Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko juot vettä päivässä?

Vierailija
09.09.2017 |

Oletko huomannut positiivisia vaikutuksia vedenjuonnilla ja kuinka paljon juot vettä päivässä? Onko sinulla joku tavoite minkä verran yrität juoda vettä ja miten mittaat juomasi veden määrän?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kun janottaa. Tänään kolme lasillista.

Vierailija
2/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kolmisen litraa päivässä. Saan tosi herkästi virtsatientulehduksen ja sitä mm. tämä runsaampi veden juominen on hyvin ehkäissyt. Lisäks olen huomannut, että ilmeisesti oma kehoni ilmottaa välillä olevansa nälkäinen, vaikka todellisuudessa kyse onkin janosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko 0,5 - 1 litraa useimmiten. Yritän aina juoda enemmän, mutta epäonnistun. Jotenkin vaan unohdan ja saatan sekoittaa janon nälkään. En yritä juoda enemmän vain suositusten takia, vaan siksi että oikeastikin varmaan voisin silloin paremmin. Nytkin on jotenkin kuiva olo, mutta silti pitää oikein käskeä itseään ottamaan kulaus tuosta lasista...

Vierailija
5/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä minulla on yleensä mukana 0,5l vesipullo jonka hörpin päivän aikana tyhjäksi. Yleensä en sen enempää muista vettä juodakaan. Jotenkin vain unohtuu. Kai sitä olisi hyvä enemmänkin juoda.

Vierailija
6/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liian vähän vettä juon. Ehkä lasin, korkeintaan kaksi päivässä. Minulla ei ole ikinä jano, tiedän että pitäisi juoda enemmän. Saatan syödä joskus ateriankin ilman mitään juotavaa. Kiitos muistutuksesta, tiedän kyllä, että vettä pitäisi juoda paljon enemmän.

Vierailija
7/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 7 litraa. Muuten tulee ihan kuivunut olo ja iho voi huonosti. Miten te voitte juoda noin vähän? Juotteko paljon alkoholia sitten?

Vierailija
8/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te voitte juoda noin vähän? Juotteko paljon alkoholia sitten?

Niin, vaihtoehtojahan on ainoastaan kaksi: vesi tai alkoholi.

Vierailija
9/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä 7 litraasi vitsi?

En juo alkoholia juuri yhtään. Limsoja ja mehuja välttelen myös.

Ehkä osa vähästä vedestä tulee sitten maidosta, jogurtista ja hedelmistä. Tosin en niitäkään ihan tajuttomasti käytä.

Mietin onkohan nesteytyksen vajaus yksi väsyneen ja saamattoman oloni syistä. Ihoni on myös aina ollut huono.

nro 4

Vierailija
10/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintään 7 litraa. Muuten tulee ihan kuivunut olo ja iho voi huonosti. Miten te voitte juoda noin vähän? Juotteko paljon alkoholia sitten?

Herranjestas ja minä olen ajatellut, että pitäisi vähentää veden lipittämistä, kun suuta kuivattavien lääkkeiden vuoksi juon kolmisen litraa päivässä. Mutta ilmeisesti et olekaan aivan tosissasi, tuohon alkoholikommenttiin viitaten.

Vierailija
11/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa puutostilat.

Vierailija
12/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-4 litraa. Ei ole tavoitetta, mutta aamiaiseni on vesituoppi (ruoka ei maistu aamuisin), ja töissä tulee juotua paljon koska huoneilma on siellä niin kuiva. Kahvin kanssa juon aina vesilasillisen, ja ruokajuomanakin vesi on paras.

Vierailija
13/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo vettä, koska se on niin pahaa ja kotimainen hanavesi on täynnä mikromuovia ym. Juon mieluummin sokeroimatonta marja/hedelmämehua ja homogenoimatonta maitoa. Viikonloppusin joskus siideriä tai skumppaa. Minulla BMI 20,5 ja olen hyväkuntoinen.

Vierailija
14/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa 1 lasillinen vettä aterioilla (2x pvässä), 4 mukillista kahvia. Ei koskaan mehuja tai limuja.

En tarvitse enempää, mittausten mukaan nestetasapaino ihanteellinen. Iho kimmoisa ja rypytön (kasvoissa normaalia ikääntymistä). Ei turvotusta. Kovalla helteellä voin juoda melkein litran päivässä.

Joskus juos lasillisen suolavettä koska mulla on niin alhainen verenpaine.

Vierailija
15/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon kolmisen litraa päivässä. Saan tosi herkästi virtsatientulehduksen ja sitä mm. tämä runsaampi veden juominen on hyvin ehkäissyt. Lisäks olen huomannut, että ilmeisesti oma kehoni ilmottaa välillä olevansa nälkäinen, vaikka todellisuudessa kyse onkin janosta.

Kannattaisi varmaan liottaa karpaloita tai puolukoita veteen, estää virtsatietulehduksia

Vierailija
16/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole juuri ikinä jano, joten tosi vähän tulee juotua. Lounaalla ja päivällisellä lasillinen tai pari vettä. Yritän kyllä lisätä vedenjuontia, mutta ärsyttää se pissahätä. Ja jotenkin ärsyttää juominen, jos ei yhtään janota.

Vierailija
17/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasillista ja ravaan kusella jatkuvasti. Yli 10 x päivässä. Voin vaan kuvitella miten paljon kusta lentäisi jos joisin pari kolme litraa vettä päivässä 😳

Vierailija
18/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi varmaan liottaa karpaloita tai puolukoita veteen, estää virtsatietulehduksia

Kiitos vinkistä, tämän tiesin, mutta olen allerginen karpaloille ja puolukoille.

nro 2

Vierailija
19/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo vettä, koska se on niin pahaa ja kotimainen hanavesi on täynnä mikromuovia ym. Juon mieluummin sokeroimatonta marja/hedelmämehua ja homogenoimatonta maitoa. Viikonloppusin joskus siideriä tai skumppaa. Minulla BMI 20,5 ja olen hyväkuntoinen.

Mihin evianiin luulet että ne mehut tehdään?

Vierailija
20/21 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin evianiin luulet että ne mehut tehdään?

Missä maassa asut? Suomessa ei kai ole mikromuovejs samassa mittakaavassa kuin Intiassa tai Yhdysvalloissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan