Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani lätkäharrastus on uuden puolisoni mielestä ongelma

Vierailija
06.09.2017 |

Olen asunut yhdessä nykyisen puolisoni kanssa kolmisen vuotta. Perheeseen kuuluu 12-vuotias poikani edellisestä suhteesta, hän asuu meillä suuren osan ajasta iskäviikonloppuja lukuun ottamatta.

Kaikki on periaatteessa hyvin ja rakastan uutta miestäni, hän on monella lailla tosi upea ja kiinnostava, hyvä ihminen. Ongelmaksi on noussut uuden puolisoni, siis poikani isäpuolen, suhtautuminen pojan lätkäharrastukseen. Hän ei ymmärrä sitä. Poika on jo vuosia pelannut lätkää. Hän rakastaa sitä, on ikäisilleen tyypillisesti valtavan kiinnostunut kaikesta aiheeseen liittyvästä ja "omistaa elämänsä" tällä hetkellä jääkiekolle :-) Harkkoja on kaksi kertaa viikossa ja lisäksi viikonloppuisin turnauksia ja pelireissuja. Olen itsekin poikani lätkäharrastuksessa mukana, meillä on kioskivuorot hallilla ja kuskaan treeneihin ja kuljen mukana pelireissuilla. Aika tavallista harrastavan lapsen äidin elämää mielestäni.

Mieheni valittaa, vinoilee ja murjottaa jatkuvasti näistä pelireissuista ja treeneistä. Hänen mielestään lapsen harrastus hallitsee elämäämme, ikinä viikonloppuisin ei voida tehdä mitään kun aina on pelejä, telkkaristakin katsotaan aina typerää jääkiekkoa jne. Vie kyllä poikaa harkkoihin, mutta valituksen kera vastentahtoisesti. Pelejä ei käy koskaan katsomassa. Ei kuulemma kiinnosta pätkääkään. Ja kun poika puhuu liigajoukkueista tms, mies pyörittelee silmiään ja huokailee.

Mua on alkanut todella ketuttaa mieheni suhtautuminen asiaan. Olen todennut, että haluan itse tukea lapseni harrastusta. Hän ei itse lapsettomana ilmeisesti ymmärrä ollenkaan tätä näkökulmaa tai sitä, että äiti on ylpeä ja iloinen nähdessään lapsensa nauttivan ja kehittyvän jossakin.

Tämä ei ole asia, jonka takia meillä erottaisiin. Mutta hyviä vinkkejä asian käsittelemiseen ja tulehtuneen tilanteen purkamiseen otetaan ilolla vastaan.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpolla paaset

Mulla 3 latkan pelaajaa.

Nuorimmallakin 3-4 treenia viikossa ja 2 pelia viikonloppuna.

vanhemmilla onkin sitten 4-7 treenia viikossa ja pari pelia.

Siina olikin sitten vapaa-aika :/

Vierailija
22/49 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pojan isä mitenkään mukana lätkäharrastuksessa? Pitääkö sen siis aina olla sinun, joka on pelireissuilla mukana jne? Voisiko sinulla välillä olla vapaa viikonloppu, jonka käyttäisitte parisuhteen hoitamiseen, riittäisikö se nykyiselle miehellesi kompromissina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin mieheltä mikä siinä harrastuksessa niin ärsyttää. On todella loukkaavaa dissata toiselle tärkeää asiaa. Toki ymmärrän jos ajallisesti mies joutuu oikeasti käyttämään paljon aikaa harrastukseen ja teillä on vain yksi telkkari josta katsotaan aina etuoikeudella kaikki lätkäpelit.

Teillähän kuitenkin on joka toinen viikonloppu ihan kaksinkeskistä aikaa? Vai oletko isäviikonloputkin hallilla talkoissa? Ehkä jos löytyy ne konkreettiset asiat jotka miestä ärsyttää ja saisitte ne korjattua hän voisi omalta osaltaan lopettaa jurputtamisen ja yleisen tunnelman pilaamisen. Tuskin hän työkavereidenkaan harrastuksia haukkuu, vaikkei niissä järkeä näkisi.

Vierailija
24/49 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpolla paaset

Mulla 3 latkan pelaajaa.

Nuorimmallakin 3-4 treenia viikossa ja 2 pelia viikonloppuna.

vanhemmilla onkin sitten 4-7 treenia viikossa ja pari pelia.

Siina olikin sitten vapaa-aika :/

Itse muistelen todella haikeana noita aikoja. Nyt minulla olisi aikaa harrastaa ja tuntuu tyhjältä kun ei ole enää "lätkäperheen" jäsen. Voihan se mies olla mustasukkainen myös tälle "lätkäperheelle"?

Vierailija
25/49 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin mieheltä mikä siinä harrastuksessa niin ärsyttää. On todella loukkaavaa dissata toiselle tärkeää asiaa. Toki ymmärrän jos ajallisesti mies joutuu oikeasti käyttämään paljon aikaa harrastukseen ja teillä on vain yksi telkkari josta katsotaan aina etuoikeudella kaikki lätkäpelit.

Teillähän kuitenkin on joka toinen viikonloppu ihan kaksinkeskistä aikaa? Vai oletko isäviikonloputkin hallilla talkoissa? Ehkä jos löytyy ne konkreettiset asiat jotka miestä ärsyttää ja saisitte ne korjattua hän voisi omalta osaltaan lopettaa jurputtamisen ja yleisen tunnelman pilaamisen. Tuskin hän työkavereidenkaan harrastuksia haukkuu, vaikkei niissä järkeä näkisi.

Käykö mies töissä? Voiko hankkia toisen telkkarin asuntoon.

Vierailija
26/49 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän mies tuollaisesta parisuhteesta mitään saa, siinä mielessä ymmärrän täysin. Toisaalta jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää mitä yhäriin sekaantuminen merkitsee, sopii lähinnä miehille, jotka tykkäävät pitää monta naista kerrallaan tai joille parisuhde ei ole elämän tärkeimpiä asioita. Muita vinkkejä en osaa antaa kuin että passita poika loppulapsuudeksi isänsä riesaksi, jos haluat pelastaa parisuhteesi.

Vierailija
27/49 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka järkevä, koulutettu mies haluaisi että poika on lätkäjuntti?

Ei kukaan.

Vierailija
28/49 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se neiti

Neiti tarkoittaa naimatonta naista. Miten se tähän liittyy? 

Vierailija
29/49 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla niitä lätkänpellaajia on paikallisessa puhelinmyyntifirmassa töissä. Ylpeilevät vielä sillä, että heillä "sporttista" porukkaa, jolla on "joukkuehenkeä".

Pojastasi on kovaa vauhtoa tulossa luuseri, ota miehen vinkistä vaarin.

Vierailija
30/49 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
31/49 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sun kannattais takoa hiukan järkeä sen, luultavasti jo pieniä aivovaurioita saaneen, poikas päähän.

Yks miljoonasta jääkiekonpelaakasta päätyy Selänteeksi, loput luusereiksi.

Ja toisaalta, kuka edes haluis päätyä Selänteeksi :/.

Vierailija
32/49 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lätkänpelaajat on neitejä. Ja bimboja.

Vierailija
33/49 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella inhottavaa tuollainen silmien pyörittely ja halveksiva asenne. Itse en kyllä ap:n tilalla sietäisi yhtään omaan lapseen kohdistuvaa dissaamista. Lapsilla nyt on harrastuksia ja tuo kyseinen harrastus vie aikaa ja energiaa paljon myös vanhemmalta. Miehen ei ole pakko pitää lätkästä, mutta tuollainen inhottava asenne ei kyllä ole sallittua. Lasta tulee tukea ja kannustaa kotonaan. Jos mies ei siihen pysty, niin olkoon sitten hiljaa. Dissaamiseen ei ole lupaa.   

Vierailija
34/49 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rinnasta lätkänpelluun harrastamisen lorvimiseen. Sitähän se on, tehdään jotain yhteiskunnan kannalta täysin hyödytöntä ja itselle haitallista toimintaa.

Ja siihen Ap:lla takuulla on syy, ettei pojan koulumenestyksestä puhuta mitään...

Vierailija
35/49 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän itse (ydin)perheessä, jonka molemmat pojat pelaa lätkää n. 5 kertaa viikossa. Mua ei lätkä hirveesti kiinnosta, varsinkin kun sitä saa yliannoksen. Mies on innostunut ja hoitaa kuskaukset, kamojen hankinnat, vanhempainillat, turnausten järjestämiset jne. Itse käyn muutaman kerran vuodessa katsomassa pelejä ja leivon tarvittaessa mokkapaloja. Mulla on paljon aikaa harrastaa omia juttuja. Rahaa kuluu paljon, mutta käytän sen lasten harrastuksiin mielelläni. Ainoa mikä oikeesti harmittaa on se, että kaikki kyläilyt ja muu ohjelma on tosi vaikeeta.

Ymmärrän siis myös miestäsi, mutta tuo silmien pyörittely ja jatkuva valitus on lapsellista etenkin, jos se suuntautuu poikaasi

Vierailija
36/49 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella inhottavaa tuollainen silmien pyörittely ja halveksiva asenne. Itse en kyllä ap:n tilalla sietäisi yhtään omaan lapseen kohdistuvaa dissaamista. Lapsilla nyt on harrastuksia ja tuo kyseinen harrastus vie aikaa ja energiaa paljon myös vanhemmalta. Miehen ei ole pakko pitää lätkästä, mutta tuollainen inhottava asenne ei kyllä ole sallittua. Lasta tulee tukea ja kannustaa kotonaan. Jos mies ei siihen pysty, niin olkoon sitten hiljaa. Dissaamiseen ei ole lupaa.   

Ai alapeukuttajien mielestä isäpuolella on lupa dissata 12-vuotiasta poikaa? Just. Itsekään en tykkää lätkästä, mutta tuollainen piiloaggressiivinen käytös samassa taloudessa asuvaa lasta kohtaan on mielestäni anteeksiantamatonta. Ja jos poika on vielä joka toinen viikonloppu isänsä luona, niin en tajua miten aikuinen mies kehtaa valittaa. Esim. monilla vuorotyötä tekevillä pariskunnilla ei ole tuonkaan verran yhteistä vapaa-aikaa.  

Vierailija
37/49 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka typeriä ihmisiä täällä on taas vastailemassa. Arvaan mistä negatiivisuus johtuu! Teitä v ituttaa se, että teidän kullannupulla ei ole a)rahaa b)urheilullisuutta c)sosiaalisuutta harrastaa minkään valtakunnan urheilulajia. Mun ensimmäinen lapseni kotiutui juuri treeneistä ja toinen on kotimatkalla. Lapset harrastaa tanssia, crossfittia ja jääkiekkoa. Olen ylpeä! Kaikki liikunta on hyvästä, samoin kuuluminen joukkueeseen. Olen yksinhuoltaja, mutta seurustelen. Mies on innoissaan siitä, että minun lapseni ovat lahjakkaita ja urheilullisia, kotoa saamansa mallin mukaan. Kaikista ei todellakaan tule Selänteitä, eikä tarvitsekaan. Joukkuekaverit säilyy ystävinä lopun elämää. Yhteinen kiinnostuksen kohde lähentää ja luo yhteishenkeä. Urheilullinen elämäntapa säilyy, sen johdosta pysyy terveenä ja jaksaa tehdä aikuisena töitä. Liikunta on koko loppuelämän sijoitus.

Ap:lle. Laita miehelle vaikka paperille plussat ja miinukset urheiluharrastuksesta. Anna miehen olla tulematta peleihin, mutta tee selväksi, että sinä käyt niissä ja haluat osallistua pojan harrastukseen. Tsemppiä, uusperheissä ei ole helppoa.

Vierailija
38/49 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan urpo mies sulla. Mistä te noita löydätte?

Vierailija
39/49 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n uuden puolisen pitäisi osoittaa aikuisuutensa ja käyttäytyä kuin aikuinen. Pojan harrastuksen arvosteleminen ja aliarvioiminen on huonoa käytöstä. Osoittaa vain sen, että miehellä on huono itsetunto ja varmasti mustasukkaisuuttakin on mukana. Lasten urheiluharrastukset ovat aina hyväksi ja eivät kaikki jääkiekon harrastajat ole Selänteiksi pyrkimässä. Tärkeää on liikunta ja kavereiden seura. Ja vielä koulumenestyksestä: useat aktiivisesti harrastavat lapset ovat hallita ajankäyttönsä ja ovat hyviä keskittymään eli he siis myös pärjäävät koulussa. Hieman lisää avarakatseisuutta ap: puolisolle.

Vierailija
40/49 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisikin niinpäin, että ap:lla olisi uusi mies, joka on oman poikansa kanssa jalkapallo/lätkäharrastuksessa kiinni illat ja viikonloput...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän