Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksatko kalibroinnista ostaessasi uuden tv:n?

Vierailija
06.08.2025 |

Vai osaatko itse viritellä? 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tietenkin, mutta suurinosa väestä ei kalibroi mitään ja katsovat tyytyväisenä aivan päin perse asetuksilla sitä töllöä.

Vierailija
2/19 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin näkyy säätämättkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin näkyy säätämättkin

Niin varmaan.

Vierailija
4/19 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites itse, ap?

Vierailija
5/19 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säädän itse oman makuni mukaan

Vierailija
6/19 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites itse, ap?

Jouduin nollaamaan asetukset, kun telkkariin tuli jotain vikaa, joka olikin sitten vain Samsungin päässä tilapäinen ongelma. En tajunnut kuvata kaikkia asetuksia ja harmittaa, kun kuva ei ole enää niin hyvä kuin silloin kun se kalibroitiin, joten juu, ostin kalibroinnin, mutta en enää toista kertaa taida ostaa samaan telkkariin. 

Vierailija
7/19 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha maksaa. Idiootti ei huomaa perseasetuksia ja viksumpi säätää itse. Myös materiaali vaihtelee valtavasti, joten ei yksi säätökerta ole kovin tehokas.

Vierailija
8/19 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen ammttilaisten tekemän säädön huomaa. Muuten ihan hirvee kuva. 

Vierailija
9/19 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on kalibrointi? Onko sillä jotain yhteistä kolibri-linnun kanssa?

Vierailija
10/19 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut aina televisiot ja kodinkoneet paikkakunnan palvelevasta kodinkoneliikkeestä joka ollut saman suvun omistuksessa vuosikymnenet ja siellä tinkataan aina samaan hintaan kotiin kuljetus, asennus ja viritys.

Vierailija
11/19 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kalibroi mitään. Se on paska telkkari, jos sitä pitää uutena ruveta helvetisti säätämään. Korkeintaan ehkä kontrastia, valoisuutta ja värikylläisyyttä, mikäli on ostanu jonkun halvemman rimpulan. 

Vierailija
12/19 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisella ne rahastavat daijuja nykyään. Taulutelkkarin säätäminen ei ole sen vaikeampaa kuin sen vuoden 1982 Asan säätäminen.

Vierailija
13/19 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut aina televisiot ja kodinkoneet paikkakunnan palvelevasta kodinkoneliikkeestä joka ollut saman suvun omistuksessa vuosikymnenet ja siellä tinkataan aina samaan hintaan kotiin kuljetus, asennus ja viritys.

Saahan sitä maksaa. Ostan aina sieltä mistä halvimmalla saan. 

Vierailija
14/19 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kannata kalibroida kun meidän televisiot on aina muutaman satasen laitteita ja katsotaan lähinnä uutisia tai joskus jotain sarjoja. Ehkä sitten jos olisi huippuluokan laitteet mutta tuskin wanhaan taloon kannattaa. Ehkä jos olisi puolen miljoonan talo järven rannalla, niin voisi telkkarin kanssakin hifistellä eikä ostaa sitä 300€ halpistelkkaria

Vierailija
15/19 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse säätelen telkkarini siihen kuntoon kuin millaisena haluan sitä käyttää. Mulle riittää ihan ne perusasetukset, mitä telkkarissa on valittavissa, en jaksa alkaa säätää jokaista yksityiskohtaa erikseen (siis tyyliin valmiit ääni-presetit toimivat, ei tarvitse säätää itse diskanttia, bassoa jne).

Vierailija
16/19 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa, koska teeveestä ei näe sitäkään vähää kiitos ultrahduudistusten (joo on hd ready töllö). Ei täällä maalla oo koskaan näkynyt kanavat hyvin nyt vielä vähemmän.

Vierailija
17/19 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kalibrointi on tarkoitettu lisäkatteen saamiseksi ja rahan pumppaamiseksi pois idiooteilta. 

Vierailija
18/19 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kalibroinut uudet televisioni aina. Ja tulos on hyvä. Poikakin kiitteli kun on tietotekniikan ammattilainen. T Ikäihminen.

Vierailija
19/19 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä maksaa. Ostan aina sieltä mistä halvimmalla saan. 

Halvin ei ole aina edullisin. Jotkut haluavat palvelua ja ovat valmiita myös maksamaan siitä. En viitsisi edes nähdä vaivaa, että lähtisin itse raahaamaan jotain isompaa kodinkonetta ja sitten asentaisin/virittelisin sitä kotona toimintakuntoon. Ostan sieltä missä palvelu pelaa on myös joutuisaa toimintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi