Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektio synnytyksen hyvät puolet?

Syyssynnyttäjä
12.09.2017 |

Joudun tahtomattani sektio leikkaukseen vauvan perätilan takia. Minulla on takana yksi normaali synnytys. Odotin synnytystä kovasti ja olen äärettömän pettynyt kun joudutaankin leikkuriin :( Yritän saada pääni ymmärtämään mitä tuleman pitää ja saada mielen alamaista positiiviseksi asian suhteen!
Olen kovasti yrittänyt pohtia sektion positiivisia puolia. Ainoa tähän mennessä on että saan käyttää tamponia heti, ällöjen siteiden sijaan :D pinnallista ja pientä, mutta mielelläni kuulisin että mitä te muut olette kokeneet positiivisena sektiossa verrattuna normaaliin synnytykseen? :)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt vastaa varsinaiseen kysymykseen, mutta en kyllä tamponin kaltaista bakteeripesää käyttäisi jälkivuotoon. Varsinkin kun sektion yhteydessä kohtutulehduksen riski on suurempi kuin alatiesynnytyksessä.

Vierailija
2/22 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea siisti toimitus, ei kipuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse repiä persettään verille.

Saa hyvät lääkkeet, pyytämättä. Synnytys voi olla jopa hauskaa 😄 Et ole hikipaukku etkä voipunut. Eikä se jälkimaininki, eli sektiohaava, välttämättä ole enää pari päivän jälkeen kovin kipeä.

Vierailija
4/22 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio on vauvalle turvallisempaa!

Vierailija
5/22 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri, niissä tilanteissa kun lääkäri sitä suosittelee. Ehdottoman hyvä puoli.

Vierailija
6/22 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison/tukihenkilön läsnäolo ja isompien lasten hoito on helppo järjestää kun on aika tiedossa. Kotityöt saa halutessaan hoidettua pois alta niin ettei synnytyspäivänä jää mikään kamala pyykkivuori kesken. Ristiäisten/nimiäisten ajankohdan voi alustavasti päättää (itse olen ainakin halunnut sen siihen n. 2kk syntymästä niin hankalin alku on takana) ja esim. ison osan tarjoiluista tehdä valmiiksi pakkaseen, säilyvät hyvin sen 2kk. Itse synnytystapahtuma on sujuessaan äidille vaivaton ja kivuton juttu.

Ja mikä tärkeintä: lapsesi saa syntyä mahdollisimman turvallisesti.

Minun molemmat lapseni ovat syntyneet sektiolla, enkä ole siitä järin riemuissani (itse asiassa olen ollut siitä suhteettoman suruissani), mutta koska alatiesynnytyksen riskit oli ekassa vauvalle ja tokassa sekä minulle että vauvalle niin suuret, niin kyllä se tarpeellisen sektion turvallisuus on sille eduksi laskettava :)

Vierailija
7/22 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatiesynnytyksissä sulkijalihaksen jonkinasteisen vaurion saa jopa kolmannes synnyttäjistä, sektiossa 0%.

Vierailija
8/22 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu pukamia, tuo et tietää ennalta, pienempi jälkivuoto,

Vierailija
9/22 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatiesynnytyksissä vauvoille tulee joskus vaarallista hapenpuutetta ja muita komplikaatioita, jotka voivat pahimmillaan tappaa tai vammauttaa lapsen. Voi tulla fyysisiä vaurioita ja aivovaurioita. Sektiossa sen sijaan vauva saadaan nopeasti ja turvallisesti pois kohdusta.

Myös äiti säästyy joiltain riskeiltä kun valitaan sektio.

Vierailija
10/22 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei voi kärsiä hapenpuutteesta, kuristua napanuoraan tai tukehtua.

Vierailija
11/22 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän pillu repeä enempää.

Vierailija
12/22 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuu pukamia, tuo et tietää ennalta, pienempi jälkivuoto,

Tulee niitä pukamia sektioäideillekin ihan siinä kuin alateitse synnyttäville.Siksi toiseksi monesti sektioäiti vuotaa kauemmin.

t kaksi sektiota

Vierailija
13/22 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapää pysyy siistinä

Jälkivuoto niukkaa

Tietää millon lapsi syntyy, helppo järkätä käytännön asiat

Saa synnyttää siististi, turvallisesti ja rauhallisesti

Ap en todellakaan käyttäisi tamponia synnytyksen jälkeen!

Vierailija
14/22 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri, niissä tilanteissa kun lääkäri sitä suosittelee. Ehdottoman hyvä puoli.

Sektio on aina turvallisempi lapselle, ei ole olemassa sellaista sektiota, joka aiheuttaisi hapenpuutetta, murtuneita luita, aivovammoja jne. joita alatiesynnytys tuo noin 30% lapsista.

Vierailija
15/22 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapää pysyy siistinä

Jälkivuoto niukkaa

Tietää millon lapsi syntyy, helppo järkätä käytännön asiat

Saa synnyttää siististi, turvallisesti ja rauhallisesti

Ap en todellakaan käyttäisi tamponia synnytyksen jälkeen!

Turvallisempi äidille on alatiesynnytys, enkä ole ihan varma tuosta siisteydestäkään, kun aletaan isoa avoleikkausta tehdä. Mutta muuten hyviä pointteja.

Vierailija
16/22 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on vaan hyviä puolia. Suunniteltu sektio on turvallisin tapa synnyttää ja syntyä.

Vierailija
17/22 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tulla sanomaan että niitä ei ole. Olen kokenut yhden normin alatiesynnytyksen, yhden sektion ja yhden käynnistetyn alatiesynnytyksen. En kyllä keksi oikein mitään muuta hyvää sanottavaa sektiosta kuin että se on turvallisin vaihtoehto silloin kun vauva on perätilassa ja sillä on joku hätänä.

Vierailija
18/22 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sektio on aina turvallisempi lapselle, ei ole olemassa sellaista sektiota, joka aiheuttaisi hapenpuutetta, murtuneita luita, aivovammoja jne. joita alatiesynnytys tuo noin 30% lapsista.

En ala viemään ap:n ketjua sivuun aiheesta, mutta kyllä sekä lapsen hengitysvaikeudet että suoranainen hapenpuute ovat sektion mahdollisia komplikaatioita. Ja prosenttilukusihan on täyttä pötyä. Yritetään pysyä faktoissa, jooko?

Vierailija
19/22 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta. Olen saanut kuulla niin monta arvostelua, kun valitsen suunnitellun sektion. Mutta nyt tiedän, että onhan tämä tod.näk kaikista parhain päätös.

Vierailija
20/22 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä ton 30% repäisit. En ikimaailmassa usko, että nois iso osa lapsista saisi jonkin sortin vaurion tai vamman. Ei nyt kannata liioittelemaan ryhtyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme