Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suhdepettymystä kun nykyinen haluaa pitää kiinni vanhoista käytöstavoistaan

Vierailija
05.09.2017 |

Olen sinkkuuntunut muutama vuosi sitten. Taloudellisesti menee hyvin, lapset ovat muuttaneet pääasiassa jo pois kotoa ja suhde ex:ään on kunnossa.

En eron jälkeen jaksanut pitkään aikaan katsella edes ympärilleni koska uusi suhde ei kiinnostanut. Ero otti kuitenkin voimille ja suhteen rakentamiseen menee aikaa.

Olen tapaillut erästä ikäistäni naista muutamia kuukausia. Hän oli melkoisen vasta eronnut ja halusi meidän etenevän hitaasti.

Mulle tuli ihmeellinen deja-vu ilmiö. Alussa oli villiä ja kokeilevaa seksiä, mutta nyt sillä rintamalla on esiintynyt jo muutaman kuukauden jälkeen haluttomuutta. Vähän sama kuin ex:än kanssa. Kun lapset on tehty niin onkin aika laittaa tavara piironginlaatikkoon.

Nyt kyseessä on kuitenkin lapseton vela. Hän on myös saanut mustasukkaisuuskohtauksia lapsistani ja varsikin ex:stä. Olen ollut tarkka ja en ole puhunut exästä muuta kuin välttämättömän, en ole analysoinut hänelle luonnetta tai suhteen kiemuroita sen tarkemmin. Lisäksi vastahankaa aiheuttaa se, että hän analysoi jokaista ilmettäni tai elettä oman itsensä kautta. Hän vaatii koko ajan sitä, että häntä kunnioitetaan ja arvostetaan, mutta ei ole valmis itse osoittamaan vastaavaa toiseen suuntaan.

Mustasukkaisuuden lisäksi mua vaivaa se kun keskusteltiin suhteesta tarkemmin viikonloppuna. Hän oli pitänyt aikoinaan miestään puuteessa ja nakannut lopulta miehen mäkeen. En pitänyt tästä ollenkaan enkä siitä, että hän alkoi puhua miten voi elää helposti ilman seksiä pitkiäkin aikoja. Tässä vaiheessa tunsin itseni täydelliseksi pelleksi ja huijatuksi.

Onneksi ei olla päästy vielä tämän pidemmälle. Itse ajattelin pikkuhiljaa vetäytyä takavasemmalle. Ärsyttää ja masentaa se, että laitoin itseäni likoon asian eteen ja nainen haluaa vetäytyä samaan toimintamalliin kuin edellisen miehensä kanssa. Elää parisuhteessa ilman sen kummempaa fyysistä kontaktia.

En ole riippuvainen seksistä vaan pari kertaa viikossa on ihan hyvä määrä. En tosiaankaan ole ollut liian vaativa, mutta nyt alkoi todellakin ärsyttämään viikonloppu kun en häneen ei saanut edes koskea. Nyt kun huomaan, että hänen lemmikkinsä (ärsyttävä piski) on huomattavasti mua tärkeämpi.

Älä sekaannu työkaveriin, mutta kun meillä olisi hoikka ja vapaa blondi konttorilla. Jospa se ruohon onkin vihreämpää ihan lähipiirissä.:)

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaikutelma, että ap:lla oli mielessään käsitys siitä, millainen naisen pitää olla. Kun se nainen ei sitten osoittautunutkaan sellaiseksi, niin tuli pettymys ja suuttumus. Helpottaa, kun huomaat, että ihmisiä on erilaisia ja kaikki eivät sovi toisilleen. Luultavasti sinäkin olet hänelle vääränlainen kumppani monissa asioissa.

"Ärsyttää ja masentaa se, että laitoin itseäni likoon asian eteen ja nainen haluaa vetäytyä samaan toimintamalliin kuin edellisen miehensä kanssa. Elää parisuhteessa ilman sen kummempaa fyysistä kontaktia."

