Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten haluaisit että sinut torjutaan?

Pakitsaava
06.09.2017 |

Jos olet ihastunut ja teet aloitteen. Mutta vastapuoli haluaa torjua sinut.
Toivotko että sanoo syyn, vai riittääkö ihan etten nyt valitettavasti voi vastata sinun ihastumiseen? Ja millaiset pakit ovat pelottavimmat, mitä ajattelet?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen varattu."

Aivan riippumatta siitä onko nainen sitä vai ei. Jostakin syystä tähän tapaan törmää todella harvoin. Miksiköhän?

Vierailija
2/37 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan ja rehellisesti. Voi kertoa, esim että pitää minussa xxxx, mutta jokin xxxx ei miellytä ja siksi ei tahdo jatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kuulla jonkun tekosyyn. Suora "ei kiinnosta" tuntuu pahimmalta, vaikka tekosyykin tuntuisi tekosyyltä.

Vierailija
4/37 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen varattu."

Aivan riippumatta siitä onko nainen sitä vai ei. Jostakin syystä tähän tapaan törmää todella harvoin. Miksiköhän?

Eli sulle riittää tuo. Eikö se ole vähän tyly jos pitänyt silmäpeliä ja antanut sinun ymmärtää ihan muuta. Etkö katso sormusta?

Vierailija
5/37 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan ja rehellisesti. Voi kertoa, esim että pitää minussa xxxx, mutta jokin xxxx ei miellytä ja siksi ei tahdo jatkaa.

Oikeasti tuollainen jää kaivelemaan moniksi vuosiksi. Aina miettii sitä piirrettä itsessä josta se ei tykännyt.

3

Vierailija
6/37 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä voisi kuvitella meneväni suoralta kädeltä kenellekään tekemään sellaista aloitetta, että sitä tarvitsisi sanallisesti torjua. Kyllä se lähtisi ihan nonverbaalisesta viestinnästä ja lukisin tarkkaan miehen signaalit. Jos hänestä näkisi, ettei häntä kiinnosta, en koskaan lähtisi edes ehdottelemaan mitään.

Vierailija
7/37 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan rehellisesti, mutta ystävällisesti. Ja tietenkin kahden kesken niin, ettei tule nolattu olo.

Eli vaikka että: "En tiedä, tulkitsinko sinua nyt oikein, mutta jos haluat treffeja/suhdetta kanssani, niin ei kiitos. Olet kyllä kiva ihminen, mutta et minun tyyppiäni/Olen varattu/En ole kiinnostunut tässä elämäntilanteessa suhteesta kenenkään kanssa"

Älä valehtele, koska valheella voi olla lyhyet jäljet. Älä siis esim. väitä itseäsi varatuksi, jos et olekaan - ehkä tuo lähestyjä näkee sinut piankin jonkun muun käsikynkässä, ja silloin paljastut valehtelijaksi.

Eikä semmoinen valehtelu nyt oikeasti ole edes tarpeen. Aniharva yrittää iskeä sinua ta ketään muutakaan niin, että on korviaan myöten rakastunut ja tarvitsee mitään siloittelua. Ihan hyvin voi rehellisesti sanoa, jos ei toinen kiinnosta.

Vierailija
8/37 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintani ei tällä kertaa kohdistunut sinuun. 

Vierailija
9/37 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisesti ja hienotunteisesti, mutta suoraan. En halua kuulla tekosyitä, mutta asiaa ei tarvitse vaan jossain kaveriporukassa todeta että "joo en mä sun kanssa mitään ala."

Vierailija
10/37 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

....ja seiska jatkaa: ET ALA ANALYSOIDA ketään liian tarkkaan. Eli EI kakkosen versiolle!

Ensinnäkin, se on sinun subjektiivinen arviosi, ja joku muu voi olla täysin eri mieltä. Ja toiseksikin, miksi masentaa ketään olemalla julma ja ruotimalla hänen puutteitaan yksityiskohtaisesti? Riittää, kun sanot, että toinen ei vaan ole tyyppiäsi eikä innosta, vaikka kiva ihmisenä onkin.

Vierailija
11/37 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi sanoa kahden kesken, rehellisesti, ilman ylimielistä asennetta ja draamaa,   ettei ole kiinnostunut. Lyhyesti ja ystävällisesti, - Ei Kiitos!

Vierailija
12/37 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen varattu."

Eli sulle riittää tuo. Eikö se ole vähän tyly jos pitänyt silmäpeliä ja antanut sinun ymmärtää ihan muuta. Etkö katso sormusta?

Kyllä, eihän tässä mistään avioerosta puhuta?

Olen mikä olen, en aio muokata itseäni varsinkaan jonkun hätäpäissään annetun valkoisen valheen perusteella. ("Ky-ky-ky-kyllä me oltais muuten yhdessä mut kun mul oli väärän väriset hiukset/paita/auto." Joo niin varmaan...)

