Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ole puhunut mulle vuorokauteen...

Vierailija
06.09.2017 |

lähti äsken vasta töohin ja kävi nukkumaan kun heräsin eli 7 aikaan aamulla, en taas tiedä mistä kenkä puristaa ja en viitsi aina olla se joka yrittää ottaa selvää motä olen tehnyt.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen murjottaa.

Vierailija
2/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa liiankin tutulta. Ex-mies teki tota. Yleensä tilanne lähti siitä, että minä suutuin exälle jostain. Riita. Sen jälkeen mies mököttää. Parin päivän jälkeen sitten kyselen, että mihähän vittua. "Kyllä sun pitäisi tietää" oli yleisin vastaus. Ai-VAN saakelin ärtyttävää. Tilanne päättyi sitten lopulta siihen, että MINÄ pyydän anteeksi, vaikka riita olisi lähtenyt jostain miehen tötöilystä. En vaan jaksanut sitä mykkäkoulua.

Mun mielestä mököttäminen on yksi henkisen väkivallan muoto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa liiankin tutulta. Ex-mies teki tota. Yleensä tilanne lähti siitä, että minä suutuin exälle jostain. Riita. Sen jälkeen mies mököttää. Parin päivän jälkeen sitten kyselen, että mihähän vittua. "Kyllä sun pitäisi tietää" oli yleisin vastaus. Ai-VAN saakelin ärtyttävää. Tilanne päättyi sitten lopulta siihen, että MINÄ pyydän anteeksi, vaikka riita olisi lähtenyt jostain miehen tötöilystä. En vaan jaksanut sitä mykkäkoulua.

Meillä oli sama. Joskus kokeilin miten pitkää oltais puhumatta jos jättäisin sopimisaloitteen miehelle. 4 tai 5 päivää kestin kunnes ite avasin suuni. Ei tollasta aikuisten parisuhteen kuuluisi olla. Mies onkin entinen.

Nykyisen kanssa ollaan sovittu, että tunteita saa jäähdytellä ja ottaa omaa tilaa ja aikaa jos sitä tarvii, että saadaan riita puitua asiallisesti, mutta kaikki hoidetaan mahd pian ja vihaisena ei mennä nukkumaan. Ei oo tarvinnu, koska luottamus pelaa ja ollaan tasavertasia, eikä toista alisteta tollasella passiivisagressiivisella mykkäkoulupaskalla.

Vierailija
4/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama. Joskus kokeilin miten pitkää oltais puhumatta jos jättäisin sopimisaloitteen miehelle. 4 tai 5 päivää kestin kunnes ite avasin suuni. Ei tollasta aikuisten parisuhteen kuuluisi olla. Mies onkin entinen.

Nykyisen kanssa ollaan sovittu, että tunteita saa jäähdytellä ja ottaa omaa tilaa ja aikaa jos sitä tarvii, että saadaan riita puitua asiallisesti, mutta kaikki hoidetaan mahd pian ja vihaisena ei mennä nukkumaan. Ei oo tarvinnu, koska luottamus pelaa ja ollaan tasavertasia, eikä toista alisteta tollasella passiivisagressiivisella mykkäkoulupaskalla.

Eli saat valittaa ääneen mistä tahansa nyt, luvan kanssa ?

Tuputtaa mielipiteitäsi tauotta ?

Vierailija
5/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vastannut vaikka soitin ja laitoin viestin, eli olen yrittänyt ainakin...kait se jossain vaiheessa puhuu?

ap

Vierailija
6/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkoulussa mököttäjä on se, joka on alakynnessä. Hän reagoi tilanteeseen ainoalla tavalla, jonka osaa. Toinen osapuoli joutuu yksin ottamaan kokonaisvastuun tilanteen ratkaisemista. Mököttäjä saa tällä tavoin siirrettyä ainakin osan syyllisyydestään toiselle osapuolelle, joka joutuu ottamaan sovittelijan roolin. Tämä voi olla jo lapsuudessa opittu toimintatapa. Mököttäjä ei ymmärrä, että jokainen mykkäkoulu syö pohjaa terveeltä suhteelta ja jonain päivänä sovittelijan mitta voi tulla täyteen.

Vierailija
7/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen meillä se mököttäjä. En vaan kertakaikkiaan kaiken haukkumisen ja mollaamisen jälkeen pysty puhumaan. Tuntuu ihan teeskentelyltä olla niinkuin ennenkin ison riidan jälkeen missä sulle on tehty hyvinkin selväksi mikä arvo on sinun mielipiteilläsi. Ja kaikkihan on aina sinun syytäsi. Kysehän on siis erilaisista tavoista riidellä! Mä en pysty huutamaan ja raivoamaan ja paiskomaan ovia. Ja tämmöisen kohtauksen jälkeen ei tod tee mieli puhua mitään.

Vierailija
8/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ex harrasti murjottamista. Alkoi parista päivästä ja piteni joka kerta niin että lopuksi murjotti 3 kuukautta putkeen kun en enää lähtenyt hyvittelemään. Aivan hemmetin kuluttavaa, vei elämänhalun, ja siksi on todellakin ex.

Vierailija
9/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole tehnyt mitään? En ole valittanut, mököttänyt tai huutanut. Huudan tai suutun todella harvoin. Meillä kyse on siitä että laitoin eilen miehelle töihin viestiä että pitäisikö muuttaa pienempään asuntoon. Vaihdettiin siinä sitten viestejä ja yhtäkkiä mies suuttui ja ei ole puhunut sen jälkeen. Mä epäilen miehellä masennusta mutta eihän tuota saa hoitoon, menee töihin miten sattuu ja nukkuu ja valvoo miten sattuu. Lapsiaan ei ole nähnyt taas pariin päivään ja se kait hänelle ok.

ap

Vierailija
10/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset onneksi jo esiteini ikäisiä ja ei kaipaa enää isäänsä. Mietin vaan että jos pari vuotta vielä jaksaisi, mutta voi olla toiveajattelua.

ap

Vierailija
11/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen meillä se mököttäjä. En vaan kertakaikkiaan kaiken haukkumisen ja mollaamisen jälkeen pysty puhumaan. Tuntuu ihan teeskentelyltä olla niinkuin ennenkin ison riidan jälkeen missä sulle on tehty hyvinkin selväksi mikä arvo on sinun mielipiteilläsi. Ja kaikkihan on aina sinun syytäsi. Kysehän on siis erilaisista tavoista riidellä! Mä en pysty huutamaan ja raivoamaan ja paiskomaan ovia. Ja tämmöisen kohtauksen jälkeen ei tod tee mieli puhua mitään.

Voisit myös sanoa ääneen miltä susta tuntuu. Aikuismainen tapa hoitaa tilanteet on sanoa (Ei huutaa) että tuo sun haukkuminen ja muokkaaminen on todella loukkaavaa.

Voit myös kertoa ettei tee mieli puhua kun tuntuu että sinun mielestäsi kaikki on minun syytäni eikä minun mielipiteilläni ole mitään arvoa jne jne. Mykkäkoulu ei ole mikään erilainen tapa riidellä. Se on maailman typerin käyttäytymismalli ja tehokkain tapa tehdä hallaa parisuhteelle. Henkistä väkivaltaa. Jos perheessä on lapsia niin erittäin vahingollista heillekin elää tuollaisessa ilmapiirissä.

Vierailija
12/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
13/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole tehnyt mitään? En ole valittanut, mököttänyt tai huutanut. Huudan tai suutun todella harvoin. Meillä kyse on siitä että laitoin eilen miehelle töihin viestiä että pitäisikö muuttaa pienempään asuntoon. Vaihdettiin siinä sitten viestejä ja yhtäkkiä mies suuttui ja ei ole puhunut sen jälkeen. Mä epäilen miehellä masennusta mutta eihän tuota saa hoitoon, menee töihin miten sattuu ja nukkuu ja valvoo miten sattuu. Lapsiaan ei ole nähnyt taas pariin päivään ja se kait hänelle ok.

ap

Asutteko liian suuressa asunnossa? Ehkä mies ei halua muuttaa pienempään.

Vierailija
14/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Asutteko liian suuressa asunnossa? Ehkä mies ei halua muuttaa pienempään.

asutaan liian suuressa ja kalliissa asunnossa. Mies ei vaan tajua realiteetteja. En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä. Asunto pitäisi saada myyntiin ja mies vetkuttele remontin kanssa, remontti siis kesken. Ei haľua että isäni tai kukaan auttaa.

ap

Vierailija
15/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä en ole puhunut miehelle sunnuntain jälkeen. Tiedän, että hän on kotona, mutta olen jo nukkumassa, kun hän tulee kotiin ja kun minä lähden aamulla töihin, mies on lähtenyt, käy välillä päivällä kotona.

Vierailija
16/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä se ole vain sun mielipide, vaan sehän on fakta.

Vierailija
17/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit myös sanoa ääneen miltä susta tuntuu. Aikuismainen tapa hoitaa tilanteet on sanoa (Ei huutaa) että tuo sun haukkuminen ja muokkaaminen on todella loukkaavaa.

Voit myös kertoa ettei tee mieli puhua kun tuntuu että sinun mielestäsi kaikki on minun syytäni eikä minun mielipiteilläni ole mitään arvoa jne jne. Mykkäkoulu ei ole mikään erilainen tapa riidellä. Se on maailman typerin käyttäytymismalli ja tehokkain tapa tehdä hallaa parisuhteelle. Henkistä väkivaltaa. Jos perheessä on lapsia niin erittäin vahingollista heillekin elää tuollaisessa ilmapiirissä.

Tottakai olen sanonut. Kuullakseni ettei näin todellakaan ole vaan kuvittelen vaan kaiken. Että joo kyllähän hän näin sanoi (huusi) mutta ei tarkoittanut, on vaan stressiä ym. Mutta mun vika kun olen niin ärsyttävä. Ja totuus on että tunnun ärsyttävän sanon mitä tahansa, niin on helpompi olla sanomatta mitään. Pakolliset toki. Ja tiedän että mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa, mutta kyllä huutaminen ja tahallinen loukkaaminenkin on. Vai miksi se on hyväksyttävämpää? Siis minun pitäisi olla kuten ennenkin ja kestää hänen typerät ja lapselliset raivokohtauksensa ettei hän vaan joudu kestämään mykkäkoulua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän