Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmiset ajattelee serkuista jotka on naimisissa

Vierailija
07.09.2017 |

Olen ollut naimisissa serkkuni kanssa 7 vuotta ja meillä on kolme lasta. Olen aina rakastanut serkkuani ja yhdissä sukujuhlissa kerroin sen hänelle ja hän kertoi myös rakastavansa minua. Suvun kanssa meni välit tämän asian takia mutta onneksi meillä on toisemme.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkujen avioliitto on sallittu koska riski jälkeläisten epämuodostumiin jne on samaa luokkaa, kuin muillakin pareilla. Serkut ei aina ole kovin läheisiä. Omat serkkuni ovat minulle vieraampia, kuin koulukaverit. Sen sijana miehen serkut ovat kuin veljiä hänelle samoin heidän sisarensa. Serkkuliitto toki voi tuntua oudolta koska sukuhan tuntee molemmat ennestään. Mutta en ymmärrä moista jeesustelua tapahtuneen edessä. Omien lasten serkuissa olisi näin ajatellen ihan hyviä puolisoita ja huonoja, osan voisin kuvitella parisuhteeseen ja osaa en..

Vierailija
22/40 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että huono idea. Lapsilla suuri riski saada joku geneettinen sairaus. Itse olen suhtautunut serkkuihini vähän kuin sisaruksiin, joten siinäkin mielessä tuntuu vähän oudolta. Mutta pidän mölyt mahassa, mitäpä nuo muiden suhteet minulle kuuluu.

Eipä sillä että kannattaisin lapsien hankkimista serkuksien kesken, mutta riski geneettisiin sairauksiin ei itse asiassa ole kovinkaan paljon suurempi: http://verneri.net/yleis/lapsi-serkun-kanssa

Juuri näin. Sitä paitsi nimenomaan läheisyys varhaislapsuudessa selittää sen, miksi osa ihmisistä pitää ajatusta serkusliitoista vastenmielisenä omalla kohdallaan (kts. https://fi.wikipedia.org/wiki/Westermarck-ilmi%C3%B6 ). Kaikilla ei kuitenkaan ole lapsuudessa niin läheistä suhdetta serkkuihin, että he tuntuisivat perheenjäseniltä. Esimerkiksi omat serkkuni ovat minulle ihan vieraita ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä serkumpi sitä herkumpi vai miten se meni?

Vierailija
24/40 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä serkumpi sitä herkumpi vai miten se meni?

Jossakin syvällä pohjanmaalla juu...

Vierailija
25/40 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkujen avioliitto on sallittu koska riski jälkeläisten epämuodostumiin jne on samaa luokkaa, kuin muillakin pareilla. Serkut ei aina ole kovin läheisiä. Omat serkkuni ovat minulle vieraampia, kuin koulukaverit. Sen sijana miehen serkut ovat kuin veljiä hänelle samoin heidän sisarensa. Serkkuliitto toki voi tuntua oudolta koska sukuhan tuntee molemmat ennestään. Mutta en ymmärrä moista jeesustelua tapahtuneen edessä. Omien lasten serkuissa olisi näin ajatellen ihan hyviä puolisoita ja huonoja, osan voisin kuvitella parisuhteeseen ja osaa en..

Ei pidä paikkaansa vaan riski on olemassa ja merkittävästi suurempi.

Vierailija
26/40 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini vanhemmat ovat serkukset, tavallisia kunnon ihmisiä ja onnellinen pariskunta.

Vierailija
27/40 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole läheinen serkkujeni kanssa ja meillä on ikäeroakin yli kymmenen vuotta enkä siltikään pysty kuvittelemaan että olisin parisuhteessa serkkuni kanssa. Yäk.

Ne on sukua vaikka nähdäänkin tosi harvoin.

Vierailija
28/40 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt mitään normaalia ole nykyäänkään , ei ole koskaan ollutkaan.

Vierailija
29/40 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni veli meni aikoinaan naimisiin serkkunsa kanssa. Terveysongelmia on ja geneettisesti periytyviä sairauksia, joten ei ihan ongelmatonta. Hassua kyllä, minä tajusin tämän vasta setäni vaimon kuoltua hautajaisissa, kun ihmettelin, miksi siellä on vain meidän suku, ei siis ketään vierasta, joka olisi toisen kautta sukua. 

Vierailija
30/40 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki 11 serkkuani ovat naimisissa ja minusta se on ihan Ok. Juttu. Avioliitto tai avoliitto ei se minulle kuulu.

Et tainnut tajuta pointtia..?

Kukahan se tässä ei tajunnut...

Vierailija
31/40 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut maaseudulla, missä on näitä serkusavioliittoja useita. Osassa varmastikin syynä tuo taloudellinen puoli, pysyy maat ja metsät suvussa. Vaikka tutkimusten mukaan riski saada periytyvä sairaus ei ole sen suurempi kuin muillakaan, niin jostain syystä näitä lapsia kuskataan usealla taksilla aamuin illoin lähikaupungin erityiskouluihin.

Tosin suomalaiset ovat kyllä melko sisäsiittoista kansaa muutenkin. Nyt on vielä tosiaan se vaara että menee biologisen sisaruksensa kanssa naimisiin, mikäli on pienenä adoptoitu, tai luovutussoluista sattuu saamaan puolisisaruksen puolisokseen. Ei ole laitonta, mutta en hankkisi lapsia.

Vierailija
32/40 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi suku pisti välit poikki? Tunnen yhden parin, jotka ovat serkuksia. Heillä on läheiset välit sukulaisiin. Ja onhan se helppoa, kun ei molempien sukulaiset tuntevat toisensa hyvin, ei tarvitse käyttää energiaa uusiin ihmisiin tutustumiseen.

Vierailija
33/40 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dispatched: When cousins marry. Kannattaa katsoa.

Todella järkyttävä. Dokkari kertoo serkus avioliittojen ongelmat.

Vierailija
34/40 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis molempien sukulaiset tuntevat jo toisensa.

Vierailija
35/40 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut maaseudulla, missä on näitä serkusavioliittoja useita. Osassa varmastikin syynä tuo taloudellinen puoli, pysyy maat ja metsät suvussa. Vaikka tutkimusten mukaan riski saada periytyvä sairaus ei ole sen suurempi kuin muillakaan, niin jostain syystä näitä lapsia kuskataan usealla taksilla aamuin illoin lähikaupungin erityiskouluihin.

Tosin suomalaiset ovat kyllä melko sisäsiittoista kansaa muutenkin. Nyt on vielä tosiaan se vaara että menee biologisen sisaruksensa kanssa naimisiin, mikäli on pienenä adoptoitu, tai luovutussoluista sattuu saamaan puolisisaruksen puolisokseen. Ei ole laitonta, mutta en hankkisi lapsia.

Suomalaiset ovat kaukana sisäsiittoisuudesta ihan oikeasti. En tiedä miksi tuota roskaa vielä levitetään. Tai tiedän että sillä perustellaan erästä viimeaikaista ilmiötä koskien maahan tulemista luvatta.

Vierailija
36/40 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut sellaisten parissa töissä.

Teen ihan mitä vaan muuta työtä jatkossa.

Vierailija
37/40 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi suku pisti välit poikki? Tunnen yhden parin, jotka ovat serkuksia. Heillä on läheiset välit sukulaisiin. Ja onhan se helppoa, kun ei molempien sukulaiset tuntevat toisensa hyvin, ei tarvitse käyttää energiaa uusiin ihmisiin tutustumiseen.

Niin, on se helppoa kun nai perheessä...

Vierailija
38/40 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dispatched: When cousins marry. Kannattaa katsoa.

Todella järkyttävä. Dokkari kertoo serkus avioliittojen ongelmat.

Tämä on ongelma koska serkku naidaan myös seuraavassa sukupolvessa ja seuraavassa..

Vierailija
39/40 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin dispatched dokkarin. When cousins marry. Järkyttävää.

Vierailija
40/40 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin dispatched dokkarin. When cousins marry. Järkyttävää.[/quote

Jokaisen,joka suunnittelee serkusten välistä avioliittoa, täytyy katsoa kyseinen dokumentti. Pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän