole paikkaa leluille? Aivan jäätävä kokemus, tuskanhiki nousee kun muistelee. Ap

Vierailija
86/179 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva liittyy tapaukseen ->

https://i.imgur.com/M92Hthn.png

Vierailija
87/179 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään nauttinut siitä, kun puuttuvan paperin ja jonkun epäselvyyden takia jouduin raahaamaan mukaan Kelalle tuolloin 4v adhd-tytön, joka ei ole hetkeäkään hiljaa sekä 8kk vauvan! Mies oli töissä, isovanhemmat kipeinä, minkäs teet.. Olen myös ollut gynellä   vauva mukana. 

Vierailija
88/179 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne liitteet voi toimittaa sähköisestikin. Paperiliitteistä voi ottaa vaikka ihan valokuvankin ja laittaa sen tulemaan. En näe järkeä siinä että lähdetään Kelaan täyttämään hakemusta kun vähemmällä mielesipahoittamisella olisit selvinnyt kotona täyttämällä. Liitteiden osalta voi silti tulla pyyntö toimittaa jotain lisää vaikka ne olisikin "tarkistettu" toimistolla, kun siellä eivät niitä päätöksiä kuitenkaan tee.

Milläs lähetät sähköisesti jos et omista läppäriä/pöytäkonetta ja jos kirjastokaan ei ole vaihtoehto?

Vierailija
89/179 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten osannut otta kotoa leluja mukaan.

Vierailija
90/179 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tuu kertoon fiiliksesi

No eipä mitään, liukastuin tänään ulkona, sekin ärsyttää 😂 Kysyin muuten siltä käsittelijältä että voisinko tuoda tänne lasten leluja ( meillä niitä on) mutta siellä ei vissiin ole paikkaa leluille? Aivan jäätävä kokemus, tuskanhiki nousee kun muistelee. Ap

Ja sit joku olisi vastuussa niiden puhdistamisesta ja turvallisuudesta. Kaunis ajatus mutta! Minä tarjosin meidän palapelejä avoimeen päiväkotiin mutta eivät saaneet ottaa kun kaiken pitää kulkea jonkun turvallisuusarvioivan ihmisen kautta 😩 Seuraavaksi meinasin kysäistä onko päiväkodilla varakuriksille tarvetta, mutta ehkä sekään ei käy, jos vaikka joku lapsi tukehtuu neppariin tai jotain...

Vierailija
91/179 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ollut varmasti kova huuto ja kirkuminen, kun ihan vähästä ei kiireiset virkailijat tule huomauttamaan. Ap on epäilemättä niitä äitejä, joiden lapset ei edes kuuntele niiden lässyttämiä pyyntöjä.

Nykyään suorastaan ilahtuu, kun näkee jämäköitä vanhempia, jotka asettavat lapsilleen rajat.

Yhdellä käsittelijällä oli ymmärtämisvaikeuksista kärsivä ulkomaalainen. Muita tämä ei siis haitannut. Kyllä komensin minkä töiltäni kerkesin. Ap

Puhuitko etukäteen lasten kanssa, miten siellä käyttäydytään? Minulla on vain yksi lapsi, mutta hän osasi ainakin olla hiljaa bussissa ja ravintolassa, kun etukäteen puhuttiin, että siellä ei saa huutaa eikä riehua vaan muille ihmisille pitää antaa matkustusrauha tai ruokarauha. Ja toki kannattaa jatkossa ottaa jotain leluja tai värityskuvia lapsille sekä etukäteen kertoa lapsille, mitä Kelassa tehdään ja miten siellä käyttäydytään. Tehoaa ainakin joihinkin lapsiin.

Vierailija
92/179 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piä mukulas hiljoo vastaisuudes

Vierailija
93/179 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa kuitenkin olit vailla niin ole tyytyväinen että sellainen paikka on olemassa. Jos et osaa itse komentaa lapsiasi niin totu siihen että he saavat kylmää kyytiä muilta ihmisiltä.

Vierailija
94/179 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis kyllä entinen kela-käsittelijä jos minun lapselleni olisi noin tehnyt.

Miehellä on iso virka kaupungin organisaatiossa...

Missä kaupungissa ovat idiootit johdossa?

Vierailija
95/179 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat huonosti. Ei tule sepitystaiteilijaa sinusta. 

Vierailija
96/179 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kaikki haukkuko aloittajaa.Ihan varmasti teidän jokaisen kakarat joskus riehuvat,ettekä mahda niille mitään.Näin on tosi.

Vierailija
97/179 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset täytä hakemuksiasi kotona? Kai sulla netti sentään on kun täälläkin palstailet?

Halusin viedä paperisen hakemuksen ja liitteet minun olisi kuitenkin pitänyt tulostaa koska itselläni ei ole tulostinta. Samalla tarkistin ettei mitään puutu. Ap

Liitteistä voi nykyään ottaa kuvat myös ja laittaa sähköisen asiointipalvelun kautta. Vanhanaikaista tuollainen paperinen hakemus. Itse en ole vuosiin asioinut paikan päällä Kelassa.

Vierailija
98/179 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne liitteet voi toimittaa sähköisestikin. Paperiliitteistä voi ottaa vaikka ihan valokuvankin ja laittaa sen tulemaan. En näe järkeä siinä että lähdetään Kelaan täyttämään hakemusta kun vähemmällä mielesipahoittamisella olisit selvinnyt kotona täyttämällä. Liitteiden osalta voi silti tulla pyyntö toimittaa jotain lisää vaikka ne olisikin "tarkistettu" toimistolla, kun siellä eivät niitä päätöksiä kuitenkaan tee.

Milläs lähetät sähköisesti jos et omista läppäriä/pöytäkonetta ja jos kirjastokaan ei ole vaihtoehto?

Ap on ainakin jotenkin päässyt vauvapalstalle joten samalla vaivalla lähettää liitteet netissä ja hakemuksen.

Vierailija
99/179 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et mene töihin niin ei tarvitse hakemuksia täytellä?

Vierailija
100/179 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ottanut kotoa mukaan paperia, kyniä, leluja? Kai nyt lapsesi tunnet ja tiedät, etteivät jaksa olla ilman viihdykettä (kuten eivät monet muutkaan lapset, omani mukaan lukien).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi