Äärimmäisen kivuliaat kuukautiset, mutta miten niihin saa apua?
Terveydenhuollossa ei oteta vakavasti enkä ole vieläkään saanut apua, eikä ole poissuljettu endoa. Elämä on vaikeaa, kun kivut hallitsee ja poissaoloja tulee töissä. Miten te muut kivuliaat olette saaneet apua?
Kommentit (46)
Tuota se nykyään tuppaa olemaan että tk:ssa ei oteta mitään tosissaan eikä tutkita. :( Suosittelen hakeutumaan yksityiselle gynelle ja pyytämään ultrauksen, ettei ainakaan näkyisi mitään kystia tai kasvaimia. En tiedä näkyykö endo siinä mutta lääkäri voi ainakin tehdä lähetteen eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Burana kuulemma auttaa?
Joo, sitähän ei kukaan tajua itse kokeilla. Ei ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Burana kuulemma auttaa?
Luitko kohdan "äärimmäisen kivuliaat"?
Tällaisiin erikoistunut gyne. Etsi asiantuntijahaulla jonkun ison lääkärikeskuksen sivulta. Pitää tuntea juuri noita asioita. Epäilen, ettei mainostaa saa... mutta itse olen saanut avun tosi vaikeassa ja raskaassa tilanteessa Tampereella nuorelta gynekologilta, jonka etunimi on Outi.. asiantunteva, kannustava ja todella näki vaivaa mun hyvinvointini eteen.
Yksityisellä käynti maksaa. Mutta oli sen arvoista
Joo, eivät ne ota vakavasti, kokemusta on. Vuosia kärsin ja särkylääkkeitä söin hirmuiset määrät:( Lopulta löytyi endo, kun tutkittiin syytä lapsettomuuteen. Vaadi päästä tarkempiin tutkimuksiin!
Vierailija kirjoitti:
Tällaisiin erikoistunut gyne. Etsi asiantuntijahaulla jonkun ison lääkärikeskuksen sivulta. Pitää tuntea juuri noita asioita. Epäilen, ettei mainostaa saa... mutta itse olen saanut avun tosi vaikeassa ja raskaassa tilanteessa Tampereella nuorelta gynekologilta, jonka etunimi on Outi.. asiantunteva, kannustava ja todella näki vaivaa mun hyvinvointini eteen.
Yksityisellä käynti maksaa. Mutta oli sen arvoista
Paljonko jouduit maksamaan?
Ei siihen auta yhtään mikään, turha mennä yksityiselle rahojaan tuhlaamaan. Vaihdevuosien kuulema sentään pitäis helpottaa tilannetta, niitä odotellessa =(
Joogaa ja sit ihan vaan teetä ja otat relax! Älä rupee myrkyttää itseäs myrkyillä. Sä oot nainen ja sulla rooli on tuo! Nauti kun muuttaman vuoden päästä ei oo enää menkkoja.
Oletko käynyt koskaan gynekologilla?
Kohdun poisto auttoi. Elämä on ihanaa sen jälkeen.
Hormoonikierukka auttoi minua, Kela korvasi myös osan sen hinnasta, eli kierukka itsestään maksoi ehkä 90€, kestää 5 vuotta.
Yksityinen gynekologi, erikoistunut täällaisiin ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Maho. Mikä rooli sulla sitten tässä maailmassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia kolme. Oliko sulla jokin ongelma?
Niin mikä endo?
Endokardiitti?
Endoftalmiitti?
Tyhmää antaa lempinimiä, kun aika moni muukin sairaus alkaa endo-
Kun aloin syömään mininpillereitä (cerazette) kuukautiseni loppuivat kokonaan. Nyt jo kymmenen vuotta ilman kuukautisia, elämä on niin paljon helpompaa ilman sitä kipua ja tuskaa. Tietenkin hormonaalisissa lääkkeissä on myös huonoja puolia, mutta hyöty on minusta suurempi. En enää edes muista millaista se oli kun oli kuukautiset...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia kolme. Oliko sulla jokin ongelma?
Miksi vain kolme? Mikä sinun ongelma on?
Raittius auttaa. Kipulääkkeet pitkäikaisessa käytössä vain aiheuttavat enemmän kipua. Lasi vettä naamaan ja kyllä se siitä helpottuu.
Burana kuulemma auttaa?