Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jari Sillanpää kärysi amfetamiinista!

Vierailija
13.09.2017 |

Omikin Vain elämää jaksoissa sekavan oloinen.

Kommentit (1601)

Vierailija
881/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tunne onneksi yhtään ihmistä, joka käyttäisi tai olisi kokeillut kovia huumeita.

t. Mies

Tunnethan. Olet itsekin käyttänyt alkoholia ja se on ihan yhtä kovaa kamaa kuin piri, koksu tai hepo. Tosin eihän se lainsäädänöllisesti ole huume, mutta se on sitten tyhjänpäiväistä saivartelua.

Ei todellakaan alkoholi ole niin vahvaa... noilla mainitsemillasi huumeilla lähtee helposti henki jo yhellä kertaa annosteluvirheen takia mutta alkoholilla ei sellasta riskiä juuri ole ellet sammu pakkaseen

Alkoholi on ainoa päihde, jonka vieroitusoireet ovat helposti tappavia. Se ei ole mitenkään harvinaista, että kuolee suoraan alkoholin vieroitusoireisiin, mutta sitä ei tapahdu juuri koskaan, että jonkun muun aineen vieroitusoireisiin kuolee suoraan. Opiaattien vieroitusoireisiin voi ihan ääritapauksissa kuolla suoraan, mutta se on todellakin äärimmäisen harvinaista.

Amfetamiineista ei taas tule mitään sellaisia oireita, että niihin voisi suoraan kuolla.

Ja sivullisten kuolemastahan ei vapaa sielu välitä.

Etkö oikeasti parempaa olkiukkoa enää keksi? Mitä nyt tässä on koko ajan peräänkuulutettu, että päihteidenkäyttö on ok, jos siitä ei aiheudu sivullisille suoraa fyysistä tai taloudellista vahinkoa.

Kyllä täytyy vetää harvinaisen vahvalla agendalla, että alkaa vääristelemään muiden argumentteja itselleen sopivaksi, kun ei muuta keksi.

Sinähän se tässä vääristelet muiden argumentteja. Minä olen se kirjoittaja, joka muistutti, että päihteidenkäyttäjä aiheuttaa haittaa myös muille ihmisille, ei vain itselleen.

Sitä en kiellä. Se ei kuitenkaan riittävä syy sille, että sun pitäisi antaa määräillä ja kontrolloida muiden elämää, sillä millään objektiivisella mittarilla mitattavaa vahinkoa siitä ei sulle kuitenkaan aiheudu.

Voi hyvänen aika. Missä ihmeessä minä olen pyrkinyt määräilemään ja kontrolloimaan toisten elämää? Näytä yksikin kohta viestistäni, jossa kannatan kieltolakia? Ainoa asia, mitä viestissäni sanoin, oli että päihteidenkäyttäjä vahingoittaa aina muitakin kuin itseään.

Mahdollisesti. Mutta se nyt on asia, jolle ei voi oikein tehdä muuta kuin yrittää ohjata kuntoukseen ja toivoa, että kuntoutus toimii. Sen on ainakin varma juttu, että toi sun päihderiippuvaisia syyllistävä ja moralisoiva tapa ei kyllä auta ketään pääsemään irti päihteistä.

Ei päihderiippuvaiset sen takia lopeta, että sulla olisi varmasti hyvä olla. Kyllä ne lopettaa muista syistä, jos lopettaa.

Sinä et voi määrätä siitä, mitä toiset ihmiset saavat tuntea etkä siitä, onko toisilla oikeus tuntea itsensä vahinkoa kärsineeksi. Jokainen kokee itse omat tunteensa ja tietää itse oman kärsimyksensä määrän.

Tämä ei edellenkään ole mitään mitä voi mitata millään objektiivisella mittarilla. Se, että sua ahdistaa, vituttaa, huolestuttaa, jne. jonkun päihteidenkäyttö, ei ole sinällänsä haitta. Se on sitten haitta, jos joku ryöstää sut sen takia, että saa taas vähän lisää subua tai piriä.

Itseäsi haittaa jo se, että joku kirjoittaa tänne vastustavansa huumeiden käyttöä. Ja sitten sinun mielestäsi se ei ole haitta, kun joku kärsii toisen käytöstä, joka nyt kuitenkin on käytännössä eri tason juttu kuin viestit keskustelupalstalla. Tämä kuvastaa hyvin, kuinka itsekeskeisesti elät ja ajattelet ja millainen se pikkurikollisen ja narkkarin maailma ylipäätään on. Empatiakyky on mennyt tai sitä ei ole koskaan ollutkaan.

Huumeidenkäyttöä saa vastustaa, siinä ei ole mitään ongelmaa. Se kuitenkin eri asia kuin se, että haluaa kieltää muita elämästä kuten haluaa. En mäkään ole uskontoa kieltämässä keneltäkään, vaikka vastustankin uskovaisuutta.

Ja mitä itsekkyyteen tulee, niin se on hyvin kaksiteräinen miekka.

Pitäisikö kysyä ensin sulta, että eihän tämä varmasti ahdista sua ja tehdä vasta sitten jos voi olla varma, ettei ahdista?

Pitäisikö kysyä ensin sulta, että eihän tämä varmasti vituta sua ja tehdä vasta sitten jos voi olla varma, ettei vituta?

Pitäisikö ensin kysyä sulta, että eihän tämä varmasti huolestuta sua ja tehdä vasta sitten jos voi olla varma, ettei huolestuta?

Ja onko tosiaan niin, että kyseesä on itsekäs tyyppi tekee jotain siitä huolimatta, että se saattaa ahdistaa tai huolestuttaa sua? Että pitäisi päättää tekemisensä sen mukaan, että sä et varmasti niistä stressaa? Välittämättä siitä mitä itse tykkää tehdä? Melkoista uhrautumista taitaa vaatia, että sut pitää stressittömänä ja tyytyväisenä.

Ehkäpä kyse ei ollut siitä että joku anonyymi nettikeskustelija on tyytyväinen, vaan siitä ettei aiheuta tarpeetonta kärsimystä ihmisille, joita rakastaa, tai että ainakin uskaltaa tunnustaa, kun näin on tehnyt. Mikään laki ei kiellä olemasta itsekäs, mutta tietty määrä empatiaa ja kykyä asettua toisen asemaan ei ole haitaksi, jos aikoo elää onnellista elämää ihmisyhteisössä.

Vierailija
882/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vaikutta siltä että ei tajua tilannettaan. Vähättelee liikennerikkomustaan "keltaisen viivan ylitys", oli omasta mielestään ajokuntoinen, kyse vaan intohimosta ja uusista kokemuksista. Kuulostaa pahalta koska kuulostaa koukussa olevan totaaliselta denialilta.

Vierailija
884/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi törkeitä jotkin kommentit tässä keskustelussa!1!

Ja mikä pahinta, tuntuu, että ilkeät kommentoijat eivät ole vielä päässeet edes vauhtiin.

Vierailija
885/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tunne onneksi yhtään ihmistä, joka käyttäisi tai olisi kokeillut kovia huumeita.

t. Mies

Tunnethan. Olet itsekin käyttänyt alkoholia ja se on ihan yhtä kovaa kamaa kuin piri, koksu tai hepo. Tosin eihän se lainsäädänöllisesti ole huume, mutta se on sitten tyhjänpäiväistä saivartelua.

Ei todellakaan alkoholi ole niin vahvaa... noilla mainitsemillasi huumeilla lähtee helposti henki jo yhellä kertaa annosteluvirheen takia mutta alkoholilla ei sellasta riskiä juuri ole ellet sammu pakkaseen

Alkoholi on ainoa päihde, jonka vieroitusoireet ovat helposti tappavia. Se ei ole mitenkään harvinaista, että kuolee suoraan alkoholin vieroitusoireisiin, mutta sitä ei tapahdu juuri koskaan, että jonkun muun aineen vieroitusoireisiin kuolee suoraan. Opiaattien vieroitusoireisiin voi ihan ääritapauksissa kuolla suoraan, mutta se on todellakin äärimmäisen harvinaista.

Amfetamiineista ei taas tule mitään sellaisia oireita, että niihin voisi suoraan kuolla.

Ja sivullisten kuolemastahan ei vapaa sielu välitä.

Etkö oikeasti parempaa olkiukkoa enää keksi? Mitä nyt tässä on koko ajan peräänkuulutettu, että päihteidenkäyttö on ok, jos siitä ei aiheudu sivullisille suoraa fyysistä tai taloudellista vahinkoa.

Kyllä täytyy vetää harvinaisen vahvalla agendalla, että alkaa vääristelemään muiden argumentteja itselleen sopivaksi, kun ei muuta keksi.

Sinähän se tässä vääristelet muiden argumentteja. Minä olen se kirjoittaja, joka muistutti, että päihteidenkäyttäjä aiheuttaa haittaa myös muille ihmisille, ei vain itselleen.

Sitä en kiellä. Se ei kuitenkaan riittävä syy sille, että sun pitäisi antaa määräillä ja kontrolloida muiden elämää, sillä millään objektiivisella mittarilla mitattavaa vahinkoa siitä ei sulle kuitenkaan aiheudu.

Voi hyvänen aika. Missä ihmeessä minä olen pyrkinyt määräilemään ja kontrolloimaan toisten elämää? Näytä yksikin kohta viestistäni, jossa kannatan kieltolakia? Ainoa asia, mitä viestissäni sanoin, oli että päihteidenkäyttäjä vahingoittaa aina muitakin kuin itseään.

Mahdollisesti. Mutta se nyt on asia, jolle ei voi oikein tehdä muuta kuin yrittää ohjata kuntoukseen ja toivoa, että kuntoutus toimii. Sen on ainakin varma juttu, että toi sun päihderiippuvaisia syyllistävä ja moralisoiva tapa ei kyllä auta ketään pääsemään irti päihteistä.

Ei päihderiippuvaiset sen takia lopeta, että sulla olisi varmasti hyvä olla. Kyllä ne lopettaa muista syistä, jos lopettaa.

Sinä et voi määrätä siitä, mitä toiset ihmiset saavat tuntea etkä siitä, onko toisilla oikeus tuntea itsensä vahinkoa kärsineeksi. Jokainen kokee itse omat tunteensa ja tietää itse oman kärsimyksensä määrän.

Tämä ei edellenkään ole mitään mitä voi mitata millään objektiivisella mittarilla. Se, että sua ahdistaa, vituttaa, huolestuttaa, jne. jonkun päihteidenkäyttö, ei ole sinällänsä haitta. Se on sitten haitta, jos joku ryöstää sut sen takia, että saa taas vähän lisää subua tai piriä.

Itseäsi haittaa jo se, että joku kirjoittaa tänne vastustavansa huumeiden käyttöä. Ja sitten sinun mielestäsi se ei ole haitta, kun joku kärsii toisen käytöstä, joka nyt kuitenkin on käytännössä eri tason juttu kuin viestit keskustelupalstalla. Tämä kuvastaa hyvin, kuinka itsekeskeisesti elät ja ajattelet ja millainen se pikkurikollisen ja narkkarin maailma ylipäätään on. Empatiakyky on mennyt tai sitä ei ole koskaan ollutkaan.

