Onko aikuisilla naisilla (n. 27-35v) nykyään aiempaa enemmän aknea?
Olen käynyt viime aikoina muutamilla treffeillä, ja vaikka kaikki ovat kuvissa olleet nättejä, niin irl useimmilla on ollut huono iho (joskin vahvasti piiloon meikattu). Muistanko väärin vai oliko esim. 90-luvulla moinen harvinaisempaa?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Ehkäsypillerien vaaroista on ruvettu puhumaan niin kukaan ei viitsi enää syödä niitä huvikseen vaan pitääkseen ihonsa kunnossa. Ennenhän melkein suurin osa veteli niitä vaikkei ollut edes vaki panoa.
Mutta eikö akne ole enemmänkin nuorten ihosairaus? Kyllähän ihon pitäisi pysyä terveenä ihan normaaleilla ihonhoitorutiineilla aikuisena, kun hormonit eivät ole enää teinitasolla.
Ap
Naisen tekemä aloitus ihan selvästi
Mulla on hormonaalinen aikuisiän akne ja olen kohta 29. Sama on ollut äidilläni, sekä 3 siskollani. He ovat 10-17 vuotta minua vanhempia eli päästään noihin aikoihin, mitä haet. Äitini yli 60.
Heistä kaikki ovat hoitaneet aknea nimenomaan e-pillereillä. Itse en sitä voi tehdä. Kyllä sitä aikuisen naisen aknea on ollut ennenkin. Nykyään on ehkä paljon kovasti meikkaavia naisia ja joillain iho reagoi paksuun meikkiin finneillä. Voi siinä siis jotain pientä lisääntymistä olla tapahtunut.
Kyllä sitä on meikattu maailman sivu! Sitäpaitsi nykyään meikit kehittynyt niin paljon kun vertaa entiseen että melkeinpä hoitavat ihoa.
muut hormooni ehkäisyt aiheuttaa aknea e pillerit korjaa ihoa... siitäpä näkee ehkäsyn.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hormonaalinen aikuisiän akne ja olen kohta 29. Sama on ollut äidilläni, sekä 3 siskollani. He ovat 10-17 vuotta minua vanhempia eli päästään noihin aikoihin, mitä haet. Äitini yli 60.
Heistä kaikki ovat hoitaneet aknea nimenomaan e-pillereillä. Itse en sitä voi tehdä. Kyllä sitä aikuisen naisen aknea on ollut ennenkin. Nykyään on ehkä paljon kovasti meikkaavia naisia ja joillain iho reagoi paksuun meikkiin finneillä. Voi siinä siis jotain pientä lisääntymistä olla tapahtunut.
Kaikki akne on hormonaalista. Hormonit lisäävät talituotanto, joka tukkii huokoset, jos ihonhoito ja ruokavalio eivät ole riittävän hyvällä tasolla, ja lopulta johtaa tulehdukseen bakteerien takia.
Nimenomaan mieshormonit lisäävät aknea, joten kääntäkää katseet kuntosalien asiakkaisiin.
Mä oon 50v ja akne jatkuu, ihan tajutonta..
Minäkin olen huomannut, että aika monella aikuisella (sekä naisella että miehellä) on nykyään jonkintasoista aknea. Itsellänikin valitettavasti on.
Ehkäsypillerien vaaroista on ruvettu puhumaan niin kukaan ei viitsi enää syödä niitä huvikseen vaan pitääkseen ihonsa kunnossa. Ennenhän melkein suurin osa veteli niitä vaikkei ollut edes vaki panoa.