Huuhteluaineen säilyvyys?
Ostin pullon hajusteetonta sensitive huuhteluainetta joskus *ehkä* 2021-2022 paikkeilla. Käytin sitä muistaakseni jonkun vaatteen venyttämiseen. Se on sen kerran-parin käytön jälkeen lojunut kaapinperällä, kun en yleensä käytä huuhteluainetta.
Mistä tietää, onko se mennyt pilalle? Yleensähän nuo kemikaliotuotteet säilyy tietyn ajanjakson avaamisesta esim. 12kk, 24kk, 36kk jne, mutta pullossa ei ole mitään tämmöistä merkintää eikä ole parasta ennen päiväystä myöskään. Se näyttää ihan huuhteluaineelta ja siinä on semmoinen hyvin mieto kemiallinen haju, joka siinä taisi olla ihan uutenakin.
Onkohan se ihan käyttökelpoista tavaraa vielä?
Kommentit (12)
Kyllä se 10 vuotta menee jos kaikin puolin normaalilta näyttää ja haisee. Tai ei haise.
Itse olen käyttänyt hyvinkin vanhoja siihen asti, kunnes näin että niihin on tullut vanhenemispäivä, vai mikä lie. En ole ostanut sen koomin, koska käyttäisin vain harvoin.
Yleisesti perus pesuaineilla päiväys on n. 3v, toki avattuna ehkä hieman vähemmän, joillain tymäkämmillä aineilla voi olla jopa 5v, mutta yleisesti tuo 3. Toki jos ei sisällä säilöntäainetta, voi mennä huonoksi nopeamminkin, mutta yleisesti ottaen ph arvolta huuhteluaine on melko hapanta, että aika hyvin se säilyy.
Olen käyttänyt tosi vanhaa enkä ole huomannut mitään vikaa.
Säilyy kolme vuotta valmistuksesta. Avattu pakkaus käytettävä vuoden kuluessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti näin? Miksi siinä ei ole sitten sitä 12kk merkintää?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käyttänyt hyvinkin vanhoja siihen asti, kunnes näin että niihin on tullut vanhenemispäivä, vai mikä lie. En ole ostanut sen koomin, koska käyttäisin vain harvoin.
Joo, sama. Harmi ettei ole mahdollista ostaa pienemmässä pakkauksessa. Ikävä sitten heittää pois, kun ei kaikki tule käytetyksi.
Kestää ikuisesti. Kuten pesuaineetkin. Käytin yli 20 vuotta vanhaa astianpesuainetta ja hyvin toimi.
Kunhan nyt ei aivan 1950-luvulta asti olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sitä ei tarvitse pakkaukseen laittaa, tuo vaatimus koskee vaan kosmetiikkatuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sitä ei tarvitse pakkaukseen laittaa, tuo vaatimus koskee vaan kosmetiikkatuotteita.
Mistä sitten voi tietää, onko tuote pilaantunut vai ei?
Kukaan?