Ärsyttää kun ihmiset kehuvat huumorintajunsa olevan musta mutta kun vähänkin rankempaa läppää ruvetaan heittämään niin kyseinen henkilö suuttuu/itkee
Elämä on tehnyt minusta todella kyynisen, ja naurankin lähes kaikelle. Miten paha vain, niin nauran. Huumorillani ei ole rajoja. Tottakai hillitsen sitä kun täytyy, mutta jos mulle oikeasti joku tulee selittämään, että hänellä on musta huumorintaju ja sitten alkaa moralisoimaan jos kerron jonkun holokausti/kuollut vauva/tms vitsin niin mitä nyt oikeasti. En minä niitä nyt mitenkään joka paikassa viljele, mutta kaveriporukassa voi mennä homma todella mustaksi. En näe asiassa mitään pahaa kun emme ketään kuitenkaan vahingoita. En tietenkään ala myöskään mitään syöpävitsejä heittämään jos juuri jonkun läheinen on kuollut syöpään, mutta jos tulee kertomaan olevansa huumorintajultaan musta niin pitää valmistautua siihen että multa tulee tosi rajuakin juttua välillä.
Mulla on tosiaan läheisiä sukulaisia kuollut juuri syöpään ja pahoja asioita tapahtunut, mutta niin se elämä ihmistä muovaa. Esimerkiksi juuri holokausti ei minua hätkäytä.
Kommentit (43)
Minä nauran usein sellaisille asioille, että epäilen joskus olevani päästäni vialla. Ei haittaa tosin.
Vierailija kirjoitti:
Musta huumorikin voi olla huonoa.
Sehän se idea mustassa huumorissa on, että se on usein todella mautonta. Siksi se onkin hauskaa. Olen nauranut mustille vitseille pienestä asti, mutta minulla on silti empatiakykyä kun kyseessä on oikea tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta huumorikin voi olla huonoa.
Sehän se idea mustassa huumorissa on, että se on usein todella mautonta. Siksi se onkin hauskaa. Olen nauranut mustille vitseille pienestä asti, mutta minulla on silti empatiakykyä kun kyseessä on oikea tilanne.
Eikö mauton ole kuitenkin eri asia kuin huono?
Jep, monilla "mustan huumorin ystävillä" tulee se raja jossain vastaan ja moraalisaarna alkaa. D:
Olen kuullut mm. hyviä ja huonoja vitsejä raiskaamisesta. Usein luulevat pahastuvani kuin olen oikeasti vain tyrmistynyt kertojan huonosta vitsistä ja tilanteesta missä kertoo sen. Ilkeys ja loukkaava käytös ei ole koskaan hauskaa
Aloittaja kuulostaa kammottavalta ihmiseltä. Just niitä tyyppejä, jotka on omasta mielestään niin erikoisia ja mahtavia ja ihan harvinaislaatuisia sen "mustan" ja "rankan" huumorinsa kanssa. Tosiasiassa ne on sitä vähemmän älykästä porukkaa, joiden kapasiteetti ei riitä oikeasti mihinkään hauskaan, vaan niiden pitää etsiä hupia toisten ihmisten kärsimyksestä.
Jotain vikaa on päässä, jos holokausti ei hätkäytä. Kyllä ihmisten lahtaamisen tulisi aina hätkäyttää.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kuulostaa kammottavalta ihmiseltä. Just niitä tyyppejä, jotka on omasta mielestään niin erikoisia ja mahtavia ja ihan harvinaislaatuisia sen "mustan" ja "rankan" huumorinsa kanssa. Tosiasiassa ne on sitä vähemmän älykästä porukkaa, joiden kapasiteetti ei riitä oikeasti mihinkään hauskaan, vaan niiden pitää etsiä hupia toisten ihmisten kärsimyksestä.
Sinä puolestaan taidat olla näitä, joiden mielestä koko maailman tulisi pyöriä heidän tunteidensa ympärillä ja vaadit sensuuria samalla antaen vallanhimoiselle poliittiselle eliitille yhä paremmat mahdollisuudet rajoittaa perusoikeuksia. Kasva aikuiseksi.
Mun on vaikea nähdä, että ap voisi olla kovin "empaattinen kun kyseessä on oikea tilanne" ja silti sanoa, että holokausti ei paljon hätkäytä. Jotenkin nämä kaksi lausetta on pahasti ristiriitaisia..
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea nähdä, että ap voisi olla kovin "empaattinen kun kyseessä on oikea tilanne" ja silti sanoa, että holokausti ei paljon hätkäytä. Jotenkin nämä kaksi lausetta on pahasti ristiriitaisia..
En nyt sanoisi. Tuttavapiiristäni löytyy kommareita, joita ei liiemmin hätkäytä Stalinin ja Maon tappamat kymmenet miljoonat viattomat ihmiset, mutta ovat empaattisia läheisiään kohtaan.
Kuka uskoo enää 2017 holohoaxiin?
Vierailija kirjoitti:
Pelastin ihmisen hengen elvyttämällä autokolarin sattuessa. Silti nauran holokaustivitseille.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelastin ihmisen hengen elvyttämällä autokolarin sattuessa. Silti nauran holokaustivitseille.
AP
Se vain todistaa sitä, että huumorintajusi on todella huono. Holokaustissa ei ole mitään nauramisen aihetta. Väkivallasta vitsailu on kaikkea muuta kuin huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Se vain todistaa sitä, että huumorintajusi on todella huono. Holokaustissa ei ole mitään nauramisen aihetta. Väkivallasta vitsailu on kaikkea muuta kuin huumoria.
Katson elämää siltä kannalta, että pahoille asioille ei mitään voi. Varsinkaan menneisyydessä tapahtuneille. Eivät ne murhat ja raiskaukset lopu ja holokausti peruunnu vaikka minä niitä itkisin kuinka kamalia ne ovat. Miksi en siis nauraisi niille. En nyt tietenkään kiihkojuutalaisten seurassa holokaustivitsejä kerro tai muutenkaan epäsopivissa tilanteissa tuollaisia asioita lauo, vaan ihan kaveripiirissä jossa tiedän ihmisten pitävän mustasta huumorista.
AP
Ap, sä et voi tietää onko seurassa joku insestin uhri/sellaisen äiti/holokaustiselviytyjän lapsenlapsi tms. Siksi noi aiheet kannattaa vaan jättää rauhaan, jos haluaa olla huomaavainen.
Ja jos tähän holokaustiin nyt tartutaan, niin mites ensimmäiselläkin sivulla mainitut Stalinin puhdistukset? Mao Zedongin kansanmurha? Holokausti ei edes paini noiden sarjassa, ja silti sitä pidetään aina historian kammottavimpana tapauksena. Ei hetkauta. Olen nähnyt läheisteni kuolemaa. Ei minua tuntemattomat kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Perustelussasi on yhtä paljon järkeä kuin jos minä kerron, että autoin kaatuneen mummon kadulla jaloilleen ja pidän perhokalastamisesta. Jälkimmäinen aktiviteetti on täysin irrallinen eikä vaikuta siihen, että ensimmäinen on teko, jota voi odottaa ihan ameeban moraalilla varustetulta olennoltakin.
Sulla on huono maku vitsien suhteen.