Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole soittanut 82v isälleni kohta vuoteen

Vierailija
05.09.2017 |

Luultavasti hän on hengissä kun mitään ei ole ilmoitettu. En vaan jaksa kun hän ei hyväksy elämääni. Onko vanhuksiin pakko pitää yhteyttä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmeisesti.

Vierailija
2/20 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään äitini kanssa. Äiti ei ole osannut vastata puhelimeen 10 vuoteen. Pariin vuoteen ei ole pystynyt puhumaan lainkaan. Pitkän välimatkan vuoksi näemme vain harvoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko. Itse olen nähnyt äitini viimeksi n. 20 v. sitten. Kyllä se perunkirjoittaja sitten ilmottaa, kun kuolo on korjannut.

Vierailija
4/20 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja isälläni on helppokäyttöinen kännykkä jota osaa käyttää eikä hänkään ole viitsinyt vuoteen soittaa minulle.

Vierailija
5/20 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet huono lapsi.

Vierailija
6/20 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet huono lapsi.

Niin mä varmaan olen. En vaan jaksa jatkuvaa arvostelua ja sitä kun sisareni eivät ole koskaan tehneet mitään väärin.

Vierailija
7/20 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi. Itse soitan päivittäin iäkkäälle isälleni ja käyn viikoittain hänen luonaan. Hän on rakas minulle. Hän on auttanut minua, nyt on minun vuoroni auttaa häntä. Koen sen kunniatehtävänä.

Vierailija
8/20 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani puolestasi. Itse soitan päivittäin iäkkäälle isälleni ja käyn viikoittain hänen luonaan. Hän on rakas minulle. Hän on auttanut minua, nyt on minun vuoroni auttaa häntä. Koen sen kunniatehtävänä.

Itse sain kunniatehtävän auttaa juoppohullua isääni lapsena, pesin ja ruokin häntä. nyt olisi sama rooli taas jaossa, eikä kiitosta ole kuulunut menneestäkään.

ei jaksa.

Vierailija
9/20 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vanhempien mielenterveysongelmat ovat vaikuttaneet elämään melko lailla. Ap

Vierailija
10/20 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös ristinä entinen juoppo, yhä väkivaltainen hullu vanha isä. Ei ole pakko soittaa, ei ole pakko vastata puhelimeen. Räyhää ja kiusaa kaikkia, tehtailee rikosilmoituksia. Lapsensa voi antaa pois tässä maassa, mutta vanhemmistaan ei eroon pääse, valitettavasti.

Vierailija
11/20 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ole pakko. En myöskään oleta että lapseni olisi minuun mihinkään yhteydessä jos käyttäytyisin kuin kusipää

Vierailija
12/20 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös ristinä entinen juoppo, yhä väkivaltainen hullu vanha isä. Ei ole pakko soittaa, ei ole pakko vastata puhelimeen. Räyhää ja kiusaa kaikkia, tehtailee rikosilmoituksia. Lapsensa voi antaa pois tässä maassa, mutta vanhemmistaan ei eroon pääse, valitettavasti.

Vanhemmistaan ei pääse ikinä eroon. Muistot seuraa vielä kuoleman jälkeenkin.

Vierailija
13/20 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama tilanne, päivittäin soitellaan ja kerran viikossa käyn. Mutta en ajattele sitä noin juhlallisesti. Minusta vaan on luonnollista, että omaa lähisukulaista autetaan niin paljon kuin osataan. Veri on vettä sakeampaa.

Vierailija
14/20 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain kunniatehtävän auttaa juoppohullua isääni lapsena, pesin ja ruokin häntä. nyt olisi sama rooli taas jaossa, eikä kiitosta ole kuulunut menneestäkään.

ei jaksa.

Ymmärrän, minä sain vastaavanlaiselta kaverilta nimittelyä narkkarihuoraksi yms. kun tein teininä yövuoroa maksaakseni asioita, joita hänen olisi kuulunut maksaa. Ja vieläkin yritän auttaa silloin tällöin, vaikka mieli ei tekisi.

Vierailija
15/20 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä isä hakkasi ja nöyryytti ihan pienestä pitäen. Piti joskus nälässä ja käytti kirjaimellisesti lapsityövoimana. Meidän piti olla virheettömiä aikuisia jo taaperosta lähtien. Isäni on traumatisoitunut alkoholisti. En vihaa enää, ymmärrän ettei isäni kaltainen ihminen hänen historiallaan olisi millään voinut olla hyvä vanhempi, mutta en kyllä soittelekaan, tai käy kylässä. Ei soittele isäkään. En tunne syyllisyyttä.

Vierailija
16/20 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn katsomassa omaa vanhempaani joka viikko ja auttelen muutenkin, jos hän apua tarvitsee.

Suhteemme ei ole erityisen lämmin, mutta mielestäni nuorempien kuuluu auttaa suvun vanhimpia.

Vierailija
17/20 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole soittanut isälleni varmaan 20 vuoteen. Elämämme erkanivat kun olin lapsi ja en koe mitään velvollisuutta nyt ottaa häneen yhteyttä vaikka ikä varmasti alkaakin painaa jo hänellä.

Mielestäni on vanhemman valinta hankkia lapsia, mutta ei lasta voi siitä syyllistää, jos ei yhteys pysy vanhemman elämän loppuun asti. Jokainen on kuitenkin vastuussa omasta elämästään ja eiköhän isäsikin voisi sinulle soittaa, jos haluaisi.

Vierailija
18/20 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttajien mielestä vanhempiin pitäisi olla yhteydessä, vaikka ne ois sadistisia psykoja?

Vierailija
19/20 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitaisitko isääsi kunniatehtävänä, jos hän olisi koko lapsuutesi hakannut sinua ja vielä nytkin haukkuisi sekä toivoisi ääneen kuolemaasi?

Vierailija
20/20 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on narsisti, joka käytti minua hyväksi lapsena ja käytöksellään aiheutti minulle vaikean syömishäiriön ja monia muita ongelmia. Välimme ovat muodolliset parhaimmillaankin. Viimeksi olen puhunut kahdeksankymppisen isäni kanssa maaliskuussa.

En tunne syyllisyyttä.