KELA:n käsittelijä käski lasteni olla hiljaa
Menin kelaan kahden pienen lapseni kanssa tekemään hakemuksen. Lapset eivät jaksaneet odottaa nätisti hiljaa ja varsinkin se 3-vuotias yritti leikkiä jotain hippaa. Yritin komentaa samalla kun täytin hakemusta, lisäksi tulostin pari liitettä. Nämä vaativat täyden huomioni enkä esimerkiksi voinut mennä ulos odottamaan vuoroani.
Yllättäen käsittelijä tuli kesken oman asiakkaansa ajan ja sanoi "tämä ei ole kyllä mikään lasten leikkipaikka, täällä tulee olla hiljaa!"
Oma vuoroni tuli pian tämän jälkeen ja toinen käsittelijä sanoi että hänellä oli puhelintulkkaus menossa joka vaatii erityistä hiljaisuutta. Kihisin pikkuisen, koska en itsekään haluaisi ottaa lapsia mukaan mihinkään virastoihin koska en voi ikinä täysin keskittyä asiaani. Lisäksi tuolta kelan pisteeltä hävisi lasten lelut remontin myötä johon virkailijani totesi ettei lapsiperheitä ole ajateltu. Ai että ärsyttää vieläkin.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Mä niin halveksin teitä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vasta urpojen urpo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein teki. Kyllä sen aikaa pitää osata olla hiljaa tai sitte pitää jättää kakarat kotiin!
3-v. kotiin...?
Niin, lasten tekoon tarvitaan yleensä kaksi. Eli lapsikaiset vois olla kotona isän tai vaikka mummin kanssa samalla ku mamma käy asioilla. Mut järjen käyttöhän ei vissiin oo sallittua? 🤔
No käytä sitä sitten!!!! 😰 isä on töissä tai lähtenyt?! Suku satojen kilometrien päässä?! Mä olin ainakin _ihan yksin_kun lapsi oli pieni ja kotiin en jostain kumman syystä voinut jättää...mun lasta ei ole tarvinnut komentaa, mutta voin kuvitella tilanteen. Voi luoja te olette HÖLMÖJÄ!!!! Ja täysin v**ttumaisia.
Isä on töissä päivät, lapsilla ei ole isovanhempia. Myös muu tukiverkosto töissä päivisin. Ap
Kampaajallako kävit sillä aikaa kun lapset olivat tarhassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katse peiliin! kirjoitti:
Te ette tiedä ap:sta yhtään mitään, mutta huudatte että on huono äiti, asiat pitää hoitaa kuten te teette, on outoa jos _pienet_ lapset kyllästyy jne. Ääliöitä olette, ette _mitään_ muuta!
Ei ole outoa, että pienet lapset kyllästyy. Mutta on todella outoa, että siihen ei ole osattu varautua. Esim. mukaan leluja, kirjoja, padi yms..Ja se, ettei osaa kotoa hoitaa koneella tällaista asiaa, niin kertoo ap:sta jo aika paljon.
Liitteet ovat väärässä tiedostomuodossa enkä osaa niitä muuttaa siten että saisin ne kelaan lähetettyä. Tulimme suoraan tarhasta joten joo, en ollut varautunut. Ap
Tiedätkö ei osais nämäkään vaikka niin luulevat...niiden ei ole tarvinnut edes kokeilla, mutta tietävät kyllä silti...mä olen kohdannut vain ja ainoastaan avuttomia "muumimammoja" jotka kyllä osaavat arvostella ja haukkua, ei muuta. Pyydä niitä ajamaan Helsingin keskustaan niin itku pääsee, tai taskuparkkeeraamaan, tai viettämään monta tuntia _yksin_ lapsen kanssa päivystyksessä saati lähes viikko yötä päivää osastolla jne. niin voi voi kun ei enää onnistukaan.
Ei ole minun (tai muidenkaan palstalaiset) vika, että sä olet joutunut _yksin_ olemaan lapsesi kanssa. Yleensä kuitenkin lapsella on myös isä jakamassa vastuuta.
Ei olekaan enkä ole valittanutkaan mutta mä en sentään luule tietäväni kaikkea ja arvostele julmasti tuntemattomia, siitä on kyse pölvästi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ette tiedä ap:sta yhtään mitään, mutta huudatte että on huono äiti, asiat pitää hoitaa kuten te teette, on outoa jos _pienet_ lapset kyllästyy jne. Ääliöitä olette, ette _mitään_ muuta!
Ei ole outoa, että pienet lapset kyllästyy. Mutta on todella outoa, että siihen ei ole osattu varautua. Esim. mukaan leluja, kirjoja, padi yms..Ja se, ettei osaa kotoa hoitaa koneella tällaista asiaa, niin kertoo ap:sta jo aika paljon.
