Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajoin 30 km/h -alueella 30 km/h ja takanatulevat olivat raivoissaan :D

Vierailija
08.09.2017 |

Tampereella Pirkkahallin edessä olevalla pitkällä suoralla on tietöiden takia 30 km/h -rajoitus, mutta mitään 30 km/h -rajoitusta päättävää merkkiä ei tietenkään ole. Tämähän ei ole minun ongelmani, joten ajoin koko matkan korkeintaan 30 km/h. Varmuuden vuoksi ehkä noin 25 km/h, ettei mene ylinopeuden puolelle. Oli hauska katsella peileistä takanatulevien raivoa ja juuri ennen tien päättymistä pari bemaria kaahasikin ohi.

Ai että minä nautin tuosta kun voi ärsyttää kanssa-autoilijoita täysin laillisesti. Minähän tein tuossa vain oikein.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun täytyy myöntää, että itsekin teen noin välillä. En toki ikinä aja alinopeutta, mutta esim. 40 alueella 43 tms. Varsinkin jos takana tuleva ajaa ihan puskurissa kiinni, niin nousee jalka vielä vähän kaasulta.

Ja ajan itse vitossarjan bemarilla ;-)

Tieliikennelaissa ei ole sellaista kuin "alinopeus". Alla ylärajan saa ajaa. Se on YLÄraja.

24 §

Liikennettä estävän tai haittaavan ajon kielto

Liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti tai tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla.

Vierailija
62/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkin vaikutus päättyy seuraavaan risteykseen.

A) Tieliikennelain mukaan ei pääty

B) Siinä ei ole risteyksiä

Annoitko itsellesi noin paljon yläpeukkuja vai onko täällä tyhmät liikenteessä:

Ei TIELIIKENNELAISSA noin sanota! Voit tunkea sen Iltalehtilinkkisi sinne minne ei päivä paista.

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1987/19870024

Ei ole pelkkä linkki, vaan se mitä mulle on myös autokoulussa opetettu eli ellei joku av-mammaa parempi auktoriteetti tule asiaa oikaisemaan, niin pätee siihen asti. Sori!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun täytyy myöntää, että itsekin teen noin välillä. En toki ikinä aja alinopeutta, mutta esim. 40 alueella 43 tms. Varsinkin jos takana tuleva ajaa ihan puskurissa kiinni, niin nousee jalka vielä vähän kaasulta.

Tieliikennelaissa ei ole sellaista kuin "alinopeus". Alla ylärajan saa ajaa. Se on YLÄraja.

24 §

Liikennettä estävän tai haittaavan ajon kielto

Liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti tai tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla.

Se ei kuitenkaan liity tähän mitenkään. Liikenteen estämistä on se, että ajaa esim. moottoritiellä 20 km/h.

Vierailija
64/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pelkkä linkki, vaan se mitä mulle on myös autokoulussa opetettu eli ellei joku av-mammaa parempi auktoriteetti tule asiaa oikaisemaan, niin pätee siihen asti. Sori!

Ihan sama mitä sinulle on opetettu. Laki on se, joka määrää.

Vierailija
65/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hohhoijaa näitä taas...autokoulun opettajako se menee lain yläpuolelle? Jos laki ei ole opettajan kanssa samaa mieltä, niin silloin opettaja on yksinkertaisesti väärässä.

Vierailija
66/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä ärsyttävää että ajetaan perässä kiinni tai toinen mikä on raivostuttavaa niin mäkilähdöissä joku on ollut niin viisas että ajaa kiinni. Se on sitten mukava jyrkässä mäessä kun auto lähtee valumaan alas aina muutamia 10 senttejä riippuen kuskista ja kytkimestä. Minkäs teet kun joku torvi ei jätä sitä turvaväliä ja sattuu vahinko.

Joskus tekisi mieli myös tehdä äkkijarrutus kun ajetaan ihan perässä kiinni. Mahtaa sitten hymy vasta hyytyäkin kun se olematon turvaväli ei todellakaan pelasta sinun autoasi sillä kukaan ei kerkeä niin äkkiä reagoimaan + auto jarruttamaan niin ettei törmää. Peräänajo siitä tulee ja minä en ainakaan ole maksamassa.

Yleensä vielä nämä perässä ajajat ovat jotain bemmuaudikuskeja ja ajavat niiden perässä joilla nyt ei ole sitä niin hienoa autoa. Ärsyttävää

Kyllä sä maksat, ellet pysty todistamaan, että sulla oli hyvä syy äkkijarrutuksiis. Yleinen harhaluulo tämä muuten, ettei tarvi maksaa.

Korkeintaan maksaa molemmat. Jos edellä ajava jarruttaa tahallaan niin se ei mitätöi takanatulevan rikosta ajaa liian lähellä.

