Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Mahat kohti keskiviikkoa huhtimammat!**

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidettiin pinoutua samaan aikaan=)...jatketaan tähän pinoon vaan=)

Vierailija
2/24 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olo mitä mainioin: ei edes tunnu siltä, että olisi raskaana! Mitään ei kolota, energiaa löytyy ja suppareista EI TIETOAKAAN. Joku kummallinen rantapallo vain tuossa edessä seilaa! Varsin hassua, kun mitä lähemmäksi synnytys tulee, niin sitä vähemmän tuntee olevansa edes raskaana.

Yö meni suht mukavasti ja lapset ja mies vetelevät vieläkin sikeitä. Reppanat kun ovat joka iikka kipeinä.. :(

Ostin muutes eilen MLL:tä imetyspaidan. Oli mun mielestä ihan kiva, ja 30 siitä maksoi (3/4-osa hihainen). Hitsi, kun niitä oli vain yksi jäljellä! Ajattelin yrittää metsästää vielä jostakin muusta piiristä sellaista vaaleanpunaista, nyt sain vaalean sinisen. Niitä ei nettisivuilta löydy enään sen vuoksi, kun ne on poistettu mallistosta. Harmi!

Vatsassa kävi eilen illalla aivan mahdoton mylske ja mytinä, vauva pisteli parastaan. :) Nyt on taas hiljaisemman puoleista.

Mutta siirryn tästä ihmettelemään mainiota olotilaani ja keittämään puuroa.

Näihin kuviin ja tunnelmiin;

tilda 37+3 (eikä tunnu MISSÄÄN!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä en ole saanut nukuttua juuri lainkaan, sillä supparit alkoivat illalla epäsäännöllisinä jo ennen kuin ennätin nukahtaakaan, n klo 23. Parin tunnin ajan tulivat yöllä säännöllisinäkin 10 min välein, mutta laantuivat sitten. Olen aamuyön tunteina nukkunut epämääräisen ajan (ei ole mitään käsitystä, sillä heräsin välillä supistuksiin ja jatkoin taas unia). Nyt ovat jatkuneet jälleen epäsäännöllisinä. Saa nähdä kuin käy, lopahtavatko kohta, vai olisiko tänään se suuri päivä..?

Vihdoinkin bongasin yöllä myös limatulpan! Uskoin jo, että kuulun niihin, jotka eivät koko tulppaa huomaa lainkaan. Supistuskipujen välissä huumori kukki, kun mietin mikä tuska oli yhden tulpan " synnyttämisessä" . Kauhulla odotan niitä viimeisiä kipuja varsinaisen vauvan synnytyksessä. Toivottavasti olen sitten jo synnärillä ja saan särkylääkkeitä.

Vointi ei nyt anna myöten olla tässä pitempään. Ilmoittelen illalla, jos olen vielä maisemissa, muussa tapauksessa varmaan nyyttiä olen noutamassa.. Toivottavasti niin!

Kissankello 39+6

Vierailija
4/24 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Toissayön valvoin käsittämättömästä syystä, alkaa käydä hiukka kieroksilla tämä mamma..No viimeyö sitten, nukuin kun tukki, vaikka sain kurottua univelkaakin hiukan eilisillä päikkäreillä..En käynyt yöllä edes vessassa, en herännyt kyljen kääntöön, kyllä oli ihana nukkua valovuosiin niinkuin ennenvanhaan! Kävin kyllä illalla kunnon löylyissä, en niinkään synnytyksen käynnistyksen takia, meillä on todettu ettei mitkään ässät synnytystä käynnistä..

Täällä alkaa mieli olla jo hiukan turhautunut ja kiukkuinen, ei oo tekemistä ja olo on ollut tukala jo niin pitkään.

Oma ( . ) : Eilen oli hiukan vaikeuksia kävellä, joku painoi päätään tuonne alakertaan ja entäs sitten ne liikkeet :-) Tämä kaveri suoristi itseään minkä pystyi, tulis vaan ulos yksiöstä ni sais venytellä kunnolla, se meinaan sattuu..

Supisteluita ei ole ollut, mutta kun ne alkaa, niin sitten se on mulla ollut jo menoa...Muutamassa tunnissa on kohdunsuu jo auki kunnon suppareista.

Näihin kuviin ja tunnelmiin

Ponnari & Masukki 38+4

Vierailija
5/24 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä toivotaan suppareita mutta ei vaan näy eikä kuulu=(!eilen kävelin niin reippaasti ku kivuilta kykenin ja kävelin viel tosi pitkän lenkin,mut ei mitään..!!!!kohdunkaulaa vihloo,ihan ku puukkoa työnnettäs ulos mut ei supista ku joskus tosi satunnaisesti!=(!illal viel saunoin oikein kunnolla ku nokka oli niin tukeessa(avautuu hyvin saunassa)mut mitään ei tapahtunu!

nyt on mentävä aamupalalle ja aamuohjelmien pariin=)!

ONNEA vielä uusille jakautuneille!!!!!!!=)=)!!!!

hjo ja rakastus 39 tasan

Vierailija
6/24 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supparit kiusasivat eilen illalla ja epämääräisesti yölläkin.

Tähänasti olen saanut nukkua yöt suht rauhassa,1-2 veskikäyntiä lukuunottamatta.Viimeyö oli sitten eri juttu...

Nyt tuntuu tilanne rauhoittuneen eli ei kipeitä suppareita.

Yksi koululainen vielä kouluun ja kuopuksen kanssa kauppaan.

Päivällä on pakko saada jossakin välissä pinet päivätirsat.

Tsemppiä kaikille supistelijoille ja malttia supistelemattomille =O)

mamix4x rv38

Vierailija
7/24 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti tulla heti aamusta vilkaisemaan mikä täällä on mammoilla meininki. kissankellolla kuulostaa ihan positiiviselta tuo touhu, niin kuin synnytyksen etenemisen kannalta. ' normaali tilassa' en kyllä toivo kellekkään mitään kärvistelyjä ja katkonaisia yöunia, mutta loppuraskaudessa ne tuntemukset on oikein tervetulleita, jopa kaivattuja.. ainakin mulle.

meillä alkais talo kaivata TAAS viikkosiivousta. perjantaina en jaksanut siivota, kun ei kiinnostanut ja vähän niin kuin luovutin: ' se S(siivous) ei mun synnytystä todistetusti saa käyntiin' ja nyt on sitten (salaa)toiveikkaat fiilikset: ' jos jää koko kämppä ihan kesken, JOS lähden synnärille' ..niin en uskalla edes aloittaa..tekosyy? ;) tänään on mieskin kotona, että jospa yhdessä innostutaan laittaan paikat kuntoon, kun on ensin otettu pienet aamu-unet. meillä muuten lapset on alkaneet heräilemään ja nuorempi itkeskelee alkuöisin.. just sopiva ajoitus, kun vauveli tulossa taloon.

tällaiset aamumietteet täällä.. ei erityisiä merkkejä, että pian pitäisi synnyttää, joten odottelua tiedossa.

-lotta 40+1-

Vierailija
8/24 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole tänne paljon kirjoitellut, lukenut kylläkin joka päivä! Päivät tuntuu menevän matelemalla näin lopussa, ei oikein mikään huvita. Tänään olis neuvola, pitää yrittää että katsoisivat onko alhaalla tapahtunut yhtään mitään. Mahtaako th katsoa? Supistelee kyllä päivisin mutta ei tarpeeksi kipeästi. Kyllä tästä mahasta olisi jo kiva päästä, kateellisena lukee ku toiset jo nyytin kanssa kotona. Kaikki s keinot on täälläkin koitettu, tuloksetta! Tosi " kivaa" kun kaikki kyselee joko on syntynyt jne. Mutta kai se kuuluu asiaan... Nyt sitten sinne neuvolaan, toivottavasti viimeistä kertaa ennen synnytystä ;) Loskaista päivän jatkoa kaikille ja supistusten odottelua...

Hansu 39+1

Vierailija
9/24 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelinkin jo tuohon toiseen pinoon, ennen kuin huomasin, että tämä on valittu päivän pinoksi.

Viikonloppu ja maanantai meni kiukuttelussa, että syntyis jo tämä vauveli. Olin nimittäin henkisesti valmistautunut siihen, että viikonloppuna poksahdan, mutta kissanviikset. Eilen sitten tein itseni kanssa päätöksen, että katsellaan rauhassa tilanteen kehittymistä ja annetaan vauvan tulla omia aikojaan ulos. Ainakin eilinen päivä ja tämä aamu on mennyt vielä sen ajatuksen kanssa ihan hyvin:)

Mieheni on ollut koko ajan sitä mieltä, että tämä vauva syntyy laskettuna päivänä, koska äitinsä ruukaa olla kellontarkka näissä hormoniasioissa. Täytyy kyllä olla vauvan kanssa samaa mieltä, että mikä kevätvauva sitä nyt tälläiseeen lumipyryyn viitsisi syntyä??:) Ajattelin tästä kerätä voimia ja suunnata Stokkan hulluille päiville, kun kerran on mahdollisuus yksin sinne mennä, sillä rattaathan keräisivät vain tungoksessa vihaisia katseita!

Minimaissi rv 39+4

Vierailija
10/24 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suuret onnittelut myös haalenille pikkuprinsessasta!

Taas tuli nukuttua ku pieni porsas.. Vessassa piti käydä kyllä kerran ja kyljen kääntöön heräsin, mut nukuahdin aina samantien uudestaan.. Illalla kyllä vähän hirvitti, et kummonen yö on tulossa, ku pikkunen mylläs semmosta tahtia, et koko alapää vihlo niin kipeesti. Semmosta puukonpyörittelyä täälläkin.. En oo oikeen vieläkään päässy selville, et onko nää sitte supistuksia vai vauvan venyttelyjä.. Maha ku on koko ajan suht pinkee, ei oo tota ylimäärästä siinä päällä.. välillä tuntuu selvästi jalka jossain, mut usein on ihan semmonen tasanen paine..

Eipätänne sitte muuten mitään uutta kuulukaan, supistuksia odotellessa..

Hipsu rv 38+3

Vierailija
11/24 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Onnittelut jo vauvan saaneille! Tullaan perässä, kunhan keretään.

Viimeinkin viime yönä alkoi supistelemaan parin tunnin ajaksi. Nyt aamulla on tuntunut jomotusta alavatsassa, mutta mitään säännöllistä ei ole vielä. Mutta oliskohan synnytys lähestymässä? Perinteiset pms-oireet nimittäin vaivaa. Tekis mieli olla peiton alla mussuttamassa suklaata, leuka kukkii finneistä ja välillä on raivoisa siivousvimma. Toisaalta oireet sopivat myös kevätmasennukseen, jota väkisinkin tuntee, kun katsoo ikkunasta ulos. Lunta tupruttaa taas kerran vaakasuorassa.

Pelargonia

Vierailija
12/24 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olekkaan vähään aikaan pinoutunut tänne kun on ollut kauheasti kiirettä. Oli kahden viikon vierailu Suomesta käymässä täällä meillä Saksassa (sisko perheineen), nyt olen sitten alkanut siivoamaan kaappeja ja muuta yhtä järkevää, että kaikki olisi kunnossa kun vauveli saapuu. ;)

Eilen missasin harmikseni synnytysvalmennuksen, kun jäätiin bändin kanssa jumiin Leipzigiin studiolle. Nauhotettiin yksi biisi ja on oikein tyytyväinen olo, että tuli silläkin saralla taas tehtyä jotain. Toisaalta on huono omatunto, kun en sitten ehtinytkään valmennukseen. Tietenkin jää tuo harrastus pian taka-alalle, eikä keikoilla ole käyty alkuraskauden jälkeen.

Käykö joku teistä muuten akupunktiossa? Mä olen käynyt nyt pari kertaa, sen pitäisi kuulemma lyhentää sitä avautumisvaihetta. Täällä meilläpäin sitä suositellaan varsinkin ensisynnyttäjille.

Tänään olisi tarkotus silittää viimeiset vauvapyykit ja jos ehtii ja jaksaa, jatkaa sitä kaappien siivousta. NYt kuitenkin pulahdan ensin kylpyammeeseen. Mukavaa päivää kaikille! :)

-Ingwer 37+4

Vierailija
13/24 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityn joukkoon " en ole kirjoitellut, mutta lukenut kylläkin" !!! Nyt alkaa olemaan jo niin jänskät paikat, että en malttanut olla kirjoittamatta. Viime yönä oli ihan ensimmäiset kovemmat supistukset, jotka pitivät hereillä pari tuntia. Tuntui selässä ja masussa ja ihan varpaisiin saakka nousi hiki supistuksen aikana. Nukahdin kuitenkin sitten, ja nyt taas ei ole suppareista tietoa. Kohdunkaula oli 1½ viikkoa sitten 1 cm jäljellä ja väljästi sormelle auki, joten lääkäri totesi tilanteen olevan " lupaava" . Mitä se sitten tarkottaneekin. Mulla muuten nuo supistukset tuli viime yönä heti S-treenin jälkeen... :) Seksiä ja saunaa siskot... kaikella nautinnolla!!!

Kovasti odotan, että pääsis jo synnärille lähtemään. Aina välillä jännittää tuleva synnytys, että miten siitä selviää. Olenko minä yhtä vahva nainen, kuin maailman muut naiset? Vauva alkaa olemaan neuvolan th:n mukaan jo 4-kiloinen, joten ei tarvis enää kauaa masussa lökötellä. Vielä se pieni peppuaan heiluttelee niin että maha muuttaa muotoaan, mutta kuulemma on jo hyvin alhaalla. Tää on tätä jänskäämistä esikoista odottaessa:) (vaikka onkai se yhtä ihanan jännittävää muissakin raskauksissa).

Tsuppareita kaikille ja odotetaan tuhisevaa palkintoa kainaloon iloisin mielin:) :)

T. Madelei 38+2

14/24 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin siis jo ehdin pinoutua tuohon toiseen pinoon, mutta laitetaan nyt tännekin tämä sama litania. Laskettu aika siis tänään, voi viljo sentään...

Täällä sitä ollaan edelleen. Illalla saatiin kokea ekat supistukset, että maha kovettui kunnolla ja pysyi yli minuutin kerralla, lisäksi alamahaa juimi... siis sen jälkeen kun olin messengerissä rupatellut kaverin kanssa toista tuntia ;-) mutta ne loppuivat sitten ikävä kyllä kun pistin viimein pitkäkseni ja menin nukkumaan. Pystyasennossa vaan olin siis kipeä, enkä alkanut koko yötä juosta ympäri kämppää... Yö menikin sitten tosi mukavasti. Jostain syystä vaan odotan joka ikisellä nousulla sitä lapsivesien hulahdusta mutta ei sitä kuulu, ei...

Aamulla oli sitten neuvolakäynti näin lasketun ajan kunniaksi, eipä siellä mitään ihmeellistä, ainoastaan verenpaine on alkanut kiipiä ylöspäin. Nyt oli 128/84, ei siis mikään huolestuttava vielä mutta minulla on tuo alapaine ollut tosi alhainen, semmosta 70 luokkaa ja parilla mittauksella jopa 66. Neuvolantäti sanoi soittavansa tänään äitipolille ja kysyvänsä että haluavatko ultrata vauvan kokoa jo tällä viikolla vai vasta ensi viikolla. Saa nyt sitten kuulla kuinka käy. Liikelaskentaa pitää kuulemma alkaa nyt harrastaa ihan säännöllisesti kun mennään ' ylipäiville' .

En olisi ikinä uskonut että laskettuun päivään päästään, mutta tulipa nyt tämäkin sitten nähtyä! Naapurin eläkeläiset on aivan hurmaantuneita tässä kanssaodotuksessa, joka päivä tulevat kysymään jos vain ulkona näkevät että eikö vieläkään ja joko tuntuu tai kyllä se pian sieltä tulee... ihania mummeleita kyllä :)

Mutta nyt, kai sitä on kömmittävä taas päiväunille..

eikkuli, 40+0 tänään eli eräpäivä käsillä!!!

(kyllä tämä olokin alkaa olla sellainen, että parasta ennen -on jo ohipuolella...)

Vierailija
15/24 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pieni prinsessa syntyi 1.4.2006 klo 11.36. Painoa neidillä oli 3200g ja pituutta 50cm.

Synnytys oli nopea ja kaikki meni hyvin. Eilenä kotiuduttiin ja nyt vilskettä riittää kahden lapsen kanssa.

Onnea kaikille nyyttinsä jo saaneille sekä tsemppiä niille jotka vielä masujen kanssa kärvistelevät.

Vierailija
16/24 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmat onnittelut tyttärestä Mami-04 (tai oikeasti mami-06!!!). Ehkäpä se meidän edelleen kuumeisesti odottelevienkin päivä vielä tulee!

ONNEA KOKO PERHEELLE!

T. Madelei

Vierailija
17/24 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan moni jo päässyt vauvanhaku reissuun, kun näin vähän on pinoutuneita?? Monena päivänä kun sivuja on ollut paljon enemmän.

Minä olen ainakin yhtenä kappaleena ja vointi on erinomainen. Eilen illalla pesin ikkunat sisältä kun ei ollut muutakaan tekemistä. Eikä se ole sellainen puuha jota usein viitsisin tehdä.

Lastenohjelmien jälkeen ajattelin lähteä esikoisen kanssa kävelylle, kun isäntä ei taaskaan ole kotona ja muuta puuhaa ei ole. Lumisateet ovat saaneet sen aikaan että palomiehet käy putsaamassa katoilta lumia ja siellä se isännän ilta menee tänäänkin (ja eilinen)... No vielä ei niin väliä, kun vauvakin on päättänyt pysyä masussa...

Kovasti onnea kaikille vauvansa saaneille!! Enää ei pysy perässä ketä onnitellut ja ketä ei... Kunpa pian saisi itsekin kertoa vauva-uutisia....

Kirsi rv 37+6

Vierailija
18/24 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea koko teidän perheelle!:)

t: tilda

Vierailija
19/24 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä vaan kävi, että limatulppa (tai osia siitä) tuli tänään iltapäivällä, joten toiveita on ettei ainakaan kamalasti lasketun ajan yli tällä kerralla mennäkään! Olenkin tilannut vauvan syntymän nyt lauantaiksi;)

Muuten ei sen kummempaa, kivuttomia suppareita, ' menkkajomotusta' välillä, vauva punkee ja huomenna neuvola.

Ingwer, on se vaan hyvä että pidät Saksan syntyvyyttä yllä, Hesarissa oli juuri pari päivää sitten juttu että saksan syntyvyys on laskenut;)

Ja HUHTI-04 onnittelut pikku prinsessasta!!!

Mutta näihin tunnelmiin päätän täältä nyt.

Lala 38+4

Vierailija
20/24 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNITTELUT PRINSESSASTA!

Meni nikki pieleen...

Lala