Kamala stressi työstä..muita? Auttakaa..
Mulla on aivan järjetön stressi tämänhetkisestä työstäni ja tuntuu, että kaikki ahdistaa.
Pelkään, etten ole niin hyvä työssäni kuin pitäisi olla ja päässäni pyörii aina se, että "mitäköhän nuo ajattelevat toimintatavoistani " ym. En pysty siis nauttimaan työstä niin kuin muut, vaan ahdistun. Minua myös jännitää aivan älyttömästi kaikki jutut, mitä en tiedä enkä osaa ja vaikka otan asioista selvää, niin ei jännitys lakkaa,koska kyseessä on uudet asiat.
Mitä ihmettä teen? Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Miten voin päästä yli tästä? Vaadin itseltä liikaa ja pyrin aina täydellisyyteen ja jos en pääse siihen, niin petyn aivan totaalisesti ja itken.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Oletko saanut perehdytyksen uusiin asioihin? Voitko pyytää esimieheltä tarkistusta tai välikommentteja, että olet tekemässä oikein? Sillä lailla saisit varmistuksen, että työn jälki on riittävän hyvää. Ja onnistuneen kokemuksen jälkeen seuraava menee helpommin.
Kiitos kommentista! Olen kyllä kysellyt ja hänen mukaansa hyvin mennyt, mutta silti pelkään kokoajan, että on paljon parannettavaa työtavoissani. Ja kaikki uudet asiat, mitkä vielä ovat tulossa vastaan stressaavat ja ajattelen, että sen jälkeen ei ainakaan enää mene hyvin. Osittain mulla on myös itseluottamuksen puutetta.
Oletko saanut perehdytyksen uusiin asioihin? Voitko pyytää esimieheltä tarkistusta tai välikommentteja, että olet tekemässä oikein? Sillä lailla saisit varmistuksen, että työn jälki on riittävän hyvää. Ja onnistuneen kokemuksen jälkeen seuraava menee helpommin.