12v. tyttö kieltäytyy pukeutumasta liikuntatunneille asianmukaisesti. Kuinka SINÄ ratkaisisit asian?
Hän aikoo olla edelleen farkuissa.
Ilmoitin, että mikäli ei verkkahousut tms mene liikuntatunnille jalkaan, niin minä tulen koululle tuomaan ne housut liikuntatunnille ja jään tarvittaessa seuraamaan tuntia. Ja kyllä, saa ihan itse kaupasta valita verkkarit tms, jotka miellyttää, mutta eeeei..!
Tulos: "sä oot niiiin säälittävä"-ym tiuskimista.
Prkl, ei pennut täällä yhteiskunnassa määrää, kuinka ollaan, vaan kyllä ne normit on sitä varten ja niitä noudatetaan. Mitä tulee lapsista, jotka latelee tässä vaiheessa omat säännöt, kuinka HÄN ei aio noudattaa koulun ohjeita, vaan tekee niinkuin tahtoo? Ei se jatkossakaan se työelämä ym. toimi niin.
Olenko natsi?
Kuinka ratkaisisit itse asian?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin, että mikäli ei verkkahousut tms mene liikuntatunnille jalkaan, niin minä tulen koululle tuomaan ne housut liikuntatunnille ja jään tarvittaessa seuraamaan tuntia. Ja kyllä, saa ihan itse kaupasta valita verkkarit tms, jotka miellyttää, mutta eeeei..!Tulos: "sä oot niiiin säälittävä"-ym tiuskimista.
Prkl, ei pennut täällä yhteiskunnassa määrää, kuinka ollaan, vaan kyllä ne normit on sitä varten ja niitä noudatetaan. Mitä tulee lapsista, jotka latelee tässä vaiheessa omat säännöt, kuinka HÄN ei aio noudattaa koulun ohjeita, vaan tekee niinkuin tahtoo? Ei se jatkossakaan se työelämä ym. toimi niin.Olenko natsi?
Upeaa! Liikuttuisin kyyneliin siitä että jo tuon ikäisenä ihminen osaa, pystyy ja uskaltaa sanoa valtion ja koulun pakkolaitokselle EI KÄY!!! Sinä todellakin olet säälittävä, kun olet jo aikuinen, etkä vieläkään osaa vetää OMIA rajoja siitä mitä SINÄ suostut tekemään ja mitä et! Upea, vahva ja itsenäinen ihminen on lapsestasi kasvamassa! Lisää tälläistä omatoimisuutta ja uskallusta olla oma itsensä, valtion pakkovallasta piittaamatta!
Mä haluaisin nähdä sen opettajan, joka vaatii asianmukaiset vaatteet liikuntatunneille.
Nimittäin omat muksut ovat urheilullisia olleet iät ja ajat ja aina asianmukaiset varusteet ja vaatteet liikuntatunneilla. Vähemmistöön jäävät.
Olen tätä ihmetellyt vanhempainilloissa yms., niin ei ole kuulemma varaa ostaa liikuntavermeitä. Siis jotain löysempää kuin ne farkut, edes lenkkarit? koulultahan löytyy välineitä: luistimia, suksia, palloja, mailoja.. Vaan pitäisi kustantaa ne vaatteet!
Ehkä tämä meni ot, mutta olen ylpeä itsestäni. Kaltaiseni siiderivalas on saanut tuon asian hoidettua suht tyylikkäästi, eikä kyse ole kilpavarustelusta. Kirppareilta ja marketeista löytyy kelpoja.. tietty urheiluseurat myy omia vaatteitaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli 9-luokan aikana tasan kerran verkkarit mukana koulussa. Sillä kertaa sain aplodit. Terveisiä tutuille!
Toivon mukaan järkeä tuli päähän edes myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö kukaan teini enää oikeita farkkuja? Eikö ne ole aina vähintään jegginssejä, tregginsejä, stretch-farkkuja tai ylipäätään jotain muuta kuin ne meidän aikaiset levikset ja elloksen halpa farkut?
No jotkut strech-farkut ne ovatkin, mutta se ei mielestäni ole ratkaisu.... eikö ole äärimmäisen epähygienistäkin olla niissä samoissa farkuissa hienhajua erittämässä liikuntatunneilla, ja sitten olla koko loppupäivä niissä nihkeän märissä haisuhousuissa..?Ja kysymys on koulun auktoriteetista ja sen kunnioittamisesta myös. Et sinäkään voi lampsia työhösi pankkivirkailijan pelkät stringit jalassa, jos haluat, kyllä se työnantaja määrittää pukeutumisesi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole aavistustakaan siitä, mitä lapsi pukee päälleen liikuntatunnilla. En osaa tehdä tästä ongelmaa. Lapsi käy koulua, en minä. Farkkuja en ole nähnyt yläasteikäisillä aikoihin, joten ap:n lapsi taitaa olla individualisti tässäkin.
Liikunnanopettaja lähetti wilma-viestin liikuntatunnin tavoista ja säännöistä.
ap
Kannatan koulupukuja juurikin tämänkaltaisten tilanteiden välttämiseksi. Tosin sitten porattaisiin, että "ei oo rahaa ostaa"
Köyhät espanjalaiset ja brititkin pystyvät ne vaatteet hommaamaan. Kierrätyksellä selvittäisiin jo pitkälle.
Ongelma taitaa olla itse liikuntatunneissa, ei verkkareissa. Puolet 10-15-vuotiaista kulkee Addun kolmiraitaverkkareissa joka päivä. Harrastaako muuta liikuntaa? Kiusataanko? Teini-ikä alkaa nostaa päätään, kapinoi ehkä ihan vaan kapinoinnin vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin, että mikäli ei verkkahousut tms mene liikuntatunnille jalkaan, niin minä tulen koululle tuomaan ne housut liikuntatunnille ja jään tarvittaessa seuraamaan tuntia. Ja kyllä, saa ihan itse kaupasta valita verkkarit tms, jotka miellyttää, mutta eeeei..!Tulos: "sä oot niiiin säälittävä"-ym tiuskimista.
Prkl, ei pennut täällä yhteiskunnassa määrää, kuinka ollaan, vaan kyllä ne normit on sitä varten ja niitä noudatetaan. Mitä tulee lapsista, jotka latelee tässä vaiheessa omat säännöt, kuinka HÄN ei aio noudattaa koulun ohjeita, vaan tekee niinkuin tahtoo? Ei se jatkossakaan se työelämä ym. toimi niin.Olenko natsi?
Antaisin itse päättää. Ihan turha sodan aihe.
T. Kahden teinitytön äiti
Mulla ei ollut koskaan liikuntavarusteita ja maikka ilkeili siitä. Totuus oli että ostin kesätyöpalkallani vaatteet ja alkoholisti vanhempani eivät ostäneet mm. verkkareita. Ostin farkut sillä niitä pystyi käyttämään muutenkin kuin urheilussa.
Tajuaako lapsi että ne asianmukaiset varusteet on osa numeroa? Jos on negatiivinen asenne eikä vaihda liikuntavarusteita se tietää alempaa numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ollut koskaan liikuntavarusteita ja maikka ilkeili siitä. Totuus oli että ostin kesätyöpalkallani vaatteet ja alkoholisti vanhempani eivät ostäneet mm. verkkareita. Ostin farkut sillä niitä pystyi käyttämään muutenkin kuin urheilussa.
Ennen olikin hankalaa kun ei ollut kirppiksiä samalla tavalla eikä halposvaateketjuja. Nykyään liikuntaan soveltuavat housut löytää helposti alle vitosella.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole aavistustakaan siitä, mitä lapsi pukee päälleen liikuntatunnilla. En osaa tehdä tästä ongelmaa. Lapsi käy koulua, en minä. Farkkuja en ole nähnyt yläasteikäisillä aikoihin, joten ap:n lapsi taitaa olla individualisti tässäkin.
Kai niitä joustofarkkujakin farkuiksi kutsutaan? Tytöistä ainakin yli puolella on sellaiset-
Anna lapsen pukea mitä itse haluaa. Itse teet ongelman ja riidan lapsesi vaatteista. Jos on kylmä niin lämmintä päälle muuten pukekoon lapsi mieleiset vaatteet.
Oletko miettinyt millaista on olla 12 v nykymaailmassa? Oma kroppa tuntuu vieraalta ja raajoja ei oikein hallitse kun mittasuhteet vielä muuttuu. Pukuhuone on äärimmäisen arka/ vaikea paikka nuorelle. Siellä kyllä kuulee kaikki kommentit ulkonäöstä ihan laidasta laitaan. Rauhallinen keskustelu voisi auttaa. Tuskin kyse on niistä verkkareista...
Vierailija kirjoitti:
Liikkaopet ovat tässä niitä natseja, kun eivät salli oppilaan käyttää haluamansa laista vaatetusta. Farkut eivät estä liikkumista millään tavalla.
Että koko loppupäivä koulussa sitten hikiperse farkuissa,hyi helekatti.
Vierailija kirjoitti:
Tajuaako lapsi että ne asianmukaiset varusteet on osa numeroa? Jos on negatiivinen asenne eikä vaihda liikuntavarusteita se tietää alempaa numeroa.
Tajuaa hyvin, mutta ei välitä siitä; "Mihin sitä liikuntaa muka tarttee?? ei mihinkään!!"
ap
Voisko ongelma olla itse vaihtamisessa? Häpeää jalkojaan jostain syystä tms?
Ehkä ongelma on siinä, että se koululiikunta vaan on ihan perseestä.