Sinä, jonka mies laittaa ruokaa ja siivoaa...
Ole onnellinen että löysit tuollaisen aarteen ja muista kertoa se myös hälle. :)
Oon kade.
Kommentit (68)
Mua ärsyttää suunnattomasti asenne joka hohkaa ap:nkin kommentista!
En ole löytänyt "aarretta" siksi, että mieheni tekee ruokaa ja siivoaa. Kyllä normaali mies tekee ruokaa ja siivoa ja sen pitää olla oletusarvo eikä mikään plussa.
Vai onko mieheni löytänyt oikean aarteen kun minä siivoan ja teen ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa tietämissäni suhteissa, joissa kotityöt on pelkästään naisen vastuulla, tilanne on ihan itse aiheutettu. Naiset ovat joskus aikoinaan tuon roolin ottaneet ja tehneet kaiken kotona ja sitten vaikuttavat kovin yllättyneiltä kun roolista tuleekin pysyvä.
Kyllä se menee enemmän sinne miehen äidin ja perheen syyksi. Joskus mies on kasvatettu jopa reilusti yli parikymppiseksi asti siihen että äiti hoitaa kaiken ruuanlaitosta siivoamiseen, niin on se yksi helvetin työmaa sitten uuden tyttöystävän ryhtyä aikuista miestä kouluttamaan päinvastaiseen toimintaa, josta se ei vielä kaiken hyvän lisäksi pidä yhtään ja saa tosissaan taistella että käytös muuttuu.
Nimim. keskusteltu,huudettu,sovittu, mökötetty, erottu, yritetty ratkaista, kaikkeni oon saatana tehny-tyttöystävä
Minusta jatkuva kiittely normaaleista arkitoimista olisi sama kuin tekisin miehelle ns. hymynaamataulun ja laittaisin sinne aina tarran kun on esim. imuroinut. Vain lapset tarvitsevat jatkuvaa kannustusta normaaleissakin asioissa. Aikuiselle riittää muunlainen kiitollisuuden osoittaminen.
Vierailija kirjoitti:
En ole löytänyt "aarretta" siksi, että mieheni tekee ruokaa ja siivoaa. Kyllä normaali mies tekee ruokaa ja siivoa ja sen pitää olla oletusarvo eikä mikään plussa.
Ihan kiva idea, mutta se nyt ei vaan valitettavasti ole totta että perheissä miehet tekisivät kotitöitä edes saman vertaa mitä naiset. Joten miksi pitäisi leikkiä että näin on?
Jos löytää kokkaavan ja siivoavan miehen, löytää yksilön joka poikkeaa positiivisesti tilastosta. Eli aarteen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva idea, mutta se nyt ei vaan valitettavasti ole totta että perheissä miehet tekisivät kotitöitä edes saman vertaa mitä naiset. Joten miksi pitäisi leikkiä että näin on?
Jos löytää kokkaavan ja siivoavan miehen, löytää yksilön joka poikkeaa positiivisesti tilastosta. Eli aarteen.
ap
Kummasti kaikissa minun tuntemissani perheissä miehet tekevät kotitöitä. Osassa jopa enemmän kuin naiset, sillä tiedän useammankin perheen, joissa mies on koti-isänä ja hoitaa valtaosan kotitöistä. Tämä ihan ilman mitään leikkimistä, ihan aikuisten oikeasti tapahtuvana. Myös meillä mies osallistuu kotitöihin suunnilleen samalla panoksella kuin minäkin. Jos ei osallistuisi, olisi saanut etsiä uuden kumppanin jo aikaa sitten. Minä en kenekään kotiorjaksi tai palvelijaksi ryhtyisi. Miehen osallistuminen on minulle itsestäänselvyys, ei mikään tilastoista poikkeava aarre.
naiset eivät tunnu tajuavan kuinka miehen aivot toimivat. jos suoritusta ei huomioida positiivisesti niin sitä asiaa ei tehdä enää. no suurin osa naisista on masokisteja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mistä tällainen tilasto löytyy?
-nainen, jonka mies siivoaa ja kokkaa
Mies pitäisi minua seonneena, jos menisin kiittelemään vesssanpesusta tms. Kerron hänelle kyllä joka päivä tavalla tai toisella, että rakastan häntä ja olen onnellinen, kun saan jakaa elämäni hänen kanssaan. Ylenpalttinen kiittely arkiaskareista olisi minusta liioittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meilläkin voisi käydä opettamassa ja näyttämässä esimerkkiä miten ne hommat hoidetaan. onnea Ap!
Voit ihan itsekin opettaa.
miksi minun pitäisi miestäni opettaa kotitöihin?
opetelkoon perusasiat ihan itse. siinä hänen on hyvä ottaa mallia vaikka ap:n miehestä, siksi voisi pyörähtää meilläkin.
Vierailija kirjoitti:
naiset eivät tunnu tajuavan kuinka miehen aivot toimivat. jos suoritusta ei huomioida positiivisesti niin sitä asiaa ei tehdä enää. no suurin osa naisista on masokisteja
"Kissa kiitoksella elää" sanoo jo vanha sanonta. Meillä ei mies ainakaan tarvitse mitään kannustuksia kotitöissä. Hoitaa osansa ilman erityishuomiota niin kuin normaalin aikuisen kuuluukin tehdä.
Naiset, joiden miehet eivät tee kotitöitä, niin ovat aiheuttaneet sen tilanteen itse. Mies on esim. ripustamassa pyykkejä. Vaimo tulee siihen ja narisee, että teet ihan väärin. Koska naisen tapa tehdä asioita on "oikea" tapa, mies ei enää halua tehdä sitä.
Kellä sellainen on, ei sitä arvosta, vaan pitää nössönä tossukkana ja haaveilee jännittävästä miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Omiin parisuhteisiini peilaten miehesi on tosiaan löytänyt aarteen. Siistiä ja ruuanlaittotaitoista naista tuntuu olevan nykyään vaikea löytää. Pelkillä sosekeitoilla, siemenillä ja smoothieilla eläviä löytää vähän helpommin ja sitten on koko joukko totaalisen uusavuttomia joilla veden keittäminenkin on operaatio jonka jälkeen keittiö on kuin pommin jäljiltä ja kännykästä hapuillaan Woltin pikalinkkiä.
Tämä siis omassa 20-30v ikäryhmässä. Ja kyllä, itse olen varsin kelvollinen kokki ja kämppäkin pysyy siistinä ihan ilman äidin apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meilläkin voisi käydä opettamassa ja näyttämässä esimerkkiä miten ne hommat hoidetaan. onnea Ap!
Voit ihan itsekin opettaa.
miksi minun pitäisi miestäni opettaa kotitöihin?
opetelkoon perusasiat ihan itse. siinä hänen on hyvä ottaa mallia vaikka ap:n miehestä, siksi voisi pyörähtää meilläkin.
Ap:n mieshän nimenomaan EI tee kotitöitä. Siksi hänen mielestään pitäisi kiitellä, jos mies tekee kotitöitä ja ruokaa. Hänen mielestään osallistuva mies on joku harvinaislaatuinen aarre, jonka vain harva on löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mistä tällainen tilasto löytyy?
-nainen, jonka mies siivoaa ja kokkaa
KVG on tässä paras ohje, koska aiheesta löytyy helposti useita tutkimuksia ja näihin pohjautuvia juttuja, mm.THL, Väestöliitto ja ainakin Helsingin yliopistossa tehty tutkimus.
Hakusanoja: kotityöt, jakautuminen, tasa-arvo
Kuka ottaa miehen, joka syö vain mikropitsaa, ja jonka kotona on tostkuista ja likaista?
Äh, siis miksi te naiset suosututte siihen, että kotityöt on jotenkin enemmän teidän vastuulla, kuin sen toisen aikuisen? Mitä ihmettä tuo tuollainen on. Jos ja kun on kasvatettu kiltiksi tytöksi ja perinteiseksi, miestä passaavaksi naiseksi, ei siitä ole koskaan liian myöhäistä opetella pois. Uskokaa itseenne ja omaan arvoonne!
Vierailija kirjoitti:
Naiset, joiden miehet eivät tee kotitöitä, niin ovat aiheuttaneet sen tilanteen itse. Mies on esim. ripustamassa pyykkejä. Vaimo tulee siihen ja narisee, että teet ihan väärin. Koska naisen tapa tehdä asioita on "oikea" tapa, mies ei enää halua tehdä sitä.
Jep jep, miehen perseily ei tietenkään ole miehen oma vika, vaan naisen. Naiset on pahoja, hui hui ja hyi hyi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa tietämissäni suhteissa, joissa kotityöt on pelkästään naisen vastuulla, tilanne on ihan itse aiheutettu. Naiset ovat joskus aikoinaan tuon roolin ottaneet ja tehneet kaiken kotona ja sitten vaikuttavat kovin yllättyneiltä kun roolista tuleekin pysyvä.
Kyllä minä sanoisin että syynä on se äityli. Eronkin jälkeen se ysikymppinen äitykkä käy tekemässä kotitöitä.
Niinpä. Nyt oon tyytyväinen.