-> Se on hänen täysi oikeutensa elää pienemmällä seksimäärällä, eikä sinulla ole oikeutta määräillä, miten muiden ihmisten pitää elää. Voit päättä vain omasta elämästäsi ja valinnoistasi, et muiden elämästä ja valinnoista. Se, että tämä ÄRSYTTÄÄ sinua, osoittaa, että asenteesi on VAATIA toiselta ihmiseltä jotakin itse päättämiäsi ominaisuuksia, mihin sinulla ei siis ole oikeutta,. Oikeasti sinun pitää tehdä päätelmiä omista haluistasi olla vaikkapa nyt tässä suhteessa tai jossain toisessa suhteessa.

Ymmärrätkö eron? Jos vaikka ostat tuotteen x, jonka pitäisi olla tietynlainen, eikä se ole, niin sinulla on oikeus ärsyyntyä. Jos taas joku toinen ihminen tykkää vaikka syödä pinaattilettuja ja sinä et, niin sen ei pitäisi ÄRSYTTÄÄ sinua, koska olette kaksi eri ihmisyksilöä.

Vierailija
42/50 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiivistelmä sun tekstistä:

Seksi,seksi,seksi, pildee,pildee,pildee, pakko saada,pakko saada.

En yhtään ymmärrä miten se nainen nyt noin on laittanut tavaransa piiloon?

Lisää tuohon litaniaan minä minä minä ja mun muna minä minä ja toisen pitää muuttua ja mukautua mutta ei mun. Minä minä.

Olen nainen enkä yhtään ymmärrä tämän tyyppistä suhtautumista. Mustasukkaisuus lapsista nyt kertakaikkiaan on ongelma. Jos lähtee seurustelemaan ihmisen kanssa jolla on lapset niin se vaan on otettava huomioon. Ja ilmeisesti tämä mies ei ole valmis lapsiaan hylkäämään uuden naisen takia.

Toinen on miehen seksitarpeet, miksi niitä pitää halveksia ja vähätellä?

Parempi hankkia nainen jonka kanssa ne kohtaavat kun sellaisiakin on.

Joku kehotti aloittajaa katsomaan peiliin, miksi?

Hänellä on täysi oikeus etsiä nainen jonka kanssa viihtyy ja haluaa olla.

Jos sellaista ei millään ala löytyä, niin sitten on toki mietittävä että miksi ei.

Tämän takia toivon että ap kertoo miksi aikoo erota naisystävävästään että tämä tulee tietämään todelliset syyt eikä esim epäile apn löytäneen uuden tai kuvittele että rinnat ovat liian pienet tms.

Ap kirjoitti että ovat seurustelleet muutaman kuukauden!

Nainen halusi edetä hitaasti koska on vasta eronnut. On ollut seksiä, on ollut villiä ja kokeilevaa seksiä. Nainen ei koe itseään arvostetuksi, ap:ta kiinnostaa vain pillunsaannin tyrehtyminen.

Mun mielestä ap:n tapa kohdella tuota naista on suorastaan törkeää! Hän ei välitä tippaakaan siitä että nainen ei koe oloaan hyväksi ap:n kanssa. Enkä voi syyttää häntä siitä. Näkeehän sen jo ap:n tekstistä että nainen on ap:lle vain pilluteline.

Siitä ollaan täysin samaa mieltä että ap:n pitäisi jättää nainen rauhaan, eikä olla missään tekemisissä tämän kanssa. Nainen saa rauhassa toipua erostaan, ilman että joku on häntä painostamassa seksiin kun se ei tunnu itsestä hyvältä.

Eiköhän tuo nainen ole ihan aikuinen ja täysvaltainen ihminen joka osaa itse jättää apn jos kokee jotain tuollaista mitä kuvailet.

Ja erosta on syytä toipua ennen kuin aloittaa uutta suhdetta.

Ymmärrän täysin apn haluttomuuden jatkaa tämän naisen kanssa.

Liian suuria ongelmia on jo olemassa ja hyvä erota nyt eikä kuvitella että ne noin vaan poistuu.

Seksiä haluavia naisia kyllä on jotka myös ymmärtävät että aplla on ollut elämää ennenkin eli lapset vaan kuuluvat kuvioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat niin hyvältä mieheltä, että pakko kommentoida edes lyhyesti kiireen keskellä.

Olet huomannut jo tärkeimmät ja isot ongelmat. Ne eivät katoa, puhuessa enintään vaistyvät väliaikaisesti taka-alalle.

Jätä nykyinen ja etsi rauhassa uusi. Vain niin voit saavuttaa lopulta tasapainoisen ja toinen toistaan arvostavan parisuhteen, jossa on nautinnollista seksiä parisuhteen liimana.

Kaikkea hyvää, uskalla ottaa askel tuntemattomaan saavuttaaksesi sen mitä haluat!

Vierailija
44/50 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta sitten kahden aikuisen välisestä suhteesta pitäisi saada? Rakentaa pilvilinnoja ikuisesta rakkaudesta, lausua rakkaus runoja, tehdä  lupauksia lapsista ja avioliitosta?!

Ei ap, ei mies.

Arkea ja apua niin myötä kun vastamäessä. Jakaa huolet ja murheet ja haasteet. Perustaa perhe jos sen haluaa. Seksi tulee sitten sen sivussa kivana bonuksena. Ja minä olen itse todella seksuaalinen ihminen ja mulle kelpaa vaikka kaks kertaa päivässä seksi. Silti se ei ole se mitä ensimmäisenä suhteelta etsin. Se arki jonku rinnalla on se mitä itse etsin ennen kaikkea.

Minulle taas "arjen jakaminen" ei ole suhteessa ollenkaan prioriteetti, mutta romantiikka, seksi, henkinen yhteys,hyvä seura ja elämästä nauttiminen ovat. Voin hyvin hoitaa oman arkeni, mutta seksin täytyy kyllä olla hyvää ja säännöllistä.

eri

Vierailija
45/50 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää tuohon litaniaan minä minä minä ja mun muna minä minä ja toisen pitää muuttua ja mukautua mutta ei mun. Minä minä.

Olen nainen enkä yhtään ymmärrä tämän tyyppistä suhtautumista. Mustasukkaisuus lapsista nyt kertakaikkiaan on ongelma. Jos lähtee seurustelemaan ihmisen kanssa jolla on lapset niin se vaan on otettava huomioon. Ja ilmeisesti tämä mies ei ole valmis lapsiaan hylkäämään uuden naisen takia.

Toinen on miehen seksitarpeet, miksi niitä pitää halveksia ja vähätellä?

Parempi hankkia nainen jonka kanssa ne kohtaavat kun sellaisiakin on.

Joku kehotti aloittajaa katsomaan peiliin, miksi?

Hänellä on täysi oikeus etsiä nainen jonka kanssa viihtyy ja haluaa olla.

Jos sellaista ei millään ala löytyä, niin sitten on toki mietittävä että miksi ei.

Tämän takia toivon että ap kertoo miksi aikoo erota naisystävävästään että tämä tulee tietämään todelliset syyt eikä esim epäile apn löytäneen uuden tai kuvittele että rinnat ovat liian pienet tms.

Ap kirjoitti että ovat seurustelleet muutaman kuukauden!

Nainen halusi edetä hitaasti koska on vasta eronnut. On ollut seksiä, on ollut villiä ja kokeilevaa seksiä. Nainen ei koe itseään arvostetuksi, ap:ta kiinnostaa vain pillunsaannin tyrehtyminen.

Mun mielestä ap:n tapa kohdella tuota naista on suorastaan törkeää! Hän ei välitä tippaakaan siitä että nainen ei koe oloaan hyväksi ap:n kanssa. Enkä voi syyttää häntä siitä. Näkeehän sen jo ap:n tekstistä että nainen on ap:lle vain pilluteline.

Siitä ollaan täysin samaa mieltä että ap:n pitäisi jättää nainen rauhaan, eikä olla missään tekemisissä tämän kanssa. Nainen saa rauhassa toipua erostaan, ilman että joku on häntä painostamassa seksiin kun se ei tunnu itsestä hyvältä.

