Jatkuva kuittailu pienistä rinnoista alkaa nyppiä
Naispuolisella tuttavallani on tapana kuittailla pienistä rinnoistani (B75). Viimeksi jaksoi ihmetellä että onnistuiko mammografia oikeasti noin pienistä rinnoista. Olen suhtautunut huumorilla mutta nyt alkaa pikkuhiljaa ottaa päähän.
Miten helvetissä jollekin voi mun rintani olla noin iso ongelma kun se ei mua itseäni haittaa yhtään?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei koe itse itseään arvokkaaksi, se tuo väistämättä ongelmia kaikkiin ihmissuhteisiin. Oman arvonsa tuntevaan ihmiseen kohdistuvat pahat sanat menevät sanojan puutteellisuuden piikkiin, koska ihminen tietää oman arvonsa vikoineen kaikkineen. Entinen muissa ärsyttää se piirre, jonka halaisi itsessään eniten muuttaa.
Mulle jäi vähän epäselväksi kumpaa tässä tarkoitat? Pienistä tisseistä kuittailevaa vai aapeetä joka ei jaksa ottaa kuittailua loputtomasti huumorilla?
Minusta sopii molempiin. Itseään arvostava olisi heti puuttunut epäasialliseen käytökseen, eikä ottanut sitä huumorilla.
Vierailija kirjoitti:
Jospa se on kateellinen.
Kur kur, kateellisuus kortti vedetty esiliinan taskusta.
B-kuppi on pieni, toiseksi pienin myynnissä olevista normaalikoista A-O. Ei siinä silti mitään vikaa ole. Vaihda ystävä aitoon.
Vierailija kirjoitti:
Toiset vaan arvottaa naista esim. rintojen kautta. niin se vaan menee.
Ei kai se sentään oikeuta kohtelemaan pienirintaisia epäkohteliaasti? Kai sitä sentään voi normaaleja käytöstapoja kunnioittaa, vaikka itse olisikin pinnallinen pikkusielu?
Vierailija kirjoitti:
Sun rinnat on ihan normaalit. Pieni olisi joku a kuppi.
Oleellista ei ole kuitenkaan onko oikeasti pienet vai ei, vaan että miksi "kaverisi" kuittailee sulle noin.
Mun mielestä hän yrittää lytätä sun itsetuntoa, ehkä tunteakseen itsensä paremmaksi, ehkä on jostain kateellinenkin. Sellainen ihminen ei ole kuitenkaan mikään ystävä! Mä jäädyttäisin välit tuollaiseen ihmiseen kyllä. Ei kannata olla hyväuskoinen. Mitään ymmärrystä tuollainen käytös ei ansaitse. Ei hän voi tarkoittaa mitään hyvää naljaillessaan sulle.
Mulla on kyllä aika jees mies. Pienet rinnat ihmettely on useimmiten käyty isomman porukan ja myös mieheni läsnäollessa. Kuten muutama muukin puheenaihe menneisyydestä jota en välttämättä mielelläni muistelisi.
Ehkäpä jonkinlainen kateus on yksi selitys.
ap
Huumori onkin oikein oivallinen tapa peittää omaa epävarmuuttaan, kun ei ole munaa sanoa suoraan mitä mieltä on toisen mielipiteestä. Kaatuneen maitolasin perään on ihan turha itkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa se on kateellinen.
Mikä muu syy siihen sitten olisi, että toinen haluaa kokoajan ilkeillä tuollaisesta asiasta toiselle? Ihan vaan ilkeä ja inhottava luonne?
Ennen kuin lihoin ja tissini kasvoivat sain myös kuulla ties keneltä kuittailuja rinnoista, nyt ei olekaan kuulunut mitään mutta olisin silti mieluummin hoikempi ja pienitissisempi. Jos onnstun laihtumaan ja kuulen vielä jotain taidan sanoa että "onneksi en sentään ole tuollainen pitsanaama/ryppykasa/läski petteri"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se sentään oikeuta kohtelemaan pienirintaisia epäkohteliaasti? Kai sitä sentään voi normaaleja käytöstapoja kunnioittaa, vaikka itse olisikin pinnallinen pikkusielu?
Ei kai pienirintaiset ole missään erikoisasemassa ole? Isorintaisia kohdellaan epäkohteliaasti, pinnallisia pikkusieluja kohdellaan epäkohteliaasti, kieroon katsovia kohdellaan epäkohteliaasti, ihan tavallisia ihmisiä kohdellaan epäasiallisesti jne. Se on ihmiselle ihan luontaista käytöstä, kun ei muuta osata.
Vierailija kirjoitti:
Huumori onkin oikein oivallinen tapa peittää omaa epävarmuuttaan, kun ei ole munaa sanoa suoraan mitä mieltä on toisen mielipiteestä. Kaatuneen maitolasin perään on ihan turha itkeä.
Munasta ei tässä ole kyse. Huumorilla tarkoitan vastausta että mä tykkään kyllä itse näistä. Jokaista minua miellyttämätöntä mielipidettä vastaan hyökkääminen kävisi ajan kanssa aika rankaksi. Tottakai toinen saa olla mitä mieltä tahtoo, asiallisesti vastaaminen antaa mun mielestäni mahdollisuuden jättää asia, nälvijän omaa puutteellisuutta osoittaa ettei ymmärrä lopettaa vaan palaa aina vaan asiaan.
Mä en ole epävarma mutta en tunne tarvetta aina heti puuttua jokaiseen eriävään mielipiteeseen. Tunnen sellaisia ihmisiä, pidemmän päälle aivan sairaan rasittavaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko se jossain kohti että pienet rinnat on sen mielestä rumat tai huonommat? Ei, se vain kysyi että miten mammografia onnistuu pienistä rinnoista. Miksi täälläkin otaksutaan automaattisesti, että pienistä rinnoista puhuminen on jotenkin niiden halveksuntaa? Ei minua ainakaan loukkaa yhtään, jos joku puhuu asiallisesti pienistä rinnoistani - nehän on pienet, mitä pahaa siinä on?
Jos ihmettelee mammografian onnistumista pienistä rinnoista naureskellen, kyllä mun on aika vaikea pitää sitä asiallisena.
Miksi ylipäätään pitää keskustella jonkun rinnoista? tai jostain muusta ruumiinosasta? Tai vaikka pään koosta? Joille ei yhtään mitään voi.
Jos joku kysyisi minulta miten mammografia noin pienistä rinnoista onnistuu, kertoisin sille ihan asiallisesti miten se onnistuu. En anna omalla käytökselläni sellaista kuvaa, että pienissä rinnoissa olisi mitään sen ihmeellisempää naureskeltavaa tai häpeiltävää. Just tuolla loukkaantumisella ja suuttumisellahan sä oikein lietsot sitä kuvaa, että pienirintaisuudessa olisi jotain hävettävää, ja että rintojen sanominen pieniksi olisi loukkaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai pienirintaiset ole missään erikoisasemassa ole? Isorintaisia kohdellaan epäkohteliaasti, pinnallisia pikkusieluja kohdellaan epäkohteliaasti, kieroon katsovia kohdellaan epäkohteliaasti, ihan tavallisia ihmisiä kohdellaan epäasiallisesti jne. Se on ihmiselle ihan luontaista käytöstä, kun ei muuta osata.
Osataan muttei haluta. Siksi epäkohteliaasti kohtelevaa voi kouluttaa.
Itse olen kans huomannut kaveripiirissäni muutaman naisen kellä tapana aina korostaa kuinka miehensä tykkää isoista rinnoistaan.
Ja muutoinkin mainita asiasta siihen sävyyn että varmasti kuulijalle käy selväksi kuinka tärkeä asia hälle on.
Itseäni tämä aina välillä jaksaa ärsyttää mutta koitan muistaa, että hänellä ei sitten ulkonäössä olekkaan paljoa muuta plussaa.
Esim.hällä ohut ja lyhyt tukka.
