Mistäköhän johtuu, että toisinaan kun olen pyöräilemässä, niin joku vastaantuleva 13v poika sanoo ohittaessaan: "moi"
Olen siis aikuinen mies, eikä tällaisen asian pitäisi varmaan kaihertaa mieltä, mutta jotenkin se vaan saa aina miettimään, että olenko jotenkin epänormaalin näköinen tms. ympärillä olevien ihmisten silmissä tjsp.
Kommentit (43)
Näytät varmaan takaapäin Keekiltä.
Välillä kyllä hämmentää kun olen lenkillä ja makkarat hyllyy ees taas ja hiki roiskuu kuin mistäkin sadettimesta ja sitten joku vastaantuleva äitinsä kanssa kävelyllä oleva pikkutenava katsoo hetken että mitäs tuolta tulee ja toteaa kohdalla että hei.
Siinä sitten koittaa pihistä jotain vastaukseksi jos on vielä riittävän lähellä kun toipuu hämmennyksestä.
Hyvät tavat kunniassa ja käytännössä. Tai luuli siua kaverinsa isäks tai isänsä kaveriks.
Oletko mahdollisesti epävarma tai ahdistunut nynny-mies? Yksittäisen teinin ystävällisen käytöksen ei luulisi ahdistavan tervettä aikuista
Moikkaa varmuuden vuoksi. Saattaisit olla jonkun koulukaverin faija :)
No olethan ainakin pyöräilevänä pojalle "lajikaveri".
minulle usein ryhmissä ajavat tytöt moikkaa ja sitten kauhea räkätys päälle. olen tavis pukumies.
minä taasen olen miettinyt että kukahan minä mahdan olla.Usein kun käppäilen ostoksilla citymarketissa niin myyjät saattavat morjestaa minua siellä.Ulkonäkönikään ei ole moitteetonta,joskus olen ihan työvaatteissakin ollut ostoksilla ja silti myyjät ovat morjestaneet.Niin että kukakohan minä olen kun myyjät morjestavat.Olen myös miettinyt että onkohan minulla jossain kaksonen jota ei ole tullut koskaan tavattua.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät tavat kunniassa ja käytännössä. Tai luuli siua kaverinsa isäks tai isänsä kaveriks.
Oletko mahdollisesti epävarma tai ahdistunut nynny-mies? Yksittäisen teinin ystävällisen käytöksen ei luulisi ahdistavan tervettä aikuista
"Oletko mahdollisesti epävarma tai ahdistunut nynny-mies?"
- Kieltämättä, mutta ei se tässä nyt ollut se pointti. Mietin vaan, että saako muutkin miehet tuollaisia moikkauksia ventovierailta pikkupojilta liikenteessä, vai olenko jotenkin vaan poikkeustapaus.
En ole lähtenyt vastaamaan tuollaiseen käytökseen enkä kyllä mitään nautintoa siitä saa muutenkaan, että pääsisin jotain kimittävää pikkupoikaa ojentamaan, vaan olen jatkanut matkaani mitään sanomatta. Varmaan jonkun mielestä naurettavaa, että pyörittelen tällaisia mielessäni, varsinkin kun ei se asia nyt ole mikään päällimäinen murheenaihe muutenkaan elämässäni.
AP
Onko suomalaiset oikeasti niin introverttiä porukkaa, että kummastelee jos joku ohimennen moikkaa kadulla? Omasta mielestä tuntemattomienkin tervehtiminen on kohteliasta käytöstä.
Tiedättekö, kun vastaan tulee joku, joka näyttää tutulta ja sitä ehkä jopa moikkaa, vaikka ei ole varma tuntemisesta? Mä ajattelen, että on pienempi paha moikata tyyppiä kuin jättää moikkaamatta, jos se onkin joku "tuttu" (tyyliin mummon siskonpojan kummin sulhasen serkku).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittää iskeä. Saadanpahan syntyvyys kun miehet alkaa nuorina panomiehiksi.
Mikä hiton syntyvyys? kyseessä oli miespuoliset henkilöt.
Oho en lukenut aloitusta.
Kannattaisikohan aina lukea aloitukset niin ei tule väärinymmärryksiä.
Kyllä ainakin Helsingissä on varhaisteini-ikäinen menossa joku moikkailutrendi, eli kun liikutaan porukalla niin joku rohkea sanoo moi jollekin ohikulkijalle ja sitten hihitellään perään varsinkin jos vastataan moikkaukseen tai tulee ihmettelevä katse. Kuvittelen että siinä on sama juttu taustalla kuin siinä mitä me tehtiin, eli koulussa jos jäätiin kiinni jostain pahanteosta niin ensimmäisenä sanottiin vaan "moi". Eli sen viesti oli "mitä sä siinä tölläät". Nyt ehkä enemmän vaan sellasta että halutaan nolata se moikkauksen kohde yllättävällä moikkauksella.