Minusta on väärin rajoittaa toisen oikeutta omaan kehoonsa sillä verukkeella, että siitä voi koitua epäsuorasti jotain haittoja muille. Esimerkiksi Jarin keississä tuo rattijuopumus oli se paha juttu, ei itse päihteen käyttö niinkään. Ei siis erikseen tarvitsisi rangaista päihteen käytöstä, kun siitä rattijuopumuksesta rangaistaan kuitenkin, sehän se niitä haittoja muille aiheuttaa eikä käyttö.

Jos eläisit yksin jollain autiolla saarella, niin voisit vapaasti tehdä kehollasi, mitä haluat. Päihdekäyttäjä on epämiellyttävää seuraa jo lyhyellä ratikkamatkalla ja negatiivinen vaikutus moninkertaistuu mitä enemmän hän tässä yhteiskunnassa oleilee.

Et sinä tuolla syyllistämisellä ja halveksumisella ketään raittiiksi saa. Täyskiellotkaan eivät auta. Niin kauan, kun hoidetaan pelkkää riippuvuutta (ja nykyään rahapulan takia ollaan hoitamatta), eikä kosketa tikullakaan niihin syihin riippuvuuksien takana, niin mitään muutosta ei tapahdu. Ja ennaltaehkäisevään hoitoon, eli mielenterveystyöhön ja yleiseen diagnostiikkaan pitäisi panostaa. Kukaan onnellinen ja fyysisesti terve, itsensä kanssa tasapainoinen ihminen ei käytä päihteitä tuhoisasti. T. Sosiaalialan tuleva työntekijä

Saat vielä huomata, että päihdekäyttäjä kieltää ongelmansa. Hän voi mennä lääkäriin jonkin fyysisen ongelman takia, mutta henkisistä ongelmistaan hän vaikenee. Päihteistä hän vaikenee tai valehtelee. Osa ennaltaehkäisevää mielenterveystyötä on se, että kerrotaan, että ne päihteet eivät auta, joten ei kannata kokeilla yhtäkään kertaa. Siinä ei ole mitään moralisointia, vaan pelkkää faktaa.

Jos kommenttini vaikutti halveksivalta, niin pahoittelen. Tarkoitus oli vain tuolle palstanarkkarille kertoa, että hän aiheuttaa kyllä haittaa paljonkin, vaikka ei ehkä itse sitä huomaa. Jokainen jolla on kotonaan, työpaikallaan, naapurissaan tai vaikka vieruskaverinaan päihtynyt henkilö, tietää, että selvänä tämä olisi miellyttävämpi. Ne juopon nousuhumalafiilikset tai narkkarin kokemat hyvät olot eivät välity muille. Jos ja kun toipuminen alkaa, joutuu myös myöntämään aiheuttaneensa haittaa muille ja pyytämään anteeksi. Siihen nöyrtymiseen ei moni suostu. Ennemmin haukutaan muita ihmisiä loputtomiin kuin katsotaan peiliin, jossa se vastuullinen olisi.

Viestit ovat tällaista soopaa kun tosissaan uskoo siihen, ettei päihteiden ongelmakäyttäjä voi missään tapauksessa ymmärtää omaa ongelmaansa.

Vierailija
886/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä amfetamiinin hinta on nykyisin?

-Sama kuin aina ennenkin. Yksi elämä.

-Sama kuin ennenkin. Vähintään yksi elämä.

Vierailija
887/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltsun selittely: Liikennetörttöily oli ihan pientä, huumausaineita oli ihan vähän, oli vaan ajattelematonta lähteä huumeissa rattiin, olen vaan niin intohimoinen ja siksi huumekokeilut jne. Ei todellista vastuunottoa, vaan liipalaabaselittelyä. Ei koe tehneensä oikeasti mitään väärää, pikkasen vaan kokeili. Kaikkihan nyt kokeilee, ainakin intohimoiset ihmiset.

Vierailija
888/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillanpää pitää tekoaan ajattelemattomana.

Iltalehti uutisoi, kuinka Jari Sillanpää jäi poliisin haaviin tiistai-iltana.

Tapahtumat saivat alkunsa, kun poliisin virkapartio huomasi autoilijan törttöilevän Lönnrotinkadulla Helsingin keskustassa. Poliisit pysäyttivät kuljettajan, joka osoittautui Sillanpääksi.

Paikan päällä tehty pikatesti reagoi huumausaineeseen, minkä perusteella poliisit tekivät hänen asuntoonsa kotietsinnän.

Tässä vaiheessa Jaria epäillään huumausaineen vaikutuksen alaisena ajamisesta.

Nyt Jari Sillanpää kommentoi asiaa ensimmäistä kertaa Iltalehdelle tapahtuman jälkeen.

-Haluan kiittää kaikkia - olen otettu kaikista ihanista viesteistä, joita olen saanut. Olen todella pahoillani, että olen aiheuttanut niin monille huolta ja pahaa mieltä. Meidän jokaisen elämänpolulta löytyy monta asiaa, joita meidän on elämämme varrella käytävä läpi. Tämä on minulle yksi niistä. Lehtien uutisointia haluan kommentoida sen verran, että ”törttöilyksi” kutsuttu liikennerikkomukseni oli tosiasiassa keltaisen viivan ylitys, kun ohitin pysäkillä seisovan bussin toisen auton vanavedessä. Lehdissä on kirjoitettu, että minun epäillään syyllistyneen huumausaineen vaikutuksen alaisena ajamiseen. Tämä pitää paikkansa, vaikka kyseessä olikin hyvin vähäinen määrä.

Oli ajattelematonta lähteä liikenteeseen, vaikka koin, että olin täysin ajokykyinen. Pyydän tätä anteeksi. Tiedostan elämän rajallisuuden, ja intohimoisena ihmisenä hakeudun helposti uusien kokemusten pariin. Kunpa olisikin voimaa ja ymmärrystä tehdä elämässä aina vain oikeita valintoja. Tapahtuneesta huolimatta elämän karikot hiovat meitä jokaista ja toivottavasti ne myös tekevät meistä hitusen parempia ihmisiä.

Työt jatkuvat normaalisti. Nyt valmistaudun Valokeilassa-konserttikiertueseen, ja kiertueen jälkeen jatkan töitäni sovitusti kunnes lähden lomalle tammikuussa. Keväällä palaan keikkalavoille uusin voimin.

Hyvää syksyä! Jari Sillanpää.

Vierailija
889/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksi sä päästäsi mitä haluat.

Yläpeukutin vahingossa.

Mutta olen kyllä pahoillani, että sinulla ei ole ketään :(

Vierailija
890/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiedostan elämän rajallisuuden, ja intohimoisena ihmisenä hakeudun helposti uusien kokemusten pariin."

Jari Sillanpää IS:ssä

Kai sen narkkaamisen itselleen noinkin voi selittää.

Vierailija
891/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä ei käytetä minkään hortonin parantamiseen. Niiden käytölle ei löydy aivan ainoata puolustettavaa selitystä. Piste.

En halua glorifioida huumeita, mutta olen nähnyt vierestä, kuinka tuskallista Hortonin neuralgian kanssa eläminen on. Tästä taikasieni/lsd -lääkinnästä on kyllä ihan lääketieteellistä näyttöä, mutta valitettavasti se tuskin sinun kaltaisen ihmisen päätä kääntää.

Kysynpä silti: onko mielestäsi järkevämpää elää jatkuvassa kipujen pelossa, sekä niiden kanssa, kuin lääkitä niitä ajoittain? Parhaimmillaan 1 mieto annostus auttaa jopa puoli vuotta, joten rapanistiksi tässä ei tarvitse alkaa. Uskomatonta minkälaisia ihmisiä tämä pallo päällään kantaa. 

En halua kenellekään pahaa, mutta tällä kertaa ehkä hieman mietin, että toivottavasti sinulle tulee Horton, voi vähän muuttua käsitys asioista.

