Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajoin 30 km/h -alueella 30 km/h ja takanatulevat olivat raivoissaan :D

Vierailija
08.09.2017 |

Tampereella Pirkkahallin edessä olevalla pitkällä suoralla on tietöiden takia 30 km/h -rajoitus, mutta mitään 30 km/h -rajoitusta päättävää merkkiä ei tietenkään ole. Tämähän ei ole minun ongelmani, joten ajoin koko matkan korkeintaan 30 km/h. Varmuuden vuoksi ehkä noin 25 km/h, ettei mene ylinopeuden puolelle. Oli hauska katsella peileistä takanatulevien raivoa ja juuri ennen tien päättymistä pari bemaria kaahasikin ohi.

Ai että minä nautin tuosta kun voi ärsyttää kanssa-autoilijoita täysin laillisesti. Minähän tein tuossa vain oikein.

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itsekin aina noin. Ihan vain ärsyttääkseni Audi- ym. kuskeja.

Vierailija
2/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minä ajoin samassa paikassa 20 km/h. Mittarin mukaan. Poliisin pelko on juurtunut niin syvälle minuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkin vaikutus päättyy seuraavaan risteykseen.

Vierailija
4/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en näe peilistä takanatulevien raivoa, kerro ihmeessä, miten se ilmenee. Takanani on tasan yksi auto, seuraavan kuljettajaa en enää näe, joten olisi kiva tietää, millaisen periskoopin kanssa olet liikenteessä.

Vierailija
5/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa poliisi voi sakottaa jos ei noudata sitä 30 km/h rajoitusta loppuun asti.

Vierailija
6/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihan oikeesti ajaa täysin rajotusten mukaan? En minä. Ja ei, en ole audi, mersu enkä pemari kuski. Ajan nissanilla.

Vierailija
7/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A) Tieliikennelain mukaan ei pääty

B) Siinä ei ole risteyksiä

Vierailija
8/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy myöntää, että itsekin teen noin välillä. En toki ikinä aja alinopeutta, mutta esim. 40 alueella 43 tms. Varsinkin jos takana tuleva ajaa ihan puskurissa kiinni, niin nousee jalka vielä vähän kaasulta.

Ja ajan itse vitossarjan bemarilla ;-)

Vierailija
9/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en näe peilistä takanatulevien raivoa, kerro ihmeessä, miten se ilmenee. Takanani on tasan yksi auto, seuraavan kuljettajaa en enää näe, joten olisi kiva tietää, millaisen periskoopin kanssa olet liikenteessä.

Takanatuleva ajaa puskurissa kiinni ja suu käy.

Vierailija
10/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun täytyy myöntää, että itsekin teen noin välillä. En toki ikinä aja alinopeutta, mutta esim. 40 alueella 43 tms. Varsinkin jos takana tuleva ajaa ihan puskurissa kiinni, niin nousee jalka vielä vähän kaasulta.

Tieliikennelaissa ei ole sellaista kuin "alinopeus". Alla ylärajan saa ajaa. Se on YLÄraja.

Vierailija
11/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa mielenkiintoiselta paikalta. Ei risteyksiä ja tie päättyy, joten mihin ihmeeseen siitä päätyy autoineen?

Vierailija
12/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höyrypää kirjoitti:

Kuka ihan oikeesti ajaa täysin rajotusten mukaan? En minä. Ja ei, en ole audi, mersu enkä pemari kuski. Ajan nissanilla.

Minkäs mukaan sitten pitäisi ajaa?

Vierailija
13/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa mielenkiintoiselta paikalta. Ei risteyksiä ja tie päättyy, joten mihin ihmeeseen siitä päätyy autoineen?

Oletko tahallasi vähän näsäviisas? Tie päättyy lopulta T-risteykseen, mutta kesken matkaa ei ole mitään muita risteyksiä.

Vierailija
14/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavan matalat rajoitukset ovat vain suosituksia, ei niiden mukaan tarvi ajaa ellei halua tehdä itsestään naurettavaa. Vähän kuin fillarikypärä.

Vierailija
15/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella Pirkkahallin edessä olevalla pitkällä suoralla on tietöiden takia 30 km/h -rajoitus, mutta mitään 30 km/h -rajoitusta päättävää merkkiä ei tietenkään ole. Tämähän ei ole minun ongelmani, joten ajoin koko matkan korkeintaan 30 km/h. Varmuuden vuoksi ehkä noin 25 km/h, ettei mene ylinopeuden puolelle. Oli hauska katsella peileistä takanatulevien raivoa ja juuri ennen tien päättymistä pari bemaria kaahasikin ohi.

Ai että minä nautin tuosta kun voi ärsyttää kanssa-autoilijoita täysin laillisesti. Minähän tein tuossa vain oikein.

Ja kyllä kannattaa ajaa 30:ä. Nimittäin juuri tuollaisissa älyttömissä paikoissa poliisit kyttäävät ylinopeuksia. Kokemusta on ja kalliiksi on tullut. Että körötellään körötellään... antaa mulkoilijoiden ohittaa, voi tulla kalliiksi!

Vierailija
16/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein. Normaalisti en tahallani ärsytä muita tiellä liikkujia mutta toisinaan on pakko nostaa jalkaa kaasulta kun esim 80km/h -alueella joku ajaa aivan puskurissa kiinni vaikka itse ajan rajoitusten mukaan ja hieman ylikin. Yleensä ovat kyllä tajunneet joko mennä ohi tai jättää isomman välin hidastamisen jälkeen. 

Vierailija
17/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavan matalat rajoitukset ovat vain suosituksia, ei niiden mukaan tarvi ajaa ellei halua tehdä itsestään naurettavaa. Vähän kuin fillarikypärä.

Ajan "rajoitusten mukaan" koska se ärsyttää muita.

Ja suurimmaksi osaksi rajoitukset ovat ihan oikein. Monesti jopa liian kovat.

Vierailija
18/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ohitustiellä Pirkkalassa, joka siis menee Bauhausin ohi, on ärsyttävät ne muuttuvat nopeusrajoitukset. En ymmärrä mitä auttaa laskea nopeus moottoritiellä ruuhkan takian 80km/h. Edes puolet autoilijoista ei noudata tuota 80km/h rajoitusta, vaan ajavat surutta 100km/h. Tuli vaan Pirkkalasta mieleen.

Vierailija
19/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan "rajoitusten mukaan" koska se ärsyttää muita.

Ja suurimmaksi osaksi rajoitukset ovat ihan oikein. Monesti jopa liian kovat.

Se, että ne sallivat sinulle liian kovan vauhdin ei tarkoita että kukaan muukaan ei osaisi ajaa tai omistaisi autoa joka pysyy käsissä kolmeakymppiä kovemmissa nopeuksissa.

Vierailija
20/111 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelaissa ei ole sellaista kuin "alinopeus". Alla ylärajan saa ajaa. Se on YLÄraja.

Paitsi moottoritiellä, siellä ei saa ajaa alle 60 km/h tai näin ainakin sanottiin autokoulussa 4 kk sitten :)