Siis miks ihmeessä nykyään häät on vaan aikuisten juhla?
Harmittaa kamalasti. Tänä kesän olis kolmet häät, mutta kutsuissa on mainittu vain aikuisille:( No eihän siinä muuten mitään, mutta parit ovat meille läheisiä, ja yksi morsian on paras ystäväni. Heillä on itselläänkin lapsia, ja luulisi heidän tajuavan kuinka vaikeaa on lapsia hoitoon saada. Kahteen kutsuun olen jo vastannut, ettemme pääse tulemaan, ja sieltä on sitten tullu haukut ja ties mitä paskaa niskaan. Tietenkin olis ollu mukavaa mennä ystävien häihin, mut tästä on tehty täysin mahotonta. Mä en ymmärrä miks pitää suuttua, jos emme pääse menemään, koska itsehän he ovat ehdot asettaneet.
Kommentit (70)
En tosiaan pidä vieraiden muksuista. Enkä kaikkien ystävienkään lapsista. Omaani toki rakastan, mutta ymmärrän sen jos joku ei pidä hänestä.
Vierailija:
En käsitä sitäkään, miten ystävyys voi olla vaakalaudalla jonkin juhlien takia, että meneekö vai eikö mene.
Vierailija:
Lapset saa tosiaan olla kuten kotonaan, esim annetaan ruokapöydästä ennen hääparia " kun se halusi niin kai sille nyt voi antaa" , tai annetaan juosta ja huutaa kirkossa " kun ei se jaksa istua hiljaa paikoillaan" .
Osa on kasvattamattomia moukkia, joita ei voisi kotisohvan alta pois ottaakaan.
Toiset viihtyvät lapsettomissa häissä, toiset taas haluavat ehdottomasti lapset mukaan.
Minusta hääjuhla on ensisijaisesti hääparin juhla. Ei vieraiden.
elämään kuulumattomana osana. Heitä ei haluta kauppoihin, häihin, yleisille paikoille. Aikuiset ovat jotenkin kauhean itsekkäitä. Millä ihmeellä lapset oppivat perinteitä, kun heitä ei niihin huolita mukaan. Itse tykkäsin lapsena käydä häissä ja silloin lapset automaatiisesti kutsuttiinkin. Morsianta oli kiva katsella ja tanssihäissä tanssia. Luontevaa kanssakäymistä aikuisten ja lasten kesken. Samalla tavattiin tuttuja ja sukulaisia.
Jätän itse mielelläni väliin häät, joihin ei lapsia kutsuta. Ellei sitten ole joku pieni iltatilaisuus kyseessä. Muuten vietän mieluusti vähäiset kesäviikonloput perheen kanssa.
vapaamuotoista seurustelua, usein vielä maalla,jossa oli pihamaata. Lapset jaksoivat hyvin tsempata kirkossa ja ruokailun ajan, ja pääsivät sitten ulos juoksentelemaan, kun moni aikuinenkin meni jalottelemaan tai tupakalle. Nyt kun häät ovat 6-tuntinen ohjelmamaraton, ei ihme että siinä pitkästyy kaiken ikäiset.
opettelupaikka. Voimmehan itsekin järjestää erilaisia juhlia ja opettaa niissä lapsiamme käyttäytymään.
Vierailija:
elämään kuulumattomana osana. Heitä ei haluta kauppoihin, häihin, yleisille paikoille. Aikuiset ovat jotenkin kauhean itsekkäitä. Millä ihmeellä lapset oppivat perinteitä, kun heitä ei niihin huolita mukaan. Itse tykkäsin lapsena käydä häissä ja silloin lapset automaatiisesti kutsuttiinkin. Morsianta oli kiva katsella ja tanssihäissä tanssia. Luontevaa kanssakäymistä aikuisten ja lasten kesken. Samalla tavattiin tuttuja ja sukulaisia.
Jätän itse mielelläni väliin häät, joihin ei lapsia kutsuta. Ellei sitten ole joku pieni iltatilaisuus kyseessä. Muuten vietän mieluusti vähäiset kesäviikonloput perheen kanssa.
Ei lapsia jätetä yleensä kutsumatta siksi, että hääpari ei pidä lapsista tai vihaa niitä. Yleensä syy on joku muu (kuten esim. tilan ahtaus tai sitten erityisen suuri suku jne). Jos lastenvahdin järjestäminen on ylivoimaista, ei tietenkään tarvitse mennä häihin, mutta ei siitä tarvitse herneitä nenään vetää, vaikkei lapsia olisi kutsuttukaan.
Vai onko se muka päinvastoin.
Silloinhan vieraiden pitäisi järjestää juhla, ja kutsua sinne hääpari.
lapsille. Lapset varmasti ansaitsevat sen. Sitäpaitsi, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Muutaman jöröjukan tosin, mutta kyllä hekin juttelevat minkä osaavat.
Vierailija:
vain se, ettei lapsia kutsuttu.Vierailija:
Harmittaa kamalasti. Tänä kesän olis kolmet häät, mutta kutsuissa on mainittu vain aikuisille:( No eihän siinä muuten mitään, mutta parit ovat meille läheisiä, ja yksi morsian on paras ystäväni. Heillä on itselläänkin lapsia, ja luulisi heidän tajuavan kuinka vaikeaa on lapsia hoitoon saada. Kahteen kutsuun olen jo vastannut, ettemme pääse tulemaan, ja sieltä on sitten tullu haukut ja ties mitä paskaa niskaan. Tietenkin olis ollu mukavaa mennä ystävien häihin, mut tästä on tehty täysin mahotonta. Mä en ymmärrä miks pitää suuttua, jos emme pääse menemään, koska itsehän he ovat ehdot asettaneet.
Meillä ei ole syynä se , että lapsia ei ole kutsuttu vaan se, että emme saa lapsia hoitoon häiden ajaksi eikä nämä kutsujat tunnu sitä millään ymmärtävän. Kauniisti olen asian koittanu ilmaista. Miten ihmeessä nämä tällaiset hääparit saa tajuamaan, ettei kaikilla ole mahdollisuutta saada lapsia hoitoon.
En liioittele ollenkaan, tältä minusta tuntuu.
Lue uudestaan kommentti iltahäistä. Jos et ymmärrä, olen pahoillani.
Ja häihinhän kutsutaan vieraiksi, tämä häränpyllyä heittävä tekstisi oli mauton.
Vierailija:
Meillä ei ole syynä se , että lapsia ei ole kutsuttu vaan se, että emme saa lapsia hoitoon häiden ajaksi eikä nämä kutsujat tunnu sitä millään ymmärtävän. Kauniisti olen asian koittanu ilmaista. Miten ihmeessä nämä tällaiset hääparit saa tajuamaan, ettei kaikilla ole mahdollisuutta saada lapsia hoitoon.
Hääparilla oli pari morsiuslasta. Heillä oli prinsessamekot (olivat tyttöjä kaikki). Eräällä vieraalla oli ehkä 1-vuotias lapsi, jolle oli puettu prinsessamekko, siis oikein yliröyhelöinen ja herätti taatusti huomiota tavallisten vieraiden joukossa. Äiti paistatteli valokeilassa eikä korjannut kun moni luuli että tämäkin lapsi oli morsiuslapsi. Lähinnä kai huvittavaa, mutta joku hääpari olisi voinut närkästyäkin. Että on niitä roolinhaluisia ihan vieraissakin, ei vaan morsiammissa.
tulen lasten kanssa juttuun, enkä tosiaan ole tavannut lapsimoukkia, muutamia pikku persoonallisuuksia kylläkin.
Minusta lapset ovat lähinnä huvittavia. Loppumaton huumorin lähde.
Kaikkein hauskinta on seurata, kun joku tiukkis on pulassa ipanan kanssa.
Mutta tosiaan, vaikka en ole lapsirakas, ei lapsista ole koskaan ollut todellista riesaa. Esimerkiksi kirkkoonhan lapsia pitää juuri tuoda, koska heidän kaltaistensa on myös Taivasten valtakunta. Kyllä teillä lastenvihaajilla on vielä pahat oltavat, jos ette käytöstänne korjaa.
Lapset rajoittavat pönöttämistä joka paikassa, paskantärkeys menettää merkitystään, mikä tietysti on onnistuneille häille suuri menetys.
Myös vanhukset ovat hauskoja, heitäkin soisi näkevänsä juhlissa ja muualla. Lapset ja vanhat, siinä kaksi porukkaa, jota ottavat elämän elämänä eikä minään suorituksena.
Ja minä vastaan kyllä aina, jos täällä joku uraohjus haukkuu lapsia moukiksi.
Vierailija:
En liioittele ollenkaan, tältä minusta tuntuu.
Lue uudestaan kommentti iltahäistä. Jos et ymmärrä, olen pahoillani.
Ja häihinhän kutsutaan vieraiksi, tämä häränpyllyä heittävä tekstisi oli mauton.
Hääthän ovat perhejuhla ja lapset kuuluvat perheisiin...
ja toisina aikoina aikaa kuluu enemmän yhdessä. Ystävyydelle on turha asettaa ehtoja. Ystävähän hyväksytään sellaisenaan, vai kuinka.
En käsitä sitäkään, miten ystävyys voi olla vaakalaudalla jonkin juhlien takia, että meneekö vai eikö mene.