Isät lapsen asialla ry ällöttää
Mikä ihmeen vieraannuttaminen? Ehkä siihen on syynsä, että oikeus määrää useimmiten lapset äidille, onkohan nämä aktivistit sitä ajatelleet. Alkoholin ja huumeiden käyttötilastot osoittavat että isukeille maistuu enemmän kuin äideille. Ja sitten kun äidit eivät uskalla antaa kovin paljon lapsiaan näille epäluotettaville isille, niin parutaan että vieraannuttamista. Kukahan se oikein kiusaa? Isiä ei usein kiinnosta hoitaa lapsia ja kotia, mutta eron jälkeen sitten kitistään kun äidillä ja lapsilla on tiivis yhteys. Se vielä puuttuisi että pitäisi huonolle isälle antaa lapset hoitoon rangaistuksen uhalla, niin kuin tämä isät lapsen asialla nyt yrittää järjestää. Minunkin exäni on usein humalassa riehunut ja laimlyönyt lapsia, kaipa se on sitten vieraannuttamista että yritän suojella lapsia. Tosin on myös rikollista antaa lapset vaaralliseen hoitoon. Mitähän keinoja tässä jää lähivanhemmalle, jos isät lapsen asialla saa tahtonsa läpi???
Kommentit (166)
Jaahas: kirjoitin viestin, jossa kerroin mm., että 'äititabu on voimissaan, mutta onneksi murtumassa', mutta viestini poistettiin! Toivottavasti tämä uusi yritys jää palstalle!
Vierailija kirjoitti:
Meillä tulisi olla sama käytäntö kuin Ruotsissa. Silloin, kun kumpikin vanhemmista haluaa lapsen lähivanhemmaksi eikä pääse asiasta sopuun, tuomioistuimet päättävät 50/50 tasa-arvoisesti vanhempia kohdellen. Ruotsissa lapsensa lähivanhemmaksi haluavalla isällä on sama mahdollisuus saada lähivanhemmuus kuin äidilläkin. Suomessa kummankin halutessa lähivanhemmuutta, äiti saa sen kaksi kertaa useammin kuin isä.
Ruotsissa isät ovat pitkillä vanhempain vapaalla hoitamassa pieniäkin lapsia. Lapsia hoitaneelle miehelle on huoltajuus helpompi määrätä.
Tunnen monua eronneita ja olen itsekin eronnut. Suurinosa tuntemistani äideistä antaisi lapset isälle riemusta kiljuen vaikka viikko viikko systeemillä (etenkin, jos isä on ollut jo parisuhteen aikana osallistuva ja lapsen elämässä mukana). Suurinosa iseistä ei pysty töiden tai uuden parisuhteen takia tapaamaan lasta niin usein kuin haluaisi. Ja se pieni osa jolle naiset ei antaisi edes kissaa hoitoon on väkivaltaisia tai juoppoja tai molempia. Ja nämä just pitää suurinta meteliä oikeuksistaan ja etenkin niiden puuttumisesta.
Kaikki saavat minimielatusmaksuja ja jod isä on työtön/pienipalkkainen/lapsia on monta, niin kela maksaa suurimman osan elatusmaksuista isän puolesta. Maksuvapautusta voi hakea myös jälkeenpäin rästeistä.
Äidit myös kuluttaa paljon lapsiinsa: mukavaan kotiin/harrastuksiin/ vaatteisiin/lääkäriin jne. Isät osallistuu joskus elatusmaksujen lisäksi, mutta pakkohan se ei ole. Joten, jos lapsi sairastuu ja sairaalan lisäksi tulee useita kymmeniä kilometrejä matkakuluja, niim isän vastaus tukemiseen voi olla "hae sossusta" mikä on kuin märkä rätti vasten kasvoja.
Tiedonsiirrossa on isiä huomioitu, koska. On wilmaa ja daisya. HOJKSIA ja VASUA. Eroon voi saada tukea. Mutta jostain syystä monesti juuri isät jättävät nämä välistä.
En siis tajua mitä vieraannuttaminen käytännössä on? Tapaamiset ja muut asiat järjestetään lapsen ehdoilla. Jos lapsi on hyvin pieni ja selkeästi kiintynyt toiseen vanhemmista, niin se toinen voi katsoa peiliin ja kysyä itseltään: miksi on näin?
Minulla ei ole päivähoitopaikan numeroa tallessa puhelimessani koska ryhmiä uudelleenjärjestellään vähän väliä ja poissaolot voi ilmoittaa netissä. Jos eroaisimme mieheni kanssa niin se ois vuoroviikot ja yhteishuoltajuus. Hän on loistava isä ja ihan yhtä kartalla asioista kun minäkin. Tiedän äitejä jotka on tarkoituksella vieraannuttaneet isät lapsistaan, että ei ole mikään keksitty ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Olin pari vuotta sitten työssä erovanhempien parissa. Minulla oli tapana kysyä, missä lapsi on päivähoidossa ja mikä sinne on puhelinnumero. Yhdelläkään isällä ei ollut puhelimessa valmiina päivähoitopaikan /lapsen ryhmän puhelinnumeroa, joka ainakin minulle kertoi sen, että sinne ei ihmeemmin soiteltu. Kukakohan ilmoitti, jos lapsi on sairas?
Mun lapsen isä ei tiedä lapsen opettajan nimeä, Ei edes luokkaa. Ei todellakaan ole päiväkodin tai koulun numeroa. Jouduin kerran sairaalaan ja lähisukulaiseni soitti tietysti lasten isälle, et pitää hoitaa koulu ja päiväkotiasiat: se oli ihan hukassa. Ihme kun tiesi missä päiväkodissa nuorin on 😀
Ja joo. Paljon puhuu vieraannuttamisesta pitkin kyliä, kun lapset ei halua sen likaiseen ja tylsään kämppään tuijottamaan telkkaria koko viikonlopuksi 😏 Sitä se ei mainosta, et käyn siellä välillä siivoamassa ihan lasten viihtyvyyden takia. Olen myös ostanut isän luo patjat ja vuodevaattet, peitot ja tyynyt. Oöisin enemmän kuin onnellinen, jos oikeasti olisi joku, jonka kanssa jakaa huoltajuus.
Niin... huoltajuuskiistoissa isillehän huoltajuuksia määrätään viisi kertaa useammin kuin äideille. Yhteiskuntakin arvostaa isää ihan eri tavalla. Isänpäivä on virallinen liputuspäivä ja silloin tasavallan presidentti jakaa ansioituneille isille Valkoisen Ruusun Ritarikunnan I luokan mitalit (33 kpl). Palkitut ovat monenlaisia isiä laidasta laitaan. Äitienpäivä ei taas ole virallinen liputuspäivä ja silloin ministeri jakaa vuoden äiti-palkinnon (3 kpl). Palkitut äidit ovat viranomaisten asettaman rooliodotuksen täyttäviä supersuorittajaäitejä.
ööö... ei kun
Vierailija kirjoitti:
Jep ja jos vieraannuttamikseksi katsotaan esim se, että äiti muuttaa vauvan kanssa toiselle paikkakunnalle, niin jo ollaan hakoteillä. Ei kukaan voi olla sidottu samalle paikkakunnalle entisen puolisonsa/lastensa isän kanssa. Eikö äiti sitten saisi muuttaa esim opiskelujen perässä? Ei se ole mitään vieraannuttamista.
Sekään ei ole vieraannuttamista, että vauva on pääasiassa äitinsä hoidossa. Tähän on biologiset syyt.
Lapsia on muitakin kuin vauvoja.
Ei miehistä voi koskaan tulla hyviä vanhempia jos asenne on sellainen, että lapset on pääasiassa naisen. Mutta sehän monella on toivekin.
Vierailija kirjoitti:
No pitäisikö se nyt miehenkin miettiä, millaiseen suhteeseen lapsen hankkii. Mikä on oma rooli isänä ja puolisona?
Etävanhempikin pystyy luomaan suhteen jälkikasvunsa kanssa, kun ottaa vanhemmuuden tosissaan eikä yritä löytää syytä tai syyllistä ulkopuolelta.
