Ajoin 30 km/h -alueella 30 km/h ja takanatulevat olivat raivoissaan :D
Tampereella Pirkkahallin edessä olevalla pitkällä suoralla on tietöiden takia 30 km/h -rajoitus, mutta mitään 30 km/h -rajoitusta päättävää merkkiä ei tietenkään ole. Tämähän ei ole minun ongelmani, joten ajoin koko matkan korkeintaan 30 km/h. Varmuuden vuoksi ehkä noin 25 km/h, ettei mene ylinopeuden puolelle. Oli hauska katsella peileistä takanatulevien raivoa ja juuri ennen tien päättymistä pari bemaria kaahasikin ohi.
Ai että minä nautin tuosta kun voi ärsyttää kanssa-autoilijoita täysin laillisesti. Minähän tein tuossa vain oikein.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku hurjapää tulee mutkaisella tiellä perään kiinni, niin voi että mää nautin kun tiputan rohkeasti nopeutta alle rajoitusten eikä hurjapää pääse ohi. Siinähän v*ttu roikut!
Usko pois että mutkaisellakin tiellä pääsee nysväristä ohi kun vaan menee.
Totta. Kyllä mutkaisillakin teillä löytyy sen verran suoranpätkää, että ohitus onnistuu.
Suoranpätkille luonnollisesti sitten kiihdytetään.
Olenkin ajatellut, että ilmeisesti moni v***pää kiihdyttää, kun lähden ohittamaan ja tämä kyllä todistaa ajatukseni oikeaksi. Itse olen usein lähellä, kun etsin ohituspaikkaa ja ohitan tietenkin ensimmäisessä tilaisuudessa. Jos oman autoni takana roikkuu joku, usein hiljennän ja ajan hieman enemmän oikelle, jotta tämä menisi ohi. En nauti siitä, että takanani on puskurissa joku, sillä jos tulisi peräänajotilanne, minä olisin se, jolle kävisi huonosti (retkahdusvamma niskaan). En ole vielä koskaan tukenut tarvetta "opettaa", "näpäyttää" tai ärsyttää koskaan liikenteessä. Liikenteessä ei kuulu pelleillä tai leikkiä, se kun on paikka, jossa voi oikeasti käydä huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkin vaikutus päättyy seuraavaan risteykseen.
A) Tieliikennelain mukaan ei pääty
B) Siinä ei ole risteyksiä
Vaikuttaa mielenkiintoiselta paikalta. Ei risteyksiä ja tie päättyy, joten mihin ihmeeseen siitä päätyy autoineen?
Oletko tahallasi vähän näsäviisas? Tie päättyy lopulta T-risteykseen, mutta kesken matkaa ei ole mitään muita risteyksiä.
Pirkkahallin viereinen katu ei pääty kummassakaan päässä t-risteykseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa mielenkiintoiselta paikalta. Ei risteyksiä ja tie päättyy, joten mihin ihmeeseen siitä päätyy autoineen?
Oletko tahallasi vähän näsäviisas? Tie päättyy lopulta T-risteykseen, mutta kesken matkaa ei ole mitään muita risteyksiä.
Sori se päättyykin y-risteyksiin. Muistin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori se päättyykin y-risteyksiin. Muistin väärin.
Kyllä se päättyy x-risteyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa tää olikin tää Pirkkahalli
Aatos Erkko kirjoitti:
Ajan tuosta aina 80 km/h. Naurattaa pellet jotka ajavat rajoitusten mukaan.
Mua taas naurattaa ne pellet, jotka suhaavat nopeusrajoituksista välittämättä tönöttämään seuraaviin liikennevaloihin, joista pääsemme liikkeelle samoilla vihreillä.
Olen kokematon kuski, ja minua ahdistaa perässäroikkujat, jotka eivät näe välttämättä samaa kuin minä koska tukin näkymän eteen. Pyrin ajamaan nopeusrajoitusten mukaan (en yli enkä ali), en halua sakkoja eivätkä nopeusrajoitukset ole turhia. Lähes kaikki menevät ohi. Liikenteessä on kaikenlaisia ihmisiä, myös niitä köyhiä, vanhoja, juuri kortin saaneita, arkoja, rohkeita, kokeneita. Miksi leikkiä jumalaa tai kokea ylemmyyttä siitä että osaa painaa kaasua..
On erittäin kiehtovaa, kuinka ihmiset saa raivostumaan vain yksinkertaisesti lakia noudattamalla. Itsekin ajan 30 km/h -alueella aina korkeintaan 30 km/h. 20 km/h on sellainen turvallinen nopeus.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokematon kuski, ja minua ahdistaa perässäroikkujat, jotka eivät näe välttämättä samaa kuin minä koska tukin näkymän eteen. Pyrin ajamaan nopeusrajoitusten mukaan (en yli enkä ali), en halua sakkoja eivätkä nopeusrajoitukset ole turhia. Lähes kaikki menevät ohi. Liikenteessä on kaikenlaisia ihmisiä, myös niitä köyhiä, vanhoja, juuri kortin saaneita, arkoja, rohkeita, kokeneita. Miksi leikkiä jumalaa tai kokea ylemmyyttä siitä että osaa painaa kaasua..
Kyllä ne ahdistavat ihan meitä kaikkia. Jos joku tulee puskuriin kiinni, kannattaa hidastaa nopeutta entisestään. Tämä senkin takia tärkeää, koska peräänajon vaara on ilmeinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säädän vakionopeussäätimen neulan verran yli nopeusrajoituksen. Ja sitten körötellään... Kun rajoitus vaihtuu, niin kiihdytän nopeasti uuteen nopeuteen, säädän vakionopeussäätimen neulan verran yli nopeusrajoituksen. Ja sitten taas körötellään...
Mietin pitkään, että mikä ihmeen "neulan verran", mutta sitten tajusin että joillakin on vielä romuja missä ei ole digitaalista nopeusnäyttöä.
Onko jollain romuja, joissa on PELKKÄ digitaalinen näyttö? Oh nou....
Minulla on viisareiden välissä digitaalinen näyttö ja on kyllä täysin turhia ne viisarit. Eihän niitä enää osaa edes lukea kun on tottunut niinkin mullistavaan keksintöön kuin numero.
Meillä luki lehdessä että tuollaisella työmaa-alueella 30km/h oli ollut se kamera-auto, siis semmonen liikuteltava peltipoliisi joka ottaa kuvan jokaisesta ylinopeutta ajavasta ja saavat sit sakon. Sakkoja olikin tullut aika paljon. Myöhemmin luki että sama olikin tehty seuraavalla viikolla ja seuraavalla ja vielä sitäkin seuraavalla. Sama juttu, sakkoja oli tullut vaikka kuinka paljon, ihmiset kai ajatelleet ettei siitä nyt heti seuraavalla viikolla voi uutta sakkoa saada kun yhden jo sai.