Vierailija
67/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereella Pirkkahallin edessä olevalla pitkällä suoralla on tietöiden takia 30 km/h -rajoitus, mutta mitään 30 km/h -rajoitusta päättävää merkkiä ei tietenkään ole. Tämähän ei ole minun ongelmani, joten ajoin koko matkan korkeintaan 30 km/h. Varmuuden vuoksi ehkä noin 25 km/h, ettei mene ylinopeuden puolelle. Oli hauska katsella peileistä takanatulevien raivoa ja juuri ennen tien päättymistä pari bemaria kaahasikin ohi.

Ai että minä nautin tuosta kun voi ärsyttää kanssa-autoilijoita täysin laillisesti. Minähän tein tuossa vain oikein.

Osaatko avata tuota, että miksi nautit siitä tahallaan ärsyttämisestä? Ihan mielenkiinnosta siis kysyn.

Pelkästään se ärsyttää kun sanotaan, ettei "nykyautolla" kerta kaikkiaan voi ajaa hiljaa. Minä näytän että voi ajaa.

Vierailija
68/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla ja varsinkin pirkkalan seudulla on näköjään liian vähän kameroita. Pääkaupunkiseudulla ajo siistiytyi yllättäen, kun uusien kameroiden vuoksi joka toisella on ne kaksi ylinopeussakkoa takana ja kolmannesta lähtisi kortti. Kaahajista voi arvata, että ei ole paikallisia ja kohta kamera välähtääkin.

Vierailija
69/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä ärsyttävää että ajetaan perässä kiinni tai toinen mikä on raivostuttavaa niin mäkilähdöissä joku on ollut niin viisas että ajaa kiinni. Se on sitten mukava jyrkässä mäessä kun auto lähtee valumaan alas aina muutamia 10 senttejä riippuen kuskista ja kytkimestä. Minkäs teet kun joku torvi ei jätä sitä turvaväliä ja sattuu vahinko.

Joskus tekisi mieli myös tehdä äkkijarrutus kun ajetaan ihan perässä kiinni. Mahtaa sitten hymy vasta hyytyäkin kun se olematon turvaväli ei todellakaan pelasta sinun autoasi sillä kukaan ei kerkeä niin äkkiä reagoimaan + auto jarruttamaan niin ettei törmää. Peräänajo siitä tulee ja minä en ainakaan ole maksamassa.

Yleensä vielä nämä perässä ajajat ovat jotain bemmuaudikuskeja ja ajavat niiden perässä joilla nyt ei ole sitä niin hienoa autoa. Ärsyttävää

Kyllä sä maksat, ellet pysty todistamaan, että sulla oli hyvä syy äkkijarrutuksiis. Yleinen harhaluulo tämä muuten, ettei tarvi maksaa.

Korkeintaan maksaa molemmat. Jos edellä ajava jarruttaa tahallaan niin se ei mitätöi takanatulevan rikosta ajaa liian lähellä.

Höpsis, tiedän tapauksen kun jarruttaja maksoi.

Vierailija
70/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalla ja varsinkin pirkkalan seudulla on näköjään liian vähän kameroita. Pääkaupunkiseudulla ajo siistiytyi yllättäen, kun uusien kameroiden vuoksi joka toisella on ne kaksi ylinopeussakkoa takana ja kolmannesta lähtisi kortti. Kaahajista voi arvata, että ei ole paikallisia ja kohta kamera välähtääkin.

Ihan typerää pelätä välähtävää kameraa.  Ja vielä typerämpää mennä tunnustamaan.

Vierailija
71/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säädän vakionopeussäätimen neulan verran yli nopeusrajoituksen. Ja sitten körötellään... Kun rajoitus vaihtuu, niin kiihdytän nopeasti uuteen nopeuteen, säädän vakionopeussäätimen neulan verran yli nopeusrajoituksen. Ja sitten taas körötellään...

Vierailija
72/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko avata tuota, että miksi nautit siitä tahallaan ärsyttämisestä? Ihan mielenkiinnosta siis kysyn.

Pelkästään se ärsyttää kun sanotaan, ettei "nykyautolla" kerta kaikkiaan voi ajaa hiljaa. Minä näytän että voi ajaa.

Aivan. Mutta osaatko sanoa että miksi nautit siitä tahallaan ärsyttämisestä? Onko se näyttämisen halua, itsensä paremmaksi tuntemista vai jotain muuta?

Vierailija
73/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä puhui siitä miten saa tyydytystä siitä miten pääsee jatkamaan matkaansa "normaalia vauhtia" hidastelijan takaa. Itsehän ajoin kolmenkympin alueella auton nopeusmittarin mukaan 31-32km/h eräänä keväisenä aamuna kun koululaiset olivat kävelemässä koululle, jonka ohi ajoin. Perässäni tuli iso kiiltävänvalkoinen, uudelta näyttävä auto, joka jäi ihan takapuskuriini kiinni hiostamaan minua. Hidasteen, jonka päällä oli myös suojatie, kohdalla hidastin tietty ja silloin tämä valkoinen auto päätti että nyt mennään suojatiellä kävelijöistä välittämättä ohi ja kaasutti mutkan taakse. Itse ajoin sitä samaa kolmeakymppiä samaan mutkaan ja ai kappas, siellähän se valkoinen kiihdyttelijäauto seisoi liikennevaloissa. Pysäytin oman mersuni siihen toiseen suuntaan kääntyvien kaistalle ja omassa mielessäni olin tyytyväinen kun hän ei päässyt liikkeelle yhtään minua nopeammin.

Vierailija
74/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan typerää pelätä välähtävää kameraa.  Ja vielä typerämpää mennä tunnustamaan.

Et taida mistään mitään tietää

Vierailija
75/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maantiellä en nysvää vaan ajan aina ylinopeutta -koko jonon ohitus kerralla ei ole temppu eikä mikään.

Mutta ihan kotini lähellä on koulua ja päiväkotia, paljon pieniä ihmisiä liikkeellä ja 30 ja 40 rajoituksia myös. Tällöin ajelen suurin piirtein rajoitusten mukaan ja voi hyvänen aika mitä raivonpurkauksia sieltä taustapeilistä näkyy kun isät ja äidit eivät pääsekään ajamaan sitä 20-30 km/h vakioylinopeuttaan lasten keskellä!

Parhaimmilla tietty kännykkä korvalla ja apinan raivo päällä kun jollain Toyota Yariksella yritetään työntää vauhtia.

Kerran joku sankari ohitti mielenosoituksellisesti mutta sadan metrin päässä oli liikennevalot ja niissä seistiin sitten se minuutti vierekkäin -kummasti vaan ohittaja katseli ihan muualle ettei vahingossakaan syntynyt katsekontaktia.... :)

Vierailija
76/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säädän vakionopeussäätimen neulan verran yli nopeusrajoituksen. Ja sitten körötellään... Kun rajoitus vaihtuu, niin kiihdytän nopeasti uuteen nopeuteen, säädän vakionopeussäätimen neulan verran yli nopeusrajoituksen. Ja sitten taas körötellään...

Mietin pitkään, että mikä ihmeen "neulan verran", mutta sitten tajusin että joillakin on vielä romuja missä ei ole digitaalista nopeusnäyttöä.

Vierailija
77/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maantiellä en nysvää vaan ajan aina ylinopeutta -koko jonon ohitus kerralla ei ole temppu eikä mikään.

Mutta ihan kotini lähellä on koulua ja päiväkotia, paljon pieniä ihmisiä liikkeellä ja 30 ja 40 rajoituksia myös. Tällöin ajelen suurin piirtein rajoitusten mukaan ja voi hyvänen aika mitä raivonpurkauksia sieltä taustapeilistä näkyy kun isät ja äidit eivät pääsekään ajamaan sitä 20-30 km/h vakioylinopeuttaan lasten keskellä!

Parhaimmilla tietty kännykkä korvalla ja apinan raivo päällä kun jollain Toyota Yariksella yritetään työntää vauhtia.

Kerran joku sankari ohitti mielenosoituksellisesti mutta sadan metrin päässä oli liikennevalot ja niissä seistiin sitten se minuutti vierekkäin -kummasti vaan ohittaja katseli ihan muualle ettei vahingossakaan syntynyt katsekontaktia.... :)

Tuo on aina parasta kun joku ohittaa vain jäädäkseen valoihin tms.

Vierailija
78/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä Pirkanmaalla huomannut, että nykyään ajellaan muutenkin paljon rauhallisemmin. Sopii minulle. Esim. Tampereen kehätiellä pidetään aika maltillisia nopeuksia. Osa varmaan säästää bensaa ja autoa, osalla ei ole kiirettä.

Vierailija
79/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

24 § Liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti tai tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla.

23 § Tilannenopeus

Ajoneuvon nopeus on sovitettava sellaiseksi kuin liikenneturvallisuus edellyttää huomioon ottaen muun ohella tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu sekä liikenneolosuhteet. Nopeus on pidettävä sellaisena, että kuljettaja säilyttää ajoneuvon hallinnan. Ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä olevan ajoradan näkyvällä osalla ja kaikissa ennalta arvattavissa tilanteissa.

Lähde:Finlex

Erikseenhän moottoritiellä on kielletty ajamasta ajoneuvolla, jonka suurin sallittu tai rakenteellinen nopeus on 50 km/h tai vähemmän, mutta tämä ei tarkoita että voimassa olisi velvoite ajaa aina tätä nopeammin.:

Vierailija
80/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä nyt olet tehnyt jotain merkityksellistä elämälläsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi