Ajoin 30 km/h -alueella 30 km/h ja takanatulevat olivat raivoissaan :D
Tampereella Pirkkahallin edessä olevalla pitkällä suoralla on tietöiden takia 30 km/h -rajoitus, mutta mitään 30 km/h -rajoitusta päättävää merkkiä ei tietenkään ole. Tämähän ei ole minun ongelmani, joten ajoin koko matkan korkeintaan 30 km/h. Varmuuden vuoksi ehkä noin 25 km/h, ettei mene ylinopeuden puolelle. Oli hauska katsella peileistä takanatulevien raivoa ja juuri ennen tien päättymistä pari bemaria kaahasikin ohi.
Ai että minä nautin tuosta kun voi ärsyttää kanssa-autoilijoita täysin laillisesti. Minähän tein tuossa vain oikein.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Mun täytyy myöntää, että itsekin teen noin välillä. En toki ikinä aja alinopeutta, mutta esim. 40 alueella 43 tms. Varsinkin jos takana tuleva ajaa ihan puskurissa kiinni, niin nousee jalka vielä vähän kaasulta.
Ja ajan itse vitossarjan bemarilla ;-)
Sama juttu mulla, autona tosin joku muu kuin bemari.
Olenkohan mä jotenkin kieroon kasvanut, kun saan sadistista nautintoa tästä. 🤔😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkin vaikutus päättyy seuraavaan risteykseen.
A) Tieliikennelain mukaan ei pääty
B) Siinä ei ole risteyksiä
Vaikuttaa mielenkiintoiselta paikalta. Ei risteyksiä ja tie päättyy, joten mihin ihmeeseen siitä päätyy autoineen?
Oletko tahallasi vähän näsäviisas? Tie päättyy lopulta T-risteykseen, mutta kesken matkaa ei ole mitään muita risteyksiä.
Juurihan ap kirjoitti, että ei ole risteyksiä!
"Kuvailemanne tilanne on erittäin kiusallinen. Liikennemerkki on sääntöjen mukaan voimassa kunnes saman merkin tausta tulee vastaan vasemmalla puolella. Muuten liikennemerkin vaikutusalueen lopettaa toinen samaa asiaa asiaa koskeva liikennemerkki."
Töihin mennessä piti oikein puhelimen gepsistä katsoa paljon on vauhtia kun kaikki ajoivat ohi.
100kmh rakoituksella gepsi näytti 105-7kmh ja kaikki veti heittämällä ohi.
Se on kyllä ärsyttävää että ajetaan perässä kiinni tai toinen mikä on raivostuttavaa niin mäkilähdöissä joku on ollut niin viisas että ajaa kiinni. Se on sitten mukava jyrkässä mäessä kun auto lähtee valumaan alas aina muutamia 10 senttejä riippuen kuskista ja kytkimestä. Minkäs teet kun joku torvi ei jätä sitä turvaväliä ja sattuu vahinko.
Joskus tekisi mieli myös tehdä äkkijarrutus kun ajetaan ihan perässä kiinni. Mahtaa sitten hymy vasta hyytyäkin kun se olematon turvaväli ei todellakaan pelasta sinun autoasi sillä kukaan ei kerkeä niin äkkiä reagoimaan + auto jarruttamaan niin ettei törmää. Peräänajo siitä tulee ja minä en ainakaan ole maksamassa.
Yleensä vielä nämä perässä ajajat ovat jotain bemmuaudikuskeja ja ajavat niiden perässä joilla nyt ei ole sitä niin hienoa autoa. Ärsyttävää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun täytyy myöntää, että itsekin teen noin välillä. En toki ikinä aja alinopeutta, mutta esim. 40 alueella 43 tms. Varsinkin jos takana tuleva ajaa ihan puskurissa kiinni, niin nousee jalka vielä vähän kaasulta.
Ja ajan itse vitossarjan bemarilla ;-)
Tieliikennelaissa ei ole sellaista kuin "alinopeus". Alla ylärajan saa ajaa. Se on YLÄraja.
Paitsi moottoritiellä, siellä ei saa ajaa alle 60 km/h tai näin ainakin sanottiin autokoulussa 4 kk sitten :)
Kyllä näitäkin sankareita motareilla näkee, kun Hans-Einari on päättänyt lähteä käymään pullakahveilla Mirjami-Irmelin luona ja valmistautuu poistumaan motarilta hyvissä ajoin, 150 km ennen liittymää. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja varmassa vara parempi, tuumaa Hans-Einari.
Siltikin poliisi tuntuu puuttuvan mieluummin niihin ylinopeuksiin, Hans-Einarin jatkaessa matkaansa teiden tukkona.
Tietyömaalla kuuluu ajaa rajoituksen mukaan. Ei niitä sinne huvikseen laiteta vaan työntekijöiden ja tielläliikkujien turvaksi. Olen maarakennusalalla töissä, joten noudatan laitettua nopeutta aina. Tiedän miltä tuntuu, kun vierestä kaahataan mistään välittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ohitustiellä Pirkkalassa, joka siis menee Bauhausin ohi, on ärsyttävät ne muuttuvat nopeusrajoitukset. En ymmärrä mitä auttaa laskea nopeus moottoritiellä ruuhkan takian 80km/h. Edes puolet autoilijoista ei noudata tuota 80km/h rajoitusta, vaan ajavat surutta 100km/h. Tuli vaan Pirkkalasta mieleen.
Itse jarrutan aina tarkasti merkin kohdalla ja hidastan vauhdin 80 km/h:iin.
Audimies kirjoitti:
Töihin mennessä piti oikein puhelimen gepsistä katsoa paljon on vauhtia kun kaikki ajoivat ohi.
Vaarallista jäädä tuolla lailla liikenteen tukoksi! Paina sitä kaasua ihan rohkeasti vain.
"Lakiryhmässä intouduttiin äskettäin taas keskustelemaan nopeusrajoituksen voimassaoloalueesta. Vanha uskomus kuuluu, että normaalilla pyöreällä merkillä ilmaistu rajoitus on voimassa seuraavaan tienristeykseen asti. Tämä on kuitenkin väärä uskomus, mikä selviää helposti tieliikenneasetuksen (182/1982) vilkaisulla."
Vierailija kirjoitti:
"Kuvailemanne tilanne on erittäin kiusallinen. Liikennemerkki on sääntöjen mukaan voimassa kunnes saman merkin tausta tulee vastaan vasemmalla puolella. Muuten liikennemerkin vaikutusalueen lopettaa toinen samaa asiaa asiaa koskeva liikennemerkki."
Mikä ihmeen taustasääntö tuollainen on? Saisiko linkin tieliikennelakiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ohitustiellä Pirkkalassa, joka siis menee Bauhausin ohi, on ärsyttävät ne muuttuvat nopeusrajoitukset. En ymmärrä mitä auttaa laskea nopeus moottoritiellä ruuhkan takian 80km/h. Edes puolet autoilijoista ei noudata tuota 80km/h rajoitusta, vaan ajavat surutta 100km/h. Tuli vaan Pirkkalasta mieleen.
Itse jarrutan aina tarkasti merkin kohdalla ja hidastan vauhdin 80 km/h:iin.
Mä ajan ehkä 87km/h tuossa, ja joskus vasemmalla kaistalla koska oikealla ajetaan 70km/h. Sitten mun takana tulevat siellä vasemmalla kaistalla ajavat jonkun 30cm päässä mun auton perästä, ja jos väistän, suhauttavat ohi 100km/h.
En kyllä yhtään ihmettele, että verenpaine nousee liikenteessä. Tällainen otanta keskustelupalstalla ja melkein puolet on mulkvistiäpäränysvääjiä, jotka tahallaan aiheuttavat tukkoja liikenteeseen. Arrrrrrrggghhhh!
Vierailija kirjoitti:
Ja missähän pykälässä on tällainen saman merkin tausta -sääntö ?
Ettei olisi Esko Riihelä nyt vähän säveltänyt omiaan.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä yhtään ihmettele, että verenpaine nousee liikenteessä. Tällainen otanta keskustelupalstalla ja melkein puolet on mulkvistiäpäränysvääjiä, jotka tahallaan aiheuttavat tukkoja liikenteeseen. Arrrrrrrggghhhh!
Pysy pois ratin takaa, jos et kestä sitä kun muut noudattavat liikennesääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja missähän pykälässä on tällainen saman merkin tausta -sääntö ?
Ettei olisi Esko Riihelä nyt vähän säveltänyt omiaan.
Ei missään pykälässä, koska sellaista sääntöä ei ole.
Audimies kirjoitti:
Puhelinten gepsit näyttää muuten ihan mitä sattuu. Mene joukon mukana vain niin kaikilla on turvallisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Audimies kirjoitti:
100kmh rakoituksella gepsi näytti 105-7kmh ja kaikki veti heittämällä ohi.Puhelinten gepsit näyttää muuten ihan mitä sattuu. Mene joukon mukana vain niin kaikilla on turvallisempaa.
GPS on erittäin tarkka.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1987/19870024
"Merkissä oleva luku osoittaa ajoneuvon suurimman sallitun nopeuden kilometreinä tunnissa. Merkki on voimassa kyseisellä tiellä seuraavaan merkkiin 361-363, 572 tai 573 saakka. Merkin voimassaolo päättyy myös merkkiin 571, jollei välittömästi merkin 571 jälkeen ole liikennemerkillä osoitettu uutta nopeusrajoitusta. Tiellä, jolla on enintään 30 km/h nopeusrajoitus, voi olla nopeutta alentavia rakenteita, joista ei liikennemerkillä erikseen varoiteta.
Merkillä 361 ja lisäkilvellä ''Yleisrajoitus'' voidaan tarpeen mukaan ilmoittaa siirtymisestä nopeusrajoituksen alaiselta tieltä tai alueelta yleisen nopeusrajoituksen piiriin kuuluvalle alueelle. Merkillä 361 ja lisäkilvellä ''Alue'' voidaan tarpeen mukaan ilmoittaa siirtymisestä nopeusrajoitusalueen sisällä olevalta merkillä 361 osoitetun nopeusrajoituksen alaiselta tieltä takaisin nopeusrajoitusalueelle."
Lakitekstissä ei puhuta mitään risteyksistä eikä saman merkin taustapuolista.
Osaatko avata tuota, että miksi nautit siitä tahallaan ärsyttämisestä? Ihan mielenkiinnosta siis kysyn.