Itselläni paksu ja olkapäille. En silti mm. mainosta hänelle kuinka mieheni tykkää kun mulla on upea tukka eikä halua että leikkaan lyhyeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa se on kateellinen.
Mikä muu syy siihen sitten olisi, että toinen haluaa kokoajan ilkeillä tuollaisesta asiasta toiselle? Ihan vaan ilkeä ja inhottava luonne?
Epävarmuus, oman egon nostaminen, katkeruus, itsekkyys, arvostuksen puute, vastoinkäymiset, mielipaha, vihamielisyys, jne. Jotkut tykkää jopa viljellä mielipahaa ilman sen suurempaa motiiviakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko se jossain kohti että pienet rinnat on sen mielestä rumat tai huonommat? Ei, se vain kysyi että miten mammografia onnistuu pienistä rinnoista. Miksi täälläkin otaksutaan automaattisesti, että pienistä rinnoista puhuminen on jotenkin niiden halveksuntaa? Ei minua ainakaan loukkaa yhtään, jos joku puhuu asiallisesti pienistä rinnoistani - nehän on pienet, mitä pahaa siinä on?
Jos ihmettelee mammografian onnistumista pienistä rinnoista naureskellen, kyllä mun on aika vaikea pitää sitä asiallisena.
Miksi ylipäätään pitää keskustella jonkun rinnoista? tai jostain muusta ruumiinosasta? Tai vaikka pään koosta? Joille ei yhtään mitään voi.
Jos joku kysyisi minulta miten mammografia noin pienistä rinnoista onnistuu, kertoisin sille ihan asiallisesti miten se onnistuu. En anna omalla käytökselläni sellaista kuvaa, että pienissä rinnoissa olisi mitään sen ihmeellisempää naureskeltavaa tai häpeiltävää. Just tuolla loukkaantumisella ja suuttumisellahan sä oikein lietsot sitä kuvaa, että pienirintaisuudessa olisi jotain hävettävää, ja että rintojen sanominen pieniksi olisi loukkaavaa.
Totta, kerroin että ihan samalla lailla ne venytetään ja litistetään. Ja että hoikempana pääsee myös lähemmäs sitä laitetta.
Mä en loukkaantunut enkä suuttunut, samaan aiheeseen palaaminen jatkuvasti on todella outoa koska kyse ei ole dementikosta.
ap
Kysy suoraan miksi hänellä on tarve keskustella rintojesi pienuudesta jatkuvasti. Vastauksen perusteella voit sitten miettiä mihin suuntaan ystävyytenne lähtee kehittymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, kerroin että ihan samalla lailla ne venytetään ja litistetään. Ja että hoikempana pääsee myös lähemmäs sitä laitetta.
Mä en loukkaantunut enkä suuttunut, samaan aiheeseen palaaminen jatkuvasti on todella outoa koska kyse ei ole dementikosta.
ap
Onhan se outoa jankuttaa samasta asiasta moneen kertaan, mutta ihmiset nyt vaan on usein outoja ja tyhmiä. Ei sellaisten kanssa kannata alkaa vääntämään. Paras vastaus niille on ystävällisyys ja asiallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osataan muttei haluta. Siksi epäkohteliaasti kohtelevaa voi kouluttaa.
Oppiiko se epäkohtelias ?
Sun rinnat on ihan normaalit. Pieni olisi joku a kuppi.
Oleellista ei ole kuitenkaan onko oikeasti pienet vai ei, vaan että miksi "kaverisi" kuittailee sulle noin.
Mun mielestä hän yrittää lytätä sun itsetuntoa, ehkä tunteakseen itsensä paremmaksi, ehkä on jostain kateellinenkin. Sellainen ihminen ei ole kuitenkaan mikään ystävä! Mä jäädyttäisin välit tuollaiseen ihmiseen kyllä. Ei kannata olla hyväuskoinen. Mitään ymmärrystä tuollainen käytös ei ansaitse. Ei hän voi tarkoittaa mitään hyvää naljaillessaan sulle.