Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HEINÄKUUN odottajat KE-TO***

05.04.2006 |

Heippa kaikille!

Tässä ensin linkki ma-ti keskusteluun

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6890016&p=2&tmode=1&smode…

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten alkoi Stokkan Hullut Päivät ja ihmettelen suuresti, että pystyin olemaan menemättä sinne heti aamulla. Olishan siellä ollut kaikkea kivaa ja tarpeellista (?) edullisesti, mutta pääasiassa ei mitään mitä oikeasti tarvitsis :)

Onko teitä muita pyörryttänyt nyt raskaana ollessa?

Mua ei yleensä ole koskaan pyörryttänyt, mutta nyt on pari kertaa käynyt niin, että on tullut totaalisen heikko olo, kädet on alkanut vapisemaan ja tuntuu, että naama vetänyt ihan kalpeaksi. Ekan kerran näin kävi viikko sitten kun olin kaupungilla käymässä. En siihen hätään keksinyt muuta kuin kävin ostamassa pari Snickers-patukkaa, jotka vedin molemmat varmaan alle kahdessa minuutissa. Olo ei kuitenkaan juuri helpottanut. Toisen kerran oltiin just tultu kotiin kun meinas jalat mennä alta ja kädet vaan tärisi. Mulla on matala verenpaina, ollut aina, mutta voisko nyt raskaana ollessa vaikuttaa näin? Syönyt olin kuitenkin suht normaalisti molempina päivinä. Tulipas pitkä sepustus. Tuli vaan mieleen, että voiko siitä olla vauvalle jotain haittaa kun itseä alkaa pyörryttämään tai jopa pyörtyy?

Vielä kantoliinoista kyselisin. Niistä tais jossai vaiheessa ollakin puhetta täällä. Onko teillä ollut käytössä ja jos niin mitä kokemuksia? Tai oletteko ajatelleen hankkia nyt? Minkälainen liina kannattais hankkia? Kuinka painavaa/isoa vauvaa voi kantoliinassa vielä kantaa?

Mukavaa päivän jatkoa ilmoista huolimatta!

Heinämamma rv 24+1

Vierailija
2/31 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, sain luvan matkustaa! Supparit eivät olleet tehneet pahaa jälkeä tuolla alhaalla ja veritulppa jalan laitan vaan matkan ajaksi " kiristys siteeseen" , niin ei pitäis tulla ongelmia:) Nyt alan kohta pakkailla ja laitella kotia siihen kuntoon, että on kiva tulla sit takasin. Jännä, että esikoisella kivuttomat supparit lähti avaamaan paikkoja ja nyt kipeät eivät ole saaneet pahemmin mitään aikaan.

Hienoa, kun siellä on vielä lunta! Täällä on laitettu jo kukkapenkit värikkääksi ja viikonloppuna päästään pulkkamäkeen! Kyllä on poika ihmeissään! Koirakin varmaan tulee ihan hulluksi:) Alkaa taatusti vinkumaan tutun huoltoaseman kohdalla. On vielä vasta niin vähän aikaa meidän muutosta tänne, että ei ole koira vielä unohtanut paikkoja. Eilen olin äitin kanssa puhelimessa ja laitoin kaiuttimen päälle. Koira parka juoksi ovelle ja alko vinkumaan, kun luuli, että meidän äiti tulee.. Mutta nyt pitää mennä pyykkäämään, että keretään saada tarvittavat vaatteet mukaan. Huomenna sitä lähdetään Suomeen, JIPPII!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minne päin Suomea olette menossa, mutta kuten tossa aikaisemmin kirjoitin, niin täällä etelässä ei ainakaan ole lunta :(

Olen itse asunut joskus Saksassa ja muistan ne aikaiset keväiden tulot lämpöineen. Muistan myös kuinka kiva oli lähteä aina Suomessa käymään :) Hyvää ja turvallista matkaa!

Vierailija
4/31 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heinämamma! kannattaa käydä otattamassa rr, hb ja vaikka loputkin labrat, jotta huimaus loppuisi! Sun verenpaine saattaa olla romahtanut liian alas, verensokerit heittelee tai hemppa on liian alhainen. Tietenkin, jos sula on kovat jännitykset esim. niska- ja hartiaseudulla, voi sekin aiheuttaa pyörrytystä, kun veri ei kierrä aivoihin ja elimistöön tarpeeksi reippaasti.

Ei pitäisi sikiölle vaaraa olla, mutta toki, jos satut kaatumaan ' suorilta jaloilta' ja vaikka massun päälle, voi siinä käydä köpelösti myös vauvalle. Huimaus on aina merkki jostakin, joka pitäisi tutkia ja hoitaa.

(.) teinkin tuonne jo aloituksen mun hullusta ' vaivasta' ...mulla on siis ripset lähteneet lähes kokonaan toisesta silmästä! Ihan karseeta. En tiedä, mitä kummaa tää on ja onko ns. normaalia...

Eilisen päivän otti kovasti alamahasta ja ristiselästä- taas. Sitä on jatkunut jo melko kauan ( yli viikon). Ajattelin varailla lekuria, ettei vaan olis tulehdusta/suppareita. Rankka päivä oli tosin eilen...ei pitäisi niin riehua ja mennä ja nostella tuon pojan kanssa vaan tajuta odottaa isukkia kotiin ja antaa sen sitten hoidella nää ' peuhaamiset' ...

Palaamisiin,

sitruska rv 26+3

Vierailija
5/31 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään saadaan vihdoin isi työmatkalta kotiin :) Tuntuu tuolla olevan jo ikävä meitä, joten eiköhän taas ole herttaista perhe-elämää tiedossa jonkin aikaa :) No, eiköhän sitä kohta taas ala ahdistaa vauvan tulo... Ei tietty välttämättä.

Vein taas tytön aamulla kahdeksaksi hoitoon ja nyt olen käyttänyt aktiivista opiskeluaikaa siivoamiseen... No, nautin nyt omasta ajasta, että saan siivotakin rauhassa. Tyttö on enää sellaisen kuukauden hoidossa, sitten alkaa taas lapsiperherytmi ihan eri tavalla puistossa käymisineen ja lisääntyvine ruoanlaittoineen ym.

Tosi hienoa Wekku, että pääsette Suomeen! Ihana koira, voin kuvitella sen ilmeen siinä huoltsikan kohdalla! Keski-Suomessa ainakin on lunta ihan älyttömästi, kaikkialla on parimetrisiä kinoksia. Lumi on tosin aika nuoskaista jo. Kumpparit, kurahousut ja kurarukkaset on ehdottomat, joten pakkaa ihmeessä mukaan jos tulette pääkaupunkiseutua ylemmäksi! Käytiin eilen ostaa tytölle uudet kurarukkaset, kun ihan hyvännäköiset (mutta käytetyt) kurarukkaset olikin saumoista ihan rikki ja alla olevat hanskat likomärät :(

Mahaan ei mitään uutta, potkuja silloin tällöin, nyt aika vähän. Mulla ei ole vielä yhtään turvotusta missään, ei kasvoissa eikä sormissa ym, kun tyttöä odottaessa olin ihan ilmapallo. Voiko tästä päätellä, että masussa myllää poika? Miten teillä muilla? Kaverilla oli just näin, tyttöä odottaessa oli turvoksissa ja poikaa odottaessa oli vain sievä masu eikä muuta.

No nyt alan opiskella... Jos jaksan ;)

Niin ja onnea Suviandelle lammasvauvoista! :)

Liinaharja 27+5 muistaakseni... Välillä unohdan jo mikä viikko on menossa! Esikoisesta eka ajatus aamulla oli menossa oleva rv ja päivät päälle, nyt pitää aina laskea missä mennään.

Vierailija
6/31 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vau, mulla onkin jo 27+6 ;), huomenna taas uuteen viikkoon!

Vierailija
7/31 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekaa odottaessa kyllä " sievä poikavatsa" edessä. Esim. takaapäin ei juuri huomannut, että olen raskaana. Turvotusta oli kyllä sitten sitäkin enemmän varsinkin loppua kohden mentäessä ja siihen ei tuntunut auttavan mikään.

Nyt vatsa näyttäis kasvavan samaan malliin, vaikka itsellä onkin tyttöolo. Ja viime päivinä olen huomannut, että olis tullut turvotusta käsiin. Ja olen varautunut siihen, että samanlaista turvotusta odotettavissa tässäkin raskaudessa. Olen kyllä syönyt myös aika suolaista ruokaa viime aikoina. Pitäis muutenkin nyt kiinnittää enemmän huomiota siihen mitä suuhunsa pistää.

Vierailija
8/31 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla huimausta on aiheuttanut alhainen hemoglobiini ja alhainen verenpaine. Mulla kyllä muutenkin huimaa helposti, esim. jos on pitkä väli kun on viimeksi syönyt. Mulla on ainakin auttanut aina jos alkaa huimaamaan, että istuu alas, juo lasin vettä ja syö jotain mieluummin makeaa.

Sokerirasitus mulla oli maanantaina ja arvot olivat kunnossa.

Vauva on aika rauhallisen oloinen liikkeissään, vai mahtaako edessä oleva istukka vaikuttaa näin paljon liikkeisiin.. Ainakin tuntuu paljon rauhallisemmalta kaverilta kuin esikoinen. Hiljalleen alkaa kumartelut ja kyykkimiset olla vähän vaivalloisempia, mutta aika vähän vatsa vielä haittaa.

Eipä tässä kai muuta ihmeellistä.

t. myy rv 26+6

Vierailija
9/31 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä pitää kuravaatteet ym. etsiä kaapista lapsukaisille, toivottavasti ei montaa viikkoo kurakelejä kestä.

Mulla on kanssa huimausta ollut ja syynä siihen nyt raskauden aikana alhainen verenpaine, äkkinäisiä ylösnousuja ym. pitää välttää muuten jalat pettää alta ja päässä heittää. Neuvolassa sanoivat et pitäs vähän enemmän nauttia nyt muutaman viikon ajan suolaisempia juttuja jotta korottaisi verenpainetta, mutta ei tuo huimauksen kanssa kannata leikkiä.

eilen olikin neuvolapäivä ja sain kelan paperit jotka olis tarkoitus tänään viedä kelaan, saas nähä milloin päätökset tulee.

Vauvalla oli kaikki hyvin, oli vilkkaalla päällä neuvolassa ja tällä hetkelläkin jumppahetki menossa. Painoa on tullut nyt 3 kiloa koko raskauden aikana, ihan mukava juttu. Hemppari on kuulema hyvä, ei tarvitse ainakaan vielä rautaa ruveta syömään. Ens kuun alussa olisikin sitten neuvolalääkäri ja äitipoli-käynti.

Mutta nyt lapsille laittamaan ruokaa, mukavaa päivän jatkoa kaikille!!!

T:Tupuhupuna+Eemeli 23+6

Vierailija
10/31 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sitten lähdin heti puoli yhdeksän jälkeen Hulluille päiville, ja teinkin ihan kivoja ostoksia. Pikku bodeja tulevalle pikku miehelle =), tytölle yökkäreitä ja esikoiselle hyviä t-paitoja kesää ajatelleen.

Karkkeja ja sipsejä tuli myös kassillinen ostettua.. tarpeellista??

Pitää vielä perjantaina käydä ja ihan heti aamusta (karsee ryysis heti 9.30 jälkeen, ainakin lastenosastolla...) ostamassa pojalle addun lenkkarit. Muuten riittää shoppailut taas vähäksi aikaa..

Ostin minäkin jo vaunut. Sain kivalla hinnalla X-adventuren Twin Swivelit, joita himoitsin jo heti alunperin. Tuntuu laivalta.. vaikka onkin olevinaan näppärät pelit. Kivaan tilaan ne kyllä menee kun laittaa kasaan. Ihanat! Ja kivan väriset, päävärinä kirkaan punainen ja musta. Musta ne on tosi stailit, mutta tiedä sitten kuinka fiksut.. tuntuu tuo vauvan makuu tila olevan suht lyhyt. No nää on lähinnä matkarattaiksi, aattelin meiän kunnon vaunuihin ostaa seisomalaudan lisäksi vielä. Sitten on vielä yhden istuttavat matkikset, joten on mistä valita!

Masuasukki pyörii ja potkii kyllä villinä ja nyt oon mäkin joutunut luopumaan tosta selällään makaamisesta, joten täällääkin kyljet kuluu..

Kantoliinasta minäkin oon kiinnostunut. Mulle on tulossa vauva-lehden tilauslahjana jonkun sortin liina, en kyllä tiiä minkälainen. Miksi kantoliina vs. rintareppu? Kokemuksia? Ite oon käyttänyt rintareppua pikkasen, lähinnä kaupoilla. Nyt ois hyvä saada ideoita kun tarvii vauvaa varmaan kanniskella enemmän kun muitten kanssa kulkee puistoissa..

Kauanko Kelan päätöksen teko pääkaupunkiseudulla kestää? Oon kuukausi sitten lähttänyt paperit eikä mitään kuulu... Odotan lähinnä sitä 140¿, jonka saan äitiyspakkauksen sijaan, että voin jotain ostella vielä vauvalle...

Nyt meen lepäilemään... nati-nati vähäks aikaa..

maryanne + poika 26+2

Vierailija
11/31 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tippui 10v sitten 1cm kulmakarvojen keskeltä pois. Vähän kutitti ja kun rapsutin niin karvat oli tiessään. Kävin kaikki karva-spesialistit läpi ja he vakuuttivat että ne kasvaa takaisin. Monelle karvalle osuu jostain syystä lepovaihe samaan aikaan. Rahapussi kevyenä ja mieli maassa ko kommentti ei lohduttanut, mutta pakko oli myöntää ajan kanssa että oikeassa olivat. Kulmat on ennallaan. Joskus ripsiä meikatessani huomaan myös kadon käyneen ja tosi vaikea saada ripsiväriä kunnolla kun toinen puoli on harvempi kuin toinen. Ja se tilanne myös korjaantuu. Toivottavasti edes hieman lohdutti. Onhan sulla kalkit, vitamiinit, yms. kunnossa? Olen hengessä mukana. Toivotaan että joskus samanlainen karvakato osuisi säärien kohdalle ;)

T: C_V + " mötkö" h25+6

P.S. Huomenna s-rasitukseen! Naminami! :p

Vierailija
12/31 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan kamalan turvoksissa kaikki paikat- ja tyttö tulossa. Poikaa odottaessa maha oli todellakin vain edessä enkä kärsinyt mistään turvotusjutuista. Eli oisko näissä jotakin perää sitten;)? Mulla on sormukset jo jumissa ja sukista jää kauheat kraaterit nilkkoihin. 38-39 tukisukat ei meinaa pysyä jalassa, vaikka on 38:n jalka....mikäköhän ilmapallo musta vielä kehkeytyy...

Mä olen miettinyt sitä kantoliinaa, että millaisen sitä ostaisi. Saisin siskolta Huga' bubbin(?) tai jonkun vastaavan- onko kätevä? Tietääkö joku näistä? Mä en todellakaan halua mitään monimutkaista viritelmää, jossa pitää opetetta viisi eri sitomistyyliä jne. Yksinkertainen mulle, kiitos!

Rintareppukin meillä on, joku vanha..mutta sitähän ei oikein suositella nykyisin. Moni fysioterapeutti ainakin sanoo, että saisi moiset vehkeet heittää suoraan roskiin. Kuulemma vauvan sääret ovat siinä epäergonomisessa asennossa ja lonkat saattavat vääntyä (ilm. jos kauan/usein pitää siinä). Jaa-a.

No mutta kantoliinaa meillä mietitään.

Sain tänään kaverilta ' opastuksen' kestovaippojen maailmaan ja olen ihan päästäni pyörällä! Niitähän on ties kuinka monta erilaista ja eri vaiheisiin ja...huh. jaksaisimpa alkaa opettelemaan, mutta kyllä taitaa jäädä. On sitä sen verran laiskistunut. ja kaverikin sanoi kyllä ihan suoraan, että sitä pyykkiä tulee sitten tuplaten entiseen verrattuna. joka päivä pitää koneneellinen pelkkiä vaippoja pestä. Ja niihin kuluihin menee heillä kuukaudessa yli 200e!

Mietintämyssy päähän..olishan se ainakin ekologisempi vaihtoehto pitkällä tähtäimellä.

sitruska rv 26+3

Vierailija
13/31 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivo siis elää vielä...

Vierailija
14/31 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kun väsyttää. Tuli viime yönä nukuttua lyhyt yö ja sen kyllä huomaa! Tänään menen kyllä jo kympiltä nukkumaan, jos en sammu ennen sitä sohvalle -> csi NY tulee ;) Pitäähän sitä edes pari ohjelmaa viikossa keritä kattoa..

Mulla kanssa perjantaina se hemputin sokerirasitus! Pupujen ruualla olen yrittänyt tässä olla ja muutenkin syödä terveellisesti, mutta äsken oli pakko saada twix :( No, yksi silloin tällöin on tuskin kovin vaarallista..

Huoh, vielä 3 tuntia koulua ja sitten ajelemaan kotiin..Onneksi perjantai on vapaa ja saa hetken olla kotosalla..Jos vaikka saisi aikaiseksi siivota..No, sehän taas riippuu niin säistä saako petivaatteet ulkosalle..

( . ) Masussa vilkasta. Turvotuksia ei ole ollut yhtään. Edelleen taivun melkein niinkuin ennenkin. Riippuu tosin niin vauvan asennostakin, mutta ei ole vielä pahemmin tullut maha tielle. Aika kuluu ihan kamalan nopeaan! Perjantaina tulee jo rv 28 täyteen, hui! Pitäisi varmaan kohta ostaa niitä vaippojakin varalle tuonne kaappiin.. :)

Onko teillä kuinka paljon ollut harjoitussuppareita? Mikäli olen yhyttänyt välillä supparin, niin silloin tällöin on ollut. Jos se nyt on se pieni kiristävä tunne masulla!? Kipeitä ne ei ole ollut..sellaisia pieniä vain..

Saapi nähdä milloin tulee kelalta päätös äippärahasta ja paketista..No, tulee kun tulee ;) Ei sillä kiire ole..Pitäisi saada tuota kaappitilaakin varmaan raivattua vauvan vaatteille..Lämpenisi nyt lopullisesti säät, niin saisi pistää noita talvikamppeita vintille..Pitäisi varmaan muutenkin käydä ainakin omasta vanhoja vaatteita pois..Siellä on varmaan paljon " ylimääräistä" , kun en ole sitä pitkään aikaan ajatuksella raivannut..

Mutta nyt happihypylle ja sitten tunnille..

~suviande ja öttiäinen 27+5~

Vierailija
15/31 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huimauksesta: Mulla tuttu tunne myös. Terkan mielestä voi johtua siitä, että kohtu/vauva painaa isoja verisuonia ja siitä huono-olo, huimaus.. ja lisäks olen itse huomannut että pitkät ateriavälit aiheuttaa huimausta.

Kävin tänään sokeri-ohjauksessa ja ensimmäisen päivän arvot ei näytä hyvältä, vaikka sokeri-diettiä takana jo yli viikko. No tässä pari viikkoa seurantaa ja sit ois se keskiraskauden lääkärineuvola, toivottavasti nuo arvot tasaantuu siihen mennessä!

Masu vaan pyöristyy ja olo tukaloituu. Loskakelit ulkona ei paljon houkuta!

Hattara 27+3

Vierailija
16/31 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maryanne: Mie kans alkuun ajattelin ostaa X-adventuren peräkkäinistuttavat tuplat mut ostettiin sit ne vierekkäinistuttavat. Mun mielestä se oli tosi pieni se vauvan paikka, pitäis kuitenkin talvella mahtua enempi vaatetta päälle. Ja sit miinuksina et ekana oleva vanhempi lapsi jää suojatta huonolla kelillä eli se kuomu ei tainnu hyvin sinne eteen asti yltää. Ja sit kun vauva kasvaa ja haluaisi jo vähän jotain nähdä niin hbuonosti takaa näkee. Se takaosahan oli pienempi kuin etuosa joten pienempi on yleensä aina takana. Kapeat ja näppäräthän ne oli työntää mut meillä täällä on kaupungillakin kauppoja joissa pienet hissit ni mietin miten mahtuu kyytiin. Mut eiköhän ne teillä kuiteski sen asian aja mitä ajattelit, jos siis on lähinnä kaupunkikäytössä.

Huonoa oli myös vierekkäinistuttavissa ainakin se et kuomu on matalalla ja isommalla lapsella pää osuu nopeasti kuomuun. Ja onhan se vauva paremmassa suojassa niissä peräkkäinistuttavissa. No itse päädyin näihin hinnan ja pienen kokonsa takia. En taas halunnu mitään isompia joilla olisi vaikea kulkea kaupungilla, pitäis katsoa joka kohta et mistä mahtuu. Meillä kans ennestään yhdistelmävaunut (Teutonia Y2K kovalla kopalla ) ja matkarattaat joten näitä varmaan käytetään ihan pihapiirissä ja kakkonen saa kävellä. Meillä kakkonen on vauvan syntyessä n. 1 v 2 kk.

Sitruska taisi kysellä kantoliinoista...

Itse ostin Hug a Bubin joka on kyllä törkeen kallis! Kokeilin kakkosta siihen kun poika oli n. 9 kk ja hyvin jaksoi kantaa eikä selkä/hartiat kipeytyny! Kaikkia asentoja en ole kantoliinassa kokeillu joten en osaa oikein kokemuksia kertoa. Kahdella lapsella ollut käytössä rintareppu jossa en kyllä ole kumpaakaan poikaa jaksanu kantaa yli puolivuotiaana ---> hartiat ihan jumissa. Mies on siinä kyllä kantanu mut lupas nyt kokeilla myös kantoliinaakin, ostettiin myös miestä miellyttävän värinen. Kantoliinassa lapsi ei myöskään ole tukevasti, jos siis jotain kyyristyy noukkimaan maasta ni pitää tukea lasta ettei tipu/retkahda repussa. Baby Björn reppu ollut joten pitäisi olla hyvä. Ja sanotaan et liinassa lapsi paremmassa asennossa, mut ei noilla meidän pojilla kuitenkaan mitään pysyviä vammoja/virheasentoja repun takia ole, tarkoitan et ei se nyt ihan kiellettyjen listalla varmaan ole. Toki kantoliinassa luonnollisemmassa asennossa.

Itsellä siis myös toinen pieni lapsi jonka perässä pitäisi ehtiä juosta joten luulen että kantoliinasta on paljon apua. Suosittelen hankintaa! Huggiksen valitsin koska hyvän näköinen ja sitä suositellaan ohuen kankaan takia varsinkin kesävauvoille. Toisena vaihtoehtona ajattelin Pikku Ruuta joka puolet halvempi.

Netta 26+4

Vierailija
17/31 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä käy kun yrittää noiden pikkuipanoiden kanssa kirjotella... Sorry, selvennän vähän.

Alkuun kerroin mun mielestä miinuksia peräkkäinistuttavista tuplista.

Ja vauva ei ole rintarepussa tukevasti. Kantoliinassa taas on napakasti kyydissä!

Yrittäkää nyt saada jotain selvää........

Vierailija
18/31 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa voisi muutaman rivin kirjoitellakin... Lukemassa käyn kyllä harva se päivä, mutta jotenkin tuo kirjoittaminen aina jää kun on niin paljon muitakin sivuja joilla käyn.

Huimauksesta oli teillä ainakin juttua. Minullakin tulee aina silloin tällöin noita heikotusoloja ja siihen auttaa kun vähän aikaa huilii ja syö jotain makeaa. Luulisin, että minulla johtuu juuri noista verensokerin äkillisistä heittelyistä.

Nyt alkaa minullakin jo tulemaan näitä raskausvaivoja eli selkä kipeytyy ja vatsa painaa ruokatorvea niin, että meinaa ruuat tulla paluupostissa takaisin. Onneksi olen vielä saanut öisin nukuttua hyvin. Aika usein herään selältäni, vaikka tyyny virityksiä olen esteeksi tehnytkin. Minulla tuo selälleen nukkuminen on tuntunut kuitenkin vielä ihan hyvältä, joten ei kai siitä silloin suurta haittaa vauvalle ole.

Viime viikolla toimitin Kelalle paperit ja nyt vaan odotellaan milloin sieltä päätös tulee. Minäkään en ottanut pakkausta kun noita vaatteita kuitenkin on ja saa lisää.

Ensi viikolla olisi neuvolalääkäri ja sitä odotan jännittyneenä. On ollut tuota painontunnetta ja selkäjomotuksia ja kipeitä suppareitakin, niin toivon etteivät olisi siellä kypsytelleet ainakaan liikaa paikkoja. Kotona kun on kuitenkin tuo 1v4kk tyttö jota pitää nostella ja hoitaa, niin ei voi aina ottaa niin rennosti.

Jaja ja Pikkarainen rv 25+2

Vierailija
19/31 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kovasti kätilö vakuutteli, että ottavat opikseen viime kertaisesta synnytyksestä ja eivät vitkuttele turhaan, jos synnytys ei käynnisty. Lupasi myös kirjata ylös mulle tärkeitä asioita, esim. jos joudutaan imukuppiin, niin lapsen vartaloa ei auteta ulos vasta kuin seuraavalla supistuksella. Jäi hyvä mieli ja tyytyväinen olo sen vuoksi, että ainakin nyt tietävät heti sairaalaan mennessäni miten haluan synnytystä hoidettavan.

Neuvolan terkan kanssa mulla on pieniä ongelmia. En luota siihen naiseen yhtään. Se sanoo tosi törkeästi esim dietin pidosta jne. Kun tunnustin viimeksi herkutelleeni sairaslomalla, niin sain kivan vastaanoton. (painoni ei ollut noussut yhtään edellisen kuukauden aikana!) Kysyin sokerirasitusaikaa, johon terkkari totesi, että kannattaako sitä edes tehdä, kun et pysty diettiä pitämään. Aivan epäasiallinen kommentti muka terveydenhuollon ammattilaiselta! Tottakai sokerirasitus pitää tehdä, jotta jos dietillä ei saa pidettyä sokereita aisoissa, voipi insuliinilla hillitä lapsen kasvua ja vähentää pitkäaikaisen hapenpuutoksen vaaraa. Tuommoinen asenne ei todellakaan motivoi mihinkään. Aluksi masennuin terkan asenteesta, mutta nyt olen alkanut laittamaan " tiedolla" kampoihin. Sanoin viimeksi aika alentuvaan sävyyn erään kommentin sen tiedonpuutteeseen, josta terkan suu napsahti kiinni. Onneksi olen hoitoalalla:) Jotenkin on vain niin väärin, että odottavan äidin pitää taistella olemassaolostaan. Ärsyttävää, kun huomasin lääkärin puheesta, että terkka oli juorunnut minusta lääkärillekin ilmeisesti negatiiviseen sävyyn. Onneksi neuvolalääkäri on meidän omalääkäri, jonka kanssa mulla ei ole koskaan ollut ongelmia. Jos vielä saan kuulla ärsyttäviä kommentteja, sanon heti suoraan mitä mieltä olen ja vaihdan neuvolaa. Harmittaa vain, kun lääkäri vaihtuu...

No siitä onnettomasta sokerirasituksesta vielä:) Maanantaina menin paastoten mittaukseen ja labran hoitaja otti pikamittarilla yli 6 arvon, joten rasitusta ei voitu tehdä. Sitten tarkemmassa määrityksessä huomattiin mittarin olleen viallinen. Eli uusi rasitusaika ensi viikon keskiviikolle:( No nyt mulla on viikko aikaa pitää hyvää diettiä ja katsoa, voiko sillä vaikuttaa sokereihin. Olen siitä maanantaista asti tsempannut ja nyt on oikeasti ollut parempi olokin.

Laitoin vihdoin äitiysrahapaperit menemään. Yritin vitkutella, jotta ois saanut uuden pakkauksen. Lupasivat sen jakoon parin viikon päästä, mutta taitaapi olla huhupuhetta sekin:( No onneksi esikoisen haalari on hyvässä kunnossa. Tuo viimevuotinen haalari oli kamala...

Minä harkitsen myös kantoliinailua. Mitenkähän ohut liinan pitäisi olla kesällä? Esikoinen hikoili aivan kamalasti vauvanakin.

t.mm+pikkuinen (toivottavasti) 27+3

Vierailija
20/31 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsansaa! Etelästä kotiuduttu taas tänne korven keskelle :D

Kävimme tiistai-iltana Brunon luona 4D-ultrassa ja kokemus oli ihastuttava! Siellä pikkuruinen poseerasi vanhemmilleen ja huitoi niin kauheasti käsillään joka suuntaan. Tutkimus sujui hyvin, Bruno oli mielestäni miellyttävä ja erittäin pätevän oloinen ja mikä tärkeintä, vauvallamme oli kaikki niin kuin pitääkin! Ostimme dvd:n itsellemme tuosta ainutlaatuisen ihastuttavasta hetkestä. Uuden elämän syntyminen on ihmeellistä, ei voi jälleen kerran muuta kuin hämmästellä.

Meille on tulossa toinen tyttö, eli epäilykseni asiasta oli aivan oikea edellisen ultran perusteella! Tällä kertaa se näkyikin niin selkeästi, ettei epäilykselle jää enää sijaa. Sitten meillä onkin kaksi prinsessaa! :D Tuleepahan halvemmaksikin, kun ei tarvitse kaikkia vaatteita uusia, kun ensimmäinenkin on tyttö. Pikkuruinen muistutti kaikenlisäksi kovasti siskoaan, nenä ja huulet näyttivät kovin samannäköisiltä.

Pikkuruinen on tosiaan aika pieni, jonka takia oikeastaan halusinkin mennä 4 D -ultraan, sillä välillä olen ajatellut paljonkin sitä, että toivottavasti vauvalla on kaikki ihan kunnossa...Brunokin sanoi, että painoarvio on laskettuun aikaan mennessä max 3kg tai mikäli se onkin niin, että laskettu aika heittää viikon/pari, paino max 3,5kg. Enpähän ole itsekään suuren suuri ollut, 2,9kg:n keijukaisena synnyin enkä ylety vieläkään puoltatoistametriä korkeammalle, joten voihan tässä olla yksinkertainen selitys asioille. :D

Vauva kasvaa kuitenkin alakäyrän ja keskikäyrän välissä, joten asettuu ihan normaalille vaihteluvälille kuitenkin.

Nyt ei kun tytön nimiä kuumeisesti miettimään...ja mukavaa jatkoa viikolle kaikille!

Tinka: Olisi mukavaa kuulla sinunkin ultrakuulumiset! :D

t.Saraida rv 23+6(22+6?)