Miksi jotkut miehet valitsevat aina kumppanikseen pomottavan naisen?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tiedä. Veljeni on juuri tällainen mies. Hirveitä emäntiä hänen kaikki tyttöystävänsä. Veljeni on sellainen hiljainen myötäilijä ja nainen päättää heidän suhteessaan kaiken. Käyttää veljeni rahatkin vain itseensä. Veli ei sano mitään, suostuu kaikkeen mitä matami pyytää/käskee.
Nainen saa viedä makuuhuoneessa ja olla muutenkin "isäntä" mutta ilkeyttä en siedä enkä katsele.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin mielestä on mukavaa, kun ei tarvitse itse päättää käytännön asioista tai edes hoitaa niitä, kun "emäntä" kantaa vastuun. Joskus voi sitten vähän kapinoida ja jättää roskapussin viemättä, salaatin syömättä tai jopa karata poikien kanssa leikkim... viihteelle.
Jännää, miten tämäkin kääntyy päälaelleen täällä palstalla. Olen naimisissa melko, khöm, "määrätietoisen" naisen kanssa ja tykkään ihan käydä kaupassa, viedä roskat, siivoilen ja laitan pyykit yms ja tykkään huolehtia että rouvalla on kaikki hyvin. Tämä on koettu ihan positiivisesti ja liittomme onkin jatkunut jo toistakymmentä vuotta. Pomo on ollut tyytyväinen ja olen minäkin osani saanut ;)
Useat miehet haikailevat ikuisesti äiti-hahmoa elämäänsä. Näkyy monessa muussakin asiassa, mutta myös tässä että pomottava nainen miellyttää. Monilla miehillä on peruslaiska luonne, johon tulee ryhtiä vasta naisen löydyttyä. Pitää olla aina joku muistuttamassa "huoneen siivoamisesta".
Eihän ne miehet sitä pomottajaa ole itse valinneet, vaan nainen on tullut ja kertonut että "me ollaan nyt parisuhteessa!"
"Kyllä kultaseni!"
Olen tavannut sellaisia miehiä, jotka haluavat, että nainen on temperamenttinen. Miehet yrittävät saada riitoja tarkoituksella aikaiseksi, käyttäytyvät huonosti, kehuvat naisia, joilla on pippurinen luonne jne.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tiedä. Veljeni on juuri tällainen mies. Hirveitä emäntiä hänen kaikki tyttöystävänsä. Veljeni on sellainen hiljainen myötäilijä ja nainen päättää heidän suhteessaan kaiken. Käyttää veljeni rahatkin vain itseensä. Veli ei sano mitään, suostuu kaikkeen mitä matami pyytää/käskee.
Olet kyllä itsekin aika hirveä lanko, kun vahdit veljesi ja hänen vaimonsa rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin mielestä on mukavaa, kun ei tarvitse itse päättää käytännön asioista tai edes hoitaa niitä, kun "emäntä" kantaa vastuun. Joskus voi sitten vähän kapinoida ja jättää roskapussin viemättä, salaatin syömättä tai jopa karata poikien kanssa leikkim... viihteelle.
Jännää, miten tämäkin kääntyy päälaelleen täällä palstalla. Olen naimisissa melko, khöm, "määrätietoisen" naisen kanssa ja tykkään ihan käydä kaupassa, viedä roskat, siivoilen ja laitan pyykit yms ja tykkään huolehtia että rouvalla on kaikki hyvin. Tämä on koettu ihan positiivisesti ja liittomme onkin jatkunut jo toistakymmentä vuotta. Pomo on ollut tyytyväinen ja olen minäkin osani saanut ;)
Oletkohan mun mies :)
Meillä minä olen projektipäällikkö ja mies tekijä, toki itse hoidan osan hommista. Olen parempi aikatauluttamaan ja suunnittelemaan, mies taas tykkää tehdä käytännön hommia, koska työssään lähinnä koodaa. Tällä tyylillä meillä hommat hoituu mahdollisimman kivuttomasti kun mies voi vaikka imuroida tai kokkailla kuulokkeet päässä, kun itse hoidan juoksevat asiat, laskujen maksut, virastoasiat, lomien varaukset jne. Arvostan ihan älyttömästi miehen panosta yhteiseen arkeen ja meillä ei juuri koskaan riidellä kotitöistä, mutta toki jonkun ulkopuolisen silmissä tämä saattaa näyttää siltä, että pomotan.
Kun lukee tästä käytännön esimerkkejä, monesti tilanne on se että nainen on suunnitteleva osapuoli ja mies toteuttava. Tai että nainen hoitaa ns paperihommia tms, ja mies käytännön töitä. Näissä tapauksissa voi todellakin vaikuttaa siltä kuin nainen pomottaisi, mutta tosi asiassa kyse on monesti töiden jaosta sen mukaan, kumpi mistäkin hommasta tykkää ja missä on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin minun kirjoittamaani. Noin se meilläkin menee. Eikä se sitä tarkoita, että minulle pitää joka jumalan roskapussista erikseen huomauttaa, osaan kyllä poimia sellaisen matkaan itsekin. Eikä sitäkään tarkoita että olisin tossun alla ja teen kaikki kotityöt. Vaan sitä että kun meillä esim. on hieman eri näkemykset siitä, kuinka usein jokin tehtävä tulee suorittaa, voin joustaa. Tai vaikka joku eri ikkunaverhojen vaihtaminen jouluksi, minusta asialla ei ole väliä mutta kun se vaimoa miellyttää niin ei minulla ole mitään sitä vastaankaan, eikä se nyt niin iso duuni ole että pidempänä kurkottelen ja hoidan sen. Tai jos on minun vuoroni laittaa ruokaa niin teen sen ruoan mitä hän ehdottaa, koska asia on minulle sama ja pääsenpä päättämisen vaivasta. Ihan tarpeeksi olen aikaa ja vapautta saanut omiinkin menoihini.
Koska ovat betamiehiä. Eivät saa parempaa eivätkä osaa olla miehiä. Heiltä puuttuu maskuliininen energia. Nainen joutuu sitten ottamaan miehen roolin ja huolehtimaan kaikesta.
Tuollaisessa suhteessa ei kukaan ole onnellinen.
Koska arjen asioilla nyt ei ole mitään väliä. Ainoa jolla on jotain väliä on että nainen pitää pyöreän pyllynsä timmissä kunnossa, ja että minä saan koskettaa sitä tarpeeksi usein. Sekä ettei nainen ikinä vittuile tai vähättele, vaikka määrää ja päättää. Tämä tietty yhteensopivuuden, sielunyhteyden bla bla päälle.
Voin minäkin toki päättää kaikesta, jos hän niin haluaa, vaikka niillä asioilla ei ole merkitystä minulle. Helpommalla pääsee kun hän päättää.
Olen joskus itse miettinyt tätä samaa, ja mielestäni se johtaa juurensa siihen, että ihminenkin on pohjimmiltaan laumaeläin.
Ei eläin(kään) kestä pitemmän päälle sitä, ettei kukaan laumassa ole johtaja tai ota ns. hommaa lapaseen. Sieltä joukosta nousee aina joku yksilö, joka rupeaa johtamaan laumaa. Sama ihmisillä. Oman mutu-otantani perusteella aika moni mies on tällainen "ihan sama", "ei väliä", "hoidetaan se asia jouluna tai joskus". Naiset taas ovat monessa asiassa jämptimpiä. Tämä ei siis kenenkään eduksi eikä tappioksi, vaan ihan toteamuksena luonteenpiirteistä. Toki molempia löytyy molemmista sukupuolista, kun joku nyt kuitenkin niistä tulee huutelemaan. Mutta karkeana yleistyksenä.
Voi myös olla kyse työnjaosta, kuten joku jo aiemmin sanoi.
Mieluummin pomottava nainen,kuin joku prinsessa joka ei tiedä ja sano mistään!Omassa parisuhteessa oli ennen paljon vääntöä eri asioista,koska kumpikin osaa sanoa mielipiteensä.Kun lapset syntyivät,niin parisuhde muuttui aika lailla tietenkin.Nykyään vaimo ottanut pomon roolin arjessa ja pyörittää sitä hyvin!Hän hoitaa laskut,neuvolat yms muut juoksevat asiat ja itselle jää pääasiassa koti siistinä.Toki edelleen asioista keskustellaan,mutta kyllä itse olen alistuvampi!
Kaikista kamalinta on se, jos alemmalla kompetenssilla oleva haluaa sinnikkäästi määrätä kaikesta. Vähimmillään johtaa riitoihin ja pahimmillaan väkivaltaan.
Koska on paljon pystyviä naisia eikä kaikille riitä pystyvämpää miestä, on hyvä että homma toimii noinkin päin.
Jos mun herkkupeppuvaimo joskus rupeaa pomottamaan, niin laitan turpaan sitä.
On se hassua että kun mies on pomo, tasa-arvoiset, vahvat ja itsenäiset naiset kunnioittavat sitä ja pitävät seksikkäänä jos mies dominoi myös seksihommissa. Kun nainen on pomo, on mies lapatossu ja suorastaan pervo jos tämä jatkuu sänkykammarin puolella.
Roolit eivät saa olla toisin päin. Mutta jos ne ovatkin, "naisen roolin" ottava mies on kelvoton ja huono, kun taas "miehen roolin" ottava nainen on...niin, vahva ja itsenäinen!
Meillä vaimo on tietyissä asioissa pomo. Miksi? Koska kotona on miljoona asiaa jotka on vaimolle tärkeitä ja itselle luokkaa aivan sama. Vaimo on myös energisempi ja kova touhuamaan kaikkea, minä taas pohtijatyyppi. Siispä vaimo sanoo mitä tehdään ja minä teen autopilotilla osani = ei tarvitse miettiä asioita jotka eivät kiinnosta. Vaimo ei nalkuta koska luottaa siihen että teen osani, ja minä teen osani koska muuten vaimo ei viihdy yhteisessä kodissa. Molemmat voittavat.
Ulkopuolisten silmissä vaimo on justiina, oikeasti ei ole.
Mun mielestä se on jokaisen oma asia miten kenenkin parisuhde toimii parhaiten!Jos asioista on puhuttu ja todettu että nainen suhteessa selkeästi haluaa pomona johtaa arkea,eikä mies koe sitä epämukavaksi! Tietysti pitää olla oikeudenmukainen.
Vierailija kirjoitti:
Koska ovat nahjuksia ja vakka kantensa valitsee vrt. Uuno Turhapuro ja aggressiivinen vaimo.
Uunin vaimolla oli syytäkin olla agressiivinen. Äijä oli työtön pummi, joka raahasi vieraita naisia vaimon kesämökille vaikka vaimo oli paikalla.
Kaksi liian dominoivaa ei sovi yhteen, eikä kaksi passiivistakaan. Eli varmasti ihan ok että toinen on dynaamisempi. Mutta liian jyrätty mies on surullinen olento: sellaistakin olen nähnyt että vaimo päättää kaiken vapaa- ajan( oma sukunsa tietenkin se jota nähdään), kaikki asumiseen ja lapsiin liittyvät asiat ja huutelee miehelle käskyjä kun tämä on lasten kanssa. Muutenkin ohjailee kaikkea miehen elämässä. Omat poikani ovat vielä pieniä, mutta toivoisin heille joustavan ja toista huomiovan kumppanin- ja että olisivat sitä itsekin.
Miehistä on pohjimmiltaan mukavaa jos nainen määräilee.