Kahden ihmisen, vaikka sitten isän ja lapsen, välinen suhde luodaan kahden ihmisen välille. Kyllä lapset jossain vaiheessa näkevät valheiden läpi ja muodostavat oman mielipiteensä.
Sormet korviin ja lää lää lää, ei ole mitään vieraannuttamista!
Ei ihanat äidit sellaista tekisi!
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole päivähoitopaikan numeroa tallessa puhelimessani koska ryhmiä uudelleenjärjestellään vähän väliä ja poissaolot voi ilmoittaa netissä. Jos eroaisimme mieheni kanssa niin se ois vuoroviikot ja yhteishuoltajuus. Hän on loistava isä ja ihan yhtä kartalla asioista kun minäkin. Tiedän äitejä jotka on tarkoituksella vieraannuttaneet isät lapsistaan, että ei ole mikään keksitty ilmiö.
Eipä isistä yksikään kertonut, että numeroa en tiedä, ilmoittelen netin kautta.
- se, joka työskenteli erovanhempien kanssa
Isät Lasten Asialla =
Isät Äitien Niskassa ry.
Eivät ole oikealla asialla, eivät ole mitään rehellisiä miehiä, eivätkä taatusti ole lasten asialla.
Tyypillinen "vieraannutettu isäparka" on väkivaltainen naisvihaaja, joka ei hallitse elämäänsä, ei kotiolojaan, raha-asioitaan, eikä räjähtelevää, aggressiivista käytöstään.
"Vieraantunut" isä peittelee vieraannuttamis-huutelullaan sen, että hänellä on lähestymiskielto sekä lapsia että näiden äitiä kohtaan, koska hänen tapanaan on "vähän töniä" äitiä aina kun kukaan ei ole puolustamassa häntä.
Perustajajäsenen pedofiliatuomio oli ainakin minulle viimeinen niitti,
kun tämän yhdistyksen kupla puhkesi.
Vierailija kirjoitti:
Isät Lasten Asialla =
Isät Äitien Niskassa ry.Eivät ole oikealla asialla, eivät ole mitään rehellisiä miehiä, eivätkä taatusti ole lasten asialla.
Tyypillinen "vieraannutettu isäparka" on väkivaltainen naisvihaaja, joka ei hallitse elämäänsä, ei kotiolojaan, raha-asioitaan, eikä räjähtelevää, aggressiivista käytöstään.
"Vieraantunut" isä peittelee vieraannuttamis-huutelullaan sen, että hänellä on lähestymiskielto sekä lapsia että näiden äitiä kohtaan, koska hänen tapanaan on "vähän töniä" äitiä aina kun kukaan ei ole katsomassa.
Perustajajäsenen pedofiliatuomio oli ainakin minulle viimeinen niitti,
kun tämän yhdistyksen kupla puhkesi.
Onneksi oman lapseni isä ei ole tällaisessa touhussa mukana.
Miehet Omalla Asiallaan ry, mitä pellejä!
Vieraannuttamista tapahtuu ja äiditkin voivat olla mt-ongelmaisia ja hankalia ihmisiä, mutta minustakin tuossa yhdistyksessä on jotain pielessä, samaan tyyliin kuin näissä miesten tasa-arvo -yhdistyksissä. Ongelma on varmaan se, että jäsenissä on paljon sellaisia, jotka eivät ymmärrä omaa osuuttaan avioliiton/eron/lasten ongelmiin vaan ovat nähneet "isien oikeus" -aatteessa tilaisuuden vapautua kaikesta vastuusta ja kokea, että lasten äiti on se pahis ja itse hyvis.
Vierailija kirjoitti:
minustakin tuossa yhdistyksessä on jotain pielessä, samaan tyyliin kuin näissä miesten tasa-arvo -yhdistyksissä. Ongelma on varmaan se, että jäsenissä on paljon sellaisia, jotka eivät ymmärrä omaa osuuttaan avioliiton/eron/lasten ongelmiin vaan ovat nähneet "isien oikeus" -aatteessa tilaisuuden vapautua kaikesta vastuusta ja kokea, että lasten äiti on se pahis ja itse hyvis.
Joku muukin on huomannut.
Miesasiayhdistyksistä innostuu aina melko epämiellyttävä, kriminaali miesjoukko.
Vieraannuttaminen on täysin keinotekoinen ongelma.
Se on jonkinlainen äidin mustamaalaamisyritys ja elatusmaksuhaluttomien, kaunaisten isien hämäämisyritys.
Vierailija kirjoitti:
Niin kyllä elarit aina maistuu muttei lasta saa antaa isälle koska tilastot ja ällöttää
Tämän takia suomalaisten syntyvyys laskee.
Ookkona pölöjä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ei halua rangaistavaksi sitä, että etävanhempi ei halua tavata lastaan sopimusten mukaisesti? Eiköhän sitä ole enemmän etävanhemman hylkäämiä lapsia kuin lähivanhemman vieraannuttamia. Jostain todella oudosta syystä etävanhemman ei ole pakko tavata lastaan lainkaan, jos ei halua, sitä ei yksikään isäkerho paheksu. Jos lähivanhempi haluaa muuttaa lapsen kanssa toiselle paikkakunnalle, etävanhempi voi kieltää sen, mutta päinvastoin ei ole olemassa mitään mahdollisuutta määräillä, mitä etä saa tehdä. Näissä erojutuissa lähdetään oudosti siitä, että etävanhemmalla on valtaa edelliseen puolisoonsa, hän saa päättää tämän elämästä eron jälkeen. Jos lähi ei suostu määräiltäväksi, vedotaan vieraannuttamiseen.
Olen samaa ihmetellyt.
Vierailija kirjoitti:
Olin pari vuotta sitten työssä erovanhempien parissa. Minulla oli tapana kysyä, missä lapsi on päivähoidossa ja mikä sinne on puhelinnumero. Yhdelläkään isällä ei ollut puhelimessa valmiina päivähoitopaikan /lapsen ryhmän puhelinnumeroa, joka ainakin minulle kertoi sen, että sinne ei ihmeemmin soiteltu. Kukakohan ilmoitti, jos lapsi on sairas?
Ei tuo kyllä todista mitään. Ei minullakaan ole esim. autohuoltamon puhelinummeroa tallennettuna puhelimeen, koska on niin helppo etsiä se tarvittaessa netistä ja soittaa sitten.
Lisäksi olen päiväkodissa töissä, enkä nyt keksi että miksi olisi oletusarvoista että vanhemmat hirveästi soittelisi meille (onneksi eivät soittele, ehtisi muuta tekemäänkään), jos lapsi sairastuu, niin me soitetaan vanhemmalle, kyllä se puhelu menee perille, vaikkei numeroa olisikaan vanhemman luuriin tallennettu. Meilläkin on sitäpaitsi useita puhelimia josta saatetaan soittaa, harvemmin vanhemmilla on jokaista numeroa tallennettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vieraannuttamista tapahtuu ja äiditkin voivat olla mt-ongelmaisia ja hankalia ihmisiä, mutta minustakin tuossa yhdistyksessä on jotain pielessä, samaan tyyliin kuin näissä miesten tasa-arvo -yhdistyksissä. Ongelma on varmaan se, että jäsenissä on paljon sellaisia, jotka eivät ymmärrä omaa osuuttaan avioliiton/eron/lasten ongelmiin vaan ovat nähneet "isien oikeus" -aatteessa tilaisuuden vapautua kaikesta vastuusta ja kokea, että lasten äiti on se pahis ja itse hyvis.
Väitätkö, että tilanne eroaa jotenkin naisten vastaavista yhdistyksistä? Eihän feministitkään tajua, että on täysin naisen oma vika jos pyrkii matalapalkka-alalle ja saa siten mielestään huonoa liksaa.
Eikös tuossa yhdistyksessä ole mukana vähän epäilyttävää porukkaa? Se Muuramen pedofiilikin taisi olla mukana tuossa ja aina jauhoi noita samoja juttuja. Niin, miksiköhän...
Joskus on ihan aiheellista "vieraannuttaa". Jos toinen vanhempi on vaan liian sairas esimerkiksi.