Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7 lasta perheessä.. JÄRKYTTÄVÄT ruokamenot

Vierailija
12.09.2017 |

http://www.is.fi/perhe/art-2000005363874.html

Apua... mikä ihmisiä vaivaa. On ok hankkia lapsia mutta noin monta? Kyllä on maapallon kestokyky kovilla kun länsimaihin tehdään suurperheitä :(

Kommentit (314)

Vierailija
201/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä av-palstaa: valitetaan syntyvyyden laskusta ja samaan aikaan kuitenkin haukutaan ja kauhistellaan suurperheellisiä. Logiikka? Sama tyyli täällä on muutenkin, esim. haukutaan lapsen adoptioon antajia, mutta samaan aikaan haukutaan abortintekijöitä ja painostetaan heitä antamaan lapsi adoptioon.

Vierailija
202/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu + 7 lasta = lestaperhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvetin skitsoilua maidosta? Juokoot maitoa jos haluaa mitä sitten. Jos juo neljällä aterialla 2,5 dl lasin maitoa niin siitä se litra tulee. Hui kauheeta. Ymmärtäisi vaahtoamisen,jos vetäisivät limsaa ja energiajuomia korillisen päivässä.

Juu, mutta maitoa menee päivässä 12 litraa eli juovat melkein 2 litraa per lätty.

Vanhemmat mukaan laskuihinne!

Vierailija
204/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän ne muksut maitoa kuluttaa. Meilläkin muksut vetää kaakao mukilliset aamuin illoin ja vielä ruokajuomat.mieluummin mielestäni maito kun mehu.

Vierailija
205/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää että millään ei uskota,että jollain on varaa elättää isokin perhe..keksitään vaikka mitä syytä että ei se ole mahdollista..jotkut elää sossun rahoilla ilman lapsiakin,ei se ole lapsimäärästä kiinni aina ihmisen varallisuus..

Niin ja saahan tuollaisesta lapsilaumasta monien tuhansien lapsilisät.

Siis monta tuhatta kuussa. Apua. Kyllä nyt verorahat menee hukkaan. Itse mieluummin maksan veroja, jotka käytetään tälläisen selvästi täyspäisen perheen lapsilisiin kuin lähiöpubiruusun toimeentulotukeen ja rakennekynsiin.

Ai niin ja se lapsilisän määrä on seitsemän lapsen kanssa n.1100 euroa.

Vierailija
206/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopas on jeesustelua taas. Normiperhehän tuo on.Minulla myös seitsemän lasta ja kukaan heistä ei ole päivähoitopalveluja käyttänyt, eikä sossusta ole haettu mitään. Yrittäjäperheessä on työajat junailtu lastenhoidon lomassa. Nyt suurin osa jo aikuisia ja kaikki töissä. Yrittäjiä kaksi. Eli kyllä se suurperhe kantaa aika hyvin.

Samaa mieltä. Olen 7 lapsisesta perheestä ja minulla on kolme veljeä ja kolme siskoa. Ollaan ihan normiperhe, eikä taustalla ole uskonto.

Isä insinööri/yrittäjä ja äiti kotiäiti/kätilö, joka teki vain sijaisuuksia kun olimme pieniä.

Ja tuskin saimme mitään sossusta, koska meillä on okt, mökki, iso vene ja autot. Ainoastaan lapsilisät.

Enkä mistään ole jäänyt paitsi ja kaikki lapset olemme saaneet hyvän koulutuksen, suurin osa akateemisen.

Toki suurin osa vaatteista ja tavaroista kierrätetiin ja vanhemmat olivat ahkeria ja käteviä.

Ja kyllä meilläkin meni ruokaa paljon ja saatiin syödä vatsat täyteen. Ja jauhelihakastikkeeseen kyllä meni useampi rasia, eikä samaa ruokaa syöty seuraavana päivänä.

Lapsen näkökulmasta, on ihana asia, kun sisaruksia on paljon, ja ollaan tosi tiivis ja läheinen perhe.

Vierailija
207/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Perheblogien seuraajat, vastatkaa kyselyyn blogien vaikutuksesta ostokäyttäytymiseen.

Kysely on osa YAMK-opintoja ja vastaaminen kestää n. 5 min. Kysely on avoinna 24.9.2017 saakka.

