Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK monimuoto-opiskelu ja työt

ninnannunna
05.09.2017 |

Harkitsen hakemista monimuoto-opiskelijaksi mutta en ole vakuuttunut siitä että miten työnteko onnistuu opiskelun ohella?
Mikä on sellainen työ josta voi olla pois harjoittelujen aikana useita viikkoja?
Teen toimistotöitä enkä keksi mitä työtä voisin tehdä että työnantaja pystyisi antaa syksyisin ja keväisin useita viikkoja vapaata?

Harkitsen toimistotöiden vaihtamista sosiaali-ja terveysalalle.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita viikkoja monimuoto-opiskelussa lähiopintoja? Itse muistan aikanaan että lähipäiviä oli aina silloin tällöin muutama. Ja toimistohommia tein- ihan hyvin onnistui työn ja opiskelun yhdistäminen mutta tosi rankkaahan se oli.

Vierailija
2/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintovapaata voi ottaa harjoitteluiden ajaksi. Muutoin varmasti onnistuu, jos työnantaja on yhtään valmis joustamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä palkatonta, jos työpaikallasi onnistuu. Tai jos olet oikeasti vaihtamassa alaa, niin kai voit irtisanoutua ja etsiä jonkun väliaikaisen osa-aikatyön tilalle? Sos- ja terv.alalla kuitenkin hyvä työllisyys, että valmistuttuasi et ole tyhjän päällä.

Vierailija
4/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä esim sairaanhoitajien opintoihin kuuluu kymmenen viikon harjoittelujaksoja.. varmaan joka kevät ja syksy on yksi jakso. 

Lähiopetusta monimuoto-opinnoissa järjestetään 1-2 päivänä viikossa sekä iltaisin tai viikonloppuisin.

En ihan keksi millaisen työnteon yhdistäisin tähän monimuoto-opiskeluun. :( 

Vierailija
5/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä töiden ja opiskelujen yhdistäminen onnistuu. Olen itse amk monimuoto-opiskelija, viimeistelen enää opinnäytetyötä. Viimeiset neljä vuotta ollut kokopäivätyössä ja opetusta sen lisäksi ollut 2-3 iltaa/vko. Työn luonteella olen tosin huomannut olevan merkitystä, tein viime vuoteen asti suorittavaa, suht leppoisaa työtä, hyvin jaksoi käydä koulussa. Sitten aloitin nykyisen työni opiskeluja vastaavalla alalla, ja sen verran erilaista työ on, stressaavaa aivo-työtä, paljon uusia asioita tulee koko ajan, että en varmaan jaksaisi enää opiskella töiden ohella.

Harjoitteluja varten haetaan opintovapaata ja sitä työnantaja on velvollinen myöntämään. Eli opintovapaata kyllä saat, työnantaja pystyy korkeintaan lykkäämään sitä (muistaakseni puolella vuodella).

Vierailija
6/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ninnannunna kirjoitti:

Kyllä esim sairaanhoitajien opintoihin kuuluu kymmenen viikon harjoittelujaksoja.. varmaan joka kevät ja syksy on yksi jakso. 

Lähiopetusta monimuoto-opinnoissa järjestetään 1-2 päivänä viikossa sekä iltaisin tai viikonloppuisin.

Hieman off topic, mutta eikö sh:n momu-koulutukseen pidä olla alempi tutkinto (lähihoitaja) samalta alalta? Ainakin ennen oli näin. Nuorisopuolelle eli päiväopintoihin pääsi muutkin.

Vierailija
7/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä töiden ja opiskelujen yhdistäminen onnistuu. Olen itse amk monimuoto-opiskelija, viimeistelen enää opinnäytetyötä. Viimeiset neljä vuotta ollut kokopäivätyössä ja opetusta sen lisäksi ollut 2-3 iltaa/vko. Työn luonteella olen tosin huomannut olevan merkitystä, tein viime vuoteen asti suorittavaa, suht leppoisaa työtä, hyvin jaksoi käydä koulussa. Sitten aloitin nykyisen työni opiskeluja vastaavalla alalla, ja sen verran erilaista työ on, stressaavaa aivo-työtä, paljon uusia asioita tulee koko ajan, että en varmaan jaksaisi enää opiskella töiden ohella.

Harjoitteluja varten haetaan opintovapaata ja sitä työnantaja on velvollinen myöntämään. Eli opintovapaata kyllä saat, työnantaja pystyy korkeintaan lykkäämään sitä (muistaakseni puolella vuodella).

Hei, kiitos paljon rohkaisusta! :) Kiva kuulla että sulla on mennyt hyvin. Ymmärrän kyllä pointtisi hyvin. Luulen että suorittavan tason hommat ovat yksi mahdollinen työ opintojen ajaksi, sillä ne eivät vie liikaa kapasiteettia ja työnantajan on niissä töissä helpompi joustaa työajoista. 

Pelottaa vain hieman taas opiskelemaan ryhtyminen, se että miten selviää taloudellisesti, koska minun tilanteessani en saisi paljoa opintotukea. 

Muuten, työnantajan ei ole pakko myöntää opintovapaata. Hain jo kertaalleen opiskelemaan ja jouduin tuolloin irtisanoutua. 

Vierailija
8/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ninnannunna kirjoitti:

Hieman off topic, mutta eikö sh:n momu-koulutukseen pidä olla alempi tutkinto (lähihoitaja) samalta alalta? Ainakin ennen oli näin. Nuorisopuolelle eli päiväopintoihin pääsi muutkin.

Ihan totta? Oi voi.. Pitääkin tarkistaa. Eipä ainakaan missään ole vielä tullut tämä tieto vastaan. 

Vierailija
9/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ninnannunna kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, kiitos paljon rohkaisusta! :) Kiva kuulla että sulla on mennyt hyvin. Ymmärrän kyllä pointtisi hyvin. Luulen että suorittavan tason hommat ovat yksi mahdollinen työ opintojen ajaksi, sillä ne eivät vie liikaa kapasiteettia ja työnantajan on niissä töissä helpompi joustaa työajoista. 

Pelottaa vain hieman taas opiskelemaan ryhtyminen, se että miten selviää taloudellisesti, koska minun tilanteessani en saisi paljoa opintotukea. 

Muuten, työnantajan ei ole pakko myöntää opintovapaata. Hain jo kertaalleen opiskelemaan ja jouduin tuolloin irtisanoutua. 

Jouduin irtisanoutumaan. Pliis.

Vierailija
10/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sotealan monimuoto-opinnot ovat päiväsaikaan kolmena päivänä viikossa ja harjoittelut viitenä päivänä 40 h/vko. Opintovapaata useimmat käyttävät.

Vierailija
11/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ninnannunna kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opuntovapaa on lakisääteinen oikeus, työnantaja saa sitä pakottavasta syystä siirtää, mutta pakko on kuitenkin se myöntää.

Ja se pakottava syy ei riitä että on kiire töissä.

www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1979/1979

Vierailija
12/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ninnannunna kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opuntovapaa on lakisääteinen oikeus, työnantaja saa sitä pakottavasta syystä siirtää, mutta pakko on kuitenkin se myöntää.

Ja se pakottava syy ei riitä että on kiire töissä.

www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1979/1979

Hei! kiitos tästä! hyvä tietää ja pitää mielessä tämä. En tiedä onkohan asia muuttunut.. mutta hyvä jos nyt sentään onnistuisi opintovapaa! :) 

Vierailija
13/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetko sairaanhoitajaksi?

Vierailija
14/17 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haetko sairaanhoitajaksi?

Luultavasti terveydenhoitajaksi. Minua kiinnostaisi ihmisläheinen työ, työ jossa on neuvontaa ja ihmisten yksilöllistä ohjaamista. Unelmoin terapeutin työstä, mutta yritän edetä tavoitteeseen välietappien kautta. Luulen että terveydenhoitajan ammatti olisi parempi vaihtoehto kuin sosionomin.

Vierailija
15/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nyt sanoa että tuo kuvailusi mieleisestä työstä sopisi todella hyvin toimintaterapeutin työhön. Itse opiskelen toikkariksi monimuotona ja tykkään. Lähipäiviä ekana vuonna kaks kuukaudessa ja myöhemmin vähän enemmän. Ja töitä riittää. Osa meidän ryhmästä oli kokopäivä työssä ekan vuoden mutta tokaan vuoteen mennessa suurin osa oli joutunut karsimaan työtunteja opiskelujen tieltä. Yksi tai kaksi taitaa vielä olla kokopäivätyössä. Suurin osa meidän ryhmästä on ulkopaikkakuntalaisia ja matkustavat aina tänne kontaktipäiviksi.

Vierailija
16/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko nyt sanoa että tuo kuvailusi mieleisestä työstä sopisi todella hyvin toimintaterapeutin työhön. Itse opiskelen toikkariksi monimuotona ja tykkään. Lähipäiviä ekana vuonna kaks kuukaudessa ja myöhemmin vähän enemmän. Ja töitä riittää. Osa meidän ryhmästä oli kokopäivä työssä ekan vuoden mutta tokaan vuoteen mennessa suurin osa oli joutunut karsimaan työtunteja opiskelujen tieltä. Yksi tai kaksi taitaa vielä olla kokopäivätyössä. Suurin osa meidän ryhmästä on ulkopaikkakuntalaisia ja matkustavat aina tänne kontaktipäiviksi.

Kiitos kommentistasi! :) Tosi kiva kuulla sinun kokemuksestasi. Olen kyllä jonkin verran pyöritellyt erilaisia vaihtoehtoja päässäni, myös toimintaterapeutin työ on käynyt mielessä. Huomaan että olen vain enemmän kiinnostunut ihmisen mielestä ja syvällisistä asioista. Lisäksi luontaisesti usein ajaudun sovittelemaan ihmisten ristiriitoja ja konflikteja. Tällä hetkellä tuntuu että persoonalleni sopisi parhaiten terapeutin tai perheterapeutin työ. 

Ajatuksissani olisi kouluttautua eteepäin kunhan ensin olen saanut jonkun olennaisen pohjakoulutuksen. En kuitenkaan halua ripustautua haaveeseen liiaksi, vain pohdin myös mikä olisi hyvä välietappi: terkkari, sairaanhoitaja vai toimintaterapeutti. Uskon että myös toimintaterapeutin työ voisi minulle hyvin sopia. En ole ihan tarkalleen vielä varmaan tiedä toimintaterapeutin työstä, mutta eikös siinä ihminen oteta aika kokonaisvaltaisesti? Ei vain fyysistä puolta vain myös henkinen?

Vierailija
17/17 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ninnannunna kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouduin irtisanoutumaan. Pliis.

Please.