Vierailija
892/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua lähinnä säälittää suurinosa ihmiistä jotkaon puolustellut jaria ja ihaillut häntä ja nyt kun tämä tuli julki niin ollaan niin syyttävällä päällä lol.

Yksi ainoita täyspäitä musapiireissä on Juha Tapio. No sillä onki perhe ja vaimo.

Päätelkää loput itse.

Terv, sinkkumies 28v

Musta Sillanpää on ollut aina ällö. Ja toin tämän kyllä esille, kun työpaikalta raahattiin väkisin kuuntelemaan Sillanpäätä. Vittu mitä paskaa, narkkaria kuuntelemaan pakosti. Oli pakko mennä ja kehua et kivaa oli, ettei saanut potkuja. Toivottavasti kaikki muistavat mun kommentit nyt. Terveiset ex-työnantajalle ja narkkeja ihaileville pikkupomoille!

Vierailija
893/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään laki ei kiellä olemasta itsekäs, mutta tietty määrä empatiaa ja kykyä asettua toisen asemaan ei ole haitaksi, jos aikoo elää onnellista elämää ihmisyhteisössä.

Onneksi täällä osataan asettua niin hyvin sen päihderiippuvaisen asemaan tällä naurettavalla logiikalla, jonka mukaan päihderiippuvuus ja päihteidenkäyttö ilman muuta täysin tietoinen valinta ja päihderiippuvainen tekee sitä vain sen takia, koska se on niin vittumainen ja itsekäs tyyppi.

Maailmassa ei olisi addikteja, jos se olisi noin yksinkertaista,

Vierailija
894/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ratkaisee- kohta alkaa Valokeilassa-kiertue, Fuengirolan Suomipop -laulelot ym.

Vierailija
895/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, vaikutta siltä että ei tajua tilannettaan. Vähättelee liikennerikkomustaan "keltaisen viivan ylitys", oli omasta mielestään ajokuntoinen, kyse vaan intohimosta ja uusista kokemuksista. Kuulostaa pahalta koska kuulostaa koukussa olevan totaaliselta denialilta.

Onhan siinä ollut toinenkin rike, jos on vielä toisen auton perässä ohittanut. Ohitukset pitää tehdä yksi kerrallaan. Lisäksi se hallussapito. Oikeasti kaikilla ihmisillä ei ole keittiön kaapissa amfetamiinia, vaikka täällä nyt kovasti selitetään, että se on ihan normi juttu. Itse en edes tiedä, mistä sitä voisi hankkia. Piritorillakin todennäköisesti osuisin siviilipukuisen poliisin puheille, jos menisin kyselemään.

Vierailija
896/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi törkeitä jotkin kommentit tässä keskustelussa!1!

Ja mikä pahinta, tuntuu, että ilkeät kommentoijat eivät ole vielä päässeet edes vauhtiin.

If you can't stand the heat, stay out of drugs!

Vierailija
897/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on mahdollista, joskin epätodennäköisesti, että Jari on vain kokeillut miten piri toimii.

Eikä siinä mitään, kaikkea pitää kokeilla.

Vierailija
898/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pidät varmana, että kyse olisi riippuvuudesta? Suurin osa metamfetamiinin käyttäjistä ei ole aineesta riippuvaisia, ja viikonlopun tai ainakin maanantain käyttö saattaa vielä näkyä keskiviikon huumetesteissä, vaikka käyttäjä tuntisikin itsensä jo täysin selväksi.

Vierailija
899/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jari ei tosin nyt käsittänyt, ettei kyse ole yksin hänestä vaan muistakin liikenteessä liikkuvista.

Mitä jos hän olisi ajanut lapsen yli?

Vierailija
900/1601 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että hakeutuu hoitoon ja lopettaa käytön. Ura lähtee uuteen nousuun ja media hehkuttaa puhdistunutta Jaria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi