Ajoin 30 km/h -alueella 30 km/h ja takanatulevat olivat raivoissaan :D
Tampereella Pirkkahallin edessä olevalla pitkällä suoralla on tietöiden takia 30 km/h -rajoitus, mutta mitään 30 km/h -rajoitusta päättävää merkkiä ei tietenkään ole. Tämähän ei ole minun ongelmani, joten ajoin koko matkan korkeintaan 30 km/h. Varmuuden vuoksi ehkä noin 25 km/h, ettei mene ylinopeuden puolelle. Oli hauska katsella peileistä takanatulevien raivoa ja juuri ennen tien päättymistä pari bemaria kaahasikin ohi.
Ai että minä nautin tuosta kun voi ärsyttää kanssa-autoilijoita täysin laillisesti. Minähän tein tuossa vain oikein.
Kommentit (111)
Jos joku hurjapää tulee mutkaisella tiellä perään kiinni, niin voi että mää nautin kun tiputan rohkeasti nopeutta alle rajoitusten eikä hurjapää pääse ohi. Siinähän v*ttu roikut!
Mäkin otan parhaimmat nautintoni kun saan ajaa rajoitusten mukaan jonkun kiireisen edessä, silloin minulla ei ole mikään kiire :)
Vierailija kirjoitti:
Jos joku hurjapää tulee mutkaisella tiellä perään kiinni, niin voi että mää nautin kun tiputan rohkeasti nopeutta alle rajoitusten eikä hurjapää pääse ohi. Siinähän v*ttu roikut!
Usko pois että mutkaisellakin tiellä pääsee nysväristä ohi kun vaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Kyllä mutkaisillakin teillä löytyy sen verran suoranpätkää, että ohitus onnistuu.
Noh, täytyypä käydä vilkasemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Kyllä mutkaisillakin teillä löytyy sen verran suoranpätkää, että ohitus onnistuu.
Suoranpätkille luonnollisesti sitten kiihdytetään.
Niinkuin miten raivosivat? Mä luulen, että ap luulee nyt toimillaan olevan enemmän vaikutusta kuin mitä todellisuudessa on. Vai aivan raivoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalla ja varsinkin pirkkalan seudulla on näköjään liian vähän kameroita. Pääkaupunkiseudulla ajo siistiytyi yllättäen, kun uusien kameroiden vuoksi joka toisella on ne kaksi ylinopeussakkoa takana ja kolmannesta lähtisi kortti. Kaahajista voi arvata, että ei ole paikallisia ja kohta kamera välähtääkin.
Ihan typerää pelätä välähtävää kameraa. Ja vielä typerämpää mennä tunnustamaan.
Et taida mistään mitään tietää
Voinet varmaan mua valaista ;=)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säädän vakionopeussäätimen neulan verran yli nopeusrajoituksen. Ja sitten körötellään... Kun rajoitus vaihtuu, niin kiihdytän nopeasti uuteen nopeuteen, säädän vakionopeussäätimen neulan verran yli nopeusrajoituksen. Ja sitten taas körötellään...
Mietin pitkään, että mikä ihmeen "neulan verran", mutta sitten tajusin että joillakin on vielä romuja missä ei ole digitaalista nopeusnäyttöä.
Onko jollain romuja, joissa on PELKKÄ digitaalinen näyttö? Oh nou....
Vierailija kirjoitti:
Teen itsekin aina noin. Ihan vain ärsyttääkseni Audi- ym. kuskeja.
Mulla on 70 tonnin audi mutta en ärsyynny tuosta, ajan itsekin rajoitusten mukaan. Missä meni vikaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta, jos konepellin alta ei löydy tarpeeksi sitä poweria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta, jos konepellin alta ei löydy tarpeeksi sitä poweria.
Ei niin. Ja kun löytyy poweria ja kuski joka on kerta kaikkiaan päättänyt mennä ohi niin silloin tosiaan mennään nysväristä ohi.
Ajan tuosta aina 80 km/h. Naurattaa pellet jotka ajavat rajoitusten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 70 tonnin audi mutta en ärsyynny tuosta, ajan itsekin rajoitusten mukaan. Missä meni vikaan
Aika painava ottaen huomioon että Leopard 2A6-taistelupanssarivaunu painaa taistelupainossa 55 tonnia ja siinä on 1500 hv:n 47,6 l kaksoisturboahdettu monipolttoainemoottori MTU MB 873 Ka-501 -V-12
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika painava ottaen huomioon että Leopard 2A6-taistelupanssarivaunu painaa taistelupainossa 55 tonnia ja siinä on 1500 hv:n 47,6 l kaksoisturboahdettu monipolttoainemoottori MTU MB 873 Ka-501 -V-12
sain syövän näsäviisaudestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun täytyy myöntää, että itsekin teen noin välillä. En toki ikinä aja alinopeutta, mutta esim. 40 alueella 43 tms. Varsinkin jos takana tuleva ajaa ihan puskurissa kiinni, niin nousee jalka vielä vähän kaasulta.
Ja ajan itse vitossarjan bemarilla ;-)
Tieliikennelaissa ei ole sellaista kuin "alinopeus". Alla ylärajan saa ajaa. Se on YLÄraja.
Miks moottoritiellä sitten ei saa ajaa alle 60km/h. Eli ei siis esim mopolla tai traktorilla?
Vierailija kirjoitti:
Maantiellä en nysvää vaan ajan aina ylinopeutta -koko jonon ohitus kerralla ei ole temppu eikä mikään.
Mutta ihan kotini lähellä on koulua ja päiväkotia, paljon pieniä ihmisiä liikkeellä ja 30 ja 40 rajoituksia myös. Tällöin ajelen suurin piirtein rajoitusten mukaan ja voi hyvänen aika mitä raivonpurkauksia sieltä taustapeilistä näkyy kun isät ja äidit eivät pääsekään ajamaan sitä 20-30 km/h vakioylinopeuttaan lasten keskellä!
Parhaimmilla tietty kännykkä korvalla ja apinan raivo päällä kun jollain Toyota Yariksella yritetään työntää vauhtia.Kerran joku sankari ohitti mielenosoituksellisesti mutta sadan metrin päässä oli liikennevalot ja niissä seistiin sitten se minuutti vierekkäin -kummasti vaan ohittaja katseli ihan muualle ettei vahingossakaan syntynyt katsekontaktia.... :)
Itse näytän nysväreille aina koko rahan edestä keskaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole kauan kun ajoin oikein mutkaisella tiellä suunnilleen nopeusrajoituksen mukaan, mittarin mukaan n.60-65 km/h, rajoitus siis 60. Joku roikkui puskurissa ja jollain suoranpätkällä ohitti ja huomasin että ajoi aika kovaa ohituksen jälkeen. Enpä montaakaan kilometriä ehtinyt ajaa, kun näin pysähtyneenä sen saman ohittajan ja poliisiauton siinä levikkeellä :) Pitävät usein puhallusratsiaa tai tutkaavat nopeuksia sillä tiellä kun siinä liikkuu paljon lapsia ja muita jalankulkijoita ym, kun on sellainen pikkutie jossa ei ole kävelytietä koko matkalla vaan jalankulkijat kulkee tien reunaa.
Itsehän hidastin 20 km/h nopeuteen viestiäkseni takapuskurissa roikkujalle että opettelisi ajamaan. Alueella 30 km/h rajoitus ja työmaa, jossa kaistat rajattu betoniestein, ettei pyllynnuuskija päässyt minnekään pakoon. Toivottavasti sitä hatutti yhtä paljon kuin mua edelliset kymmenisen kilsaa kun se urpo roikkui takana ihan liian pienellä turvavälillä vaikka ajoin reippaasti kahdeksankympin alueella.
Sinulla on siis n. 2006-2010 mallinen Toyota Yaris perusmalli? O-la-laa.