Mitä ihmiset ajattelee serkuista jotka on naimisissa
Olen ollut naimisissa serkkuni kanssa 7 vuotta ja meillä on kolme lasta. Olen aina rakastanut serkkuani ja yhdissä sukujuhlissa kerroin sen hänelle ja hän kertoi myös rakastavansa minua. Suvun kanssa meni välit tämän asian takia mutta onneksi meillä on toisemme.
Kommentit (40)
Oletteko taitavia banjonsoittajia?
Sitä herkumpi, mitä serkumpi. No hyh oikeesti. Lapsista tulee aika tallukoita. Laillista on, ihme kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko taitavia banjonsoittajia?
Lapsista ainakin tulee, kuuden sormen otteella.
Ihan normi juttu sivistyneessä maailmassa täällä juntilassa sitä ei ymmäretä
Inhottavaa mielestäni. Serkut ovat kuin sisaruksia, koska yhteinen lapsuus. Muutenkin ihan liian läheistä sukua, oksettavaa.
Tosi hyvä juttu jos suvussa on hyvät geenit tulee 100% varmuudella fiksuja lapsia kun ei ole roskageenejä seassa
No en ymmärrä kun omia serkkuja ajattelen. Sisarusten kaltaisia laajennetun perheenjäseniä. Ei kyllä kävis edes mielessä niiden kanssa seukkailla
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen että huono idea. Lapsilla suuri riski saada joku geneettinen sairaus. Itse olen suhtautunut serkkuihini vähän kuin sisaruksiin, joten siinäkin mielessä tuntuu vähän oudolta. Mutta pidän mölyt mahassa, mitäpä nuo muiden suhteet minulle kuuluu.
Eipä sillä että kannattaisin lapsien hankkimista serkuksien kesken, mutta riski geneettisiin sairauksiin ei itse asiassa ole kovinkaan paljon suurempi: http://verneri.net/yleis/lapsi-serkun-kanssa
Ehkä vähän huono paikka kysellä täältä. Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole. Etenkään jos ei olla kasvettu yhdessä. Käsitin että geneettiset riskit eivät juurikaan eroa normiporukasta. Olkaa onnellisia ja rakastakaa toisianne. Aina löytyy kauhistelijoita joka asialle. Eikös Darwinkin ollut serkkunsa kanssa naimisissa?
Ainahan sitä on ollut. Kunhan nyt ei sukupolvesta toiseen sitä toisteta.
Kaikki 11 serkkuani ovat naimisissa ja minusta se on ihan Ok. Juttu. Avioliitto tai avoliitto ei se minulle kuulu.
Dispatched: When cousins marry. Kannattaa katsoa.
Ja sitten itketään kun sillä jälkikasvulla on ties mitä kehitysvammaa ja muuta ongelmaa...
Vierailija kirjoitti:
Kaikki 11 serkkuani ovat naimisissa ja minusta se on ihan Ok. Juttu. Avioliitto tai avoliitto ei se minulle kuulu.
Et tainnut tajuta pointtia..?
Tiedän muutamia serkkupariskuntia. Itse en olisi voinut kuvitellakaan meneväni serkkuni tai edes pikkuserkkuni kanssa parisuhteeseen. Itse asiassa se, että olisi tiedossa yhteisiä esivanhempia, olisi minulle täydellinen turn off.
Eräs tuttavani kertoi kerran, että hän on tavannut pariskunnan, jotka ovat biologisesti sisarukset. Kumpikin oli lapsena adoptoitu tahoilleen. Aikuisena he tutustuivat, rakastuivat, ja menivät naimisiin. Saivat pari lastakin ennen kuin selvisi biologinen sukulaisuus.
Mistäs nykyään tietää vaikka on sisarus puolisona ...
Hyhhyh. Vastenmielistä minusta. Mieti nyt, serkkupariskunnan lapset saattaa vähän ihmetellä, kun heidän mummot onkin sisaruksia...
Enpä mitään ihmeellistä. Itse en menisi, mutta mitäpä se muiden liittoihin pitäisi vaikuttaa
Ajattelen että huono idea. Lapsilla suuri riski saada joku geneettinen sairaus. Itse olen suhtautunut serkkuihini vähän kuin sisaruksiin, joten siinäkin mielessä tuntuu vähän oudolta. Mutta pidän mölyt mahassa, mitäpä nuo muiden suhteet minulle kuuluu.