Mitä teillä opetettiin koulussa väärin?
Meillä yläasteen bilsan opettaja ei tiennyt missä kilpirauhanen sijaitsee ja väitti että imusolmukkeet kaulalla nielurisojen alla ovat kilpirauhasia. Sama bilsan opettaja väitti myös etteivät sisarukset voi saada keskenään lapsia. Toinen opettaja sanoi, että hepatiitti voi levitä pelkästään kättelemällä ja tämä aiheutti jonkun aikaa sen, että en kätellyt ketään.
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Q-kirjaimen lausuminen. Mulle selvisi vasta aikuisiällä, että se on "kuu" eikä "guu"!
Oikeasti? Minä luulin että se on "guu"
Vierailija kirjoitti:
Meille opetettiin ala-asteella 80-luvun lopulla, että Suomi kuuluu Skandinaviaan. Vasta tältä palstalta opin, ettei kuulukaan.
Englannin lausumista opetettiin myös ala-asteella niin päin helvettiä ettei tosikaan.
Meille opetettiin vielä 90-luvulla että Suomi kuului Skandinaviaan. Luulin vielä muutama vuosi sitten niin.
Hullu käsityönopettaja väitti käsityötaitojen olevan hyödyllisiä, kun rahat on perheellä vähissä esim miehen juopottelun tai pelaamisen takia.
Oikeampi oppi olisi ollut -Jätä se sika.
Ainakaan köksän tunnilta en keksi ainuttakaan väärää asiaa. Rakastin köksää osittain siksi, että siellä sai syödä. Aina oli nälkä.
Ilmastonmuutoksen takia Suomessa voidaan kasvattaa eksoottisia hedelmiä Etelä-Suomessa 2020 luvulla ja ilmastopakolaisia yli 800 miljoonaa
Peruskoulun ajalta en muista... Ehkä en edes osannut olla kriittinen...
Se oli melko paha kun lähihoitajakoulussa opettaja ei tiennyt mistä puhui... Osa asioista oli sellasia että mä tiesin ne virheellisiksi. Mut entäs ne joita mä en ole tiennyt...
Pahin oli se että opettaja opetti väärin alkoholin vaikutuksen verensokeriin... Jos olisin töissä jossain vastaanotossa voisin pahimmassa tapauksessa tappaa jonkun tällä väärällä tiedolla
Vierailija kirjoitti:
Hurjan ohuella osaamisella varsinkin peruskoulussa pääsee näemma aineenopettajaksi. Meilläkin ysin fysiikan laskuissa opettaja oli korjannut kaikkien kokeista laskelmia ihan pieleen, pisteytti uusiksi vasta kun useammasta kodista oli tullut asiasta kummastunutta palautetta.
Meillä menetti koepisteitä, jos oli antanut liikaa desimaaleja vastaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä koulussa opetettiin että k-piikit on tutkittuja ja turvallisia.
Höpöhöpö🤡
Ei meillä mitään tuollaisia väärin opettamisia olut. Missä oikein olette koulunne käynyt, vai muistatteko väärin itse
Vierailija kirjoitti:
Että Jeesus käveli vetten päällä.
Että Jeesus herätti Lasaruksen kuolleista.
Että Jeesus nousi itse kuolleista.
Että on ollut olemassa puhuvia käärmeitä.
Että veden voi muuttaa viiniksi.
Että ihmisessä voi olla pahoja henkiä, jotka voi komentaa siirtymään sikoihin.
Että muutama vuosituhat sitten ihmiset elivät yleisesti monta sataa vuotta vanhoiksi.
Esimerkiksi tällaisia höpinöitä minulle on koulussa opetettu.
Nykyään tuollaisten asioiden opettaminen on pykälien mukaan virkavirhe. Mutta siitä huolimatta monessa koulussa noin sanotaan joko ihan suoraan tai sitten rivien välistä. Meidänkin lapsen lukio juhli joulua kirkossa, mutta meidän lapsi ei tietenkään kirkkoon suostunut menemään. Kirkkoa ei mitenkään katsoen voi pitää neutraalina paikkana yhteisten juhlien järjestämiseen.
Juttelin ystäväni kanssa suomen sukulaiskielistä ja ystävä väitti, ettei viro ole sukulaiskieli. Oli koulussa opettaja sanonut, että vastoin yleistä käsitystä suomi ja viro eivät ole toisilleen sukua.
Jäin itse pohtimaan, että onkohan asia sekoittunut, joko ystävälläni tai sitten opettajalla, siihen että suomalaiset ja virolaiset eivät ole geneettisesti toisilleen sukua. Johan järki sanoo, että ne ovat sukulaiskieliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että kielen "rullaaminen" on synnynnäinen, perinnöllinen ominaisuus mitä ei voi opetella.
Esim ex ei pystynyt tähän. No ehkä en osannut opettaa
Toisille tämä on helpompaa, koska heillä on luonnostaan vahvemmat sen tyyppiset lihakset kielessä, mitkä tämän rullaaminen mahdollistaa. Kaikki voivat sen kuitenkin opetella näitä lihaksia jumppaamalla.
Saan kieleni rullalle, mutta sukulainen ei saanut. En saa omaa kieltäni sikarin malliseksi, siskoni saa. Kävimme samalla puheterapeutilla.
Vierailija kirjoitti:
Meille opetettiin ala-asteella 80-luvun lopulla, että Suomi kuuluu Skandinaviaan. Vasta tältä palstalta opin, ettei kuulukaan.
Englannin lausumista opetettiin myös ala-asteella niin päin helvettiä ettei tosikaan.
Meille opetettiin oikein, ettei nimenomaan kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsivarren Lapissa on hieman Skandien vuoriston reunaa, tosin.
Vierailija kirjoitti:
Mustiin vaatteisiin pukeutuvat ihmiset ovat s*atananpalvojia ja mustalla värikynällä piirtävällä lapsella on mielenterveysongelmia. Ja sitten tuo surullisen kuuluisa työvoima. Kaikille piti olla työtä.
Mä en käsitä tätä työvoima-huijausta, työpaikat hävisi jo 90-luvun alun lamassa ja jäljelle jääneet työntekijät tekivät ylimääräistä. Ei palkattu uusia.
Sittemmin pidettiin eläkeikäiset töissä, eikä nuoria haluttu edelleenkään työllistää. Mihin väite oikein perustui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsivarren Lapissa on hieman Skandien vuoriston reunaa, tosin.
Skandit on kuitenkin eri käsite kuin Skandinavian maat. Niistä puhuttiin paljonkin. Vuoristo mainittiin kerran, ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Englanninopettaja lukiossa ei osannut lausua hyvin yleistä sanaa eikä tiennyt toisen sanan toista merkitystä. Peruskoulussa musiikinopettaja ei osannut säestää kitaralla (käytti vääriä sointuja), ja pianoa ei osannut soittaa ollenkaan!
Yläasteen musiikinopettaja oli rytmitaidoton. Onneksi saatiin sijainen, jonka kanssa ei laahattu yhtä samaa laulua koko lukuvuosi.
Opettaja: Ammattikoulun sähköpuolelle on tosi vaikea päästä 😂