Mies haluaa kihloihin
Outo ajatus. Ollaan seurusteltu alle vuosi. Miksi ihmeessä mies alkaa jo nyt ehdotella tuota? Kiva mies ja hirveän rakastunut minuun, omien sanojensa mukaan, mutta eikö kihlat ole sopimus naimisiinmenolle? Eikai nyt tässä vaiheessa voi tietää haluaako jakaa loppuelämän toisen kanssa? En minä ainakaan kehtaisi hepposin perustein erota kihlatusta.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni toimiva yhdessä asuminen on edellytys kihloihin. Vähintään 2 vuotta yhdessä. Jos vielä kiinnostusta riittää, voin sitten harkita.
Mies myös kokkaa päivittäin, ostaa koruja ja silittää hiuksiani jatkuvasti. En ole tottunut näin hyvään, niin haluan nähdä mikä koira tähän on haudattu.
ApMä seurustelin tuollaisen kultakimpaleen kanssa vuoden päivät ja aluksi suhde oli niin hyvä, ettei se voinut olla edes totta.
Halusi naimisiin ja lapsen heti 3kk jälkeen, suunnitteli häitä ja häämatkaa, yhteisiä harrastuksia, kantoi sohvalle ruokaa, huomioi pienetkin asiat.Kunnes totuus paljastui, kun jostakin pienestä asiasta tuli riitaa ja mies osoittautui täydelliseksi kusipääksi ja vallankäyttäjäksi.
Mulle hälytyskellot kilkattivat jo melko pian ja halusin katsoa pitemmälle, mutta mies viis välitti mielipiteestäni ja jatkoi vain suunnitelmiaan, kunnes kaikki hajosi käsiin.
Kuulostaa pahalta, just siltä mitä pelkään. Sanoinkin etten ole valmis kihloihin.. Suunnittelua hänkin kovasti jatkaa silti. Ja saahan sitä suunnitella. Yritän olla ahdistumatta.
Ap
Ei kihloilla ole enää nykyaikana mitään tekemistä naimisiinmenon kanssa. Avioliittolaissa kihlaus on toki vielä määritelty avioliittoaikeiksi.
Minusta on lähinnä läppä olla kihloissa, jos ei oo aikomustakaan naimisiin 1-3 v. sisällä, tai aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on lähinnä läppä olla kihloissa, jos ei oo aikomustakaan naimisiin 1-3 v. sisällä, tai aiemmin.
Minusta on lähinnä läppä harrastaa seksiä, jos ei ole aikomustakaan hankkia lapsia kolmen vuoden sisällä. Tarkkailkaa naapureitanne ja raportoikaa poikkeamat.
Minusta on aika lutkamaista muuttaa yhteen jos ei ole aikomustakaan sitoutua. Ap on luultavasti vain taloudellisista syistä miehen kanssa samassa osoitteessa asumassa
Käy sääliksi mies. Löytäisi kyllä ihan varmasti paremman
Vierailija kirjoitti:
Outo ajatus. Ollaan seurusteltu alle vuosi. Miksi ihmeessä mies alkaa jo nyt ehdotella tuota? Kiva mies ja hirveän rakastunut minuun, omien sanojensa mukaan, mutta eikö kihlat ole sopimus naimisiinmenolle? Eikai nyt tässä vaiheessa voi tietää haluaako jakaa loppuelämän toisen kanssa? En minä ainakaan kehtaisi hepposin perustein erota kihlatusta.
Vuosi seurustelua on ihan hyvä aika mennä kihloihin. Naimisiinmenoa ehtii pohtia sitten myöhemmin, eikö? Ja saahan suhteen tarvittaessa poikki ihan sen muodosta riippumatta.
Mä seurustelin tuollaisen kultakimpaleen kanssa vuoden päivät ja aluksi suhde oli niin hyvä, ettei se voinut olla edes totta.
Halusi naimisiin ja lapsen heti 3kk jälkeen, suunnitteli häitä ja häämatkaa, yhteisiä harrastuksia, kantoi sohvalle ruokaa, huomioi pienetkin asiat.
Kunnes totuus paljastui, kun jostakin pienestä asiasta tuli riitaa ja mies osoittautui täydelliseksi kusipääksi ja vallankäyttäjäksi.
Mulle hälytyskellot kilkattivat jo melko pian ja halusin katsoa pitemmälle, mutta mies viis välitti mielipiteestäni ja jatkoi vain suunnitelmiaan, kunnes kaikki hajosi käsiin.