Liitteet ovat väärässä tiedostomuodossa enkä osaa niitä muuttaa siten että saisin ne kelaan lähetettyä. Tulimme suoraan tarhasta joten joo, en ollut varautunut. Ap
Tiedätkö ei osais nämäkään vaikka niin luulevat...niiden ei ole tarvinnut edes kokeilla, mutta tietävät kyllä silti...mä olen kohdannut vain ja ainoastaan avuttomia "muumimammoja" jotka kyllä osaavat arvostella ja haukkua, ei muuta. Pyydä niitä ajamaan Helsingin keskustaan niin itku pääsee, tai taskuparkkeeraamaan, tai viettämään monta tuntia _yksin_ lapsen kanssa päivystyksessä saati lähes viikko yötä päivää osastolla jne. niin voi voi kun ei enää onnistukaan.
Ei ole minun (tai muidenkaan palstalaiset) vika, että sä olet joutunut _yksin_ olemaan lapsesi kanssa. Yleensä kuitenkin lapsella on myös isä jakamassa vastuuta.
Jos ei tajua vastuun käsitettä, miten sitä voisi jakaa?
Vierailija kirjoitti:
Mä niin halveksin teitä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vasta urpojen urpo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein teki. Kyllä sen aikaa pitää osata olla hiljaa tai sitte pitää jättää kakarat kotiin!
3-v. kotiin...?
Niin, lasten tekoon tarvitaan yleensä kaksi. Eli lapsikaiset vois olla kotona isän tai vaikka mummin kanssa samalla ku mamma käy asioilla. Mut järjen käyttöhän ei vissiin oo sallittua? 🤔
No käytä sitä sitten!!!! 😰 isä on töissä tai lähtenyt?! Suku satojen kilometrien päässä?! Mä olin ainakin _ihan yksin_kun lapsi oli pieni ja kotiin en jostain kumman syystä voinut jättää...mun lasta ei ole tarvinnut komentaa, mutta voin kuvitella tilanteen. Voi luoja te olette HÖLMÖJÄ!!!! Ja täysin v**ttumaisia.
Isä on töissä päivät, lapsilla ei ole isovanhempia. Myös muu tukiverkosto töissä päivisin. Ap
Niinpä, mutta luuletko että nämä tollot tuota tajuaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä vastaajat lapsia? Oletteko olleet koulukiusaajia tai onko teillä huono itsetunto? Kyllä tää palsta on täynnä sairaita ihmisiä joilla ei toivottavasti ole omia lapsia.
Luultavammin ap ja sinä olette sairaita, kun ette kritiikkiä kestä. Kukaan ei ole täydellinen, ja on typerää vetää herne nenään, jos joku vastuullinen lastasi aiheesta komentaa.
Lapsen kasvattamiseen tarvitaan kylä, mutta ap:llä ei ole edes ukkoa apuna.Ilkeily ja suomalainen suoranainen lapsiviha ei ole kririikkiä. Ja miksi kaikkia ja kaikkea pitää koko ajan kritisoida?! Mitä ja ketä luulet sen hyödyttävän? Sinäkö parannat suoritustasi haukkumalla? Aika erikoista kyllä.
Ja mitähän se ap sitten teki? No kritisoi kelan työntekijää, vaikka hän on toiminut täysin oikein ja kieltänyt ap:n "kullannuppuja" riehumasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan enkä ole valittanutkaan mutta mä en sentään luule tietäväni kaikkea ja arvostele julmasti tuntemattomia, siitä on kyse pölvästi!
Nyt sä kyllä ihan itse arvostelet minua, tuntematonta, pölvästiksi.
Vierailija kirjoitti:
Olis kyllä entinen kela-käsittelijä jos minun lapselleni olisi noin tehnyt.
Miehellä on iso virka kaupungin organisaatiossa...
Kaupunki ja Kela on ihan eri laitoksia. Kaupungin virkamiehet ei päätä Kelan asioita. Sorry nyt vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sä kyllä ihan itse arvostelet minua, tuntematonta, pölvästiksi.
Niin sen _jälkeen_kun te olette haukkuneet ap:n!!!!
Olen virastossa töissä ja harva se päivä asiakkaiden lapset kirmaavat ympäriinsä, huutavat ja vaativat huomiota. Oviin hakataan, ikkunoita nuollaan ja klähmitään. Meillä on leikkinurkkaus, mutta silti on välillä vaikea keskittyä työhön siinä metelissä. En ole koskaan mennyt ojentamaan sen paremmin lapsia kuin heidän vanhempiaankaan, vaikka mieli on kyllä joskus tehnyt. Se juuri, että aikuinen ei tajua että paikka on jonkun työpaikka ja häntä saattaa älämölö aika lailla häiritä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis kyllä entinen kela-käsittelijä jos minun lapselleni olisi noin tehnyt.
Miehellä on iso virka kaupungin organisaatiossa...Kaupunki ja Kela on ihan eri laitoksia. Kaupungin virkamiehet ei päätä Kelan asioita. Sorry nyt vaan.
Ettekö tiedä kuka mieheni on!!?? Hän on korkeassa virassa. Vaihtaa katulamppuja työkseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään lasten riuhumispaikka.
En ole koskaan täyttänyt yhtään kaavaketta Kelassa vaan kotona.