Kiitos ajastasi!

https://www.webropolsurveys.com/S/FC0241C27C3A2B15.par

Vierailija
208/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että on pelkästää syntynyt poikia. Tämä on sinällään huono juttu, Suomessa on liikaa nuoria miehiä.

Vierailija
209/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa sossu eikä Kela. Paitsi varmaankin lapsilisät, minkä saa Suomessa kaikki lapsen pukanneet. Molemmat vanhemmat TÖISSÄ, sairaanhoitajina. Siinä kaikille sossuwtkanapersesiiderivalasäideille mallia. Enkä ole tuo äiti, vaan artikkelin lukenut.

Saaranhoitajien palkoilla he eivät maksa edes omia kulujaan, vaan kyllä se on yhteiskunta joka tuota perhettä kannattelee.

Juuri näin, olen aina kaikille sanonut että julkisella sektorilla työskentelevän raha tulee samalta tilitä kun työttömän tuet. Sori vaan, kaikki ei kestä tätä kuulla.

mutta varmaan tiedät ja ymmärrät, että julkisella sektorilla ihmiset tekevät työtä sen saamansa palkan eteen? vai pitäisikö julkisen sektorin työt tehdä kenties vapaaehtoisvoimin? eikun nyt arvaan: sun mielestä ainoastaan bisnes on oikeaa työtä.

Vierailija
210/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gertrud Cucumberbath kirjoitti:

hohhoijakkaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua... mikä ihmisiä vaivaa. On ok hankkia lapsia mutta noin monta? Kyllä on maapallon kestokyky kovilla kun länsimaihin tehdään suurperheitä :(

Suomessa on syntyvyys sota-ajan tasalla, joten lisää suurperheitä vaan, lapsissa on tulevaisuus! Antti Rinnekin kehoitti naisia synnytystalkoisiin. Oikeassa on. Ja mitähän se muuten av-mammoille kuuluu, kuinka paljon maitoa perheissä juodaan? Minusta on sekin positiivinen asia, että maidon ja lihan kulutus nousisi, kannattaisi maanviljelys ja karjanhoito Suomessa paremmin.

Tuolla lihamäärällä tullaan myös todennäköisesti työllistämään lääkäreitä ja sairaanhoitajia elintasosairauksien ja syövän merkeissä. 😳👍👍

Meinaatko perheen orjentoituneen tuohon kauppalistaan ja nauttivat samaa ruokaa päivästä toiseen?

Minä taas luulen, että heillä on 2-3vk ruokalista, joka vaihtelee päivittäin, niin kuin monessa muussa perheessä ja tuolle päivälle sattui vain sen päivän ruokaostokset ja seuraavalla kerralla taas aivan toiset esim. kalaa, kaalia jne.

Ja yhdellä ostoskorilla ei oikeasti voi sanoa perheen ruokakäyttäytymistä ja tarvitsevatko lääkäriä vai ei.

Luulen sinunkin ostoskorin vaihtelevan suuresti, eikä yhdestä voi tehdä mitään johtopäätöksiä.

Vierailija
211/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sairaanhoitaja ja ihan itse olen lasteni päivähoitomaksut maksanut. En tiennyt, ettei olisi tarvinnut! Saakohan ne jostain takautuvasti takaisin?

Kyllähän tuolla perheellä on kauheat ruokakulut. Sitä ei käy kieltäminen. Ehkä asuvat edullisesti ja tinkivät muusta.

Paljonko maksoit veroja ja montako lasta?

Tajuathan että yksi lapsi maksaa päivähoitokuluina tonnin kuussa. Maksoitko todella sen verran veroja?

Tajuan, mutta näin se on muillakin. Ei vain sairaanhoitajilla.

Eli et maksanutkaan itse.

Eikä se ole noin kaikilla. Minä esim maksoin sen kaksi tonnia ihan itse. Ja minun tuloni eivät ole yhteiskunnan kustantamasta suojatyöpaikasta.

Haista nyt kukkanen.

Kyllä sullekin ne sairaanhoitajien suojatyöpalvelukset kelpaavat kun löydät rinnastasi kyhmyn tai miehesi saa auvoverenvuodon.

Et sinä niitä hoida. Vaan lääkäri. Vaikka kuinka mielestäsi omaisitkin lääkärin vallan. Ja se on aivo, ei auvo.

onko oikeasti olemassa joku, joka luulee, että lääkäri HOITAA potilaita? Rautalangasta:lääkäri tekee diagnoosin, määrää hoidot ja lääkkeet. Ja seuraa potilaan kuntoa tietyin väliajoin. ja arvaa kuka ne määrykset toteuttaa, hoidot ja lääkkeet antaa? Vinkki: lääkäri ei suinkaan tee sitä itse. Joko arvasit?

Vierailija
212/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää tuo lihan ja maidon määrä, mitä päivässä menee. Ei kovin terveellistä.

Vierailija
213/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sairaanhoitaja ja ihan itse olen lasteni päivähoitomaksut maksanut. En tiennyt, ettei olisi tarvinnut! Saakohan ne jostain takautuvasti takaisin?

Kyllähän tuolla perheellä on kauheat ruokakulut. Sitä ei käy kieltäminen. Ehkä asuvat edullisesti ja tinkivät muusta.

Paljonko maksoit veroja ja montako lasta?

Tajuathan että yksi lapsi maksaa päivähoitokuluina tonnin kuussa. Maksoitko todella sen verran veroja?

Tajuan, mutta näin se on muillakin. Ei vain sairaanhoitajilla.

Eli et maksanutkaan itse.

Eikä se ole noin kaikilla. Minä esim maksoin sen kaksi tonnia ihan itse. Ja minun tuloni eivät ole yhteiskunnan kustantamasta suojatyöpaikasta.

Haista nyt kukkanen.

Kyllä sullekin ne sairaanhoitajien suojatyöpalvelukset kelpaavat kun löydät rinnastasi kyhmyn tai miehesi saa auvoverenvuodon.

Et sinä niitä hoida. Vaan lääkäri. Vaikka kuinka mielestäsi omaisitkin lääkärin vallan. Ja se on aivo, ei auvo.

onko oikeasti olemassa joku, joka luulee, että lääkäri HOITAA potilaita? Rautalangasta:lääkäri tekee diagnoosin, määrää hoidot ja lääkkeet. Ja seuraa potilaan kuntoa tietyin väliajoin. ja arvaa kuka ne määrykset toteuttaa, hoidot ja lääkkeet antaa? Vinkki: lääkäri ei suinkaan tee sitä itse. Joko arvasit?

Mutku onhan Housessakin monta lääkäriä aina potilasta hoitamassa...

Vierailija
214/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset yli 2 kpl tulee valtion ottaa huostaan ja antaa adoptioon lapsettomille, jos tuollaisia oli kaikki muutkin niin maapallo olisi kuollut nälänhätään jo 1600 luvulla

Täysin vastuuttomia ihmisiä

Vierailija
215/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa niin voinee syödä miten vaan, mutta äkkiä silmäten ei meidän sakki ole koskana tuollaista määrää syönyt. Jo jonkun otsikon 12litraa maitoa on naurettavaa kun hanasta tulee vettä..  Kukin vissiin tyylillään ja siitä vaan vuoden äiti-titteliä kinuamaan...

Vierailija
216/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lapset yli 2 kpl tulee valtion ottaa huostaan ja antaa adoptioon lapsettomille, jos tuollaisia oli kaikki muutkin niin maapallo olisi kuollut nälänhätään jo 1600 luvulla

Joo totta. Perheen ruoan kulutus henkeä kohden nousee exponentiaalisesti, kun lapsiluku ylittää 2.

Vierailija
217/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaa niin voinee syödä miten vaan, mutta äkkiä silmäten ei meidän sakki ole koskana tuollaista määrää syönyt. Jo jonkun otsikon 12litraa maitoa on naurettavaa kun hanasta tulee vettä..  Kukin vissiin tyylillään ja siitä vaan vuoden äiti-titteliä kinuamaan...

Mitä naurettavaa siinä on? Vedessä ei ole kaloreita, maidossa on ja vielä melko halpoja sellaisia.

Vierailija
218/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveää kun on noin monta poikaa. Syövät kuin hevoset. Kyllä mun 2 tyttöä on paljon parempi!

Vierailija
219/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas täällä kommentoi joku  joka on pinnannut historiantunnit. Kuinka noloa!

Vierailija
220/314 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

syntyvyys on laskenut Suomessa hälyttävän alhaalle. Ihmisiä kuolee enemmän kun syntyy. Joten nyt sinne makuukammariin vällyjen väliin vipinää. Hienoa että vielä on todella suurperheitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä