Tekeekö kukaan kolmivuorotyötä? Voisitko kertoa mulle hyviä ja huonoja puolia?!
Kommentit (4)
+lisät nostaa liksaa kivasti,
+arkivapaat helpottaa monien asioiden hoitoa,
+voi vaikuttaa (tietysti paikasta riippuen) työaikoihinsa, eli vapaita voi järjestää sinne minne tarvitsee
-yövuorojen jälkeen palautuminen kesti multa liian kauan
-vain joka kolmas viikonloppu vapaa, eli yhteiset menot normaalityöaikaisten kavereiden kanssa hankala järjestää.
Nyt en voisi tehdä kolmivuoroa enää, kun mies on paljon reissutyössä, enkä halua lasta vuorohoitoon.
Itse en ole niin hulluna öihin tai siihen, että eka teet illan ja sit meet aamuun, en totu siihen koskaan.
Parhaita puolia on vapaat keskellä viikkoa.
Vierailija:
Minun tilanteeni oli siinä suhteessa helppo, koska mies oli mukulan kanssa kotona. aamuvuoron jälkeen olin koko loppuillan aivan väsyksissä, iltavuoroista pidin eniten. Kuitenkaan en osannut aamusta ennen iltavuoroa tehdä mitään ja illalla kotiin tullessani mukulan piti olla jo nukkumassa, ettei riehaannu liikaa. Yövuorot oliva kaikkei hirveimpiä, koska en todellakaan ole mikään yöihminen. Sain kyllä nukuttua yövuoron jälkeen ihan hyvin, mutta en ennen sitä. Minun työpaikallani yövuoroja oli yleensä kaksi peräkkäin. Pahoja olivat mys iltavuorosta aamuvuoroon menot. En koskaan pysytynyt rauhoittumaan kunnolla ja yöunet jäivät vähäisiksi.
Tämä olisi voinut olla kirjoitukseni sillä erotuksella, että minulla ei siinä vaiheessa ollut vielä lasta. Nyt kun on lapsi, en aio enää kolmivuorotyötä alkaa tekemään! Hyviä puolia oli vain ja ainoastaan vuorolisät, jotka tekivät ihan kiva summan kuukausipalkan päälle. Ja sen takia sitä työtä jaksoikin :) Ainiin, oli ne arkivapaatkin ihan kivoja!
Minun tilanteeni oli siinä suhteessa helppo, koska mies oli mukulan kanssa kotona. aamuvuoron jälkeen olin koko loppuillan aivan väsyksissä, iltavuoroista pidin eniten. Kuitenkaan en osannut aamusta ennen iltavuoroa tehdä mitään ja illalla kotiin tullessani mukulan piti olla jo nukkumassa, ettei riehaannu liikaa. Yövuorot oliva kaikkei hirveimpiä, koska en todellakaan ole mikään yöihminen. Sain kyllä nukuttua yövuoron jälkeen ihan hyvin, mutta en ennen sitä. Minun työpaikallani yövuoroja oli yleensä kaksi peräkkäin. Pahoja olivat mys iltavuorosta aamuvuoroon menot. En koskaan pysytynyt rauhoittumaan kunnolla ja yöunet jäivät vähäisiksi.