Eli ihan turhaan otatte sen kohteliaana tervehtimisenä
Vierailija kirjoitti:
Tuosta epävarmuudesta ja ahdistuneisuudesta, ne ei ole huonoja vaihtoehtoja ollenkaan koska itse 11-14 vuotiaana kavereiden kanssa tervehdittiin kylillä tuntemattomia tyhmännäköisiä ihmisiä ja jos ne tervehti takas alettiin nauramaan ja juostiin pois. Että kannattaa olla varuillaan ton ikästen kanssa. Toki voi olla että kyseinen apta tervehtivä poika on ihan asiallinen, tai hiljalleen kerää rohkeutta puhua muutakin kuin moi, voi esim pyytää hakemaan tupakkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten syntyvyys nousee mies - mies suhteessa?
Aikuisen miehen ja 13-vuotiaan pojan suhde ei ole kahden miehen suhde!
Ap, 13 v ei ole pikku poika ja oletpa tökerö jos et vastaa tervehdykseen. Mutta se 24v taitaa olla aika vaikee ikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta epävarmuudesta ja ahdistuneisuudesta, ne ei ole huonoja vaihtoehtoja ollenkaan koska itse 11-14 vuotiaana kavereiden kanssa tervehdittiin kylillä tuntemattomia tyhmännäköisiä ihmisiä ja jos ne tervehti takas alettiin nauramaan ja juostiin pois. Että kannattaa olla varuillaan ton ikästen kanssa. Toki voi olla että kyseinen apta tervehtivä poika on ihan asiallinen, tai hiljalleen kerää rohkeutta puhua muutakin kuin moi, voi esim pyytää hakemaan tupakkaa
Jaa aikuisen pitäisi jotenkin olla varuillaan tai ottaa itseensä jostain esiteinien lapsellisista keskinäisistä vitseistä? Ihan kuin tuntemattomien pikkukundien kikatus olisi jonkin noteeraamisen arvoinen asia? Jep jep...
Kaikkea sitä kuuleekin. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten syntyvyys nousee mies - mies suhteessa?
Aikuisen miehen ja 13-vuotiaan pojan suhde ei ole kahden miehen suhde!
Sisälukutaito ei taida olla vahvin puolesi.
Mitään hihittele ja jos hihittelee jotkut niin siitä vaan. Kyllä minä sanoisin takas moi. Tartte nyt varullaan olla. Nuoret on ihan jees.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin Helsingissä on varhaisteini-ikäinen menossa joku moikkailutrendi, eli kun liikutaan porukalla niin joku rohkea sanoo moi jollekin ohikulkijalle ja sitten hihitellään perään varsinkin jos vastataan moikkaukseen tai tulee ihmettelevä katse. Kuvittelen että siinä on sama juttu taustalla kuin siinä mitä me tehtiin, eli koulussa jos jäätiin kiinni jostain pahanteosta niin ensimmäisenä sanottiin vaan "moi". Eli sen viesti oli "mitä sä siinä tölläät". Nyt ehkä enemmän vaan sellasta että halutaan nolata se moikkauksen kohde yllättävällä moikkauksella.
Eli ihan turhaan otatte sen kohteliaana tervehtimisenä
Eiköhän tuollaista tuntemattomiin kontaktin ottamista harrasteta vitsillä sen takia, että voidaan porukalla olla niitä muka nokkelampia ja nauraa yhdessä sille ulkopuoliselle henkilölle. Epäilen, ettei yksin liikkuvalla teinillä ole motiivia eikä edes pokkaa samanlaiseen "huviin", koska siinä ei ole sitä kaveriporukkaa jolle esiintyä ja joka olisi yleisönä jakamassa sitä yhteistä vitsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olet niin iloisennäköinen mies, että siksi morjestavat - ehkä jopa jotain isänhahmon etsintää, jos ei kotona sellaista ole.
Minuakin lapset morjestavat ja koirat tykkäävät, kun olen sellainen iloisen näköinen naisihminen.
En mä ainakaan ole yhtään iloisennäköinen koskaan. Mietin vaan, että onko tämä jotenkin henkilökohtaista vai sattuuko jollekin muulle vastaavanlaista.
AP
Viime pyörälenkillä vastaan pyöräili poika joka tarjosi ylävitosta :D moikkailut on ihan perus settiä, mutta tuosta ylävitosesta hämmennyin niin, etten nostanut kättä. Harmi, oli reippaanoloinen poika ja nyt vaikutin tylyltä tätiltä.
Uutisoinnissa ("Teinityttö tervehti tuntematonta miestä - siitä käynnistyi painajainen"/IS) olikin vain, että tapahtui Etelä-Karjalassa.