Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolet luokkani tytöistä tykkäsi Spice Girlseistä, puolet BSB:sta. Mielenkiintoinen huomio aiheesta.

Vierailija
07.09.2017 |

Ne tytöt, jotka tykkäsivät 90-luvun lopulla (vitosella ja kutosella) meidän luokalla Backstreet Boyseistä, saivat lähes kaikki lapsia, usea jo suht nuorena. He myös useammin ovat jääneet kotikonnuille maalaiskylään, eivätkä he ole yhtä korkeasti koulutettuja kuin Spice Girls-fanit.

Me Spice Girlsejä fanittaneet tytöt emme, uskomatonta kyllä, ole kukaan saaneet vielä lapsia (olemme nyt 31-v.) Vain yksi meistä asuu kotikonnuilla ja usealla on korkeakoulututkinto.

Vastaavia havaintoja? Mielenkiinnosta kyselen - en sillä, että toinen olisi toista parempi.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni nämä fanitukset meni meidän luokalla vähän päällekkäin... Itse fanitin enemmän Spice Girlsiä ja tuo huomiosi pätee, olen lapseton (en tiedä haluanko ollenkaan lapsia, olen 27) tohtoriopiskelija. Kotikonnuiltani en ole muuttanut, asun edelleen Helsingissä samassa kaupunginosassa.

Vierailija
2/20 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin syystä tuon ajan luokkakavereistani kenelläkään ei ole vielä lapsia. Ollaan kuitenkin jo 29-vuotiaita, joten luulisi että edes yksi olisi jo lisääntynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ex-Spaissarifani, akateeminen ja lapseton (enkä todennäköisesti tule hankkimaan jälkikasvua). Epäilen, että varhaisnuoruuden musiikkimaulla on mitään tekemistä nykyisen elämäni kanssa. 

Vierailija
4/20 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en fanittanut kumpaakaan ja minusta tuli normaali työssäkäyvä koulutettu perheen äiti.

Vierailija
5/20 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen havainnut, että naapurimme, jotka aloittavat nurmikon leikkuun pihan oikealta puolelta ovat kaikki kasvissyöjiä. Verrattuna vasemmalta puolelta aloittajiin, jotka ovat sekasyöjiä.

Vierailija
6/20 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhosin yli kaiken molempia yhtyeitä. T: korkeakoulutettu vela

Vierailija
7/20 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 30v ja vieläkin haluaa kisata ala-asteaikaisten faniryhmien välillä? Melko kypsää.

Vierailija
8/20 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävää mielestäni että eroja löytyy: Spice Girls ja ns. "girl power" vedonnut todennäköisesti enemmän itsevarmoihin ja kunnianhimoisiin tyttöihin ja BSB taas vedonnut ehkä enemmän perheestä ja lapsista haaveileviin tyttöihin, joille seurusteleminen ja pariutuminen on ollut tärkeintä. Kyllä tästä varmaan joku voisi jonku väikkärin kyhätä. Musiikillisestihän noissa ei ole suurta eroja, molemmat ns. production act -juttuja.

Vierailija
9/20 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vasemmassa lahkeessa sitä pitävät ovat herrasmiehiä.

Vierailija
10/20 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vanhempaa ikäluokkaa ja meillä kuunneltiin joko NKOTB:tä tai GnR:ää. Huolimatta siitä kumpaa fanitti, tänä kesänä piti jakaa (vale)muistoja jälkimmäisestä ja julkaista kuvia keikalta FB:ssä. :)

Vierailija
11/20 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tytöt, jotka tykkäsivät 90-luvun lopulla (vitosella ja kutosella) meidän luokalla Backstreet Boyseistä, saivat lähes kaikki lapsia, usea jo suht nuorena. He myös useammin ovat jääneet kotikonnuille maalaiskylään, eivätkä he ole yhtä korkeasti koulutettuja kuin Spice Girls-fanit.

Me Spice Girlsejä fanittaneet tytöt emme, uskomatonta kyllä, ole kukaan saaneet vielä lapsia (olemme nyt 31-v.) Vain yksi meistä asuu kotikonnuilla ja usealla on korkeakoulututkinto.

Vastaavia havaintoja? Mielenkiinnosta kyselen - en sillä, että toinen olisi toista parempi.

Sama huomio miesten osalta niistä, jotka kuuntelivat heviä/hip hopia vs. Britneytä. Meistä Birneytä kuuntelevista tuli akateemisia homoja, muut jäivät kotipaikkakunnalle homehtumaan varmaan jonkun tuollaisen bäkkärimuijan kanssa.

t. Mies

Vierailija
12/20 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bäkkärifani, yliopistokoulutus, ei lapsia, enkä edes asu sillä paljon parjatulla syntymäpaikkakunnalla, en edes lähellä.

Vierailija
13/20 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi väikkäriä, kun otanta on oma kaveripiiri...

Vierailija
14/20 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä fanitin BSB:tä, kuuntelin salaa GNR:ää, en pitänyt Spice Girlseistä, mutta nyt lapseton (ei suunnitelmissa, mutta ei ehdoton ei), naimisissa ja asun ulkomailla.

Vierailija
15/20 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan eri asia idealisoida itsenäinen nainen vs. teinipoika. Poikia nuorena ihannoineet ovat olleet stereotyyppisempiä ja arvoiltaan vanhanaikaisempia. Ehkä kannattaneet selkeitä sukupuolirooleja.

Vierailija
16/20 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saisi väikkäriä, kun otanta on oma kaveripiiri...

Ap:han kyselee muiden kokemuksia.

Vierailija
17/20 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂 Sori nyt vaan, mutta ei jessus sentään mikä päätelmä.😂😂😂

Vierailija
18/20 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin molemmista, olen 27 lapseton mut matalapalkka-alalla. Tuon ajan bestikseni oli spaissarifani, nyt yliopiston käynyt perheenäiti.

Vierailija
19/20 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olen ainoa spaissarifanikerhomme akateeminen ja lapseton.  Muut käyneet amiksen tms. ja lapsia löytyy. Mielestäni ero johtuu siitä, että "pääsin" yläasteelle mentäessä todella hyvämaineiseen kouluun ja muut kävivät vähän huonomaineisemman yläasteen ja siitä jatkui tulevaisuus itse kullakin... Olemme 28-29 vuotiaita.

Vierailija
20/20 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spaissarifanit korostavat naisen pärjäävyyttä. BSB-fanit taas kaipaavat miestä ja perinteisiä elämän malleja?