Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mistä johtuu, että 2v9kk puhuu välillä todella selvästi ja välillä taas todella epäselvästi?

Vierailija
04.04.2006 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikamme on myös 2v9kk.

Vierailija
2/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


Ensimmäiseksi tulee mieleen aivokasvain. Mutta voipa taustalla olla vaikka mitä muutakin. Normaaliakin? Pitäisi kuulla se puhe, en muuten osaa ymmärtää, mitä trarkoitat epäselvällä puheella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin nuorimmainen puhuu tosi hyvin ja käyttää rikasta kieltä, mutta välillä puhuu todella epäselvästi. Puhe on siis välillä yhtä puuroa, sanat erotu toisistaan. Olen ajatellut, että ajatus vain toimii nopeammin kuin suu puhuu.

Vierailija
4/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsi kuorsaa melkein aina nukkuessaan.



Tiesittekö muuten, että isot kitarisat voivat olla syynä myöskin siihen, että hampaita joudutaan oikomaan isompana?

Vierailija
5/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo jostain mielenkiintoisesta asiasta? Usein on tosiaan niin,että ajatus kulkee nopeammin kuin sanoja ehtii muodostaa. Myös väsymys voi vaikuttaa näin. En olisi huolissani. Anna vaan lapselle aikaa kertoa juttunsa,älä ainakaan ala " puhumaan hänen puolestaan"

Vierailija
6/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus puhuu tosi hyvin, siis lausuu kaikki sanat ihan oikein, toisinaan on taas niin epäselvää mutustusta puhe että ei saa seppokaan selvää. Ok, äiti ehkä joskus. Useimmiten puhuu kyllä ihan selvästi mutta välillä menee ihme puuroksi.



Uskon että on ihan normaalia, meillä ainakin puhelimessa joskus saattaa mumista ihan outoja. Luulen että se puhelin on vielä niin jännä kapistus että jotenkin menee konseptit sekasin. Samoin ehkä jos yrittää selittää vaikeampaa asiaa kun oikeen osaa niin menee sekavaksi (siis puuroutuu puhe, myös ne sanat jotka normaalisti on ihan selkeitä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä haluais olla teidän tuttava...



Päätä vähän särkee...Joo varmaan se on aivokasvain, kun mellastaa...

Nuha tullut jostain.... no voi kauheeta, se on varmaan sitä lintuflunssaa...

Vierailija
8/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut se aivokasvain tekee tehtävänsä näköjään täälläkin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmää tosin välillä leikin kun pojan puhe on oikein puuroa. väliin kun poika sillä selventää puhettaan. innostuneena puhe kulkee huomattavasti paremmin. enemmänkin puhe sammaltaa silloin kun kertoo vaikka äiti mulla on kakka tai äiti anna maitoo tai jotain. sitten kun selittää niin puhuu todella selvästi.



väliin vaan menee hermo kun saa kuunnella niin tarkkaan ja kysyä moneen kertaan mitä. isoveljensäkin sanoo jo välillä puhu suomea älä puhu samaa kieltä kun x puhuu (ulkomaalaisen pariskunnan lapsi jolla pientä puheviivästymää)



meillä valitettavasti ja onneksi kaikki kuitenkin ymmärtää pojan puheen, siitä kun saa tarkkaan kuuntelemalla selvää kumminkin ja poika puhuu ihan oikeaoppisesti eli sanoo vaikka mulla on tässä hirviöauto.

Vierailija
10/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi puhuu jonain toisena? esim. kuvittelee olevansa joku muu ja matkii sen ääntä. Esemerkiksi meidän tyttö puhuu useasti eri äänillä leikkiessään pehmoleluillaan eli joka lelulla on oma äänensä. Mutta nykyään kuuntelee todella tarkasti muiden puhetyylejä ja matkii niitä.



Esim. puhuessaan hoitopaikkansa emiliasta, puhuu kuin emilia.



Ei ainakaa mitäin kasvaimia ole, höpsis sille joka ehdotti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ajatus kulkee puhetta nopeammin. Hyvin tyypillistä myös tässä iässä änkyttäminen. Älä kiinnitä huomiota, niin menee ohi kyllä.

Vierailija
12/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vikaa missään. tuskin kumminkaan. kun kerran kumminkin väliin tulee ihan selvää tekstiä pitkät pätkät. hassua, kun lapsi selittää puhuu yleensä ihan normaalisti ja sitten kun muuten vaan juttelee niin on tota epäselvää. ilmeisesti siis jotain tekoa puheeseen skarppaamisen kanssa



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapselle on lähete röntgeniin, jossa katsotaan noi kitarisat. Puheterapeutti suositteli niiden tutkimista ensiksi, kun en ihan allekirjoittanut pojalla tuota terapian tarvetta. -tuo aikaisemminkin näistä kitarisoista kirjoittanut-