Vierailija
13/37 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jotenkin ärsyttää, että tämän pitäisi pyöriä sen ympärillä miten torjuttava haluaa tulla torjutuksi. Itse en todellakaan ala latomaan syitä suoraan päin naamaa vaikka toinen sitä toivoisikin. Minusta se on huonoa käytöstä ja minulle tulee siitä itselleni paha mieli. Minä pyrin kaikin keinoin baarissa liikkuessani viestittämään, että olen siellä vain kavereiden kanssa pitämässä hauskaa enkä ole kiinnostunut iskuyrityksistä. Jos joku haluaa tästä huolimatta altistaa minut iskuyritykselle, niin minä en ole hänelle mitään velkaa. Minä sanon mitä hyvänsä millä pääsen tilanteesta kohteliaasti ja siististi, oli se totta tai ei.

Vierailija
14/37 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmasti hyvä mutta  et minulle.

Vierailija
15/37 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä voisi kuvitella meneväni suoralta kädeltä kenellekään tekemään sellaista aloitetta, että sitä tarvitsisi sanallisesti torjua. Kyllä se lähtisi ihan nonverbaalisesta viestinnästä ja lukisin tarkkaan miehen signaalit. Jos hänestä näkisi, ettei häntä kiinnosta, en koskaan lähtisi edes ehdottelemaan mitään.

Oletpa tarkka. Itse en mitenkään osaa tulkita nonverbaalisia asioita jos itse olen ihastunut. Kaikkihan näyttää ruusulasien läpi juuri siltä että hänkin on ihastunut tai joskus kaikki näyttää siltä ettei tuo ikinä ihastuisi minuun. Mutta jos puhetta ei tule, en mistää merkeistä mitään päättele. Ja miksei sitä torjuntaakin voisi sitten tehdä nonverbaalisti? Eli olla kuin toinen olisi ilmaa.

Vierailija
16/37 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sanonut treffien jälkeen mm.:

- Huomaan etten ole tyyppiäsi.

-Olet tosi kiva tyyppi, mutta meistä ei mielestäni ole suhteeseen.

- Kiitos seurasta ja onnea deittailuun jatkossa.

Vierailija
17/37 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen varattu."

Mitähän ikäluokkaa edustat? Minä taas sain kuulla tuota naisilta ihan kyllästymiseen asti nuorempana ja siitä puhuttiinkin ihan yleisenä tekosyynä pakkien antamisessa. Välillä tuntui ettei vapaita naisia ole enää olemassakaan. Seuraukset näkeekin sitten yhteiskunnassa nyt myöhemmin kun sormuksia tai parisuhteita ei kunnioiteta vaan varatut iskevät surutta toisiaan.

Minusta sellainen ympäripyöreä tekosyy tyyliin: "En etsi juuri nyt suhdetta." tai "Elämäntilanteeseeni ei sovi seurustelu" ovat ainakin aikuisten kesken hyviä. Häthätää parikymppisille ei ehkä toimi. Nuoremmille joku "Oli mukava tavata, mutta et ole tyyppiäni." voisi olla ok.  Miehelle kaikkein pahin itsetunnon lyttäjä on se perinteinen "Olet tosi kiva ja suloinen, mutta jollekin toiselle.". Ensimmäinen pehmennykseksi tarkoitettu kohteliaisuus muuttuu irvokkaaksi kun sen kuulee tarpeeksi monen naisen suusta.

Vierailija
18/37 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen varattu."

Mitähän ikäluokkaa edustat? Minä taas sain kuulla tuota naisilta ihan kyllästymiseen asti nuorempana ja siitä puhuttiinkin ihan yleisenä tekosyynä pakkien antamisessa. Välillä tuntui ettei vapaita naisia ole enää olemassakaan. Seuraukset näkeekin sitten yhteiskunnassa nyt myöhemmin kun sormuksia tai parisuhteita ei kunnioiteta vaan varatut iskevät surutta toisiaan.

Minusta sellainen ympäripyöreä tekosyy tyyliin: "En etsi juuri nyt suhdetta." tai "Elämäntilanteeseeni ei sovi seurustelu" ovat ainakin aikuisten kesken hyviä. Häthätää parikymppisille ei ehkä toimi. Nuoremmille joku "Oli mukava tavata, mutta et ole tyyppiäni." voisi olla ok.  Miehelle kaikkein pahin itsetunnon lyttäjä on se perinteinen "Olet tosi kiva ja suloinen, mutta jollekin toiselle.". Ensimmäinen pehmennykseksi tarkoitettu kohteliaisuus muuttuu irvokkaaksi kun sen kuulee tarpeeksi monen naisen suusta.

Tai sitten miehet kiinnostuvat samoista naisista? Ainakin kaveripiirieni varatut naiset saavat eniten iskuyrityksiä. Eniten isketyt ovat jo naimisissa, kun miehillä taisi tulla kiire rengastaa.

Vierailija
19/37 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen varattu."

Tai sitten miehet kiinnostuvat samoista naisista? Ainakin kaveripiirieni varatut naiset saavat eniten iskuyrityksiä. Eniten isketyt ovat jo naimisissa, kun miehillä taisi tulla kiire rengastaa.

Ihan hyvä yritys, mutta tiesin osasta naisia varmasti etteivät he olleet minkäänlaisessa (pari)suhteessa.

Vierailija
20/37 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen varattu."

Ihan hyvä yritys, mutta tiesin osasta naisia varmasti etteivät he olleet minkäänlaisessa (pari)suhteessa.

Tuossakin on kuitenkin vain yritetty olla loukkaamatta sinua. Nuo tilanteet on vaikeita puolin ja toisin.