Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä iholle käy kun laihtuu kymmeniä kiloja?

Vierailija
08.08.2025 |

Mulla on edessä n. 30-40 kilon laihdutus ja pelottaa ajatella miten ihon käy. Onko siinä paljonkin yksilöllistä vaihtelua, kuinka iso laihdutus jättää ihon roikkumaan, vai meneekö kaikki suunnilleen saman kaavan mukaan? Voiko nahan kutistumista auttaa jotenkin vai onko kaikki kiloista, geeneistä tai tuurista kiinni? 

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro eka ikäsi ja painosi. Ja sukupuolesi.

Vierailija
2/33 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on kiinni ihon kudostyypistä. Yleensä iho, joka on ollut venyneenä pitkään, ei siitä millään taikatempulla kutistu. Ainoa tapa on kirurgin veitsi, jos haluaa ylimääräistä nahkaa poistattaa. 

Vartalon muotoa voi parantaa kohentamalla lihaksia. Vahvat ja kiinteät lihakset sen ihon alla näyttävät paremmalta kuin tyhjän päällä oleva iho. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro eka ikäsi ja painosi. Ja sukupuolesi.

Olen 45 v nainen, pituus 171 cm ja painoa n. 110 kg. 

Vierailija
4/33 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ei välttämättä juuri mitään, vanhempana roikkuu 

Vierailija
5/33 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, se iho jää roikkumaan. Sen voi käydä leikkauttamassa pois. jos kasvatat vähän lihaksia, niin ei jää roikkumaan niin pahasti.

Mutta roikkuva iho tulee. Turhaa pelkäät kuitenkin mitä tapahtuu ennen kuin olet laihduttanut. Keskity laihduttamiseen nyt, äläkä siihen mitä tapahtuu tulevaisuudessa. Jos pelkäät jotain roikkuvaa ihoa liikaa, niin tulet sabotoimaan omaa laihduttamistasi

Vierailija
6/33 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen suurinpiirteiden saman kokoinen kuin sinä. Olen N48-v, 174/116. Olen pudottanut jo 16 kg, eikä riipu mistään kohti. En usko, että maltillisella pudotuksella jää roikkumaan. 

Tsemppiä urakkaan, minulla jo 1/3-osa takana. Ajatella! 

Vierailija
7/33 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin kolmekymppisenä 23 kg neljässä kuukaudessa ja iho ei missään vaiheessa näyttänyt yhtään löysältä. Olin oikein hämmästynyt, kun olin kuvitellut että ihon kutistuminen vaatisi parhaassakin tapauksessa reilusti aikaa ja pahimmassa tapauksessa jäisi roikkumaan pysyvästi. 

Vierailija
8/33 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihdutin kolmekymppisenä 23 kg neljässä kuukaudessa ja iho ei missään vaiheessa näyttänyt yhtään löysältä. Olin oikein hämmästynyt, kun olin kuvitellut että ihon kutistuminen vaatisi parhaassakin tapauksessa reilusti aikaa ja pahimmassa tapauksessa jäisi roikkumaan pysyvästi. 

Minä laihdutin kolmekymppisenä 15 kiloa, ja iho on löysä ja roikkuu edelleen - 15 vuoden jälkeen.

Vierailija
9/33 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on kiinni ihon kudostyypistä. Yleensä iho, joka on ollut venyneenä pitkään, ei siitä millään taikatempulla kutistu. Ainoa tapa on kirurgin veitsi, jos haluaa ylimääräistä nahkaa poistattaa. 

Vartalon muotoa voi parantaa kohentamalla lihaksia. Vahvat ja kiinteät lihakset sen ihon alla näyttävät paremmalta kuin tyhjän päällä oleva iho.

Vähän samaa olin tulossa kertomaan: laihdutus hitaasti, jumppaa, liikuntaa, hierontaa. Tosiaan kuntosalille, lihasten kasvatus! Älä tressaa, hyvin se menee! Oikea ruokavalio on elämäntapa, ei mikään nopea pikalaihdutus.

Vierailija
10/33 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko laihdutusvauhdilla merkitystä? Jos laihduttaa hitaasti?

Vierailija
11/33 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllinen juttu. Ikä kudostyyppi. Mihin on kertynyt?

Se roikkuva iho jää vaatteiden alle piiloon. Mitä nuorempi on sen nopeammin se palautuu. Suurissa laihdutusmäärissä jää roikkuvaa ihoa. Myös nuorille.

Unohda se iho. Mitä nähnyt suuria laihduttajia tärkein on ollut se ilo lopputuloksesta.

Jos laihdut 20 kg. On tulos ihon kannalta lievempi, kuin 65 kg.

Jos iho asia vaivaa juttele lääkärin kanssa, jos jää pahasti roikkumaan. Mutta vasta. Kun olet laihtunut.

Vierailija
12/33 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö laihdutuksen aikana reilusti hyviä rasvoja, vitamiineja ja muutenkin terveellistä ruokaa, jotta kroppa saa kaiken mitä ihon uusiutumiseen tarvitaan. 

Vierailija
13/33 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olen suurinpiirteiden saman kokoinen kuin sinä. Olen N48-v, 174/116. Olen pudottanut jo 16 kg, eikä riipu mistään kohti. En usko, että maltillisella pudotuksella jää roikkumaan. 

Tsemppiä urakkaan, minulla jo 1/3-osa takana. Ajatella! 

Sinulla on yhä reilusti ylipainoa, tottakai iho ei vielä roiku.

Vierailija
14/33 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän ylipainoa, sitä enemmän se iho roikkuu, mutta sitä kauemmin siinä menee kunnes näkee, että se iho roikkuu.

Jos tarkoituksena ei ole koskaan olla siellä normaalipainossa, niin eihän se iho sitten tule niin hirveästi roikkumaan, koska sitä rasvaa on sen alla sen verran.

Mutta jos esimerkiksi pudottaa painon sinne normaalipainoon tai esimerkiksi haluaa ruveta hyvinkin liikunnalliseksi ja saada rasvaprosentin suht. alhaiseksi, niin se iho alkaa kyllä roikkumaan.

Vierailija
15/33 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Mitä enemmän ylipainoa, sitä enemmän se iho roikkuu, mutta sitä kauemmin siinä menee kunnes näkee, että se iho roikkuu. Jos tarkoituksena ei ole koskaan olla siellä normaalipainossa, niin eihän se iho sitten tule niin hirveästi roikkumaan, koska sitä rasvaa on sen alla sen verran. Mutta jos esimerkiksi pudottaa painon sinne normaalipainoon tai esimerkiksi haluaa ruveta hyvinkin liikunnalliseksi ja saada rasvaprosentin suht. alhaiseksi, niin se iho alkaa kyllä roikkumaan.

Iho ei tiedä milloin normaalipainon raja saavutetaan.

Vierailija
16/33 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 40 vee jää helpommin roikkumaan. Pitää laihduttaa tarpeeksi hitaasti. 

Vierailija
17/33 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue "autofagia" netistä.

Vierailija
18/33 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue "autofagia" netistä.

Ei auennut.

Vierailija
19/33 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roikkuvat nahat saa leikkauksella pois.

Vierailija
20/33 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä jäi 25 kg jälkeen vähän roikkumaan, mutta olen niin tyytyväinen siihen, että sain laihdutettua, ettei se niin haittaa. Kehoni on kuitenkin kannattanut minua koko elämän ja kestänyt monet haasteet, olen kiitollinen siitä.