Minä kyllä olen, mutta olen osannut myös pakata lapsille kirjan, värityskuvan, pikkuauton tai välipalaeväät ihan kotoa käsin. Tai lykätä sen lastenohjelman youtubesta jos ei muuten homma toimi tai käydä kertaamassa käytössääntöjä oven ulkopuolella.
Kyllä hävettäisi jos lapseni riekkumisellaan olisivat häirinneet puhelintulkattua asiakastapaamista - vielä huomautuksen jälkeenkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että auttoivat, jos sinä et yksin pystynyt. Niinhän sen kuuluu olla, koko kylä kasvattaa.
Eipä se auttanut. Onneksi vuoromme tuli pian tämän jälkeen. Yksi työntekijä kävi kysymässä tarvitsinko apua johon puoli tosissan kysyin olisiko heillä antaa jotain leluja tai piirrustuspaperia. Ei ollut. Ap
Jaa oikein lelutkin vielä, eikö se riitä että sulle maksetaan kaiken maailman tukia esim asumistukee.
Eihän noille mikään riitä.
On ollut varmasti kova huuto ja kirkuminen, kun ihan vähästä ei kiireiset virkailijat tule huomauttamaan. Ap on epäilemättä niitä äitejä, joiden lapset ei edes kuuntele niiden lässyttämiä pyyntöjä.
Nykyään suorastaan ilahtuu, kun näkee jämäköitä vanhempia, jotka asettavat lapsilleen rajat.
Vierailija kirjoitti:
Olen virastossa töissä ja harva se päivä asiakkaiden lapset kirmaavat ympäriinsä, huutavat ja vaativat huomiota. Oviin hakataan, ikkunoita nuollaan ja klähmitään. Meillä on leikkinurkkaus, mutta silti on välillä vaikea keskittyä työhön siinä metelissä. En ole koskaan mennyt ojentamaan sen paremmin lapsia kuin heidän vanhempiaankaan, vaikka mieli on kyllä joskus tehnyt. Se juuri, että aikuinen ei tajua että paikka on jonkun työpaikka ja häntä saattaa älämölö aika lailla häiritä.
Ymmärrän kyllä että ärsyttää, sehän on KELA jossa käy paljon lapsiperheitä. Mutta käsittelijällä oli vaikeuksia kuullu tulkkia puhelimen toisessa päässä, muita käsittelijöiä tämä ei siis haitannut. Eli siellä oli spesiaalitilanne menossa. Ap
Vierailija kirjoitti:
On ollut varmasti kova huuto ja kirkuminen, kun ihan vähästä ei kiireiset virkailijat tule huomauttamaan. Ap on epäilemättä niitä äitejä, joiden lapset ei edes kuuntele niiden lässyttämiä pyyntöjä.
Nykyään suorastaan ilahtuu, kun näkee jämäköitä vanhempia, jotka asettavat lapsilleen rajat.
Yhdellä käsittelijällä oli ymmärtämisvaikeuksista kärsivä ulkomaalainen. Muita tämä ei siis haitannut. Kyllä komensin minkä töiltäni kerkesin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään lasten riuhumispaikka.
En ole koskaan täyttänyt yhtään kaavaketta Kelassa vaan kotona.Minä kyllä olen, mutta olen osannut myös pakata lapsille kirjan, värityskuvan, pikkuauton tai välipalaeväät ihan kotoa käsin. Tai lykätä sen lastenohjelman youtubesta jos ei muuten homma toimi tai käydä kertaamassa käytössääntöjä oven ulkopuolella.
Kyllä hävettäisi jos lapseni riekkumisellaan olisivat häirinneet puhelintulkattua asiakastapaamista - vielä huomautuksen jälkeenkin!
Olen kyllä samaa mieltä että siinä, että kelassa käy paljon arvokkaampia asiakkaita kuin ärsyttävät rääkyvät lapset. Onneksi ei ollut vatsavaivoista kärsivää vauvaa kenelläkään.
Minä ymmärrän hyvin tuollaiseen lastenriekkumistilanteeseen voi huonona päivänä päätyä. Miten se turhauttaa ja on keinoton olo. Miten ärsyttää kun sitä leikkipaikkaa ei ole ja ehkä harmittaa kun tuli itse varauduttua huonosti. Miten tuskastuttaa kun yrittää ja se ei riitä tai toimi.
Sitä en ymmärrä, että muiden asiointia ja mm. puhelintulkkausta häirinneestä käytöksestä huomauttanut ihminen on tarinan pahis. Ettei aloittaja totea että parhaani yritin ja tällä kertaa **tuiks meni, olen pahoillani, vaan alkaa syytellä muita. En minä aloittajaa lasten "hallitsemattomuudesta" ruoskisi, mutta tuo asenne, ettet ole lainkaan pahoillasi aiheuttamastanne häiriöstä vaan vedät pultit huomautuksesta - se on pielessä.
Sano muuta! Laitapa yhteystiedot niin puhdistus voi alkaa.