Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koululaiset ja ruokahuolto

Vierailija
06.09.2017 |

Vanhemmat, panostatteko koululaisten ruokaan kotona? Koulussahan lapset saavat aika ravinnotonta ruokaa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.09.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

No todellakin panostamme. MeillÀ ei syödÀ eineksiÀ, leipÀkin tehdÀÀn usein itse. MeillÀ lapset syö usein kotona vielÀ kaksi lÀmmintÀ ruokaa.

Vierailija
2/28 |
06.09.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

No, ihan normaalia kotiruokaa meillÀ syödÀÀn. Ei se kouluruoka nyt niin huonoa ole ettÀ sitÀ pitÀisi jotenkin kotona paikkailla.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.09.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kouluruoka on hyvÀÀ. Aivan eriÀ, mitÀ 20 vuotta sitten minun aikana koulussa oli. LÀmmin ruoka ja yleensÀ on kasvisvaihtoehtokin. Salaattivalikoimaa on. Aina ruisleipÀÀ ja nÀkkÀriÀ ja vÀlillÀ sÀmpylöitÀkin. Ainakin meidÀn kunnassa ruoka on hyvÀÀ.

Kotona laitetaan lÀmmin tuoka iltapÀivÀllÀ, jos olen kotona. Jos mulla on iltavuoro niin aina on kaapissa leipÀÀ, leikkeleitÀ, kasviksia, munia ja löytyy lihoja ym. Noista saa kyllÀ nuoret ruokaa valmistaa, jos haluavat. Valmisruokiakin on vÀlillÀ.

Vierailija
4/28 |
06.09.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluruoka on hyvÀÀ. Aivan eriÀ, mitÀ 20 vuotta sitten minun aikana koulussa oli. LÀmmin ruoka ja yleensÀ on kasvisvaihtoehtokin. Salaattivalikoimaa on. Aina ruisleipÀÀ ja nÀkkÀriÀ ja vÀlillÀ sÀmpylöitÀkin. Ainakin meidÀn kunnassa ruoka on hyvÀÀ.

Kotona laitetaan lÀmmin tuoka iltapÀivÀllÀ, jos olen kotona. Jos mulla on iltavuoro niin aina on kaapissa leipÀÀ, leikkeleitÀ, kasviksia, munia ja löytyy lihoja ym. Noista saa kyllÀ nuoret ruokaa valmistaa, jos haluavat. Valmisruokiakin on vÀlillÀ.

Kouluruoka saattaa maistua hyvÀltÀ, se ei kuitenkaan kerro ravintopitoisuudesta mitÀÀn.

Vierailija
5/28 |
06.09.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluruoka saattaa maistua hyvÀltÀ, se ei kuitenkaan kerro ravintopitoisuudesta mitÀÀn.

MitÀ ravintoa kaipaat siihen? Jokainen on itse vastuussa mitÀ lautaselle lappaa. Jos otat pari perunaa, lihakastiketta, reippaasti salaattia ja pari siivua tummaa leipÀÀ ja maidon niin tuskin pahaksi on. KyllÀ koulussa niitÀ kalapuikkojakin joskus on, mutta ruokaa nekin ja salaatin kanssa hyvÀÀ syötÀvÀÀ.

Vierailija
6/28 |
06.09.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MitÀ ravintoa kaipaat siihen? Jokainen on itse vastuussa mitÀ lautaselle lappaa. Jos otat pari perunaa, lihakastiketta, reippaasti salaattia ja pari siivua tummaa leipÀÀ ja maidon niin tuskin pahaksi on. KyllÀ koulussa niitÀ kalapuikkojakin joskus on, mutta ruokaa nekin ja salaatin kanssa hyvÀÀ syötÀvÀÀ.

En kaipaa siihen kouluruokaan mitÀÀn, se on mitĂ€ on.  Kotona voi sitten huolehtia siitĂ€ ravintopuolesta.

Vierailija
7/28 |
06.09.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ihan normaalia kotiruokaa meillÀ syödÀÀn. Kouluruoka on niin aikaisin, ettÀ se on lapsille ennemminkin vÀlipala ja sitten iltapÀivÀllÀ kotona on se varsinainen pÀivÀn pÀÀateria. Ihan hyvÀÀ se kouluruoka on, turha demonisoida.

Vierailija
8/28 |
06.09.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kouluruoka on nykyÀÀn pelkkÀÀ einestÀ, sÀilöntÀ- ja vÀriainetta, joten kyllÀ me panostamme kotona koululaisten ruokaan.

Vierailija
9/28 |
06.09.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Puuroa ja keittoa kouluruoka.

Vierailija
10/28 |
06.09.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Aivan eriÀ! JÀrkyttÀvÀÀ kieltÀ.

Vierailija
11/28 |
06.09.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Nirsot lapset oppivat kotoaan nirsoilemaan koulussakin. SiellÀ on ihan syötÀvÀÀ ruokaa mutta kun enÀÀ ei tehdÀ kotiruokaa vaan eksoottisia pöperöitÀ, ei lapsille kelpaa. Jos eineksiÀ on kouluruokana liikaa, kannattaa tehdÀ ruokahuoltoon valitus.

Vierailija
12/28 |
06.09.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kouluruoan taso on nykyÀÀn surkea. Se on kaikki sellaista "ruoan kaltaista keinovalmistetta". Joskus esim keitto on niin kylmÀÀ, ettÀ "juuston kaltainen valmiste" eli valkoinen jauhe ei ole suurustunut sinne ollenkaan, vaan se on sellaisina limaisina klöntteinÀ siellÀ "maidon kaltaisesta valmisteesta" valmistetun liemen pohjalla.

Ruoka myös loppuu kesken, todella usein.

Vierailija
13/28 |
06.09.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Adolf

Vierailija
14/28 |
06.09.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Turha valittaa kouluruoasta. Se on ihan perusravitsevaa.

Vierailija
15/28 |
06.09.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

huooh kirjoitti:

Ei siitÀ valitetakaan (tosin se ei ole mitenkÀÀn ravitsevaa) vaan kyse tÀssÀ ketjussa on siitÀ, mitÀ vanhemmat syöttÀvÀt lapsille kotona.

Vierailija
16/28 |
06.09.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kovin yritÀn, mutta lapsi on vetÀnyt koulun jÀlkeen vÀlipalalla navan tÀyteen, joten ei ole kovin nÀlkÀinen kun töiden jÀlkeen on saatu ruoka pöytÀÀn. Kotona tehdÀÀn itse, kiirepÀiviksi pakastetaan ja on vÀlillÀ maksalaatikkoa ja kalapuikkojakin.

VÀlipalalle on varattu juureksia, marjoja ja jogurttia, leipÀtarpeet, joskus tekee puuroa.

Vierailija
17/28 |
06.09.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

huooh kirjoitti:

Niin. TÀyttÀÀhÀn se laitosruoan laatukriteerit. Mutta siihen se sitten jÀÀkin. Rasvaa liian vÀhÀn ja sekin huonolaatuista. Proteiinia saa etsiÀ. Koululounaan jÀlkeen iltapÀivÀkerhossa sitten vÀlipalaksi silkkaa hiilihydrattia, nopeaa sellaista. Kasvavan lapsen pitÀisi siis tulla toimeen suuri osa pÀivÀstÀ lÀhes pelkÀllÀ nopealla hiilarilla.

Vierailija
18/28 |
06.09.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En ymmÀrrÀ, miten ihmiset kehtaa valittaa ILMAISESTA ruoasta.

Vierailija
19/28 |
06.09.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska he luulevat, ettÀ se on lapsen ainut ateria.

Vierailija
20/28 |
06.09.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TiedÀt varsin hyvin, ettÀ se ruoka ei ole ilmaista. EikÀ tÀssÀ ketjussa ole tarkoitus siitÀ valittaakaan. TÀssÀ ketjussa keskustellaan, siitÀ antavatko vanhemmat lapsilleen ravinteikasta ruokaa, kouluruuan vastineeksi.