Mielenkiintoista, vapaantahdon omaava nainen kuitenkin väkisin roikkuu miehessä joka ei arvosta häntä...? Mies on kuitenkin havainnut, että on parempi lopettaa.

Vierailija
46/50 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli vaikutelma, että ap:lla oli mielessään käsitys siitä, millainen naisen pitää olla. Kun se nainen ei sitten osoittautunutkaan sellaiseksi, niin tuli pettymys ja suuttumus. Helpottaa, kun huomaat, että ihmisiä on erilaisia ja kaikki eivät sovi toisilleen. Luultavasti sinäkin olet hänelle vääränlainen kumppani monissa asioissa.

"Ärsyttää ja masentaa se, että laitoin itseäni likoon asian eteen ja nainen haluaa vetäytyä samaan toimintamalliin kuin edellisen miehensä kanssa. Elää parisuhteessa ilman sen kummempaa fyysistä kontaktia."

-> Se on hänen täysi oikeutensa elää pienemmällä seksimäärällä, eikä sinulla ole oikeutta määräillä, miten muiden ihmisten pitää elää. Voit päättä vain omasta elämästäsi ja valinnoistasi, et muiden elämästä ja valinnoista. Se, että tämä ÄRSYTTÄÄ sinua, osoittaa, että asenteesi on VAATIA toiselta ihmiseltä jotakin itse päättämiäsi ominaisuuksia, mihin sinulla ei siis ole oikeutta,. Oikeasti sinun pitää tehdä päätelmiä omista haluistasi olla vaikkapa nyt tässä suhteessa tai jossain toisessa suhteessa.

Ymmärrätkö eron? Jos vaikka ostat tuotteen x, jonka pitäisi olla tietynlainen, eikä se ole, niin sinulla on oikeus ärsyyntyä. Jos taas joku toinen ihminen tykkää vaikka syödä pinaattilettuja ja sinä et, niin sen ei pitäisi ÄRSYTTÄÄ sinua, koska olette kaksi eri ihmisyksilöä.

Tämä.

Olen ap:n kanssa samaa mieltä siitä, että kannattaa lopettaa tuo tapailu, tai suhde, koska en pidä todennäköisenä että tilanne muuttuisi paremmaksi. Yhteensopivuusongelmat ovat ilmeisiä. AP:na varautuisin kuitenkin siihen, että seuraavat tapailut saattavat mennä tällä samalla kaavalla kuin avioliittosi ja nyt sitten tämä suhde. On virhe etsiä syyllistä siitä toisesta osapuolesta, koska parisuhdeongelmiin on lähes aina syy molemmissa. Siis vaikka ko. naisella olisi haasteita ja ongelmia, joiden johdosta hänen suhteensa ovat menneet saman kaavan mukaan, niin sellaisia on todennäköisesti myös ap:lla. Vihjeitä niistä on luettavissa myös ap:n viesteistä.

Hyvän parisuhteen jos haluaa, niin kannattaa aloittaa pohdinta aiheesta mitä olisin itse voinut tehdä toisin. Siinä pohdinnassa auttaisi mm. se, jos ottaisi vakavasti saamansa palautteen, vaikka nyt sitten tällä palstalla.

t. Ex-miehen epäseksuaaliseksi haukkuma, nykyinen seksipeto nainen

Vierailija
47/50 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kertoo täällä ihan suoraan, että hänelle tärkeimmät asiat parisuhteessa on usein tapahtuva hyvä seksi ja ilmeisesti myös muu kumppanuus, mutta ei siis missään nimessä esim. perheen perustaminen. Hän siis tietää tarkkaan mitä haluaa parisuhteelta ja mitä ei halua. On ihan ok haluta parisuhdetta siksi että saa siinä usein ja paljon seksiä, se on ihan ok funktio parisuhteelle. Mutta silloin pitää valita sellainen kumppani, joka haluaa parisuhdetta samasta syystä, ja jolle on myös tärkeää saada usein ja paljon seksiä. EI silloin kannata sekaantua sellaiseen ihmiseen, joka haluaa parisuhdetta ensisijaisesti vain henkisen yhteyden takia tai perheen perustamisen takia.

