Miten kestät kerrostaloelämää?
Mulla alkaa tulla mitta täyteen. Oon muuttanut monta kertaa ja aina samat ongelmat vastassa: bilettäjät, möykkääjät, tömistelijät, kolistelijat, ovien pamauttelijat... Pitäisköhän tehdä se johtopäätös ettei kerrostalo ole mun paikka?
Oletko itse muuttanut omakoti- tai rivitaloon? Onnistuukohan se ilman autoa ja sinkkuna?
Kommentit (160)
Tuo on enempi vuokratalojen ja halvempien omistusasuntojen ongelma. Minä en ole 10 vuoden aikana kuullut naapureiden ääniä. Tosin tämä talokin on rakennettu tosi hyvin.
Ite oon pohtinu samaa, en kestä kerrostalossa asumista mutta asun yksin, ok-talot on liian isoja yhelle ihmiselle ja en oo ikinä sellasessa asunu nii en osais hoitaa sitä ite :/ ja tietty oon opiskelija, ei mulla edes olis varaa muuttaa omaan taloon, ja tuskin tulee tulevaisuudessakaa olemaan ku en saa lainalle takaajia..
Kauhee töminä kuuluu, ihmiset ei osaa näköää kävellä mitenkää muutenkui kantapäillä ja ovet pitää aina paiskoa. Ja tietty aina samaan aikaan päivästä kuuluu naisen ja miehen riitely. Joskus soitetaan täysillä musiikkia ja joku kusipää naapuri on viimeset neljä vuotta tasasen välein rempannu kämppäänsä silleen ett aamusella alkaa vasaran hakkaus ja poraaminen. MIKÄ VITTU SITÄ VAIVAA???!!!
Ite oon kauhee hiljanen hissukka, miks mä en koskaan saa itelleni mun kaltasta naapuria? Ehkä vielä joskus...
Huonosti, mutta olosuhteiden pakosta vielä määrittelemättömän ajan, joka luo ahdistusta entisestään. Irtiotto arjesta ihan niin usein kuin pystyy!
Vierailija kirjoitti:
Osta kämppä kerrostalosta jossa asuu varttuneempaa väkeä ja mieluiten ylimmästä kerroksesta. Minulla on toiminut.
Varmaan hyvä vinkki, mutta millä ihmeellä varmistat ketä talossa asuu? Ja yksi noista mun kauhukämpistä oli nimenomaan kirkon vieressä sijaitseva "rauhallinen" taloyhtiö, jossa asui muiden mukaan vanhuksia. Vaan mun rapussa narkkareita yms.
Rahaa ei ole omaan kämppään ja ylintä saa vuokramarkkinoilla metsästää...
Ei ole ollut mitään noista mainitsemistasi ongelmista 15 vuoden kerrostaloasumisen aikana. Mutta olenkin valinnut asunnot rauhallisiksi tietämiltäni alueilta ja poissa nuorten suosimilta seuduilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta kämppä kerrostalosta jossa asuu varttuneempaa väkeä ja mieluiten ylimmästä kerroksesta. Minulla on toiminut.
Varmaan hyvä vinkki, mutta millä ihmeellä varmistat ketä talossa asuu? Ja yksi noista mun kauhukämpistä oli nimenomaan kirkon vieressä sijaitseva "rauhallinen" taloyhtiö, jossa asui muiden mukaan vanhuksia. Vaan mun rapussa narkkareita yms.
Yksityiset vuokranantajat ja omistajalta sitten taustatietoa asukkaista. Toiminut minulla.
Tottakai rivi- ja omakotitalo asuminen onnistuu sinkkuna ja ilman autoakin. Miksi ei onnistuisi? Ei kaikki omakotitalot ja rivitalot missään "jumalan selän takana" sijaitse.
Hyvin kestän. Just muutin omakotitalosta kerrostaloon takaisin. Huh lumityöt, rikkaruohot, jatkuvat huollot ja remontit. Ikinä ei ole naapurit häirinneet. Kerrostaloelämää 33 vuotta takana.
Naapurissa hirvee bilekerrostalo, tässä ei kuulu ikinä mitään.
Tuuripeliä.
Hiljaista on kirjoitti:
Tuo on enempi vuokratalojen ja halvempien omistusasuntojen ongelma. Minä en ole 10 vuoden aikana kuullut naapureiden ääniä. Tosin tämä talokin on rakennettu tosi hyvin.
Näistä yksikään ei ole ollut vuokratalossa vaan sijoittajien osakekämppiä "hyvistä osoitteista". Tässä uusimmassa on aivan karmea äänieristys vaikka uusi kämppä, jostain ontelolaatoista kyhätty vaikka vuodelta 2001. Luulin että uusissa on hyvä äänieristys.
Minä asun halvassa kaupungin vuokra-asunnossa, luhtitalon alakerrassa ja on kyllä jumalattoman rauhallista! Salaisuus piilee siinä, että asuu hieman kauempana keskustasta, n. 8km päässä, niin ei täällä mitkään narkit tai alkkikset viihdy, varsinkaan kun ei ole edes mitään baarejakaan lähialueilla.
Suurin osa alueen taloista on omakotitaloja, jokunen muukin luhittalo löytyy ja sitten on omistus-rivareita. Todella rauhallista, nautin, en joka päivä näe vilaustakaan naapureistani :) Koko pihapiirissä asuu vain 1 lapsi, jonkin verran alkoholiongelmaisia on naapureissa, mutta heistäkään ei ole mitään häiriötä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha ratkaisee... Kun talo on upouusi ja neliöt tuplahinnan, kuin naapuritaloissa, niin remuporukka vähenee kummasti.
Omakoti- ja rivitalokaan ei ole tae rauhallisesta asumisesta, kuten moneen kertaan on uutisoitu.
Siis arvokas asunto ylimmästä kerroksesta ja uudesta talosta.
Niin sitten vanhukset saavat tarkkailla elämääsi
Vierailija kirjoitti:
Hiljaista on kirjoitti:
Näistä yksikään ei ole ollut vuokratalossa vaan sijoittajien osakekämppiä "hyvistä osoitteista". Tässä uusimmassa on aivan karmea äänieristys vaikka uusi kämppä, jostain ontelolaatoista kyhätty vaikka vuodelta 2001. Luulin että uusissa on hyvä äänieristys.
Enemmän menee niin, että vanhoissa on hyvä eristys. Siis niin vanhoissa, että seinät ovat oikeasti seiniä eikä mitään pahvielementtejä.
Hiljaista on kirjoitti:
Näin vois luulla, mutta itse asun "rikkaiden" kerrostalossa, ja ei helvetti miten hyvit äänet kuuluu! Muutenki osa asukkaista kotinsa ulkopuolella esittää niin hienoo, mutt tirsk, alakertaan kuuluu kyllä kaikki kiroomiset ja aamuyön krapula-oksentelut :)))
Ja väittees on myös toiseltakin kantilta väärin mun kokemuksien perusteella (tai siis ei ainakaa voi yleistää huonoa äänieristystä halpoihi kämppiin), nimittäi olin kerran kotihoidossa töissä ja tuolloin tuli aika paljon nähtyä ja kuultua kaupungin köyhimpiä asuntoja. Ja niissä ei muuten kuulunu naapureista yhtään ääntä! Ihan rupesin kiinnittämään siihen huomiota tehtyäni töitä n kk verran, ei siis oo huono muistikuva vaan oikeesti, vuokra jotai 400 heillä ja ihan hiljaset asunnot. Edelleenki hämmästyttää. Vaikka asunnot oli rumia ja huonossa kunnossa, olin kyll tosi kateellinen, maksasin vaikka tonnin ett saisin elää semmosessa hiljasuudessa.
Mä oon aina ollut kaupunkilainen ja asunut kerrostalossa.
Muutaman kerran kun olen yöpynyt maalla, missä hiljaisuus on kuin olisi lyöty korville, ihan täydellinen tyhjyys, en ole saanut nukuttua.
Nukun aina korvatulppien kanssa, muuten en saa nukuttua edes.
Päivällä musta on kiva kun kuuluu ääniä, ei ole yksinäinen olo..
Kerrostaloelämä sopii minulle. Naapurit on rauhallisia, kun ei ole mikään vuokraslummi. On vaivatonta ja helppoa asumista.
Saattaa tosiaan olla, että kerrostalo ei ehkä ole ihan sinun paikkasi, sillä itse olen asunut lähes koko ikäni kerrostaloissa eikä _koskaan_ ole ollut ongelmaa "tömistelijöistä, kolistelijoista, ovien pamauttelijoista"... Tosin olenpa kuullut sellaistakin urbaanilegendaa, että jotkut valittavat siitä kun naapurit käyvät "väärinä" kellonaikoina suihkussa. Bilettäjät ja möykkääjät ovat tietty ihan oma lukunsa ja ärsyttävät kaikkia paitsi heitä itseään, mutta tarpeeksi monta kertaa kun soittaa poliisit niin kyllä se mökästysinto jossain vaiheessa lakkaa. Ainoa itseäni häiritsevä asia kerrostaloelämässä jolle ei oikeasti voi mitään, on jos joku poraa aikaisin viikonloppuaamuna.
Kestän, kun ei ole mainittuja ongelmia.