Summa summarum: ap ja kyseinen nainen eivät sovi toisilleen.

Hämmentävää huomata, että osa naisista ymmärtää heti mistä on kyse ja osa jää vänkäämään jotain epäoleellista. 

En ole muuten kertaakaan painostanut häntä seksiin ja haluttomuuden hän otti oma-aloitteisesti puheeksi. 

Mua oli jo alkanut ärsyttämään krooninen mustasukkaisuus (asiasta on puhuttu ja tilanne paranee aina väliaikaisesti), mutta tämä tuli sitten täytenä yllätyksenä.

Kyllä monet ovat oikeassa täällä. Eri paria olevat libidot eivät sovi yhteen ja samoin tuntuu olevan mahdotonta yhdistää itselleni tärkeitä lapsia tähän soppaan. Hah... hänen ex seurustelee naisen kanssa jolla on lapsia ja yllättäen (nämäkin) lapset ovat maailman "itsekkäimpiä" ihmisiä kun tarvitsevat omaa vanhempaansa. Että sillee.

Lähden iltavuoroon joten jätän asian omalta osaltani tähän. ap

Muistathan jatkossa, ettet yritä vaatia suhteen toista osapuolta muuttumaan perusasioissa. Ethän itsekään halua vaatia itseltäsi oman libidosi tukahduttamista.

Vierailija
48/50 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla muuten koskaan käynyt mielessä josko vika olisikin sinussa kun naiset eivät jaksa kiinnostua sinusta seksuaalisesti kuin muutaman kuukauden? Se muutama kuukausi selittyy ainakin itselläni sillä että jos on pitempään ollut ilman niin muutaman kuukauden seksi kiinnostaa täysin epäkiinnostavankin miehen kanssa ihan vain uutuudenviehätyksen ja puutteen takia. Sitten sen huomaa, että tämähän on huonoa, eikä enää viitsi. Kun on oikein ihastunut niin sellainen kanivaihe kestää 1-2 vuotta ja sen jälkeen siirrytään siihen 1-2 kertaa viikossa tyyliin.

Selvää ainakin on, että et edes pidä uudesta naisystävästäsi ihmisenä (ja tuskin hänkään sinusta, mutta vaikea sanoa näin etänä). Et laittanut yhtään positiivista asiaa hänestä tähän viestiin. Vaikuttaa tosiaan siltä että aloitit suhteen ihan vain jonkun kanssa saadaksesi pesää, ja kyllähän se toinenkin sen huomaa ja se on aika paha turn-off.

Vierailija
49/50 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika naurettavia viiden pennin psykologeja taas paikalla. 😂

Asia on kuitenkin yksinkertainen. Naisella on liian matala libido mieheen nähden, eikä hän tule toimeen miehen lasten kanssa. Kahden kuukauden kohdalla seksin määrä on sillä tasolla, josta se ei ainakaan lisäänny. Ero on järkevä ratkaisu.

Vierailija
50/50 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta sitten kahden aikuisen välisestä suhteesta pitäisi saada? Rakentaa pilvilinnoja ikuisesta rakkaudesta, lausua rakkaus runoja, tehdä  lupauksia lapsista ja avioliitosta?!

Ei ap, ei mies.

Arkea ja apua niin myötä kun vastamäessä. Jakaa huolet ja murheet ja haasteet. Perustaa perhe jos sen haluaa. Seksi tulee sitten sen sivussa kivana bonuksena. Ja minä olen itse todella seksuaalinen ihminen ja mulle kelpaa vaikka kaks kertaa päivässä seksi. Silti se ei ole se mitä ensimmäisenä suhteelta etsin. Se arki jonku rinnalla on se mitä itse etsin ennen kaikkea.

Ja jos ei sinun huilulla soittamiesi sävelten mukaan tanssita, pillusi muurautuu kiinni.